Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
ik heb nog wel een stoelverwarmings knoppen paneeltje liggen, incl knoppies.http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=113716
Willem
Deze zat net in de brienvenbus :jerry. Bedankt Wim ;)
Nu maar eens kijken om het aan te sluiten, kabels liggen dus onder vloerbedekking? Moet het hele zooitje los :mad:Bart Hoedemaker
DeelnemerJe kan wel degelijk glad afwerken met een frees! Alleen de schuine gedeeltes bij de klepzitting moet een schuurschijfje. Zo doe ik het tenminste.
snelfrees cylinder 7,8 mm
Schachtdiameter: 3,2 mm
Werkdiameter: 7,8 mm
Deze gaat als een mes door boter…
Bart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door -CB-
Als je het motorruim met een hogedrukspuit gaat schoonmaken, doen jullie dit dan met de motor draaiend, of met een warme motor?
Ik heb namelijk van die horrorverhalen gehoord dat de auto niet meer wilt starten.Enige probleem is soms het verdelerkapje, als je die droogt maakt doet ie het gewoon weer. Voor de rest hoef je niks af te dekken, ja oke als je openluchtfilter hebt die ook dan.
Bart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door kipracing
dat gaatje is voor de smering van de piston pen.begrijp niet wat jullie bedoelen met zuigerkoeling want dat zijn meestal sproeiers die vast zitten aan het onderblok.je hebt ook gaatjes vanaf lagelschaal naar smal end maar puur voor zuigerpensmering.Klopt wat je zegt ;)
Bart Hoedemaker
DeelnemerGeert dit is koeling voor de cilinderwanden, niet de zuiger,
Bron: http://www.rodspot.nl
Smering van de cilinderwand
Bij ouderwetse motoren wordt de cilinderwand gesmeerd door middel van spatsmering. De big-ends van de drijfstangen raken de olie in het carter waardoor dit opspat en er een soort olie mist ontstaat in het carter. Deze mist bedekt onder andere de cilinderwand waardoor deze gesmeerd wordt. Tegenwoordig wordt de cilinderwand gesmeerd vanuit gaatjes aan de zijkant van de drijfstangen die een straaltje olie op de cilinderwand spuiten. De overtollige olie wordt door de onderste zuigerveren (olieschraapverent) van de cilinder wand afgeschraapt, zodat het niet in de verbrandingskamer verbrand wordt.
Koeling van de zuiger
In moderne motoren is het rendement zo hoog geworden dat het nodig is de zuiger extra te koelen om oververhitting en schade te voorkomen. Hiervoor zijn onderaan het cilinderblok kleine sproeiertjes aangebracht die olie recht omhoog tegen de zuiger aan spuiten. De zuiger is hol en deze holte is zo gemaakt dat de olie goed door de zuiger verspreid om een goede gelijkmatige koeling te verzorgen. Een deel van deze olie loopt via de daarvoor bestemde gaatjes het small-end lager is om daar de smering te verzorgen.

Bart Hoedemaker
DeelnemerJah idd, wat Sjoerd zegt ie allerbeste! Doe het ook altijd met een stoomcleaner ( zo’n industrie ding, met diesel voor verwarming van water )
Bart Hoedemaker
DeelnemerLekker in Australia, mooi man :thumbup
Bart Hoedemaker
DeelnemerDealer? Ok.
Jah er zit hier ook nog wel Velba, Gami enz, mischien dat die het wel hebben, maar ze zeiden bij de Brezan al, moet je bij Garage zijn.
Bart Hoedemaker
DeelnemerWacht ik heb net me e-mail adres veranderd, nou doet ie het wel….
Bart Hoedemaker
DeelnemerIk heb hetzelfde probleem….
Bart Hoedemaker
DeelnemerEn 8V is gewoon, tjah 8 Klepjes minder :P
Bart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door Rubenn
origineel gepost door bbg_gendt
Dat is geloof ik vervroegd of niet? Eerst was het 25 jaar.dat is wegenbelasting..
haha vervroegd.. dat zou nooit ook maar in de wet voorkomen.. ik heb het alleen over de verzekering ;)
wegenbelasting vrij zal niet meer gebeuren.. dan moet je auto’tje nog 3 jaar ouder zijn.. die regel stopt namelijk in 2012 helaas.. dan moet je Libra voor 1988 zijn.. aardig knap
Verzekering oke, dacht al :P
26 oktober 2009 om 22:16 In reactie op: welke blokken passen er allemaal ik opel corsa a 1991?? #17541342Bart Hoedemaker
DeelnemerValt allemaal wel mee, 2 liter is ook wel te doen, maar hangt van OP af, en de groote van zijn spaarpot :afro
Bart Hoedemaker
DeelnemerElectronica in een C14NZ faalt bijna niet, die motor is bomproof.
Meestal is het de centrale mono point injector die verstopt zit… die zeefjes die eromheen zitten. ( gewoon ff je hele gasklephuis schoonmaken )Evt ook je bougiekabels/bougies/rotor en verdelerkap vervangen, vergeet niet ook de losse bobinekabel te vervangen.
Bart Hoedemaker
DeelnemerDat is geloof ik vervroegd of niet? Eerst was het 25 jaar.
Bart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door sjoerdie
denk dat je beter je 8klepper kunt verkopen dan….en een 16v ervoor terug kopen.
dan heb je inene 150pk, en voor dat geld wat je bij moet leggen voor een 16v, heb je geen 150pk uit een 8v.
chipje voor de 16v kost ook de wereld niet namelijk.
Bart Hoedemaker
DeelnemerZoals al gezegd, het is vrij zinloos om geld in een 8V te steken.
Bart Hoedemaker
DeelnemerMischien gewoon last van zwetende carterpanpakking? Op een geven moment wordt dat zo vet, dat ie gaat druppen..
Bart Hoedemaker
DeelnemerHier bijv klauwen…
Bart Hoedemaker
DeelnemerExhaust wraps help to retain heat in your exhaust system, which increases horsepower while reducing radiant heat damage. By wrapping the header and exhaust system it maintains hotter exhaust gases, decreases the density, and allows the exhaust gas to exit the system faster. Greater exhaust scavenging is produced and lowers intake temperatures: that equals more horsepower. Heatshield Products is the only insulation company that offers two grades of exhaust and header wraps: standard and premium. Both grades withstand 1200°F continuous and 2000°F intermittent. Our standard quality wrap is available with regular or black “Vermiculite” coating and our premium wrap has a special heat coating which allows them to take 1200°F continuous. Exhaust wrap can be fastened with Thermal-Tie™, hose clamps, or wire.
– 1200°F continuous; 2000°F intermittent
– Increases horsepower
– Reduces under hood temperatures
– Protects other engine components
– All rolls 1/16″ thickAldus de verkoper praat van deze producten…
Bart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door svdk20
korte uitleg je kan een turbo erin leggen omdat hij al voor een cali is gebouwd rdw past dan enkel je papieren aan €25 tot €75.
let wel op voor je eigen dat je de remmen ook veranderd!!!Oke bedankt :) .
Bart Hoedemaker
DeelnemerMaakt echt geen fuck uit wat voor tank, heb in de crosswagen gewoon een bromfietstankje. Als de ontluchting v/d tank maar goed is.
Bart Hoedemaker
Deelnemerorigineel gepost door rderuijter
motor code is trouwens
C14NZ
X14SZWel handig dat je eerst zeker weet welke van de 2.
Bart Hoedemaker
DeelnemerValt best mee, op Ebay of andere internationale sites staan ze vaak voor de prijs van een goede Turbo of Girling set :thumbup. Moet alleen wel ff wachten met verzendtijd.
Bart Hoedemaker
DeelnemerZoiets, maar kan ze niet vinden voor Opel..
http://www.europerformance.co.uk/pages/products/product_info.mhtml?product=3935412
4 tot 6 zuiger remklauwen…
Of je moet ergens op een sloop van een dikke bak afhalen, willen ook nog wel eens aardige remmen opzitten, of e-bay….
-
AuteurBerichten