Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
17 september 2009 om 10:16 In reactie op: Auto aan bagger gereden en niet zoveel geld? Kijk hier eens! #17523716
Bart Hoedemaker
DeelnemerZo zie je dus meer dat je geen ruk hebt aan de slooppremie, auto’s of onderdelen komen gewoon weer terug in het circuit.
Bart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door max
Hi Niels, je bent erg leuk bezig maar ik hoop dat je dat inlaatspruitstuk alleen als model hebt gemaakt……Het oude spruitstuk wat erop zat had al zo’n rare knik (die special race versie) en nu zit die er weer in.
Waarom maak je de inlaatbuizen niet even lang? Dit geeft een verkeerdere resonantie in de luchtverzorging van de motor en gaat dit voor problemen zorgen….Zet die pijpen toch gewoon recht op dat spruitstuk, maak ze allemaal even lang en zet je collector onder een hoek
Succes verder!!Zoiets bedoel je dus Max?

Bart Hoedemaker
DeelnemerEy Niels, mischien is zo’n motor iets voor je nieuwe project, hoef je geen turbo’s meer op te bouwen.
http://www.youtube.com/watch?v=AqrbtxcNqbM&feature=related
;)
Bart Hoedemaker
DeelnemerHehe idd verkeerde. Maar als je weet dat er 1,7 ingaat beste van te voren ff afmikken, zodat je niet hoeft te pijlen, door middel van het niveau dopje eruit te draaien. Gewoon 1,7 derin en klaar. Nu moet je ff die deksel onder losdraaien, en alles eruit laten lopen.
Bart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door bd.
origineel gepost door corsaboy
Originally posted by rallyastra
Dat V6 te zwaar is is gewoon dikke bullshit,Dit ben ik wel met niels eens.
In Duitsland en in The UK worden ze wel goedgekeurd met een v6 erin..Als het in duitsland lukt moet het hier ook wel lukken
als meneer rdw zegt dat het niet kan ivm de aslasten dan is het toch klaar…
Dat is zo.
Bart Hoedemaker
DeelnemerJah hoe erg is de roest? Ik bedoel met bekleding aan de binnenkant en verf aan de buitenkant zie je niet zoveel. Foto’s?
Bart Hoedemaker
DeelnemerDatsun is enige die niet is afgemaakt, en er komt later wel een andere voor terug. Maar wel een import uit U.S.
Bart Hoedemaker
DeelnemerWeinig ruimte ja, of je moet je cali ombouwen naar RWD. Staat een filmpje op youtube van een LET, meen dat die een ford achteras en diff gebruikt had.
Bart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door macoe16v
In de tijd dat deze blokken ontworpen zijn bestond er volgens mij geeneens 0w30 etc… ik gooi er 10w40 in. lekker betaalbaar, en volstaat prima.:)
Bart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door cabriobully
origineel gepost door Pascal_B
Leuk om te zien:)
Wel jammer dat je de helft van de cilinders gebruikt..
Zal een hoop in spoolup en vermogen schelen.
Je gaat op je eigen motor wel alle cilinders gebruiken voor de turbo? En wat voor turbo wordt het?Gr Pascal:thumbup
moeten indd dan beide cilinderbanken gaan gebruiken,komen twee geert666 turbo’s op waarschijnlijk,deze turbo’s zijn groot genoeg
Dat merk ken ik nog niet :jerry
Bart Hoedemaker
DeelnemerWat ik tot dusver voor reacties heb gekregen:
Just speculation, but I have heard others boosting to 15 psi (ruffly 2 atmospheres) that a supercharger will drain 40 hp at peak, but there are alot of variables. As for the wheel on the sup, i thing you should refer to how much air is being pushed (cfm) now by it and use it for a starting point, reduce it from there…. as for injectors, you can try over pressurizing the ones you have for more flow, I would use the basic rule of thumb of 1cc flow of an injector to 1hp, use that to gauge if you need to add ONE BIG injector to the mix of all the rest you have. I assume you would be using a stand alone ecu. Why wouldn’t you start an exotic swap like this with a C20XE. duel overhead cam = more power. Are you using a centrifugal supercharger with intercooler?
What kind of SC are you running? Roots or whipple? Maybe even centrifugal? THE person to ask these kinds of questions is Tony D, I believe that his job entails industrial application of air compressors. The thing you have to remember though, the correlation between compression, flow, and compressor speed are not linear, and depending on the blower in question have different values as well as different efficiencies.
The Injector thing is a different idea entirely, it all depends on what your expectations are for horsepower and what SC you’re running. Generally though MFG’s shoot for about 80% duty cycle in their injectors (though some cars like the WRX Sti and Evo’s are running pretty maxed out injectors from the factory) so you have a little room to grow, but not long before you’ll need to upgrade. Luckily, turbo cars have bigger injectors and you can probably find Injectors from a turbo Supra (the us spec, I’m not sure if the euro car is US Or Japanese spec), RX-7, or in europe probably the C20 Turbo injectors and have it made.Bart Hoedemaker
DeelnemerJe hebt een originele turbo. Grotere inlaat heeft weinig nut, wat Robbywood zegt hierboven. Wat meer nut heeft is het aanzuig gedeelte van je turbo. Stuk van je turbo naar inlaat is ook belangrijk, maar veel dikker dan origineel, heeft weinig nut met std turbo van de LET.
Bart Hoedemaker
DeelnemerBart Hoedemaker
DeelnemerIk heb de vraag ook lopen op een Amerikaans forum, even kijken wat deze mensen adviseren :)
Bart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door corsaboy
Originally posted by JohnSmith
wat is dan het voordeel van een supercharger binnenwerk ten opzichte van een eaton oid?
maar je kunt inderdaad met poulies gaan spelen om de juiste druk te krijgen, en dan zou je er ook nog een visco koppeling op kunnen zetten dat hij alleen werkt als jij dat wilt.
ik weet niet of dat met de superchargers kan maar met de eaton werkt dat wel zo in een benz.en die draaien max 0.5 bar..
die poelies zijn veels te groot… :thumbdownPoelie verander ik wel. Moet ook een schema hebben, van de verhoudingen van die dingen, want dat klopt dan ook helemaal niet meer met andere poelie.
Bart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door corsaboy
Originally posted by bbg_gendt
origineel gepost door Fearless
De helft van de aanvoer afsluiten…….mooie plaat overheen lassen :P v8 is toch 8 cilinders?
Gewoon logisch denken……denk ik danIk wil juist zo’n supercharger gebruiken ipv eaton ofzo. Ivm binnenwerk.
ga eerst maar eens sparen..
Een schroef kompressor die normaal op een 2.0 kan gaan werken is lastig te vinden.. ik weet wat het kost..Ja, over de 1000 dollar, alleen kompressor. Maar dat is geen probleem, kan er goedkoper aankomen.
Bart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door 14XE
@ BBQ; zijn je andere projecten al af eigenlijk???Heb verder zelf geen project :) Rest is af ja. BMW rijd alweer, ding moet enkel nog keertje naar spuiter toe.
Bart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door Jerremy
origineel gepost door bbg_gendt
origineel gepost door Jerremy
origineel gepost door bbg_gendt
origineel gepost door mrmonkey
AMSTEL!!! ;)Wordt gewoon gebrouwen bij heineken, heineken b merk dus.
??? Amstel brouwt men bij Heineken, en dat maakt Heineken tot een B-merk. :hmmz
En Coca Cola vult men zeker af bij 3-S cola, diezelfde van het huismerk van de Aldi en de Lidl.
Volgens mij lees je verkeerd. Dat maakt Amstel tot het B Merk van Heineken bedoel ik dus. Ik heb in verschillende fabrieken van Heineken onderhoud gedaan, en Amstel komt der ook gewoon vandaan, iets ander brouw process. ;)
Maar dit topic ging niet over bier geloof ik :vertag
Lees het zelf is terug dan.
Even in chronologische volgorde zoals door jouw gepost (en ge-quoted) Mr. Monkey; “AMSTEL!!”
Jij zegt; “Wordt gewoon gebrouwen bij heineken, heineken b merk dus.” ..heineken b merk dus..Ligt ’t nou aan mij of wat.. :hmmz :jerry
Nee joh, dit topic gaat over bier nu.
Hoe je bier verbouwt en styled..blijkbaar. :P
Maar heej, ik begon niet he.. haha :)
Jij zegt; “Wordt gewoon gebrouwen bij heineken, heineken b merk dus.”
Wordt gewoon gebrouwen bij Heineken> duid op Amstel….
Heineken b merk dus > duid weer op Amstel.Ik weet niet hoe jou hersens werken? :jerry
Bart Hoedemaker
Deelnemer:jerry biertje?
Bart Hoedemaker
DeelnemerJe kneed een beetje van dit spul, en brengt het aan op de roest. + en – van je accu derop, en je roest is voorgoed weg :jerry

Bart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door Jerremy
origineel gepost door bbg_gendt
origineel gepost door mrmonkey
AMSTEL!!! ;)Wordt gewoon gebrouwen bij heineken, heineken b merk dus.
??? Amstel brouwt men bij Heineken, en dat maakt Heineken tot een B-merk. :hmmz
En Coca Cola vult men zeker af bij 3-S cola, diezelfde van het huismerk van de Aldi en de Lidl.
Volgens mij lees je verkeerd. Dat maakt Amstel tot het B Merk van Heineken bedoel ik dus. Ik heb in verschillende fabrieken van Heineken onderhoud gedaan, en Amstel komt der ook gewoon vandaan, iets ander brouw process. ;)
Maar dit topic ging niet over bier geloof ik :vertag
Bart Hoedemaker
DeelnemerJe hebt igg een momentsleutel en gradenboog nodig zowiezo.
Bart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door GREY ILLUSION
1300:cry
das niet normaal voor onder de lijst.
daar spuit je de hele zijkant voor
tussen de 600 en 800 euro zou netjes zijn.
met laswerk anders stralen en spuiten zou 500 netjes zijnVoor 1300 heb ik een hele autp gespoten hier, prof bij bedrijf :thumbup. Nog minder zelfs, maatje deed een BMW 3 serie voor 1100.
Bart Hoedemaker
DeelnemerAls het op de 6 cilinder werkt, waarom niet op de 4 denk ik maarzo.
Maar wil aardig wat Bar op die zuigers zetten :DBart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door Fearless
De helft van de aanvoer afsluiten…….mooie plaat overheen lassen :P v8 is toch 8 cilinders?
Gewoon logisch denken……denk ik danIk denk juist NIET logisch :jerry
-
AuteurBerichten
