Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@corsa roy wrote:
Dat zit ook nieuwe in zoals de olie alle vloeistof zit er nieuw nieuwe pakking op de kop nieuwe bougie
misschien beetje vage vraag maar….
heb je wel voldoende oliedruk?? wordt de olie goed rondgepompt??
olie heeft een smerende en koelende werking op de motor dus dat zou bij een goede smering ook een beetje moeten helpenen bij onvoldoende smering komen er ook losse metaal deeltjes los van de frictie/weerstand die tussen de cilinderwand en de zuiger ontstaat
@corsalou wrote:
Kan ik dat flushen zelf doen op een of andere manier? Of moet ik daarvoor naar de garage?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
Als je handig bent en de spullen ervoor hebt kun je het zelf doen maar je kan het bij een garage uit besteden
@xladage wrote:
Laten we eens even bij het begin beginnen…. want misschien is er nog helemaal niks aan de hand…
Rijd je veel korte / kleine stukjes?
Komt je motor goed op temperatuur?
Welk type olie gebruik je? Is het minerale, half synthetische of vol sysnthetische?
Heb je het nu het koud is ineens meer last van dan bijv. in de zomer?Voor wat betreft je vraag: ja het kan een lekke koppakking zijn, maar ook vanalles anders, en ook gewoon niks…
Ik ga niet meteen uit van een koppakking maar als je flushed begin je van vers en als je het in de gaten houden of het zich mengt na een tijd… Om van” maar kan vanalles zijn maar ook niks” is niet zo’n goede comment want als er nijs is zou het zich niet mengen… Maar het is eerst goed om klein te beginnen en dan stap voor stap te kijken.. Als je koppakking eruit ligt is dat duidelijk merkbaar door een witte rookwolk uit je uitlaat als die koelvloeistof aan het opstoken is of dat de motor geen compressie kan opbouwen en op 3 of minder poten gaat draaien maar olie verversen+ oliefilter en koelvloeistof is een relatief goedkoop begin on daarna te kijken wat er gebeurd of het zich mengt of niet..
@corsalou wrote:

Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
Je kan kijken door je motorblok the flushen en er dan nieuwe olie en koelvloeistof erin te doen of het dan weer gebeurd.. Het is altijd goedkoper dan een nieuwe koppakking
@Haasje17 wrote:
De 262 graden nokken en afstellen op de banklevert zon 30 pk of meer op. Dus heeft zeker wel zin.
Als ik van mtech uit moet gaan dan leveren hun nokkenassen 24 pk extra op en die zijn 800 euro.. Denk dat die 262 graden iets hoger zal liggen…
@Gupy wrote:
Ruimte genoeg onder je motorkap. :)
Andere nokkenassen zonder aanpassingen heeft geen nut joh. Al zeker bij een X25XE niet.
Inlaatflens en trottlebody, ECU, uilaatspruitstukken, andere nokkenassen…..dan pas begint ie te gaan.Ik gebruik ook altijd de twee punters van NGK, nooit problemen me gehad.
Klinkt goed maar ik ga geen TB’s plaatsen.. De motor moet standaard ogen als ik me kap open doe… Wil van me vectra een wolf in schaapskleren maken dus er komt ook een kinderzitje achterin just for fun… Dus TBs zouden de boel verraden de rest is overgens wel een ding om op het lijstje te zetten
hey
hoe is het afgelopen met de koeling?? is die nu weet goed of heb je er nog niks aan gedaan??@Haasje17 wrote:
De M-tech nokken zijn wat scherper vermoed ik, ik zou voor 262 graden nokken gaan in plaats van de 3 liter nokken.
Kosten meer zijn beter dan die van m-tech en beter dan de 3.0 ofja meer vermogen winst.
ok thx.. zijn dat de zo geheten “fast road”nokkenassen?? of is dat een andere graden???
ik heb plannen om beetje bij beetje mijn motor op te voeren als een N/A motor dus zonder turbo or supercharger aangezien ik daar niet echt de ruimte voor onder de kap heb…@wim-v6 wrote:
Bij mijn 3.0-V6 zaten standaard platinum 4punters van bosch
De 2.5 bobine was niet sterk genoeg om ze te doen ontbranden.
Ik heb dit opgelost door de standaard voorgeschreven 2punters te plaatsen (NGK BKR5EK).verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
ja die NGK`s heb ik er nu in zitten… ik haalde gitzwarte bougies eruit… en kort daarna heb ik de bobine vervangen want die was kapot..
maar wim weet jij wat er voor verschil in zit tussen de nokkenassen van een 3.0 en die set van M-tech?? zoals hierboven wordt verteld dat ik daar meer winst uit kan halen…
maakt me niet uit wat het prijs kaartje is.. een hobby mag geld kosten maar ik heb liever kwaliteit..Ok dus injectoren… Out the window..
Dan de nokkenassen
Wat is het verschil tussen die van een 3.0 en die van Mtech ondanks het prijsverschil?? Ik ga namelijk niet voor de spotprijzen voor wat serieus spul mag best een prijskaartje aan hangen maar wil het opvoeren in stappen doen aangezien ik geen geldplant op me balkon heb groeienJa dat snap ik… Ik vervang de bougies jaarlijks met een onderhoudsbeurt ongeacht de gereden kms in dat jaar
Maar zouden de injectoren werken icm een chiptune?? Als de ecu dat compenseerd… Daarom vroeg ik al wat heb ik nog meer nodig om dat wel te laten werken
@Haasje17 wrote:
Geen enkele zin, sterkere vonkjes waar heb je dat vandaan?
Een ander topic waar wm-v6 in deel nam dat na 30.000 km de bosch bougies wegbranden en de ngk serie tot 60.000 km gaan voor het zelfde gebeurd…
Maar van de bougies is niet het ding waar ik mee zit.. Dat was meer een idee op een zijspoor… Het gaat me meer over de injectoren of die passen en of het enig nut heeft het het bovenaan beschreven ..
@Vinci wrote:
Ja, alles past er zo in, ken mensen die een Nexia hemel in een Kadett hebben. Die hemels zijn ook stukke degelijker en dikker. Deurpanelen denk ik past ook, hoewel bevestigingen iets zouden kunnen afwijken. Dat lijkt me makkelijk aan te passen…
Het schutbord is vooral anders, dus ventilatiedelen en zo passen niet, dashboard ook niet zo maar…
in het kort dus als je opzoek bent naar interieur onderdelen kun je als je jezelf niet rot wilt zoeken voor een goede kadett een nexia pakken hihi… kadettjes zijn hier best wel schaars.. althans die nog mooi zijn enzo…
@Ess wrote:
bart-gsi
Werk je bij een garage? En weet je ongeveer wat je kan doen? Begrijp me niet verkeerd overigens he. Ik zou ook langs jou kunnen komen woon namelijk in een flat waar je niet echt veel ruimte hebt
ik zit in zo`n zelfde soort situatie.. een appartementen complex midden in het centrum.. had laatst mijn benzine tank vervangen. en de gemeente stelde dat niet echt op prijs… ik werk zelf niet bij een garage.. ik doe dit gewoon op hobby basis.. kleine dingen doe ik altijd zelf om meer ervaring en kennis op te doen… maar ik wil je wel helpen waar nodig is…
en wat ik kan doen is je systeem leeg laten lopen de pijpjes tot hoever dat tabletje gegaan is schoonmaken en je systeem door spoelen met een draaiende motor weer leeg laten lopen en nieuwe koelvloeistof erin doen zodat heel die troep van dat tabletje uit het systeem is…
als er dan een lek is kunnen we altijd nog kijken wat en waar het is…. het belangrijkste is dat de koeling naar behoren werkt…@Ess wrote:
Die tablet heeft inderdaad alles vastgezet. Pff :argue
Ik woon in breda.
Mijn motor word 90 graden bij het rijden. Als er iemand hier weet wat er gecontroleerd moet worden en die mij zou willen helpen graag. Voor een mooie prijs :DIk woon in tilburg.. Ik zou eventueel langs kunnen komen en helpen als je wil…
In dat geval ga ik maar afwachten en kijken wat het probleem is…. Heb eerlijk gezegd geen idee meer..
@Ess wrote:
De koelvloeistof gaat niet naar de motor gaat, motor is droog en draait gewoon goed. Onder de auto ben ik nooit geen enkele plas tegengekomen.
In het begin liep de koelvloeistof snel leeg, maar naar de motor ging het niet zei de garage. Deze man heeft een tablet erin gegooid zonder dat ik dit wist. Ik wilde juist weten wat het probleem was en dat het uitgezocht werd maar dit had hij niet gedaan.
Hij zei tegen mij nu kan het niet meer leeglopen. Maar ja nu zit ik nog steeds met hetzelfde probleem.
Weet iemand een goede garage waar ik terecht kan. Anders probeer in Winschoten zoals hier aangegeven was :DZit je thermostaat niet dicht als er geen koeling naar de motor gaat?? En ik vertrouw zo’n tablet niet.. Is het zelfde als dat je er een eiwit indoet… Kan goed zijn dat die tablet in je theromostaat zit en de boel blokkeerd… Wil er geen vergif op innemen op dit maar raakt je motor wel warmer dan de normale 90 a 95 graden??
zonde om een auto binnen te laten staan.. er hoort mee gereden te worden..
@Ess wrote:
pixels66,
Een lekkage dus was het bij jou. Ik heb ook een vermoeden dat er een lekkage is in een van de slangen want het loopt heel langzaam leeg.
Wat vervelend is is dat garage’s meteen roepen koppaking als je zegt koelvoeistof lekt. Je weet niet goed waar je tegenwoordig terecht kan om serieus geholpen te worden ivm het daadwerkelijke probleem dat je hebt. Sommige komen dan met meerdere problemen die helemaal niet aan de orde waren b.v. :???:als je een tijdje gereden hebt met de auto.. en je bent thuis.. leg er een stuk karton onder… als je een plek ziet heb je ongeveer een indicatie waar het lek ongeveer zit… scheelt je een hoop zoekwerk zonder directe aanwijzing…. als je geenlek hebt kijk of je kachelradiateurtje in goede staat is… als deze lek is heb je een koelvloeistofstank in je auto.. als dit niet het geval is dan is die nog goed…
@draakskuh wrote:
opgelost er was 45 ml vloeistof uit de airco en er zat bijna geen olie meer in.
ik ben geen einstein met airco systemen maar als een airco geen of nauwelijks vloeistof heeft en toch gedraaid heeft kan er dan geen interne schade aan draaiende delen veroorzaken of is dat hierbij niet van toepassing??
@kadett4x4 wrote:
Wil niks over die spoilers zeggen, misschien reed die man niet zo hard als jij.
ik heb een kadett 4×4 turbo, en vlieg ook niet overal als een mongool door het verkeer.
dus hoe je auto eruit ziet, bepaalt de rijstijl wil jij zeggen.
das jammer.groeten.
Heeft niks met rijstijl te maken.. Maar als je maar een klein 4 pittertje hebt en je vol gas maar 150 gaat dan wil dat niet echt samen op gaan als je je auto verbouwd alsof het een formule 1 auto is…. En er is een verschil met hard rijden en ” hard rijden” … Ik rijdt idd hard maar neem me verantwoordelijkheid voor me boetes.. Heb zelf me poot op het gas.. Maar doet dat alleen waar kan… Op snelwegen (130 stukken of leeg) als je hard rijdt in drukke 50 km zo es ben je idd een randdebiel…
Wat ik vaak wel van mening heb is als de auto er snel uitziet… Dat er ook een beetje vermogen onder de kap zit… Ik reed van de zomer achter en ford puma aan.. Die had spoilers etc… En ik kon hem denk ik in mijn achteruit inhalen zo langzaam…. Dat vind ik dan een beetje voor lul als je dan ingehaald wordt door een stationwagen….
@Regain wrote:
Zou ik moeten navragen.
Kan dat zoveel van invloed tijdens het sturen van een auto?ja dit kan veel invloed hebben .. en ook schade aan je stuurbekrachtiging als die niet gesmeert wordt.. dus als dat het geval is kan dat je duur komen te staan als je zonder stuurbekrachtigingsvloeistof rond rijdt.. dus idd informeer de garage… en je kan ook zelf kijken hoe het vloeistof niveau is van je stuurbekrachting.. daar zit zo`n dipstickje in als je de dop losdraait…
@Skez wrote:
@bart-gsi wrote:
@skez.. is het nog gelukt met de as op de sloop??? aangezien je zelf aan gaf dat je niet veel verstand had van autos…
Hey! Ik ben nog niet geweest. Lig met koorts en griep op bed. Ik ga sowieso nog even langs de garage, en dan vraag ik wel aan hun of zij contact op willen nemen met de sloop. Hebben ze al eens eerder gedaan voor m’n stoel en nog wat enkele andere dingen. Ik denk dat dat misschien toch het beste is.
ok beterschap… ja kun je doen.. dan is dat ook redelijk snel op gelost..
@Banjerrr wrote:
Ik heb dat ook gehad met een auto. Garage beweerde aandrijfas. Mooi, die vervangen maar geluid was er nog, andere kant dan ook maar. Toen ik de auto weer ophaalde bleek het geluid er nog te zijn. Conclusie, dan is het je differentieel….. dure grap werd me verteld.
Om lang verhaal kort te maken, iemand in Afrika rijdt nu rond met 2 hele nieuwe aandrijfassen. Laat even goed uitzoeken of en welke aandrijfas het is. Want anders maak je net als ik een hoop kosten en werk voor niks.
Ik had nooit zo op die garage moeten vertrouwen, maar dat is achteraf praten.
kan iedereen overkomen… maar je kan ook de speling in je aandrijfas testen.. auto op de krik zetten de as vast houden en dan je wiel voor uit en achteruit draaien.. als daar geen speling op zit dan je wiel met beide handen vast pakken en dan van je af schudden en kijken of daar speling op zit.. zo test je speling op de wiellagers omdat die konisch zijn… en als het daar niet in zit weet je dat er wat met je diffrentiëel aan de hand is… … als ik het zo goed formuleer… als ik iets fout heb.. please tell me.. ook voor mij een leer
@skez.. is het nog gelukt met de as op de sloop??? aangezien je zelf aan gaf dat je niet veel verstand had van autos…
-
AuteurBerichten