Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
3 oktober 2017 om 00:59 In reactie op: Differentieel A Omega 24V Station moeten vervangen worden. Wat past allemaal? #18348790
al eens op onderdelen lijn gekeken voor diffs?? dan heb je altijd een reserve.. en kun je de diff die je eruit haalt reviseren terwijl je dus rond kunt rijden…
goede vraag, lekker kort..
uumm niet… moet je aanpassingen aan je chassis maken dat die bij de rdw niet meer goed gekeurd wordt…
28 september 2017 om 16:09 In reactie op: BMW! Als ze recycleren, zijn er geen tweedehands en moet iedereen nieuw kopen? #18348647heb al genoeg van dit soort filmpjes gezien…
9 van de 10 keer gaat het om test autos… of prototypes.. ( aangezien dit al een oud filmpje is)
die dus na het testen niet meer de weg op kunnen/mogen
doen ze overigens bij SRT ook met de hellcat.. er werden een handje vol hellcats gebouwd als prototype en test autos en na hun taak volbracht te hebben worden ze gesloopt… het is jammer.. maarja..Passend voor de volgende motor type’s:
1.0-12V / 1.2-16V / 1.4-16V / 1.8
1.3D / 1.7Ddus ik neem aan van wel.. zo niet.. dan je geld terug vragen…
kijken of aanduwen ( aanslepen voor de makkelijke manier) helpt.. dan weet je of je motor uberhaubt aanslaat..
mocht deze aanslaan kun je zonder sleutelwerk het volgende testen..( of je het aandurft om onder je auto te liggen wanneer deze start is het 2de)
de auto voor op assteunen en op de handrem zetten… zodat deze niet gaat bewegen als de motor aanslaat
en een startkabel op je accu zetten.. ( alleen van de plus naar de startmotor.. je hebt geen massa kabel nodig omdat deze al via het chassis terug loopt…)
als je je contact aanzet en dan onder de auto met de startkabel op de positieve pool zet waar een dikke draad loopt van de startmotor.. dan zou je deze extern kunnen starten…
mocht deze niet bewegen dan weet je dat je startmotor kapot is omdat er niks tussen de startmotor en accu zit qua schakelaars e.d.
mocht de motor wel aanslaan dan moet je bij je contact slot zijn.. daar kan het contactpunt van de schakelaar achter op het contactslot van versleten zijn…
die schakelaars zijn nog te verkrijgen nieuw en van de sloop… alleen moet er wel het een en ander voor los halen om erbij te komen..
en als laatste heb je als het goed is ook een chip in je sleutel zitten…
die kan er ook voor zorgen dat je auto niet start als die kapot is..corsas zijn opzich vrij makkelijk om aan te werken…
de koppeling van je corsa is hydraulisch en wordt op het zelfde potje als je remmen van vloeistof voorzien..
dot 4 is het type remvloeistof dat er normaal in hoort..
om dit te verversen heb je een ontluchtingsnippel aan de bak zitten waar je de vloeistof uit kan halen/spoelen..
je koppeling dient net als je remmen goed ontlucht te worden..
er is geen filter aanwezig voor je koppeling..
als je op safe wil spelen ivm de remmen en het niet kundig zijn in ontluchten is dit raadzaam uitbesteden aan een garage..als je motor warm is zal je koelvloeistoftankje altijd blazen..
warmte zet uit… en als de lucht boven in het tankje uitzet duwt het je koelvloeistof naar beneden en staat je koelsysteem onder druk.. omdat de lucht nergens heen kan omdat de dop erop zit..
als je dan de dop eraf haalt komt je koelvloeistof naar boven…
bij een koude motor zal je koelvloeistof niveau zakken..anders een keer je koelsysteem aflaten persen ( op druk zetten..) of een andere koelvloeistof dop proberen…
als je thermostaat dicht blijft staan kan de boel ook koken..
ben even door oude topics heen aan het bladeren op het forum.. hoef ik het wiel niet opnieuw uit te vindenhoor je bij het ontluchten van de koeling te doen.. is niet iets voor achteraf zeg maar..
koeling ontluchten is koelvloeistof tankje volgieten
dan de motorstarten met een open koelvloeistoftankje
en de kachel vol aan zetten.. en wachten tot de motor op temperatuur komt zodat de thermostaat open gaat staan en de lucht eruit gaatik gooi m`n tank vrolijk vol met E10.. alleen de z22yh motoren kunnen hier niet op draaien ivm de brandstofdrukregelaar zoals in de brochure beschreven..
in het begin deed m`n auto even moeilijk.. maar naarmate ik het vaker deed tanken ging hij er steeds beter op lopen…
en ik heb een vectra v6 uit 2000 dus knap als die 1.6 van jouw er niet op loopt…
en qua prijs verschil.. 1,47 per liter in tilburg en 1,35 aan de grens… en in gent 1,32chiptunen en de begrenzing laten verleggen..
zit er dacht ik niet op.. is ddenk ik vanaf de astra G, zafira A en vectra B e.d.
ik heb zelf een corsa uit 1994 en 1995 gehad en daar zat het beide niet op…hebben ze met het ontluchten van het koelsysteem de kachel aan gezet??
was namelijk ook bij mij een fout toen m`n waterpomp vervangen was..
dan zit er ergens nog lucht in het systeem wat niet weg kan en staat je KVS ook lekker te koken…dat is mooi klote..
maar je hebt idd voeding en retour.. maar ik dacht ook het koolstoffilter in het rechterspatbord waar een leiding van naar je tank loopt..als je geen nieuwe of goed gebruikte leidingen kunt vinden op de sloop of op onderdelenlijn.nl is dit wellicht een optie..
https://www.autosportcompany.nl/fluid-transfer/aluminium-leiding.html <== leidingen zelf buigen en maken..
als je zelf rond gaat kijken voor leidingen.. zoek iets dat benzine bestendig is.. niet elke slang/leiding is hiervoor geschikt..ik zou tussen de 2 en 2,2 bar aanhouden.. is nogal een licht wagentje..
staat normaal 1,8 of 1,9 bar op de sticker bij de deuren… maar ik zelf vond dat met mijn corsa ervaringen te weinig… ( vooral als je geen stuurbekrachtiging hebt)ik heb die stekker ook.. ook bij de 2.5 v6.. die stekker kun je negeren.. staat na wat jaren wat oxidatie in enzo van het los hangen… er loopt een kabelboom boven het achterste uitlaat spruitstuk in een plastic gootje.. daar kun je `m aan vast maken met een tiewrap.. ( had dat bij mij gedaan voor de kabelboom wissel)
als je zo`n zoem geluid hoort als je je sleutel in de start positie zet dan is dat vermoed ik je startmotor die rond draait maar niet in het vliegwiel geduwd wordt…
uitlezen….
kun je bij de dealer laten doen ( 45 euro ongeveer) of bij een van de forum leden die over opcom beschikt
wellicht dat ze je ook met je kachel kunnen helpen..de tank en slangen zijn opzich de kosten niet.. het is eerder het eronder hangen en het leegpompen van de tank ( afhankelijk hoever je j tank gevuld hebt..)
ik heb een imitatie tank van een eurotje of 60 a 80 en dan de slangen van 30 a 40 euro als het niet meer is.. en een blikje hammerite tegen het roesten…
dit alles ( behalve de verf) is via http://www.fsrs-opelwebshop.nl te bestellen… maargoed ik lees het vanzelf wel wat het geworden is…wat voor vectra praten we over??
ik heb een paar jaar geleden het zelfde gehad bij m`n vectra b
de tank was rot bij de aansluitingen achter de tank waar de vul en ventilatie slang op zit..
de tank zelf zit met 2 staps vast aan de onderzijde van je auto…
om er zeker van te zijn kun je het beste je auto een stukje in de lucht zetten.. met een brug of assteunen of oprijsteunen…
en er dan onder kruipen en voelen waar het nat is.. aan de tank of aan de slangen.. als de tank rot is blijven de slangen droog want die rusten niet op de rand van de tank..
en zien gaat niet want je subframe zit achter je tank en daar gaan de slangen overheen…als er uit blijkt dat je je tank moet vervangen zou ik de nieuwe tank in hammerite zetten tegen het roesten….
had met een middagje de tank verwisselend met de auto op assteunen en zonder het subframe los te halen…( en de straat vol met benzine dampen van de lege rotte tank waarnaar de gemeente op de stoep stond…)anders de boel loshalen en alles op tijd zetten.. de krukastandwiel met cilinder 1 op TDC ( boven dode punt) en met de nokkenassentandwielen de kleppen volledig sluiten voor de arbeidssslag…
dan de boel vast zetten en de ketting erom leggen.. daarna met de hand de distributie ronddraaien om te kijken of de interne delen niet met elkaar in contact komen ( dit om eventuele motorschade te voorkomen)lijmen… of laten oplappen bij een stoffeerderij of bij een bedrijf dat zich specialiseert en auto bekledingen…
( zelf de hemel verwijderen scheelt in de kosten)
kost wel wat meer.. maar heb je zeker een beter resultaatik ben heel low budget gegaan.. heb er m`n moeders spelden in geprikt.. ( komt een andere keer aan de beurt met andere stof…)
bij blokken en remschoenen is het goed zolang er voldoende remvoering op zit.. en wanneer nodig.. tijdig vervangen voor nieuwe.. ( kan vaak ook al optijd aangegeven wordt door slijtindicatoren.. tenzij deze niet goed werken door bijvoorbeeld een draadbreuk of niet goed bevestigen van de indicator
bij de apk kijken ze alleen of de auto de remvertraging behaald zoals voorgeschreven volgens de type goedkeuring.. ( maakt niet eens uit of je kromme remschijven hebt.. zolang de vertraging maar goed is… even heel zwart wit gezegd)
bij remschijven geldt er een minimale dikte
5 augustus 2017 om 23:49 In reactie op: Welk lampje voor remlicht H4 of H7 bij de Corsa Easytronic? #18346867H lampen zijn alleen voor voor bestemd..
achter zitten gloeilampjes..
hiervoor kun je beter naar een broekhuizen of bresan e.d. gaan.. die kunnen jouw helpen met de juiste lamp te vinden voor jouw auto.. dat kunnen ze vaak bij een action niet.. die weten hoe ze een auto moeten starten en rijden en dat is het..
en een tip: vervang ze per paar. als de ene kapot gaat dan zal het niet lang duren dat de andere ook kapot gaat als ze er net zo lang in zitten..klote.. moet werken tot 22:00…
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/benzinepomp-opel-astra-h-signum-vectra-c-zafira-b.html
want dit wordt namelijk gemeld als brandstofpomp bij fsrs… dus dan zou een ( als die bestaan als benzinepomp) een revisiepompje eerder een uitkomst zijn dan een vlam nieuwe eraan hangen
-
AuteurBerichten