Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
afvullen en je motor boven een stuk karton zetten na een lange tijd rijden… kun je na een tijdje zien of die lekt.. zo niet dan niks meer aan doen..
heb ook al eens zo`n gevalletje gehad.. wilde 2 originele koplampen kopen… ging ik bij die vent kijken naar de staat.. liet hij de goede zien… maar gaf 2 kapotte mee… naaien je gewoon waar je bij staat…
in een notendop.. als het erop zit moet het werken…
moet je de functies van de lampen na lopen.. kom je er vanzelf achter.. ik vermoed een knipperlicht of een stadslicht dat samen met je angel eyes aangaat
je koplamp bevat de volgende functies:
stadslicht ( licht ringen of een losse pit met een lampje erin)
dimlicht
grootlicht en een knipperlichtals je die functies nagelopen hebt dan zul je er vanzelf achter komen waar die stekker voor is..
Kijken voor een setje corsa gsi velgen.. of van een astra F gsi..
dat is vaker de kans met niet originele achterlichten…
het zelfde als je imitatie spullen koopt voor je auto qua buitenkant.. het past wel maar vaak niet zo goed als origineel..zo te zien lopen de draden naar een rode ( 12v) en een zwarte ( massa) draad.. dus als dat je remlicht is dan ja dan zijn die draden vooor een 3e remlicht..
mocht je ze aan willen sluiten voor je 3e remlicht dan zou ik ze wel solderen of degelijke knijp connectoes gebruiken.. kroonsteentjes is echt een “no go” bij autos..een vectra b heeft zover ik weet geen KM kabel.. het is allemaal eletrisch met een pulse gever..
maar een nerveuze teller komt vaker voor als een massa probleem achter je dashboard..je kunt kijken voor remmen van een corsa GSI
alleen kun je niet de standaard klauwen behouden…. grotere schijven = grotere remklauwen = grotere velgen omdat grotere remmen niet in 13″ velgen pastals je dat te veel lijkt zou ik het gewoon bij een standaard remmen setje houden met betere remblokken.. er zijn verschillende compound remblokken die je een ander rem gevoel geven
een brembo remblok kan een ander gevoel geven dan een GM origineel blokje
qua schijven zal er denk ik weinig verschil zijn.. dat is gewoon een metalen schijf.. ( alleen bij de standaard geventileerde schijven)maar zo op de foto te zien zit er nog voldoende voering op je rembloken en je schijven zijn ook nog netjes gebruikt.. dus hier zou ik gewoon mee doorrijden.. tenzij je een verschil links en rechts hebt met de keuring..
@dockedmarc.. oudere opels (voor 1994 o.a.)… die hebben dat niet.. ik ben niet zo van de nieuwere opels… ik houdt het liever bij een goede 1600 met solex carbs of een paar webers in een C kadett
wat voor opel heb je?? een zafira of sintra ( aangezien je in dat topic een post plaatst)
wil je wat werk verrichten kun je je koplamp uitbouwen droog föhnen en de randen tussen het glas en behuizing dicht kittenwil je iets minder werk dan is vervangen de andere optie.. wil je een andere stijl koplamp dan zul je ze per paar moeten vervangen.. dus zowel links als rechts..
voor het uitbouwen zul je denk ik wel je voorbumper los moeten maken.. er zitten onder de koplamp vaak ook 1 of 2 boutjes die verborgen zitten…
ik vermoed dat de schakelaar dat witte blokje is links naast sintra dat op de bak geschreven staat
bij m`n opel vectra F23 bak zat de schakelaar aan de achterzijde van de bak ( schutbord kant aan de linker zijde van de auto)
ik weet niet of dat bij een sintra ook zo is..
maar ik had er het wiel niet af hoeven halen.. alleen volledig naar rechts draaien
maar nogmaals.. dat is bij een vectra.. ik weet niet of die bij een sintra op de zelfde plek zit..Als je trommelremmen hebt
De auto achter op krikken en de handrem tandje voor tandje strakker zetten terwijl je een draak aan je wiel geeft.. Wellicht hoor je het beter enkun je het geluid preciezer vaststellen..mocht je je auto later nog willen keuren is een kachel verplicht i.v.m. je voorruit te ontwasemen
geen werkende kachel is APK afkeur..als je geen geneuzel wil hebben met motorsteunen( mochten die anders zijn) is misschien een ombouwkit handig… dan zou het meeste plug en play moeten zijn
Bestel ze bij fsrs-opelwebshop en vraag het via de chat dan kunnen hun het je zo vertellen
Uumm niet veel vermoed ik.. Je hebt dan meer kans met een kraslot dan het vinden van een trekhaak voor een calibra in de buurt..
Calibras worden hier op de sloop wel zeldzaam.. En geen van die heeft een trekhaak..
Corsa-GSI en vinci ik was niet van plan om moeilijk te doen.. Ik heb er alleen een hekel aan als je eenmaal aan de bouw begin dat het achteraf niet werkt zoals geplanned.. Dus vandaar de twijfel en vragen en wat ik van andere topics onthouden had..
Peugeot boekte al niet winst.. En wou alleen opel kopen voor de hybride en electra gedeelte.. Het zal me niks verbazen als psa verlies draaid met opel.. En op den duur falliet laat gaan..
Volgens mij past een x16xel niet i.v.mm de langere inlaat.. Of zou dat weinig uitmaken..
Kijken met het vervangen of je remmen achter al op zijn.. Dat kunnen ze met de apk niet zo goed zen.. Zolang de remmen hun vertraging maar halen.. Al zijn ze krom..
En met het vervangen de binnenzijde van je trommels opschuren en wat nieuw vet aan je lager smeren die je met monteren terug in je trommel doet..En mocht je er ff niet uit komen.. Maak een foto als je de trommel verwijderd..
Heb je achter tronmels of schijven??
Een keer rondom je remmen vervangen en schoon/gangbaar maken.. Kijken of het schuren na het inremmen minder wordt.. -
AuteurBerichten