Bart Hoedemaker

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 776 tot 800 (van in totaal 1,750)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Stoelverwarming inbouwen #17537259
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    origineel gepost door wim-v6
    ik heb nog wel een stoelverwarmings knoppen paneeltje liggen, incl knoppies.

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=113716

    Willem

    Deze zat net in de brienvenbus :jerry. Bedankt Wim ;)
    Nu maar eens kijken om het aan te sluiten, kabels liggen dus onder vloerbedekking? Moet het hele zooitje los :mad:

    In reactie op: EINDELIJK KLAAR: Tuning cilinderkop #17399204
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Je kan wel degelijk glad afwerken met een frees! Alleen de schuine gedeeltes bij de klepzitting moet een schuurschijfje. Zo doe ik het tenminste.

    snelfrees cylinder 7,8 mm

    Schachtdiameter: 3,2 mm
    Werkdiameter: 7,8 mm

    Deze gaat als een mes door boter…

    In reactie op: Motorruimte reinigen #17542025
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    origineel gepost door -CB-
    Als je het motorruim met een hogedrukspuit gaat schoonmaken, doen jullie dit dan met de motor draaiend, of met een warme motor?
    Ik heb namelijk van die horrorverhalen gehoord dat de auto niet meer wilt starten.

    Enige probleem is soms het verdelerkapje, als je die droogt maakt doet ie het gewoon weer. Voor de rest hoef je niks af te dekken, ja oke als je openluchtfilter hebt die ook dan.

    In reactie op: c20let zuigers #17480439
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    origineel gepost door kipracing
    dat gaatje is voor de smering van de piston pen.begrijp niet wat jullie bedoelen met zuigerkoeling want dat zijn meestal sproeiers die vast zitten aan het onderblok.je hebt ook gaatjes vanaf lagelschaal naar smal end maar puur voor zuigerpensmering.

    Klopt wat je zegt ;)

    In reactie op: c20let zuigers #17480438
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Geert dit is koeling voor de cilinderwanden, niet de zuiger,

    Bron: http://www.rodspot.nl

    Smering van de cilinderwand

    Bij ouderwetse motoren wordt de cilinderwand gesmeerd door middel van spatsmering. De big-ends van de drijfstangen raken de olie in het carter waardoor dit opspat en er een soort olie mist ontstaat in het carter. Deze mist bedekt onder andere de cilinderwand waardoor deze gesmeerd wordt. Tegenwoordig wordt de cilinderwand gesmeerd vanuit gaatjes aan de zijkant van de drijfstangen die een straaltje olie op de cilinderwand spuiten. De overtollige olie wordt door de onderste zuigerveren (olieschraapverent) van de cilinder wand afgeschraapt, zodat het niet in de verbrandingskamer verbrand wordt.

    Koeling van de zuiger

    In moderne motoren is het rendement zo hoog geworden dat het nodig is de zuiger extra te koelen om oververhitting en schade te voorkomen. Hiervoor zijn onderaan het cilinderblok kleine sproeiertjes aangebracht die olie recht omhoog tegen de zuiger aan spuiten. De zuiger is hol en deze holte is zo gemaakt dat de olie goed door de zuiger verspreid om een goede gelijkmatige koeling te verzorgen. Een deel van deze olie loopt via de daarvoor bestemde gaatjes het small-end lager is om daar de smering te verzorgen.

    In reactie op: Motorruimte reinigen #17542019
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Jah idd, wat Sjoerd zegt ie allerbeste! Doe het ook altijd met een stoomcleaner ( zo’n industrie ding, met diesel voor verwarming van water )

    In reactie op: Bmw M535i V8 Powered #17418753
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Lekker in Australia, mooi man :thumbup

    In reactie op: Forte engine flush #17541278
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Dealer? Ok.

    Jah er zit hier ook nog wel Velba, Gami enz, mischien dat die het wel hebben, maar ze zeiden bij de Brezan al, moet je bij Garage zijn.

    In reactie op: profiel bewerken #17465310
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Wacht ik heb net me e-mail adres veranderd, nou doet ie het wel….

    In reactie op: profiel bewerken #17465309
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Ik heb hetzelfde probleem….

    In reactie op: wat te doen aan c20ne ? #17541205
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    En 8V is gewoon, tjah 8 Klepjes minder :P

    In reactie op: 2010, Calibra als oldtimer! #17541516
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    origineel gepost door Rubenn

    origineel gepost door bbg_gendt
    Dat is geloof ik vervroegd of niet? Eerst was het 25 jaar.

    dat is wegenbelasting..

    haha vervroegd.. dat zou nooit ook maar in de wet voorkomen.. ik heb het alleen over de verzekering ;)

    wegenbelasting vrij zal niet meer gebeuren.. dan moet je auto’tje nog 3 jaar ouder zijn.. die regel stopt namelijk in 2012 helaas.. dan moet je Libra voor 1988 zijn.. aardig knap

    Verzekering oke, dacht al :P

    In reactie op: welke blokken passen er allemaal ik opel corsa a 1991?? #17541342
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Valt allemaal wel mee, 2 liter is ook wel te doen, maar hangt van OP af, en de groote van zijn spaarpot :afro

    In reactie op: Corsa valt na een paar km uit….. #17541178
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Electronica in een C14NZ faalt bijna niet, die motor is bomproof.
    Meestal is het de centrale mono point injector die verstopt zit… die zeefjes die eromheen zitten. ( gewoon ff je hele gasklephuis schoonmaken )

    Evt ook je bougiekabels/bougies/rotor en verdelerkap vervangen, vergeet niet ook de losse bobinekabel te vervangen.

    In reactie op: 2010, Calibra als oldtimer! #17541513
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Dat is geloof ik vervroegd of niet? Eerst was het 25 jaar.

    In reactie op: wat te doen aan c20ne ? #17541201
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    origineel gepost door sjoerdie
    denk dat je beter je 8klepper kunt verkopen dan….

    en een 16v ervoor terug kopen.

    dan heb je inene 150pk, en voor dat geld wat je bij moet leggen voor een 16v, heb je geen 150pk uit een 8v.

    chipje voor de 16v kost ook de wereld niet namelijk.

    JA BIJV ZOIETS

    In reactie op: wat te doen aan c20ne ? #17541200
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Zoals al gezegd, het is vrij zinloos om geld in een 8V te steken.

    In reactie op: apk #17541255
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Mischien gewoon last van zwetende carterpanpakking? Op een geven moment wordt dat zo vet, dat ie gaat druppen..

    In reactie op: Volledig remsysteem #17539742
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Hier bijv klauwen…

    KLIKIE DOEN

    In reactie op: spruitstuk inwikkelen met uitlaatband #17368575
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Exhaust wraps help to retain heat in your exhaust system, which increases horsepower while reducing radiant heat damage. By wrapping the header and exhaust system it maintains hotter exhaust gases, decreases the density, and allows the exhaust gas to exit the system faster. Greater exhaust scavenging is produced and lowers intake temperatures: that equals more horsepower. Heatshield Products is the only insulation company that offers two grades of exhaust and header wraps: standard and premium. Both grades withstand 1200°F continuous and 2000°F intermittent. Our standard quality wrap is available with regular or black “Vermiculite” coating and our premium wrap has a special heat coating which allows them to take 1200°F continuous. Exhaust wrap can be fastened with Thermal-Tie™, hose clamps, or wire.

    – 1200°F continuous; 2000°F intermittent
    – Increases horsepower
    – Reduces under hood temperatures
    – Protects other engine components
    – All rolls 1/16″ thick

    Aldus de verkoper praat van deze producten…

    In reactie op: Calibra C20NE -> C20LET, FWD -> RDW Antwoord. #17538528
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    origineel gepost door svdk20
    korte uitleg je kan een turbo erin leggen omdat hij al voor een cali is gebouwd rdw past dan enkel je papieren aan €25 tot €75.
    let wel op voor je eigen dat je de remmen ook veranderd!!!

    Oke bedankt :) .

    In reactie op: auto houdt onwijs in #17534034
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Maakt echt geen fuck uit wat voor tank, heb in de crosswagen gewoon een bromfietstankje. Als de ontluchting v/d tank maar goed is.

    In reactie op: Corsa valt na een paar km uit….. #17541169
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    origineel gepost door rderuijter
    motor code is trouwens
    C14NZ
    X14SZ

    Wel handig dat je eerst zeker weet welke van de 2.

    In reactie op: Volledig remsysteem #17539741
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Valt best mee, op Ebay of andere internationale sites staan ze vaak voor de prijs van een goede Turbo of Girling set :thumbup. Moet alleen wel ff wachten met verzendtijd.

    In reactie op: Volledig remsysteem #17539738
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Zoiets, maar kan ze niet vinden voor Opel..

    http://www.europerformance.co.uk/pages/products/product_info.mhtml?product=3935412

    4 tot 6 zuiger remklauwen…

    Of je moet ergens op een sloop van een dikke bak afhalen, willen ook nog wel eens aardige remmen opzitten, of e-bay….

25 berichten aan het bekijken - 776 tot 800 (van in totaal 1,750)