Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@gwriemersma wrote:
Vorige eigenaar hete waarschijnlijk Pl.a.Muur
Alles was volgestopt met PLAMUUR tot onder de veerschotel toe :fy1Maar heb de tijd en het geduld moet ik nogergens vinden maar goed gaat het wel komen :thumb
Dankeen roestvrij of een chassis met zo min mogelijk roest vinden heeft opzich wel kans maar niet elke sloperij mag zomaar chassis verkopen.. die bij mij in de buurt namelijk niet.. je kan alles kopen van de wielbouten tot de motor en versnellingsbak alleen het chassis zelf mag niet door verkocht worden om een of andere duistere reden waar ik niet op kan komen
@Shane_Astra_g wrote:
Ja klopt, rotterdam zit er vol mee. De meeste ken ik en verminder ik vaart, anders krijg ik zo een enorme klap op de dempers en wordt ik nog net niet de lucht in gelanceerd.
ja ik ben niet bekend daar.. dus als ik ze al zie en te hard rijdt ben ik al te laat… maar heb nu een zwaardere auto dus die zal niet zo snel de lucht in geslingert worden… ben van 900 kg ( gestripte corsa b GSI) naar 1450 kg opel vectra gegaan
dat is wel een erg krokante corsa maarja.. als je skills hebt met lassen en metaal dan zal dat wel mee vallen.. maar denk dat de vorige eigenaar het 2tal beun en haas aan de auto heeft laten werken toen deze wat roestplekken kreeg
succes met hobbien we zien vanzelf de rest van het werk en resultaat@Shane_Astra_g wrote:
Hij rijd een astra g zoals ik. Appart dat je op verl.veren alleen onconfortabel reed! Ik had ook 40mm op standaard schokkers, comfort werd echt niet veel minder van. Nu rij ik op een schroefset en daar wordt ik soms wel moe van. Maarja je moet wat voor over hebben laag te willen rijden. Waarschijnlijk zal ik in de toekomst ook niet meer een schroefset zetten.
We gaan nu afwijken van de topic king:
Eve wachten op de topicstarter.
Gr.
hihi maakt niet uit.. off topic gebeurde ook op een ander topic van mij maar hij zal er vast zelf ook wel mee komen..
ik had verlagings veren voor een 1.4 op een 1.6 gezet.. dus voor had ik al dikke camber en kon niet eens mijn pink tussen de wielrand en de band in duwen met 195-50-16 (bij stilstand) het ging me niet zo om het laag staan.. ik wilde dat ik de auto nogal stevig de hoek om kon doen zonder twijfel en dat kon ik toen… ik reed toen op de slinger weg bij mij waar geen hond rond liep als of het soms een rally stage is of pikes peak ofzo.. kreeg er een dikke smile van op me gezicht maar als je alleen maar snelweg hebt en verder niks ik kreeg er rugklachten van.. vooral bij die leuke springschanzen in de weg bij rotterdam.. waar ik met een redelijke vaart ( was aan het spelen tegen een audi rs6 avant) van de grond af kwam met alle 4 de wielen #nofuckswheregiventhatday :P@Shane_Astra_g wrote:
Schroefset is veel stugger uiteraard. Ik doelde op diezelfde verlagingsveren icm stugere dempers. Er zijn dempers die stugger zijn maar zeker niet oncomfortabel. Uiteraard zijn er diverse oplossingen. Ben benieuwd wat de topicstarter gaat doen.
Gr.
tijd zal het zeggen :P maar lezen we vanzelf wel..
ik had op me corsa gsi-tje 40 mm verlagingsvering gedaan en op een tripje tilburg amsterdam en terug daar werd mijn rug echt niet vrolijk van.. dus heb me toen voor genomen de autos erna niet meer te verlagen en/of stugger te maken…
heb nu een vectra b diamant sport die opzich wel lekker op de weg ligt en redelijk stugge veren heeft maar de stoelen compenseren dat weer dat ze zacht zijn.. dus ook dat kan een factor spelen maar ik weet niet hoe de zit is van de auto waar deze topicstarter mee rijdt… of een andere ET waarde van de zelfde velg monteren… eentje die beter in je wielkast past
de prijs van een set velgen zal ongeveer gelijk zijn aan een goede kwaliteit coilovers alleen het verschil is dan wel dat je met stuggere veren geen fijne rit hebt als je lange afstanden rijdt… en dat heb je niet met een andere set velgen…loopt hij aan de wielrand of in de wielkast aan??
je zou eventueel kunnen kijken of je het camber kunt aanpassen zodat je wiel wel in je wielkast past en nergens aan loopt..
ik deed het de goedkope manier op me b corsatje.. ik haalde bij een bouwmarkt een paar revettes en stopte die aan de onderste 2 bouten tussen de trommelrem en de achterophanging.. je hoeft niet extreem te gaan maar net genoeg dat je wiel in de kast past…
daarna nooit meer last van gehad.. had er 195-45-17 eronder… zelfs met 5 man erin en de kofferbak vol en 40 mm verlaagd geen last van gehadaan de voorzijde zal dat anders zijn aangezien je daar geen trommel remmen hebt dus moet je kijken of je daar het camber van kunt laten aanpassen…
leuk project
maar al je 140 pk wil hoeveel NM aan koppel heb je dan?? aangezien dat ook erg helpt bij je acceleratie als dat je doel is om lekker van 0-100 te gaan..
ben gewoon even nieuwsgierig en wil zeker mee hierover lezen…heb mijn vectra vorig jaar eind april gekocht en toen stond er 197.000 km op de klok.. en nu bijna 209.000 km dus heb er nog niet zo heel erg veel mee gereden
ik had in me pook ook veel speling zitten.. ik had de motorkap geopend en aan zo`n hendeltje bij de versnellingsbak (f23) wat heen en weer bewogen maar er zit daar zo`n plastic blokje.. heb bij Mtech een nylon blokje gehaald van 16 euro en de speling is helemaal weg…
de bal van de pook was nog goed… misschien dat als die over een tijd versleten is dat daar ook een nylon bal op kan…
@wim-v6 wrote:
Bart, een 1.7TD is er niet van de Corsa-B.
Ikzelf heb een 1.5TD deze is standaard net zo vlot als een 1.4-8V / 1.2-16V.
Mijne doet 0-100 9seconden
Top rond de 200km/u
Gemiddeld verbruik rond de 1op18verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Was die 1.7td er wel van een combo of ook niet?? Had toen een c combo 1.7 cdti (rode letters). En had een gereedschapkoffer achterin staan en toen ik turbodruk had toen hoorde ik gewoon de koffer naar de achterdeuren schuiven… Die ging er overgens wel vandoor.. Leuke auto van hertz…
check de ophangrubbers van de ophanging achter…
ik heb at namelijk ook.. je kan ze vervangen met nieuwe rubbers of een polybussen set… die zijn wat duurder maar gaan wel een hele lange periode mee ( langer dan de fabrieksrubbers)@basss27 wrote:
Anders een Corsa B 1.5TD? Gezien je KM’s gaat rijden? Lekker dieselen en goedkoop in aanschaf!
kun je beter voor een 1.7td gaan… heb al eens een stukje gereden met een 1.5td.. maar die was voor mijn gevoel niet vooruit te branden… ik was toen een 1.4 en de 1.6 gewend dus kan ook daar aan liggen maar naast de corsa b heb je ook de c corsa met een 1.2 of een 1.4 twinport misschien dat dat ook een optie is..
@Aapje wrote:
Ik had dat ook bart-gsi… heb de 5de versnelling gewisseld :)
Resultaat op een X14XE Corsa B:

dat is beter werk.. in engeland was er ook een bedrijf die met de zelfde ratio ook een 6 bak kon ontwikkelen….
dus dan blijft de acceleratie in de 5de versnelling het zelfde maar het koste veel meer dan gedacht.. dus dat heb ik toen laten gaan… was een bedrijf met een mentaliteit.. als het niet op onze site staat kunnen we het altijd maken… maarja de prijs stond er wel naar.. voor een 6 bak aan me X16xe was ik tussen de 3000 en 7000 euro kwijt… want dan werd ook de behuizing qua ontwerp overgenomen zodat de behuizing langer werd misschien een leuk kostbaar idee voor iemand die langer dan 2 jaar met zijn corsa gsi doet :P bij mij was motortje plof… was wel kut.. maar goed deze vectra zet ook wel een smile op me gezicht iedere keer als die v6 tot leven komt…zo te zien lappen ze die opels stuk voor stuk op .. goed bezig bij de duitsers… zonde als dat vergaat…
@wim-v6 wrote:
3150tpm bij 120km/u (B2 V6)
2650tpm bij 120km/u (mijn B2 V6)verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
klopt en bij me corsa gsi was het helemaal een ramp…
bijna 4000 toeren bij 120~130 km/h.. ben van tilburg naar london gereden.. was 570 km.. en toen ik halverwege uit de euro tunnel kwam moest ik gaan tanken want had alleen het reserve over en ben vol vertrokken…@wim-v6 wrote:
F23SR 3,82 zit er op elke B2 V6
Ik heb zelf F23WR 3,82 internals in het V6 huis gezet.
(Heb nog een sprintbak voor een diesel liggen :jerry)verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Ja die bak bedoelde ik eigenlijk.. Was um ff kwijt hoe ik die noemen moest…. thx wim
@trashmetal wrote:
Kijk, eerste zin heb je het al helemaal raak :jerry
mn c16se met f13cr hangt op 120kmpu aan de 3500toeren
als ik dan mijn gas instamp, naait ie dr best lekker uit
en dat is zooooooo leuk :jerryZelfde geldt voor mij met me x25xe met een f23cr bak maar het verbruik maakt me niks uit… Een auto moet mij plezier geven.. Als ik alleen. Maar van a naar b zou willen kon ik net zo goed de bus of trein pakken
verbruik ligt een groot deel ook aan je rechter voet..
ik kan met me x25xe vectra meer kms rijden dan met een x16xe corsatje met normaal rijgedrag…
corsatje deed ik 450 km op 45 liter
vectra deed ik bijna 700 km op 60 literbij veel stads gebruik is een corsa beter.. als je veel snelweg rijdt kun je beter een iets grotere auto pakken.. als er een long ratio bak opzit draait die best wel laag in toeren op de snelweg .. die corsa gsi had best wel een hoog gebruik op de snelweg…
@kadettgte@freeler.nl wrote:
:thumb Dat weet ik ff niet zo gauw , via MP maar anders moet je ff Google , is wel belangrijk dat je een gooie kwaliteit koopt , ivb met krimpen , beter ietsje meer betalen , heb ik toen ook gedaan , .
Suc6 Gr. Leo… en verkleuren ( witte waas) als je auto met de zomer veel in de zon staat…
Je kan um draaien maar dan blijf je met mogelijk kromme kleppen zitten dus ik weet niet of het wat uithaald namelijk…
Kijk op stickerland.nl die hebben zeer goede recensies en hebben vvan die grote 3m carbon sticker vellen.. En hun plakken ze ook mocht je dat willen
@PeterNoFear wrote:
Roest, roest en nog eens roest.
Op de één-of-andere manier kreeg ik steeds natte voeten.
Aan de bijrijderskant werden wat steentjes, water en zand naar binnen gegooid.
Reed al een tijdje zonder vloerbedekking, zodat ik de auto droog kon maken.Nou heeft de auto een tijdje binnen gestaan, en is lekker opgedroogd.
To do:
– Schutbord lassen.
– Wielkuipen lassen (1e keer!).
– Stuurhuis vastzetten :shock:
– Koplamporen lassen.
– Zomervelgen opnieuw spuiten en achter bredere banden monteren.Eerst het dash er maar eens uitgehaald, en alle isolatie van het schutbord gehaald.
Compleet doorweekt en verrot, en aangevreten door muizen :swear

Velgen opnieuw gespoten, banden er om.

Achter bredere banden, het leek me wat te smal.hoe we in brabant zeggen: deh is `n schone woage.. :thumbup :thumbup heb jij overgens qua wegenbelasting een vol tarief of rij jij op een oldtimer regeling??
@trashmetal wrote:
Ook mooi :thumb
helaas moet ik gaan bezuinigen :cry
er staan ook nog wel andere leuke corsa’s op mp
maar ook daar heb ik mn twijfels over
en als ik panne krijg met een auto van 1500 euro
ben ik meer over de zeik, dan met een van 670 :jerryheb mijn vectra particulier gekocht via autotrader voor 700 euro… heb die zilver grijze vectra diamond sport die elders op het forum staat en hij wil zo`n zelfde nadat hij er 1 keer mee gereden heeft… maar mijne mag geld kosten.. is tenslotte een hobby wat mij best wel bezig houdt..
-
AuteurBerichten






