bart-gsi

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 5,401 tot 5,425 (van in totaal 5,539)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Corsa b x12xe @ Jet Cars 02-DN-HJ #18275223

    @trashmetal wrote:

    :shock: Mijn is goedkoper, beter en sneller ;) :jerry
    Ik ga mijn astra no way inruilen tegen die corsa :D

    hij heeft nu geen auto.. hij had een ford siërra… daarna een corsa b gsi.. maar door gekut van de garage leip de motor in de soep en me broer heeft daar de tent verbouwd… en nu spaart hij door voor een vectra station, zelfde als die ik heb…

    In reactie op: Corsa b x12xe @ Jet Cars 02-DN-HJ #18275221

    me broer heeft dat astratje F 1.6 16v nooit gekocht… vroegen er 1200 euro voor

    In reactie op: BN’ers in Opels #18275437

    Opel kan beter terug de DTM in gaan en bij voetbal wegblijven.. ik vond die Playboy Astra en Vectra wel wat hebben zaten altijd 2 leuke extratjes bij voor de race deed starten :P.. doe mij die maar :D

    In reactie op: corsa b LV buiten handgreep "lam" #18275641

    @johanhummer9 wrote:

    ik wil juist met slot want als straks me afstandbediening het een keer niet doet heb ik een probleem.

    maar denk dat ik zoiets ff nieuw bestel heb geen zin om zon ding uit een sloop auto te halen , of de dealer moet weer met een achterlijke prijs komen.

    heb je idd een punt.. was me ontgaan.. maar je kan ook kijken of iemand van hier iets heeft liggen… zullen wel mensen zijn met sloopautos of onderdelen en die je tevens wellicht kunnen helpen.. hoef je geen achterlijke prijs van de dealer te verwachten…

    In reactie op: corsa b LV buiten handgreep "lam" #18275639

    @CorsaB-roden wrote:

    Gewoon even een veertje van de sloop halen.
    de deurklink eruit halen is niet moeilijk alleen om klink
    zelf te demonteren is wel iets lastiger.
    ik heb het zelfde probleem met het linkerportier

    was het niet mogelijk om een handgreep zonder slot te monteren van een ander model opel??
    had dat een keer van een maatje van mij vernomen maar geen idee meer welk model..
    als je toch centrale vergrendeling hebt zou het eventueel mooier staan tenzij je origineel wil behouden…

    @johanhummer
    ja bij dat plasticje wat je buitenaf ziet.. maar die moet je van binnenuit los maken.. dus deurpaneel eraf en dan links boven 4 moertjes en een aluminium stangetje los halen en je kan de handgreep eruit halen..

    In reactie op: EGR #18275719

    @marbo2 wrote:

    Had even verkeerde streepjes voor me, het is even ruim 1000 toeren bij stationair ( vnl warme motor ), en 800 toeren als ik rem intrap

    als je motorstoringslampje gaat branden kun je je auto uitlezen.. scheelt een hoop zoek en gis werk… en je weet direct wat er mis is met je auto… dus beste is hier iemand vragen of die je met op-com kunnen helpen or bij de dealer/garage uit laten lezen.. kost niet zo heel veel… uitlezen bij de opel dealer bij mij in de buurt is 45 euro

    In reactie op: EGR #18275717

    @marbo2 wrote:

    Vanmorgen motormanagement lampje die ging branden. ANWB erbij en bleek EGR te zijn.
    EGR beetje schoongemaakt en storing gewist. Ging goed tot ik vanmiddag naar huis reed, toen weer motormanagement lampje.

    Nu loopt toerental op naar 2000 toeren, maar als ik rem intrap zakt hij terug naar circa 1100 toeren.
    Iemand idee hoe dit kan?

    maakt de motor die toeren als je stilstaat of als je uitrolt?? weet niet of daar verschil in zit.. maar je zou kunnen checken of je lucht massa meter storing geeft/heeft
    ik denk dat er wel meer ideeën hier onder zullen komen

    In reactie op: Corsa b x12xe @ Jet Cars 02-DN-HJ #18275218

    @corsaboy wrote:

    @bart-gsi, pas wel op met dit soort uitspraken.
    Ik vind het nogal gevaarlijk om zoiets hardop te zeggen zonder hard bewijs..

    Als je dit soort zaken hard kunt maken moet je het direct bij de politie aangeven zodat er een officiële procedure gestart kan worden.
    Kan je niets hard maken en heb je iets van horen zeggen kun je het beter voor je houden..

    Aangezien zoiets namelijk juridisch gezien richting smaad / smaadschrift neigt..

    een slechte reputatie hadden ze al.. maar dit is andermans ervaring van een bekende van mij en vind het van mezelf goed om dit te melden zodat andere op kunnen letten daarvoor…
    lijkt me nogal verdacht dat je een auto ontgrendeld en start met een schroeven draaier en dat het kenteken in de ruit gegraveerd van 1 ruit afwijkt dan het kenteken op de auto zoals bij me broer was…
    zolang er geen melding is van een gestolen auto (met of zonder bijbehorend kenteken) doet te politie niks.. en ik kan ook geen aangifte doen want het is niet mijn eigendom…

    In reactie op: Corsa b x12xe @ Jet Cars 02-DN-HJ #18275216

    @sneuper2000 wrote:

    Zijn vorig jaar wezen kijken voor een golf2 uit 1985 bij njet cars.
    Op de advertentie zagen de golfjes er netjes uit,zijn speciaal uit Friesland gekomen
    met de auto ambulance.
    Wat er stond was gewoon troep gaten in de dorpel accu`s los en verrot,sterker nog;
    Er staat(nog steeds) een rode golf met een 1.6 diesel blok er in terwijl er op kenteken benzine staat
    en in de advertentie……maar geen accu(dus auto start niet)je zal maar met je dochter kijken voor haar eerste auto brrrr :swear

    Hun staan er ook deels bekend om dat ze autos wegjatten als er naar gevraagd wordt.. Dan zeggen ze dat ze die hun opslag hebben staat en dat ze je bellen als ze de auto hebben staan… Dus ook met dat eerdere van mij dat je en schroevendraaier bij de aankoop erbi krijgtkrijgt zegt denk ik al genoeg…

    In reactie op: Corsa b x12xe @ Jet Cars 02-DN-HJ #18275191

    @trashmetal wrote:

    Is er toevallig iemand die meer weet te vertellen over deze wagen:
    http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m901470774-opel-corsa-1-2-xe.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

    De reputatie van deze garage is me wel bekend :D
    En ga er een beetje van uit dat het wagentje veel aandacht nodig heeft
    Maar op eerste gezicht is hij dat wel waard

    Gr. Mario

    je kunt kijken maar mijn broer is een keer daar gaan kijken voor een opeltje en kreeg er een schroevendraaier als sleutel bij… dus je bent bij deze gewaarschuwt en garantie is bij hun tot aan de kassa.. niet eens de poort…

    In reactie op: injectoren x25xe #18273839

    Hier rijden ze je auto gewoon over zo’n put heen als ze twijfel hebben… Of gewoon irritant zijn…

    In reactie op: injectoren x25xe #18273837

    @KRSA2000 wrote:

    Dus… laten omkeuren bij de rdw!

    Los van dat.. Kan een 3.2 wel?? Want die heeft geen egr meer en de heeft de mijne wel.. Dus dan moet ik ook een andere kabelboom en ecu hebben…

    In reactie op: injectoren x25xe #18273835

    @Maurice89 wrote:

    Wat ziet de politie dan? je zet je eige aanbouwdelen er op.

    Die zien wel degelijk of je een 2.5 of een 3.2 hebt… En zien ze het niet op het eerste gezicht dan trekken ze het vin nummer wel na.. En dan krijg je het zelfde als die gast bij wegmisbruikers die zelf een gti blokje in zijn 1.3 golfje gelegd had… Heb daar niet zo’n zin in want die mocht zijn auto inleveren.. Dus het chassisnummer moet kloppend blijven maar andere nokkenassen enzo is wel haalbaar…
    Hier in brabant hebben we van die fanatieke agenten die je auto binnenste buiten willen keren als het hen uitkont

    In reactie op: injectoren x25xe #18273833

    @Maurice89 wrote:

    Hij wil richting de 250 pk en je mag er niks aan zien.

    Ik hing er een 3.2 in en dan chip op maat dat kost wel veel geld maar krijg je ietsjes meer pk’s. En alles is orgineel en je ziet er niks van.

    Helaas kan ik zelf nog niet zeggen hoeveel pk ik heb ben daar zelf wel erg benieuwd na, heb ook rvs spaghetti spruitstukken en complete rvs uitlaat hopelijk helpt dat een beetje :angel

    En als je bijv geen ander blok wilt is het gewoon niet haalbaar als je er niet veel aan wilt doen.

    Een ander motorblok begin ik niet aan i.v.m. gierige beslaglegende agenten als het in je kentekenkaart niet klopt… Het blijft een 2.5 maar ik ga dan nog ff denken en informeren bij diverse bedrijven.. De een zegt dat het wel kan de ander niet…

    In reactie op: injectoren x25xe #18273826

    @wim-v6 wrote:

    Dat gaat ze ook wel hoor, sneller van 0-100 0-200.

    Wil je meer acceleratie kan je beter voor een hoge compressie / hoog toeren setup kiezen met kortere bak en vliegwiel (origineel is 15kg).

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    Bij mtech wat bij mij om de hoek zit kan ik het volgende halen voor mijn x25xe
    Andere nokkenassen 24+ pk volgens hun
    Lichter vliegwiel van 5 kg
    Chiptune
    En een ander uitlaatspruitstuk voor de vectra v6 waar dat me cat vervalt maar die kan ik in de voorpijp van de middendemper lassen
    Voor het lijstje van mtech hierboven ben ik 2500 euro lichter en moet het er dan nog inzetten…

    Zit er ook verschil in met of zonder cat te rijden??
    Ik had dat bij me corsatje gedaan x16xe kreeg soms een vlam in het pijpje maar verder niet echt veel merkbaar

    En hoe behaal ik een hogere compressie?? Moet ik daarvoor andere zuigers hebben of een stroker kit??

    En de kortere bak.. Welke bak zou je dan advieseren?? Ik heb namelijk al een f23cr bak.. Zo’n kabel geschakelde

    In reactie op: injectoren x25xe #18273824

    @wim-v6 wrote:

    Ja mijn x25xe in de B1 ging ook harder als de 3.0-V6 Bart-GSi.
    Die haalde snelheden van 250km/u, geheel origineel.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    daarom de top maakt me niks uit.. ik wil alleen sneller van 0 – 100 of nog liever van 100 – 200 km/h

    In reactie op: injectoren x25xe #18273822

    @sw_reijnders wrote:

    je moet inderdaad HEEL goed kijken wil je het verschil tussen een x25xe, x30xe of y30se zien.

    9 van de 10 mensen zullen het niet zien.

    (hey dr stond net nog een ander berichtje tussen :roll: )

    en niet te vergeten de c25xe

    In reactie op: injectoren x25xe #18273820

    @wim-v6 wrote:

    245km/u @ 5200rpm.
    Vectra-B CDX Caravan 1999.
    F23SR 3,82 behuizing alphacode SK (V6) met internals van een F23WR 3,82 alphacode SL (Vectra-B Caravan 2.0 DTi)..

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    heb al eens 235 km/h gehaald in standaard vorm… was tussen breda en hazeldonk richting belgische grens snachts.. hij ging wel kruipend naar de 235~240 maar kwam er wel

    In reactie op: injectoren x25xe #18273815

    @wim-v6 wrote:

    Zet een MSD en GSi maar op de bank. De meesten zullen de 195pk met moeite halen.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    daarom ook ongeveer 200 pk.. toen ik in engeland bij de performance vauxhall show was hadden ze een standaard vectra msd op de rollenbank staan die kwam op 197 pk… en die was tot op de laatste bout origineel…

    In reactie op: injectoren x25xe #18273813

    Bedoel je de vlinder klepjes die aan de bestuurderskant aan de inlaat zitten?? En de gsi en msd hebben 200± pk met een andere ecu en een andere nokkenasenset dus op een of andere manier kan het haalbaar zijn maar wat zijn ongeveer de winsten met de in en uitlaat kanalen bewerken??

    In reactie op: Corsa wil ineens niet meer starten. #18275400

    Wat ik in je filmpje zie is 10 3 4 10 alleen kan zo niet in het lijstje zien wat het is… Ik weet niet of jij weet wat voor ecu systeem jij hebt
    Het lijstje is voor een multec CFI maar de foutcode die jij opnoemt komt voor in een siemens simtec 56.5 ecu systeem die idd in een astra F X18XE zit en dan is 0340 crackshaft position sensor… Sensor voor de krukaspositie

    In reactie op: Stuurbekrachtiging overleden? Corsa B GSI X16XE BJ : 2000 #18274789

    @ivartje wrote:

    heb nu in ieder geval een beetje voorkennis! :thumb kan niet alles weten toch :vertag riem eraf,leidingen los en dan zitten daar dus ergens een paar bouten die ik los moet gooien,verderest hoef ik niks te demonteren (behalve luchtfilter) en dan moet ik er zo bij kunnen

    Idd moet verder wel lukken denk ik zo

    In reactie op: Corsa wil ineens niet meer starten. #18275394

    Ze zitten trouwens ook in een corsa b c14nz ze zitten in het midden boven aan je schutbord ( in de buurt van je inlaatspruitstuk)

    In reactie op: Corsa wil ineens niet meer starten. #18275393

    Ja zou ook denken code 34 van het lijstje.. Je zou kunnen kijken of die kapot is… Kost niet veel op de sloop.. Je kunt ze ook vinden in een astra F met een X16XEL

    In reactie op: Corsa wil ineens niet meer starten. #18275391

    Zou je nog een filmpje kunnen maken waar je motormanagement lampje van knippert? Want ik denk aan je aan je bericht te zien dat je 2 of meer codes hebt.. Aangezien het lijstje met foutcodes niet hoger gaat dan 90

    En met de comments dat de distributie kapot is… Dat bedoel ik nou met niet te hard van stapel lopen… Meteen worst case scenario want niet aan de orde is.. Maargoed terug naar je probleem.. Of bekijk het nog een keer… Er zit een duidelijk langere pauze tussen 2 codes.. Pak anders een stuk papier en zet streepjes als je het lampje ziet knipperen… Want met je bericht hierboven kan ik je niet verder helpen omdat de code niet overeen komt met de lijst..o

25 berichten aan het bekijken - 5,401 tot 5,425 (van in totaal 5,539)