Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
contact is een groene idd..
de onderste is geel als het goed is voor de achterzijde..
misschien dat dit je op weg helpt
http://www.allcorsa.co.uk/forums/showthread.php/wire-up-corsa-48932.html ( voor als je geen contact achter de schakelaar hebt zitten..)klopt.. volgens mij bij je lichtschakelaar links naas je stuur heb je 2 vierkante blokjes zitten.. eentje als het goed is voor de mistlamp achter.. en die ernaast is voor de mistlampen aan de voorzijde..
de bekabeling heb je… de verlichtings kabelboom aan de voorzijde van de corsa is voor alle modellen het zelfde.. er zitten 2 draden die bij elkaar geknoopt zijn die niet gebruikt worden als je geen mistlampen hebt..
dus idd schakelaar e.d. van een sloper halen…
van een tigra A en een astra F zal de schakelaar ook passen…stuurbekrachtiging is vaker electrisch of half electrisch en half hydraulisch tegenwoordig zelde die volledig hydraulisch zijn..
maar idd als je laadspanning tussen de 10 en 12 volt zit is je dynamo overleden… laad spanning zit normaal op 14 volt..
kijk wel goed bij het plaatsen van een nieuwe ( of 2e hands/revisie) dynamo dat je de juiste amperage eraan hangt… 100 of 120 ampere dacht ik
voor 100 naar 120 ampere gaan is niet zon probleem… van 120 naar 100 wel.. dan kom je spanning te kortgsi bumpers zijn idd tot 97 geleverd daarna kwam een facelift
maar een ( goede) gsi bumper is lastig te vinden inclusief mistlampen
er zijn fiberglass replicas maar ook die zijn aan de prijzige kant..
bumpers zijn zoals gezegd uiwisselbaar..
volgens mij moet je ook 2 losse kabeltjes hebben bij de koplampen voor je mistverlichting.. dan zou het best wel plug en play moeten zijn..https://link.marktplaats.nl/m1154357399 misschien een optie..
netjes…
maar ik neem aan dat dit de laatste auto is die je op dat advies van die chef monteur koopt.. want voor het zelfde geld was je door gereden en had je motorschade..
bij die verkoper is er eerder een gebrek aan kennis met deze ketting motoren…
maargoed.. je kan weer rijden..hebben ze de remmen achter gesteld en de handremkabel ook??
onder de handremhendel zit de stelmoer voor de handremkabel..
voor de trommelremmen achter zitten er aan weerszijde een steller onder de naaf in de trommel..zou mooi zijn als die statement van die monteur zwart op wit stond.. als je motor in de soep loopt door het te laat vervangen van de ketting kon hij ervoor op draaien… helaas gebeurd dat maar zelde..
Kijk eens of je de hoes van je schakelpook omhoog kan trekken.. Kijk eens of je speling op de bal van je pook hebt..
De pook alle kanten op bewegen.. Ook de bewegingen die je met schakelen niet maakt…
Als dit het geval is zit je dealer er niet ver naast met de prijsIk heb m’n pookmechanisme al eens vervangen.. 200 euro en ik kon ‘m er zelf inzetten..
Ik weet niet of je schakelkabels hebt of een schakelstang tussen de pook en de bak..
Het complete onderstel van een tigra a en corsa b is gelijk.. Dus je kunt een hoop uitwisselen..
Kijken bij onderdelenlijn.. Staan ze vaak wel op.. En assen kun je ook laten verzenden als het bedrijf dat als optie heeft…
Je kunt ze nalopen of er kapotte tussen zitten.
werkt het spul weer wel als je je 2 din radio los koppeld??
anders opcom eraan hangen en kijken wat de foutmeldingen zijn…volgens mij heb je als je corsa origineel geen stuurwiel bediening heeft en die nu wel geplaatst is ook opcom nodig om de stuurwiel bediening te activeren.. ongeacht of je een adapter/module gebruikt…
bij noodloop ( of oplichtend motorstoringslampje in het algemeen)
standaard procedure bij storingen is uitlezen..als je twijfeld aan de diesel kun je een sample uit je tank halen en die vergelijken met de diesel van een andere pomp zoals shell e.d.
Ik kan jouw kant op komen.. Is ook geen probleem..
Mijn opcom komt van dx.com ( deal extreme)
Het is een clone software dat 20 a 30 euro kost
Bevat een cd met software een usb kabel en een obd2 plugIk heb opcom en kan de auto voor je uitlezen..
Ik kom van tilburg.. Geef maar een gil..ik vermoed een verstopte inlaat en dicht geslipte wervelkleppen als je wervelkleppen blijven “plakken”
ik denk dat dit een betere optie is dan een nieuwe erin te knallen voor veel €€€€
kan zijn dat je abs sensoren niet goed werken bij de wielen…
als je een storing krijgt met van richting veranderen is er een verschil in snelheid van het linker en rechter wiel..
maar idd uitlezenDat kan.. Maar de huidige CIM blijf je behouden..
27 maart 2017 om 23:19 In reactie op: multiriem spanner / airco compressor verwijderen van V6 #18341247dat moet dan gewoon mogelijk zijn.. alleen heb je dan een verkorte riem nodig voor niet airco modellen..
dan kun je ook andere airco delen verwijderen.. is anders ook maar onnodig gewicht wat je meesleurt…dan heb je deze multiriem nodig http://www.fsrs-opelwebshop.nl/multiriem-opel-astra-f-calibra-omega-b-sintra-vec.html
als je het goed wilt doen.. vervang ook je waterpomp.. aangezien deze op je multiriem zit… die zit in het midden van je blok aan de distributiekant…27 maart 2017 om 22:01 In reactie op: multiriem spanner / airco compressor verwijderen van V6 #18341243Ik denk dat je een kortere riem kunt gebruiken voor de niet airco modellen.. Maar dat je de pully van de airco wel eraf moet halen omdat die denk ik in de weg gaat zitteb
De cim terugroep actie is geen vervanging van de cim maar een klem om de stekker zodat de stekker niet uit zichzelf los komt.. Dus daar eerst voor informeren..
-
AuteurBerichten