bart-gsi

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 5,539)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Brandstofpomp signum 2.2 direct #18346663

    ik denk dat we er beide naast zitten… ik zit eens even te kijken naar de benzine tank van een signum.. maar daar zit geen pomp is..
    eerder een opvang bakje waar benzine aangezogen wordt door de pomp aan de motor..

    In reactie op: Radiator lampje blijft branden #18346656

    ik weet niet of het werkt.. maar trek er eens de stekker uit en duw er een paperclip in.. dan kun je de sensor uitsluiten

    In reactie op: AdBlue tanken in Zafira 1.6 cdti #18346636

    bij truckwasstraten verkopen ze de kannen ook.. hier in tilburg in de seriusstraat bij een truckwash kosten ze een 10tje volgens mij.. wil best een keer kijken voor bevestiging..

    In reactie op: Brandstofpomp signum 2.2 direct #18346634

    kom je vanzelf achter.. til de zitting van de achterbank omhoog en kijk of er een luik/deksel zit.. zo ja dan kun je via de achterbank bij de pomp.. maar volgens mij is dat geen hogedruk pomp maar gewoon een brandstofpomp..
    maar check eens bij je brandstofrail bij het ventiel waar je normaal een meter op kan schroeven of je daar benzine druk hebt.. ( kun je met iets puntigs in drukken.. let wel op dat het niet in je ogen spuit) spuit het eruit heb je benzine druk.. sijpelt het eruit heb je onvoldoende druk.. ( hoge drukpomp) komt er niks uit dan heb je geen druk..
    mocht je toch bij je tank moeten is het wel verstandig deze eerst half leeg te maken.. anders kana het via de deksel eruit lopen..

    In reactie op: Brandstofpomp signum 2.2 direct #18346618

    zoals in de link staat beschreven.. alleen ik weet niet of je met een multimeter ook die 1.2 volt kunt meten i.p.v. met tech2… want anders zou je naar de dealer moeten daarvoor of een paar zeldzame leden hier vragen voor hulp..

    In reactie op: Brandstofpomp signum 2.2 direct #18346616

    dit is voor een z22se maar ik weet niet of dit het zelfde werkt als bij een z22yh
    https://z22se.co.uk/attachments/flow-chart-jpg.20359/ mocht er niks bij het uitlezen naar voren komen

    In reactie op: Brandstofpomp signum 2.2 direct #18346615

    van wat ik erover kan vinden aan de linker zijde van de brandstofrail aan je motor.. heb even via google bij andere forums gekeken.. want zelf heb ik niet zo veel kennis van deze motor.. maar dit probleem over de brandstofdruk regelaar komt wel vaker naar voren…

    In reactie op: Brandstofpomp signum 2.2 direct #18346611

    heb je een z22yh?? misschien is het de moeite waard om de brandstofdrukregelaar na te lopen.. komen nog wel eens klachten van…

    het gaat alleen kapot als mensen eraan komen die niet weten hoe ze iets moeten maken.. ( beunhaas) daarmee bedoel ik niet jouw maar de persoon voor jouw.. want aangezien er roestvorming zit speelt dit al langer bij jouw astra

    normaal gaat het dus niet kapot… en de delen bij onderdelenlijn ( mechanische delen) wordt wel bij gekeken of er speling op zit en staat vaak ook bij of je garantie hebt of niet.. dus dan is een paar 10tjes beter te overzien dan 160 euro.. mocht 160 euro te duur zijn

    http://www.onderdelenlijn.nl staan genoeg astra G-tjes op de sloop.. dus daar zullen ze vast wel een wissermechanisme hebben ( op voorraad) voor niet veel..

    geen idee met betrekking tot het filteren..
    ik vermoed dat dat ook deels aan de afstelling van je radio ligt..

    er zitten tweeters bij de handgreep van de deur
    en achter het plastic bodem paneel aan je deur zit gewoon de luidspreker die op de radio luidspreker poorten aangesloten zit..

    de luidsprekers achter zitten in de plastic panelen links en rechts naast de hoedenplank.. deze kun je vervangen of wat sommige doen is de bypassen en 2 speakers in de hoedenplank monteren… ( al is dat laatste niet zo mooi maar het kan wel..)

    qua luidsprekers kun je er van alles in schroeven.. zolang je de juiste adapterringen hebt.. wat voor merk en wat betaalbaar is dat is volledig jouw keus

    een andere nokkenas en een setje lagers.. maar kunnen ze best oud mee worden gezien de km stand… de blokken kosten niet veel meer tegenwoordig..
    dus mocht je blokje in de soep lopen door kapotte kleppen of een kapotte kop is er voldoende aanbod.. en anders kan er altijd nog een 1.6 in van een astra F
    voor 100 a 250 euro heb je al een ander blokje en vaak bij demontage bedrijven krijg je nog geld terug als je je oude blok inlevert

    een corsa b en astra F hebben veel delen die uit wisselbaar zijn…

    In reactie op: MAC MEETING VELDHOVEN #18346533

    dus vanavond bij de mac.. om hoelaat?? rond 20:00 a 20:30??

    die 3de grotere stekker is voor stuurwielbediening.. aangezien die niet aan je radio zit kun je deze laten hangen voor wat het is.. of uit de kabelboom verwijderen als je je eraan ergerd..

    bij dat rode kabeltje zit een wit labeltje aan.. wat staat erop??

    [quote quote=18346487]Leuk ding toch.. je moet een beetje geluk hebben..
    Alleen ik dacht dat je niet twee verschillende band merken of type op een as mocht hebben.
    Let daar even op.

    [/quote]

    mogen niet 2 verschillende maten/type banden op de zelfde as zitten… merk maakt niet uit…

    world cup is een uitvoering.. zoals de joy, club, sport etc..
    nouja.. toen m`n corsa ermee ophield ben ik overgestapt op wat snellers.. een corsa b gsi…
    als je meter heen en weer gaat tijdens het rijden.. kun je kijken of je vlotter in de tank werkt.. daarvoor moet je je tank minimaal half leeg rijden en het luikje onder de achterbank open maken..

    dat is dan nog erg netjes met de originele motor..
    mijne hield er met een kapotte koppakking mee op bij 260.000 km.. toen was een blokje wisselen goedkoper dan de pakking vervangen…

    naar mijn weten hoeven bij deze motoren de kleppen niet gesteld te worden….. maar dat zie je vanzelf als je de kleppendeksel eraf haalt..
    als er moeren onder zitten met een steeltje dat je met een schroevendraaier aan kunt draaien dan is kleppen stellen noodzakelijk.. anders niet..
    als je een 16 kleppen motor hebt ( 90 a 97 pk) dan wil het tikken wel eens komen van ( versleten) klepstoters.. maar ik weet zo niet of jouw corsa die ook heeft…

    alleen het kapje omhoog klappen ( eventueel verwijderen als dat gaat)
    dan de moer los halen
    het beste is de ruitenwisser omhoog te klappen ( net als bij de wisserbladen vervangen) en `m dan loswiebelen want anders blijft de veer van de wisserarm de arm naar beneden trekken aan het andere eind..
    dan de arm een stukje met de klok mee draaien dat de arm wat hoger staat en dan weer terug erop drukken waar je je moer vast draait
    van dat vast draaien dat je eerst de arm op z`n plek wil hebben klinkt logisch.. maar werkt vaak niet als geplanned als de wisserarm op de voorruit ligt… ( wat ik hiermee bedoel zie je vanzelf wanneer je de boel aandraait met de wisserarm op de voorruit) dus dan met de moer aandraaien en die drukt de arm verder aan op het wissermechaniek
    waar je wisserarm aan zit is een split einde…

    btw het filmpje wat je post is van een vectra b… dat van jouw is anders.. jij hebt volgens mij gewoon een kapje zoals op het plaatje wat je al gepost hebt

    het duurt langer om er over te praten dan het te doen… is in princiepen niet zo moeilijk…
    en die roestvorming kun je opschuren en wat bij laten werken… ( of zelf creatief zijn met een lakstiftje)

    hey welkom
    leuk corsatje.. klein, goedkoop en genoeg onderdelen voor als er wat aan moet gebeuren
    over het algemeen verwacht niet veel voor 100 euro..
    de dingen die je aangeeft.. het tikken van de kleppen.. ververs eens de olie en filter en kijk eens of het tikken weggaat bij voldoende olie op de oliepijlstok

    roest is opels grootste vijand.. plekken die vaak voorkomen is de achterklep bij de ruitenwisser, wielkasten achter, dorpels (en zo kan ik nog wel ff doorgaan)
    maar bij verwijderbare panelen kun je op de sloop nog altijd terecht voor reserve delen ( en met een beetje mazzel in de juiste kleur)

    de kmstand van de motor is best wel een flinke voor een benzine.. check eens of je motornummer overeen komt met het chassisnummer.. dan kun je erachter komen of de originele motor er nog in hangt of dat het blokje voor iets anders vervangen is..

    als je van plan bent er lang mee te rijden zou ik kijken voor leuke velgjes met een set goede banden.. en deze stalen velgen houden voor winterbanden ( is in verhouding goedkoper dan steeds ieder seizoen andere banden eronder te gooien)

    als je een beetje kundig bent is bij deze motoren de distributieriem zelf te doen.. als je eraan begint vervang ook meteen je waterpomp en riemspanner( ja dit wordt nog wel eens vergeten).. zou zonde zijn als die stukloopt bij een verse riem..
    als je dit niet aan kunt of durft kun je hiermee bij iedere garage terecht.. bel wel goed rond want iedereen rekent andere prijzen

    vele veilige kilometers met je corsa

    In reactie op: hoofdkoppelingscilinder vervangen #18346458

    hoofdkoppelcilinder heet in de volksmond ( en monteursmond) een (hydraulisch)druklager.. en idd bak moet er af om data bij te komen..

    ja.. een doppenset bij de hand hebben… werkt het makkelijkste… dan zoals hierboven vermeld wat los wiebelen en een tandje omhoog zetten en de wisser weer vast draaien…

    In reactie op: Xenon retrofit #18346396

    aah ok.. foutje.. bericht al veewijderd

    In reactie op: Xenon retrofit #18346391

    foute info

    In reactie op: Xenon retrofit #18346381

    is afhankelijk in welke opel je het hangt.. in de oudere modellen is het plug `n play.. heb je opcom niet eens nodig..
    check na het inbouwen wel of je koplampen wel op de juiste hoogte staan.. anders verblind je mensen…

    is zelf te doen met een garage(box) voor het inbouwen de halogeen lampen aan en met tape op de muur plakken waar je lampen schijnen.. en na het inbouwen kijken of ze goed staan en indien nodig naar beneden draaien

    https://www.youtube.com/watch?v=JTVVrMJy7rc kijk anders dit filmpje.. wordt voor gedaan hoe je kunt inbouwen…
    oud maar goud blik op de weg

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 5,539)