Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bart Hoedemaker
DeelnemerJah met een freesje ( verschillende freesjes ), niet een dremel, maar meer profi apparaat, nog beter, hangen ze de kop aan een flowbank, een soort stofzuiger op je poorten, die de flow ( Stroming mengsel ) meet.
Maargoed tegenwoordig zijn er zoveel tuners met verschillende meningen ” Bigger isn’t always better ” en poorten polijsten heeft ook allang de voorkeur niet meer, sommige tuners vinden ruw oppervlak beter want het mengsel krijgt dan meer werveling en ga zo maar door, 1000 meningen….., 1000 verschillende tuners….
Lees bijv hier:
http://www.mototuneusa.com/homework.htm
:) Foto blowbench:

Bart Hoedemaker
DeelnemerIs het blok nog standaard verders? 2.5 / 2.8 ? Bouwjaar motorblok? Dat is wel handig om te weten.
Bart Hoedemaker
DeelnemerMaybe add a stiffening bridge in the motorbay? ( For cornering )
http://www.kerni.nl/fotos/democars/corsa/corsa_b_nieuw_groot.jpg
Bart Hoedemaker
Deelnemertgaat er voornamelijk om dat je de ademhaling optimaliseert, die iets hogere compressie doet ook wel wat, maar minder als je de inlaat traject verbeterd, en evt je kop laat flowen zoals corsaboy zegt
21 september 2009 om 19:25 In reactie op: Benzinepomp/Brandstofpomp? UPDATE nieuw probleem! #17521601Bart Hoedemaker
DeelnemerO ring er zeker in anders heb je rijdende bom. Ontluchting zit bij je tankdop…
Bart Hoedemaker
DeelnemerWat Geert zegt zo is het gewoon:)
Bart Hoedemaker
DeelnemerWTF die met die Viper motor conversie :kewlpics
Bart Hoedemaker
DeelnemerGeen Audi, maar wel een Mercedes/BMW. Het plaatwerk is gewoon dikker, is een feit.
Bart Hoedemaker
DeelnemerWel mooi, dat in die warme landen, haast niks roest. De behandelwijze van auto’s zijn in veel landen verschillend. Tectyl is eigenlijk ook geen goed spul, het trekt vocht aan.
Bart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door Orang-pinda
Wel op momenten dat ik denk dat het kan, heb wel eens momenten gehad dat het echt, maar dan ook écht net goed ging….Daar heb ik wel van geleerd.Idd ja. Mijn broertje heeft het ook nog niet geleerd. Zat eergister eens bij hem in de BMW, rijdt ie 180 waar je 80 mag, komt er ineens een volvo inhalen in tegengestelde richting. Dat was alweer een bijna dood ervaring :fy1
Bart Hoedemaker
DeelnemerBelangrijkste is dat de carosserie v/d corsa hard is. Zoals Wim al zei probleem is dat de Gsi’tjes vaak mee getrapt wordt, en de blokjes dan aardig misbruikt zijn. Maargoed een motorblok kan je reviseren.
20 september 2009 om 08:11 In reactie op: Benzinepomp/Brandstofpomp? UPDATE nieuw probleem! #17521598Bart Hoedemaker
DeelnemerGaan haast niet kapot idd, gewoon goed monteren en zorgen dat het filterje wat erop zit in orde is.
Bart Hoedemaker
Deelnemer:angel
Bart Hoedemaker
DeelnemerHoezo kunnen ze hem niet uitlezen?
Bart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door geert666
Ja maar dat gaat niet dan word de druk te hoog, met 2 turbo s.
Zit juist maar eentje op zodat met een standaard blok gereden kan worden!Oke. Zal je dus meer aan het blok moeten aanpassen voor 2 turbo’s, of een grotere turbo. :)
19 september 2009 om 16:35 In reactie op: vragen over doorlassen of 'puntlassen' en alu. of #17524226Bart Hoedemaker
Deelnemer19 september 2009 om 16:33 In reactie op: tr corsa:(23-01-2013) Gaat in onderdelen weg, zie te koop! #17374963Bart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door Steven_stepje
Goed bezuuuggg!!!Ido dito :thumbup
19 september 2009 om 15:55 In reactie op: vragen over doorlassen of 'puntlassen' en alu. of #17524224Bart Hoedemaker
DeelnemerJe hele auto zit fabrieks af met punt lassen. ( losse plaatdelen, vormen 1 auto ) Aflassen is een beetje overdreven.
Bart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door giuliettaevo
weggegooid geld als je het mij vraagt…. heeft weinig toegevoegde waarde op een geblazen motor. Ziet er wel leuk uit.Als klant betaald?
Bart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door kadeddilac
In combinatie met de gehele uitlaatlijn aangepast en koude lucht aanvoer zou het een klein beetje kunnen schelen…Ik weet niet of je weleens kijkt naar die originele doos, maar meestal zit er aan de doos nog een pijp, naar achter je bumper ofzo voor koude lucht, als je dan een openluchtfiltertje zet, loop je in principe alleen warme lucht te zuigen uit je motorruimte. Veel kabaal, en verlies zelfs. :thumbup . Maargoed als je motortje wat getuned is, MOET ie wel meer lucht hebben natuurlijk :)
Bart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door city77
origineel gepost door 16VCalibra
hmmmsz dus mtech is een afrader wat betreft de intake vinde jullie..
@Nickgsi
was er wel verschil kwa vermogen te merken nadat ie gevlakt was en erop zat, of zeg je van t is te verwaarlozen??groetjes ram
motor van nick loopt nog niet, was iets met de oliehuishouding, maar mtech zou ik zeker af raden
die uitlaatspruitstukken wat hun verkopen voor de c20let met mooie gepolijste pijpjes, dat zijn spruitstukken van een sr20det motor van een japanner, daar hebben ze zelf een STALEN flens op gelast, die spruitstukken kan je kopen voor 60 euro:o hun verkopen die dingen voor 795 euro met stalen en roestige flens.:thumbdown:o
Bart Hoedemaker
DeelnemerDik, maar zeg eerlijk, hier ga je toch niet mee op de weg rijden? :o Geen bumpers, alles open en bloot voor beschadiging zo
Bart Hoedemaker
DeelnemerJa… die kunstofdelen kan je het beste opnieuw spuiten, oppoetsen helpt maar tijdelijk…
Bart Hoedemaker
DeelnemerJah weet niet, eigenaar na mij, had wat aan de uitlaat veranderd enz, maar hij rijdt dus nog steeds in die regio rond :P
Bart Hoedemaker
DeelnemerJe kan ook ff het mechanisme controleren of dat niet versprongen is.
-
AuteurBerichten