Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
24 mei 2017 om 14:04 In reactie op: Hoe moet ik van een X16SZR de spruitstukpakking vervangen #18343732
Warm laten lopen hoeft niet.. Anders wordt het lastig om het spruitstuk vast te pakken.. Als je alleen de pakking wil vervangen kun je die gewooner tussen doen en het spruitstuk op de flens laten zitten..
Pakkingen kun je het beste via fsrs bestellen idd.. Dealer is duurder.. En beide leveren OEM onderdelen..je kan ook een looplamp kopen met een magneet.. die thuis opladen en in je auto leggen.. mocht je onder je motorkap moeten zijn dan kun je die lamp met de magneet onder je motorkap vast hangen…
is iets wat ze veel in de garage gebruiken als ze beide handen nodig hebben voor gereedschap…23 mei 2017 om 23:38 In reactie op: Hoe moet ik van een X16SZR de spruitstukpakking vervangen #18343717is een simpelere manier om vast te stellen of je uitlaatspruitstuk lekt.. pak een stukje keuken/wc papier en houdt het boven het spruitstukpakking terwijl de motor loopt.. als er lucht lekt dan wappert het papiertje omhoog… of omlaag als het lek beneden zit..
maar als je die wil vervangen dan heb je kruipolie.. meer kruipolie en nog meer kruip olie nodig en veel geduld zodat het inwerkt..
als het goed is is je spruitstuk maar 1 deel dat naar een voorpijp loopt en op een flens aansluit.. tussen de flens en kat zou de lambda moeten zitten maar daar hoef je niks aan te doen..
als bouten afbreken dan kun je die of uitboren of als er wat uit steekt een moer op vast lassen en het nog eens proberen.. maar vaak met veel kruipolie en geduld komen ze wel los..
anders kun je via fsrs-opelwebshop een setje draadeind met moeren bestellen of als je op korte termijn een oplossing daarvoor wil.. 1 boutje meenemen en bij een locale bouwmarkt 10 boutjes halen van de zelfde maat en die erin draaien…heb je een zafira A of B want in 2005 is net de overstap
is dacht ik een losse sensor or een sensor met pompje..
wellicht dat je bij fsrs-opelwebshop.nl in de chat kunt vragen of die los verkrijgbaar zijnwil je de melding weg hebben kun je de stekker los halen en er een paperclip in duwen.. als het goed is blijft de melding dan weg en heb je er geen last van tot je dus de sensor vervangt en de stekker weer aansluit…
voor het doorhangen zoals eerder beschreven met dikkere veren.. of airrides op de achteras… krijg je van die puckjes tussen de veren en veerschotels.. as je auto doorhangt kun je met lucht hoger oppompen…
v6 is sowieso 1500 kg trekgewicht ( heb ik namelijk en staat op m`n kentekenkaart)… voor een lagere cilinder inhoud ik denk een stukje minder.. maar niet veel minder… maargoed.. wil je 1500 kg trekken met een 1.6 of 1.8??
De ene monteur is de andere niet… dus pin jezelf niet op 1 conclusie van en dat je met je kluitje in het riet geflikkerd wordt… zoals ik al eerder in een ander topic aangaf.. als de bus vanaf de eerste km al trillings en probleemvrij is dan zou hij dat na 250.000 km nog steeds moeten doen… dat er kinderiektea en zwakke punten zijn kan altijd gebeuren. ( zoals met de m32 bakken). Dus voor alles is een oplossing en ruimte voor verbetering… ligt er alleen aan tot hoever je in de buidel wil tasten om het tebekostigen..
Eens kijken bij de aanstuur unit… Vaak is de pomp nog goed maar gaat de aansturing kapot.. Let er wel op dat er 2 verschillende abs systemen op de vectra gelevert zijn.. Misschien wim-v6 hier oo het forum een pm sturen.. Dan kan je 99% zeker hiermee helpen… Die kent de b vectra als z’n broekzak.. En kan je meer vertellen over het abs systeem..
Is alleen de pomp of ook het aanstuur gedeelte?? Daar zit vaker de fout dan bij de pomp zelf…
of.. je pint jezelf niet vast op 1 monteur en gaat een keer kijken of iemand van het forum je hiermee kan helpen.. als een vivaro stil en trillingsvrij kan rijden vanaf de eerste kilometer moet hij dat zeker 2 ton vol kunnen houden.. dus bullshit als ze dit achter een kwaal verschuiven…
zijn de motorsteunen in orde??
is de inspuiting nog goed?? zo niet zijn de injectoren nog werkend en is je hogedrukpomp/brandstof druk regelaar goed??
zo zijn er meerdere vragen.. dus kijk eens of er iemand hier op het forum s in de buurt van jouw die je kan helpen met op onderzoek uitgaan om dit te verbeteren… opel laat wel meer steken vallen..Idd.. Ik zou niet hoger gaan dan 1500 a 2000 euro als je een diamant sport hebt ( luxe en sportief) zols hierboven staat.. Ze zijn geen drol waard.. Zowel als metaalprijs bij de sloop als gewone verkoop niet..
Een goede 2.2 b omega facelift heb je vanaf 500 euro namelijk.. Dus laat je geen oor aan naaien..Let bij aankoop op met het remmen of de auto zenuwachtig is.. Dit kunnen versleten draagarmrubbers zijn en kunnen banden vreten.. Goedkoopste oplossing hiervoor is de complete draagarm te vervangen waar de rubbers al ingeperst zitten..
Klappen/bonken/speling in de aandrijflijn.. Na een aantal jaar kan er speling op komen.. Check de aandrijfassen op speling in de homokineten en de hardischijf
En zoals gezegd.. ze roesten.. Ook op plekken waar je het niet verwacht.. En door de lage waarde is het voor veel mensen niet meer waard om het te repareren…
Pak een radio van een degelijk merk zoals jvc of kenwood e.d. een aantal zijn uitgerust voor stuurwiel bediening maar je kan ook een stuurinterface adapter erbij kopen voor je radio als deze van z’n eigen geen aansluiting heeft voor stuurwielbediening.. Dan kun je je radio alsnog met je stuur bedienen..
En idd wat eerder gezegd is.. De cdr kun je gewoon eruit halen zonder enige andere handelingen…[quote quote=18343425]Waarom een dure gereviseerde bak?
Koop er 1 van een sloper met weinig km-ers, dan mag die max 100€ kosten.[/quote]
op een revisie bak zit een langere tijd garantie op dan op een bak van een sloper als die in de soep draait… en zit vaak ook een betere garantie op..
17 mei 2017 om 10:48 In reactie op: Radiator scheur makkelijk te herstellen of zware kost? #18343426http://www.fsrs-opelwebshop.nl/zafira/zafira-b-2005-2012/koelsysteem/
in de link hierboven een radiateur zoeken die voor je motorcode geschikt is
een 5 liter fles koelvloeistof erbij bestellen en dan zelf vervangen…
een scheur dichtmaken zou ik niet eens aan beginnen.. de kans dat het weer open scheurt is groot aangezien er op het koelsysteem druk staat als deze eenmaal in z`n werk is…en over de EGR klep.. afhankelijk van welke motor je hebt kun je ook de EGR klep laten verwijderen uit je ECU ( boordcomputer) dan heb je hier nooit meer last van…
Gewoon via fsrs-opelwebshop.nl de standaard fabrieks blokken nemen.. Zit je altijd goed..
Goed kijken naar het bouwjaar.. Ik heb ’n vermoeden dat de bak in de link van een astra F/G is..
F17 staat voor het type versnellingsbak.. Dus als je weer een f17 pakt blijft het een 5 bak..
Niet een conventioneel antwoord maar ik weet niet of een m32 ( gereviseerd met verbeterde lagers) passend is..[quote quote=18343332]Neem de tijd en blijf toeren maken. Niet dat truttige Nederlandse schakelen maar iets toeren houden zodat je ook vermogen hebt. Op de snelweg in zijn 4 blijven is echt geen ramp en voor sommige auto’s zelfs beter.
.
Met mijn 1+3T via Tapatalk[/quote]
in z`n 5 op de snelweg kan wel.. die astra G-tjes met een 1.6 hebben een korte bak.. dus die zitten al vrij hoog in toeren op de snelweg… ik denk dat je bij 90 km/h tussen de 2500 en 3000 toeren zit..
Gewoon de normale bandenspanning.. zo hard push je je corsa niet dat je banden te warm rijdt.. Lucht in de banden kan uitzetten door warmte.. Met m’n corsatje hield ik 2 tot 2,2 bar aan met breedere banden.. Maar is meer een gevoels kwestie.. Je band moet wel opgepomp staan zodat je loopvlak op de weg ligt maar niet dat jeloopvlak bol gaat staan..
heb je al contact opgenomen met rijkswaterstaat voor eventuele vergunningen als je caravan 350 meter lang is?? Whaha type foutje
Wat ze vaak zeggen met een caravan ia gebruik um niet als aanhanger.. Vul eerst het laad vermogen van de auto en het minimale in de caravan zodat je niet overbeladen of instabiel geladen bent voordat je op pad gaat..
Qua olie verbruik zal niks met de caravan te maken hebben.. Eerder de staat van de motor qua verbruik zal je wel iets merken als je een hok met de aerodynamica van een baksteen achter een lage auto hangt verder extra opzet spiegels als de caravan breder is dan je auto.. En verder niks speciaals..
dont mind my 2 cents.. maar ik denk eerder idd lucht massa meter of klopsensor… ( als je motor een klopsensor heeft..) een bobine die kapot gaat is vaak blijvend als die eenmaal begint
11 mei 2017 om 11:44 In reactie op: GEZOCHT!! RN-TJ-65! ’97 3-deurs B Corsa 1.4 Sport Rio Verde #18343195[quote quote=18343191]Aanvraag doen bij rdw met uitleg.gaan hun de eigenaar contacten om met jou of via rdw in contact te komen…het proberen waard…suc6
[/quote]
grote kans dat ze dat niet doen. de rdw geeft geen prive gegevens vrij van eigenaren…
zin in een meeting op 5 mei bij de mc donalds veldhoven?? aangezien ik dan roostervrij ben..moet anders werken op vrijdag…
stuur een prive bericht naar liviu2004 hier op het forum… die kan je helpen met hulp op afstand..
dus gebeurd wel vaker dat je opcom geen verbinding heeft met je USB plug.. krijg je die interface melding..yep.. het zelfde als bij de astra G.. de zafira A heeft ook de zelfde basis als de astra G.. dus veel dingen vind je op de zelfde plek..
maar ik zou geen schroevendraaier gebruiken maar je vinger via de handremhoes onder het klepje steken en `m dan optillen… er zitten 2 lipjes aan de andere kant waar je je schroevendraaier hebt.. en die kunnen anders afbreken..
het zou makkelijk los moeten kunnen…. -
AuteurBerichten