Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@corpaul wrote:
@lucas1975 wrote:
Weet niet waar je vandaan komt, maar http://www.nmparts.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; in Noordwijkerhout maakt op maat rvs uitlaten voor heeeule nette prijs. En belangrijk, levert vakkwaliteit!
Groetjes
Zijn inderdaad erg mooi!! Maar alsnog een flinke prijs alles bij elkaar denk ik.. heb ze even gemaild voor een offerte dus we zullen zien :)
Zoals het er nu uitziet ga ik ze bij Raymundus/uitlaatstunter bestellen. En dan hopen dat het past en een aantal jaar goed blijft :)
zwager van mij had een uitlaat via uitlaatstunter voor zijn 2.2 omega b2 gekocht.. zit alles bij zodat je meteen aan de slag kan en heeft de juiste pasvorm mits je de juiste uitlaat bestelt.. maar als je je kenteken doorstuurt met je bestelling bij uitlaatstunter dan komt dat vast wel goed…
mvg timhttp://www.katalysatorstunter.nl/advanced_search_result.php?keywords=vectra+c+2.2&x=0&y=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
dit zijn de voorpijpen… weet niet welke je nodig hebt… maar daar zul je ook vast wel uitkomen
http://www.uitlaatstunter.nl/product_info.php/products_id/726″ onclick=”window.open(this.href);return false;
105 euro voor een catback systeempje
kan geen prijs opgave vinden als je een kat nodig hebt.. maar moet je ook even kijken of deze uitlaat voor jouw motor is aangezien er geen motor code bijstaat…en als je je keus gemaakt hebt een middagje onder je auto liggen… een uitlaat vervangen is opzich makkelijk werk als alle bouten net zo makkelijk los gaan of dat je uit eindelijk een slijptol moet gebruiken om ze door te halen…
@Ray2712 wrote:
Wat was het dan?
ik was een ronde gaan rijden en viel na een tijdje goedlopen stil langs de weg.. weinig keus dus ANWB gebeld..
die is gekomen en tie controlleerde me ECU op foutmeldingen die had ik een hele lijst…
o.a.:
p0206-1
p1503-0
p0130-1
p1602-0
p1502-0
p1230-4
p0100-2
p0130-2
p0150-2
p0335-0
er zaten ook foutmeldingen bij die niet door mijn toedoen veroorzaakt zijn maar bij de garage nooit verwijderd zijn en dus in het ecu bleven.. en de overige van injector 6 die niets deed was omdat er niet voldoende benzine was
in de benzinetank zit een voorgevormde slang… toen ik het luik van de benzine tank deed sluiten is die boven op de uitgang van de pomp gaan zitten waardoor die de slang dicht duwde.. maarja moeilijk te zien als die dicht is.. dus ging er al niet snel vanuit.. want ik hoorde de pomp wel op de werking..
nadat we ( ik en ANWB) het geheel opgelost hadden binnen 10 minuten heb ik een test ronde gereden.. een keer boven de 3500 toeren gekomen.. ( dat ging zeer makkelijk) en toen mijn weg vervolgt…
hij rade mij wel aan om de slang te vervangen met een slang met een aluminium gevlochten mantel zodat die niet weer dicht geknepen wordt als ik de benzine pomp van een v6 er terug in plaats want nu heb ik een pompje van een 2.0 en die dient momenteel als nood (nieuwe pomp is 100 euro bij fsrs) maar ik kwam er niet echt uit want ik kreeg geen mml op me dashboard en was van plan me ECU uit te laten lezen bij opel maar die haalde ik niet eens… dus dan maar zo… maar de mensen die mij tip hint en etc hierop gegeven hebben toch nogmaals bedankt voor de reacties
mvg timben eruit… slotje op dit topic wat mij betreft
@wim-v6 wrote:
Let even op de stekker.
Bij modellen va 1998 passen bijde type LMM’s.Oud type met 4kante stekker heeft wat overtuigingskracht nodig, maar je krijgt de stekker wel in elkaar.
Bij een model van voor 1998 past alleen het oud type stekker type.
Oud type LMM
De LMM van de:
Vectra-A 2.5-V6
Vectra-B 2.5-V6 tot 1998
Calibra 2.5-V6
Omega-B 2.5-V6 3.0-V6 tot 1998als je het nieuwe type hebt, kan je de lmm’s van alle opel 2.5-V6 en 3.0-V6 motoren pakken.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Mijne is uit 2000.. Dus heb een nieuwer type…
@usbstick wrote:
Ja bedankt usbstick ;), ik zou zo niet blijven rijden,morgen op de sloop even een andere halen,ben je ervanaf..
Sorry usb dat je mij ff ontgaan ben.. Ook jij bedankt ff kijken of sloop morgen open is hier en of ze en v6 hebben.. Denk anders niet dat anderen passen…
Thx wim
Lmm is kapot.. Wel ff een flinke stank van de benzine die in me motor zat maar hij start en loopt netjes stationair.. Kan ik zo gewoon rijden of zal deze in een noodloop gaan?? Want dan kan ik vrijdag en zaterdag ff rijden en maandag een andere lmm halen…@wim-v6 wrote:
Heb vaker de luchtmassa meter kapot gehad zonder mml lampje.
Trek de stekker van de Lucht Massa Meter eens los start hem dan eens. en je weet het antwoord:
Slaat de motor aan, dan is de LMM defect.
Doet deze hetzelfde dan kan het iets anders zijn.P.s. mocht je intresse hebben in een expertise of oorzaak vinden.
Ik kan eventueel ter plekke komen kijken, stuur dan even een Persoonlojk Bericht.Uiteraard tegen vergoeding.
Mijn auto rijd ook niet gratis.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
thx wim… ik zal dan even moeten kijken met de lmm
de opel dealer vroeg 35 euro voor uitlezen en eventueel een 10tje als langs wilde komen voor het uitlezen aan de deur@usbstick wrote:
Je weet het nooit,ik sta nergens meer van te kijken bij opel,ik denk niet dat het een benzine probleem is..
ik denk namelijk ook niet dat het een benzine probleem is…
maar ik zal de sensoren nalopen.. zal dan alleen moeten wachten tot ik wat meer geld heb om een andere nokkenaspositiesensor en krukaspositiesensor te kopen.. mochten die werken heb ik altijd reserve spullen… maar ik weet anders niet hoe ik die door moet meten… of zou iemand dat kunnen zien met een tech2??
zoja, dan zou dit mijn zoektocht een heel stuk korten en makkelijker maken@usbstick wrote:
Luchtmassameter?
Zou ik daar geen eml van moeten krijgen als de lmm niet goed werkt??
@Vannos wrote:
Start ie niet of slaat ie niet aan ?
Krukas sensor zou niet kunnen aangezien dat een signaal is voor de ontsteking en je had vonk begrijp ik.
nokkenas sensor is wel weer belangrijk voor het starten om te bepalen op welke cilinder er in gespoten moet worden.
Ik zou inderdaad toch het brandstof gedeelte eens nakijken. Filter ook pas gewisseld ?
hij slaat niet aan… de startmotor gooit de motor gewoon rond
ja ik heb ergens in november een nieuwe benzine tank onder me auto gehangen… aangezien de oude rot was.. en heb toen me filter ook meteen mee vervangen…
@Maurice89 wrote:
Ik zou tog gokke in je brandstof gebeuren ergens. Je pomp kan wel bezine leveren maar hoeveel bar?
is gewoon een standaard pomp van een opel vectra maar die werkt gewoon..
normaal zitten ze op 3 bar denk ik zo..@bipske wrote:
Hey tim
Ik heb inderdaad ook dat nylonblokje in huis.
dat mechaniek op de bak losmaken daar begin ik niet aan.
Het is erg moeilijk.
het probleem zit bij mij in de pook zelf.
Hier zit een witte bal aan wat in een omhulsel beweegt en dat is bij mij uitgesleten waardoor er speling in de pook zit.
Ik heb carlo geïnformeerd en hij kan dit voor me oplossen.Bij een vectra b heb ik geen idee wat het kan zijn.
Gr ramon
ik heb ook geen idee ik laat me koppeling eind deze maand vervangen en dan gaat dat nylon blokje erop..
goed dat het dan voor je is opgelost
mvg tim@bipske wrote:
Schakelpook netjes terug geleverd. Helaas heeft dhr gwriemersma tot op heden mijn geld niet terug gestort. Jammer dat er een lid is wat zo omgaat met andere leden.
Zit nu elke dag contact te zoeken en dit duurt bijna 2 weken.
Erg jammer dhr gwRiemersma.
Ik had dit niet verwacht van u.
Hopend dag u toch netjes de 45 euro terug stort op mijn rekening.Een lid van het nette opel forum wat nu enorm baald dat dit mogelijk is op het Opel-Forum.
heb jij een kabel schakeling net als bij een b vectra??
M-tech heeft een nylon blokje dat je op het mechaniek moet toen op de versnellingsbak.. dan heb je geen speling meer…
ik heb er vandaag nog eentje gehaald toevallig want ik heb met me b vectra het zelfde probleem…
mvg timps. het blokje kost 16 euro en ze zeggen dat het net zo lang als ze auto mee moet gaan…
ik moet me profiel naam nog eens veranderen.. als dat gaat.. dit is het account van me broer maar die heeft geen opel meer… ik heet tim BTW
achter zat wat schade en roest vorming… ben dat toen op gaan schuren enzo en na behandeling van roeststop in de primer gezet.. helaas moet er wel een nieuw stukje rand bij de wielkast (ongeveer waar de achterbumper begint) ingelast worden
en er zaten smoke achterlichten in van opel zelf maar me de schade zat daar een scheur en een gat in.. dus heb op de sloop andere lenzen gehaald.. later komen de smoke lenzen weer terug@TWA wrote:
Mooie vec, van binnen helemaal :thumb nog andere leuke opties?
Greetz Emiel[/quote]
thx
uumm is een klein lijstje o.a.:
lederen bekleding
verwarmde voorstoelen en spiegels
electrische ramen en spiegels
stuurinterface
xenon
traction control
binnen verlichting, rem lichten , achteruitrij lichten stadslichten en zijblinkers van leds voorzien
een smoke zijblinker erop gezet
heb een airco maar die moet nog gevult worden… daarom ligt de stekker los boven de radiatorheb de vectra gekocht vorig jaar april voor 700 euro
ik heb ondertussen al vervangen:
remmen rondom inclusief slijtindicatoren
stuurkogels
benzinetank inclusief vul en ventilatie slang
bobine en bougiekabels
banden rondom hankook ventus prime 2 ( ik had van die maxxis banden achter.. maar met de traction controll uit werdt de vectra er erg “tail happy”van… ik ging nog verder zijwaards dan die bmw 3 serie die naast me stond :D )mijn te doen lijstje:
over een tijdje de distributieriem
multiriem en waterpomp
EGR klep vervangen en een dichte aluminium pakking ertussen stoppen
cruise control monteren want die optie zit er niet op :(
auto in kleur spuiten.. zit te twijfelen tussen de fabriekskleur of het zelfde maar dan met wat meer “sparkle” erin dus meer flakes in the top laag
en de koppeling en druklager laten vervangen
ik wilde dat eerst zelf doen maar door gebrek aan doe het zelf garages in tilburg moet ik dat toch uit besteden…
schokdempers en veren vervangen met coilovers
en dan de motor wat kietelen om wat meer plezier te hebben op zandvoort@LouisBouwman wrote:
tja maar daar gaat het nu om.
Wat is een respectabele merk met een respectabele prijs.
Als ik kijk op de FSRS webshop kosten de schijven 199 euro./per 2
helaas staat er niet bij wat voor merk.Als ik op mister auto kijkt dan heb je bosch remschijven voor 92.46/per 2
Dit is een aanzienlijk verschil. Ik snap dat mensen hun brood moeten verdienen(dat moet ik helaas ook nog steeds) maar 108 euro kan je toch wel wat leuke dingen voor doen.En dan nog de vraag over het slijtage sensor. is dat een eenmalig kontakt en moet dat dan ook gelijk vervangen worden of is het herbruikbaar?
ik heb je hierover een pm gestuurd… de sluit indicator is makkelijk te vervangen en kost niet veel.. je kan kijken of schoonmaken helpt.. anders voor ongeveer een tientje 2 anderen erin doen ( L & R)
mvg tim@MONSTERCORSA wrote:
wie weet welk soort lampje van de binnenverlichting is ?
in wat voor auto??
want in mijn vectra b heb ik 2 T10 steeklampjes als LED en zo`n lampje net als in me kenteken verlichting.. die overgens ook in de deuren zitten..
mvg tim@usbstick wrote:
Is vrijwel standard dat een sport door gaat hangen,zou gelijk alles vervangen.. origineel zijn de sport veren erg duur bij de opel dealer..
Ik heb zo mijn adressen waar ze goedkoper zijn… En toch een GM product heb
Maar ik heb zo’n v6 model dus daarom de vraag welke er aan te raden zijn zodat ik beetje qualiteit spullen heb dat een tijdje meegaat… Maar dat gaat wel goedkomen…
ik stelde deze vraag ook omdat ik de voorwielen lichte camber zie vertonen…13 december 2014 om 23:04 In reactie op: kan er iemand mijn opel corsa uitlezen omg eindhoven #18264142maar los van het uitlezen wat is er mee aan de hand.. misschien dat we je zo kunnen helpen want bij de meeste methodes die ik tegenkom op internet heb je een laptop met een data kabel nodig om aan je ECU te pluggen..
wat voor motor heb je en wat doettie niet wat die normaal wel zou moeten doen??13 december 2014 om 21:16 In reactie op: kan er iemand mijn opel corsa uitlezen omg eindhoven #18264140@appel300 wrote:
is er iemand in de buurt van eindhoven die mijn opel corsa
kan uitlezen en resettenbvd
manolito
gr,oetjewelke generatie corsa is het?? de b corsa is heel simpel uit te lezen met een paperclip…
in het geval je een b corsa hebt moet je bij je zekeringenkastje op de diagnosestekker punt a en punt b met elkaar verbinden…
in de link hieronder staat het in beschreven
http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;maar nogmaals ik ga er even vanuit dat je een b corsa hebt…
op de site je motor zoeken in de lijst daar achter staat wat voor ECU versie je hebt.. en dan kun je je fout codes opzoeken met een paperclip en aan de hand van het aantal keer dat je MML gaat knipperen…
moet je kijken als je de kap open doet en je de kop van de boutjes ziet zitten… * = torx en anders inbus als het geen * is.. de rest spreekt voorzich…
aahh ik ben even aan de lees gegaan….
heb het al gevonden.. thx voor de reactie nogmaals
hier staat het al viewtopic.php?f=113&t=166940ik zal nog ff afwachten en als er weinig uit komt hier dan ga ik alsnog een andere bobine halen want 2 van de 3 dingen voor de ontsteking zijn al vervangen namelijk.. de kabels en de bougies… dus zal er weinig anders opzitten neem ik aan
maar al wel bedankt voor de reactiesps als de bobine kapot is ( bol gaat staan) dan start de auto toch normaal gesproken niet?? kwam hier niet helemaal uit namelijk..
-
AuteurBerichten










