Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
nee klopt maar als je aan het auto verbouwen/stylen begint dan is het idee in eerste instantie al niet om iets te maken wat een ander heeft :P dus jouw idee zal toch een zeldzaam iets zijn als het eenmaal werkelijkheid is..
@Corsaliefhebber wrote:
hierbij een linkje naar de riegerfolder van 2007
http://www.rieger.nl/Modellshow/Opel/Kadett/223.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
dat is zo`n kit die ik lelijk vind maar dat is mijn mening er over… ik ben meer van redelijk straks en niet te veel opvallen enzo… net als die rieger kit die ze voor een corsatje en een astra f hebben.. dat is wel netjes…
http://www.tunershop.com/product_images/Rieger_Opel_Corsa_B_p_p237466.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false; net als deze
maar smaken verschillen (nogal)…@smekke2 wrote:
Zijn er hier mensen met een brede rieger kadett e??
Wat is de waarde van zo een kit en is deze makkelijk aan te geraken nog??
Trek de catalogus van rieger open en informeer bij de tuning/styling shop in je buurt… Rieger is prijzig maar wel strak als je een goede kit kiest sommige zijn ook afschuwelijk lelijk
@Skez wrote:
Oh! Bedankt! Dan ga ik van de week langs de sloop. Met wat voor prijs moet ik dan rekening houden?
Geen idee.. Is vooraf niet te zeggen.. Iedere sloop hanteerd eigen prijzen.. Maar elke prijs daar kan onderhandelbaar zijn.. Althans bij de sloperij bij mij in de buurt wel..
ik ben zelf niet echt van de ebay vanwegen de garantie mocht een item wat je gekocht hebt niet goed zijn.. en idd di andere site is duur… en ik denk niet dat fsrs een stuur op de planken heeft liggen… en ik was niet van plan jouw zo`n tupperware tuner stuurtje voor te stellen… :P dit was meer mijn idee.. zelfs een slecht idee is nog een idee hihi
wat je nodig hebt zal er ongeveer zo uit zien

deze foto is willekeurig van google dus je zult bij de sloop je merk en type van je auto door moeten geven en of je de linkse of de rechte nodig hebt aangezien de lengte daarvan vaak af kan wijken omdat ze dan maar op 1 manier passen en dat zij met deze info het juiste onderdeel voor je auto kunnen zoeken op hun terrein
waar je voor moet kijken bij de assen is dat er geen scheuren in de rubber stoefhoezen zitten en dat er geen vet langs de assen loopt
als dit niet het geval is dan heb je een goede 2de handsje..
mvg tim
ik ben van tilburg maar ben niet vies van een middagje me handjes vuil maken hihi@MONSTERCORSA wrote:
ik wil graag over een tijdje mijn stuur vervangen
mijne is echt versleten
waar kan ik ze krijgen en wat kosten ze ?heb eens voor je bij een bekend adres van mij gekeken maar voor een vectra c zit die best wel aan de prijzige kant..
zie hier ==> http://www.originalcarparts.nl/automerken/opel-onderdelen/vectra/vectra-c/gts/irmscher-stuur-zilver” onclick=”window.open(this.href);return false;anders kijken voor een 2e hands in goede staat
@wim-v6 wrote:
Altijd Lekker bart-gsi als je weer kan rijden..
zeker.. had ook even de oude stekker terug aan de draden gesoldeerd en een kripkous er overheen gedaan.. dus dat zit ook weer goed.. altijd lekker om een v6 te horen en voelen :P
vandaag mijn oude benzine pomp vervangen met een nieuwe..
werd woensdag door de ANWB naar huis gebracht met de auto omdat de pomp ter plaatsen overleden was
nieuw pompje erin en gassen maar….@johan1979 wrote:
Mmmm ok, geen fijne klus.
Lees ook iets over governor seals schoonmaken, dat het ook mijn probleem verhelpen.
Is dat een beetje te doen?
makkelijkste zoals ik van wim-v6 al vernomen heb is gewoon je subframe met motor , bak en al los halen…
onder de voorruit( bijrijderskant) zit een grote stekker verstopt… als je die los haalt hoef je geen stekkers van je motor los te halen.. dan de ophanging los halen en nog wat dergelijk spul en dan als je motor er ook uit is kun je eventueel door dat je nu meer werkruimte hebt wat meer aan je motor doen waar je normaal niet bij kunt…
ik heb bij mij mijn koppeling, drukgroep en druklager moeten vervangen… en wat wim al mij verteld had.. met 2 man ben je tussen de 2 en 3 uur bezig om alles uit je motorruimte te krijgen ( als je het goed doet)
als je motor eruit is kun je o.a. je distributieriem, waterpomp en Multi-riem hier in meenemen omdat je nu meer ruimte hebt
mvg tim
p.s. ik heb een 2.5 v6 vectra b en heb deze dingen ook al meegenomen toen de motor eruit was want ik kon niet goed bij mijn riemen met mijn handen en gereedschap door de beperkte ruimte…@Opeltje17 wrote:
Als ie uit gaat is het toch goed, lampjes gaan allemaal in verschillende volgorden uit(de één wat eerder als de ander)
heb een vectra b maar bij mij gaat dan het MML branden maar na het starten gaat die ook uit.. je motor loopt met de start procedure nog niet goed want die moet eerst op gang komen ( moment dat je je startmotor de startkrans op de vliegwiel aanslingert) en dat zien je sensoren wanneer er spanning op komt te staan.. wanneer je motor eenmaal opgang is en stationair draait dan krijg je ECU door dat je motor netjes zonder problemen draait en gaat je MML uit dus ik zeg.. niks aan het handje in dit geval
@bart-gsi wrote:
@Opeltje17 wrote:
Als ie uit gaat is het toch goed, lampjes gaan allemaal in verschillende volgorden uit(de één wat eerder als de ander)
heb een vectra b maar bij mij gaat dan het MML branden maar na het starten gaat die ook uit.. je motor loopt met de start procedure nog niet goed want die moet eerst op gang komen ( moment dat je je startmotor de startkrans op de vliegwiel aanslingert) en dat zien je sensoren wanneer er spanning op komt te staan.. wanneer je motor eenmaal opgang is en stationair draait dan krijg je ECU door dat je motor netjes zonder problemen draait en gaat je MML uit dus ik zeg.. niks aan het handje in dit geval
@Opeltje17 wrote:
Als ie uit gaat is het toch goed, lampjes gaan allemaal in verschillende volgorden uit(de één wat eerder als de ander)
heb een vectra b maar bij mij gaat dan het MML branden maar na het starten gaat die ook uit.. je motor loopt met de start procedure nog niet goed want die moet eerst op gang komen en dat zien je sensoren wanneer er spanning op komt te staan.. wanneer je motor eenmaal opgang is en stationair draait dan krijg je ECU door dat je motor netjes zonder problemen draait en gaat je MML uit dus ik zeg.. niks aan het handje in dit geval
@auke123 wrote:
contact gehad met de kennis, hij vermoed dat het de levensduur is van de airbags,
hij zegt het volgende
naar 6 jaar gaat hij branden en dan kun je hem resetten(1 malig) en daarna gaat hij vervolgens naar weer 8 jaar branden, en dat dan de regel unit moet worden vervongenme vectra b is 14 jaar oud en heb dat nog nooit gehoort ( voor alles is een eerste keer uiteraard) maar bij mij is nog nooit de airbag vervangen… dus ik twijfel daar best wel zwaar aan nu…
@auke123 wrote:
ik heb sinds 2 dagen een probleem met 2 dingen
het airbag lampje is gaan branden naar dat de wielen zijn uitgebalanceerd,
op welke plaatsen moet ik kijken voor de aansluitingen van de alles wat daar bij hoorten ik ben er achtergekomen dat er 2 kabels los hangen aan de passagiers kant uit de middenconsole,
de eerste is een zwart kabeltje(het uiteinde is metaalkleurig(voelt niet als metaal)) met een plug je er aan (net zoals een radio stekker, alleen dan een stuk kleiner)
de tweede kabel is ook een zwarte kabel(met allemaal kleine kabels er in) en daar zit een printplaatje aan vast,
ik kan hellaas niet achter de middenconsole komen omdat het met popnagels vast zit, ik weet niet of dit af fabriek is ofdat er iemand mee bezig is geweestbij mij brande er ook een airbag lampje.. ik zou er niet op wedden maar ik denk dat het net als bij mij de zij airbags kunnen zijn die in de stoelen zitten aan de carrosserie kant van de stoelen maar je kan um idd uit laten lezen via op-com
daarin kun je zien welke het is
ik gok op de stoel aangezien dat een bewegend deel is van de auto waar een airbag in zit en een stekker onder je zitting zit maar als je wat los haalt qua airbags… ALTIJD JE ACCU LOSKOPPELEN… anders heb je kans op gehoor schade of een verwonding aan je gezicht of handen
mvg timhttp://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/706155_256707244455418_1519563498_o.jpg
Ik neem mijn comment terug.. Maar. Heb een foto voor je miaschien dat duidelijker is voor je… De eigenaar van deze corsa heeft de slangen oranje gemaakt..
@Fearless wrote:
Heb een leuk klusje thuis staan.
Een kabelboombrandje.
Gevolg daarvan is dat ook de vacuumleidingen gesmolten zijn.Onderop de inlaat zit een aansluiting.
Bij de gasklep.
bij de kachelslangen
En er lopen 2 richting het interieurfilter.Die van de gasklep loopt naar het klepje bij het luchtfilter…..klopt dit?
Hoe worden de overige vacuumslangen aangesloten?
Misschien heb ik wat over het hoofd gezien.
Ik heb de inlaat er af gehaald zodat ik overal goed bij kan.De vacuum slangen zitten vaak aan het inlaatspruitstuk omdat daar lucht aangezogen wordt door de motor.. Waar ze naar toe lopen moet je ff kijken… Op het gasklephuis zit er een moet je kijken welke slang op welk nippel past. Past namelijk maar op 1 manier…
@usbstick wrote:
Ik heb het ook al vaker gedaan,maar dan wel met schuur papier en polijst pasta,het is ook wel merk afhankelijk,maar bij opel zijn ze echt in no time weer dof..
ja heb het alleen bij een opel omega b1 en b2 en bij een kia carens gedaan.. die alle 2 glazen lenzen hadden.. mijn vectra heeft kunstof lenzen.. en ik waag me daar niet aan… niet dat ze nu dof zijn… heb nog met xenon goed zicht
bij de omega b1 was de lens geel en bij de b2 wit.. maarja ligt er ook aan hoe je het doet… als je er je tijd voor neemt zal het beter uit pakken dan dat je er een formule 1 pitstop van maakt.. ik denk overgens dat je je lenz dan nog verder naar de klote helpt…@usbstick wrote:
Je moet ook iets langer wachten,maandje of 6 dan is het wel weer klaar,ligt er ook wel aan hoeveel km’s ze maken,het is de beschermlaag die die aangetast is,die moet opgeschuurd worden en voor het mooie een nieuwe beschermlaag erover,maar dat is nou juist het punt,dat is niet zomakkelijk..
nee ok daar heb je een punt ik zal het dan in de gaten houden en dan hier op terug komen maar tot nu toe ben ik blij met wat het gedaan heeft…
@dennisnmgn88 wrote:
Jaa het filmpje is leuk, maar binnen een mum van tijd ben je toch echt weer terug van af.
Je hebt het over een stukje veiligheid van je auto (en je medeweggebruikers), daar moet je niet op bezuinigen….
als het werkt dan werkt het en werkt het niet dan niet.. maar ik kwam er achter door het gewoon uit te proberen… en lukt het met een 10tje aan spullen dan is het goedkoop.. en lukt het met 80 euro dan met 80 euro maar ieders zijn keus en ervaring die hij/zij er dan mee krijgt… dit is de mijne… en heb er tot nu toe geen problemen mee gehad.. we zijn nu bijna 2 maanden verder nadat ik de tandenpasta gebruikt heb op de koplampen.. zijn nog steeds even helder als toen ik klaar was met poetsen…
@Famempeters wrote:
hoop gedoe voor 2 nieuwe koplampen mooie heldere oogjes voor 2x 80€ ????? Laten polijsten kost ook ongeveer 30€ per lamp en dat tand pasta sprookje is te mooi om waar te zijn daarom werkt het ook maar heel kort .net als een doffe rode auto poetsen met wd 40 verkoop klaar en mooi maar een week later weer terug bij af .
https://www.youtube.com/watch?v=ahQYCj_Lb1o” onclick=”window.open(this.href);return false;
hmm *kuch*… waarom zou hij het faken als hij er geen cent aan verdient???
en dat van die auto poets voor rode lak is idd dikke BS maar als ik het zelf gedaan heb en die vent in het filmpje… ik ga hier geen onzin zitten verkopen als ik er geen drol aan verdien… en sowieso is het een dikke afgang als ik mezelf zo voor lul zet… maar het is maar net wat je oordeel is…@dennisnmgn88 wrote:
@bart-gsi wrote:
je kunt je bumper laten zitten en het op een andere manier doen..
pak een tube tandenpasta.. en een doek.. trek een streep over je koplamp van links naar rechts en wrijf de tandenpasta uit over je koplamp.. doe dit voor 30 seconden ongeveer en spoel daarna de tandenpasta eraf.. is een heel goed dingetje om te doen.. heb dit al bij 2 autos al gedaan zowel met kunstof lenzen als met glazen lenzen…
als ze nog een beetje dop zijn gewoon wat hierboven staat herhalen…Zo’n beetje elke dag dus weer…
nee heb het bij de kia carens van me ouders gedaan en die zijn nog steeds helder… en heb het er begin december op gedaan.. dus zul je iets niet goed gedaan hebben.. er staan ook voldoende filmpjes van op YouTube..
@Turbo-Dreams wrote:
Maar weer eens een update van mijn Vectra.
Subframe is ondertussen vervangen.
Setje neonlampen voor onder de auto besteld,
Nieuwe thermostaat besteld.
Nieuwe koplampen besteld, (booskijkers liggen al klaar, gespoten.)
Neon voetverlichting ingebouwd
Nieuwe pookhoezenEn nu wordt het tijd om te verlagen!!
Helaas is dit allemaal niet zo leuk/makkelijk in Belgenland.hmm dat gaat dan dus in nederland iets makkelijker dan
we zitten alleen met het type-goedkeuring, motor vermogen ( 40% max boven standaard motor vermogen) of een andere motor erin en naar de rdw sleuren op een aanhanger om dat op kenteken te hebben…@corpaul wrote:
Kan ik op elke (ook goedkope) uitlaat zomaar een sierstuk zetten? Of begrijp ik dat concept verkeerd en rij je met een goedkope uitlaat voortaan rond met zo’n lelijk pijpje onder je auto?
een sierstukje kan op 2 manieren..
1 zo`n geval wat je erop schroeft en dat je je eigen pijpje nog houd.. (Halfords en tupperware styling)
2 bij een auto tuning/styling shop (NLpower e.d.) een andere einddemper kopen waar dat sierstuk echt op gelast zit.. en je daarnaast een leuk geluidje krijgt
en ze zijn pasklaar voor jouw type auto.. dus gaan zo op je originele middendemper en in de ophangrubbers van je autoik persoonlijk zou voor het laatste gaan… je betaald dan tussen de 60 en de 150 euro voor een leuke einddemper maar het geluid,plezier en waar voor je geld staat er dan wel naar…
mvg timje kunt je bumper laten zitten en het op een andere manier doen..
pak een tube tandenpasta.. en een doek.. trek een streep over je koplamp van links naar rechts en wrijf de tandenpasta uit over je koplamp.. doe dit voor 30 seconden ongeveer en spoel daarna de tandenpasta eraf.. is een heel goed dingetje om te doen.. heb dit al bij 2 autos al gedaan zowel met kunstof lenzen als met glazen lenzen…
als ze nog een beetje dop zijn gewoon wat hierboven staat herhalen… -
AuteurBerichten