Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@wim-v6 wrote:
Heb iemand in mijn omgeving ook personen die hun rijbewijs kwijt zijn geweest voor te hoge snelheid.
Die hebben allen geen problemen met hun verzekering gehad.Wel drank en drugsrijders,die zijn wel uit hun verzekering geflikkert.
Eenzijdige ongevallen wijst wel uit dat je goed je grens kan bepalen. :P
Heb er ook zo een in mijn omgeving.Ik wil ook wel doorrijden, maar ga dat zeker niet in een stad doen.
Mooie bitenwegen zijn daar veel mooier voor, bij voorkeur in de heuvels / bergen met mooie hairpins, en bochtjes in een auto zonder ABS ASR ESP en stuurbekrachtiging, kiefst beetje ouwe zooi met aangepast onderstel, het echte werk.Heb ook al knap wat geracet vroeger, daar leer je echt sturen. (250pk / 700kg / achterwiel aandrijving / geenszinse vorm van rijhulp op de auto.)
Ik heb dan ook nooit eenzijdige ongelukken gemaakt op de openbare weg, en een enkele keer op het cicuit.
Rij veel door Den Haag en Rotterdam voor mijn werk, dan zie je pas hoeveel mensen er zijn die zichzelf overschatten, geen gevaren zien.
Mensen plegen regelmatig haast zelfmoord om mijn vrachtwagen maar voorbij te komen bijvoorbeeld.
Gaat meestal net goed, en een enkele keer goed mis, dan zitten ze klem tussen ern vrachtwagen en een paal.
Ik kan je vertellen met het gewicht van een 25tons 30km/u akelig hard is, de leefruimte in de betreffende personenauto werd knap krap voor de bestuurder, stroommast gaf niet mee zeg maar, die stond nog gewoon op zijn plekkie, en de truck had vrijwel niks aan schade, dus de auto heeft alles geabsorbeerd.Ik ben wel beter op dat soort idioten gaan letten, nu ging het enkel om materiele schade, maar als je klem komt te zitten met ernstig (inwendig) letsel kan dat best wel eens fataal worden, zelfs met 30km/u.
Nu ben ik geen 20 meer en is de drang naar doortrappen er aardig uit met de truck, ga op mijn gemak de stad door.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
ik ken het.. ben zelf ook chauffeur met CE maar in de stad ga ik dat niet doen idd.. maar op snelwegen als er echt ruimte is om het gas in te trappen en ook op de slinger wegen..
het eenzijdige ongevalletje van mij was in de winter met een corsa op die smalle 13″stepwieltjes… toen heb ik mijn koplamp tegen een lantaarnpaal kapot gereden.. zelf opgelapt.. niks meer van te zien toen maar had 6 maanden mijn rijbewijs toen.. met de vrachtwagen kan tegenwoordig niet meer hard gereden worden.. electronica houdt je tegen en de baas ook omdat mijn baas de kickdown eraf gehaald heeft en de auto niet harder dan 83 km/h uur gaat.. ( is wel kut in belgie als ik naar zeeland moet) maar dat maakt het er ook niet leuker op… doe mij maar liever een daf of Scania vers van de dealer waar de baas nog niet met zijn laptop aan gezeten heeft om “diesel te besparen” want er wordt alleen maar meer mee getrapt omdat dat ding gewoon geen trekkracht meer heeft… een auto van 500 pk die al moeite krijgt bij 15 ton aan lading… terwijl die polen enzo fluitend voorbij komen rollenmerk komt mij niet bekend voor.. maar als je er 30 tot 50 euro bij legt heb je een pilot kitje.. en dat is wel kwaliteitje en heb je garantie als het product tegen valt.. bij die persoon heb je geen garantie denk ik aangezien hij niet als bedrijf zijnde adverteerd…
je kan het doen maar als je een bekender merk wil en zekerheid op garantie zou ik toch zo`n pilot kit overwegen..@Haasje17 wrote:
AC is voor wisselspanning, en DC voor gelijkspanning, gebruik je ze door elkaar klopt de meting niet.
Je auto heeft nagenoeg alleen gelijkspanning dus DC is de juiste keuze.
Alleen de dynamo levert wisselspanning, deze word gelijkgericht dus ook deze meet je als gelijkspanning.idd makkelijkste om het te onthouden is dat je dynamo een wisselende spanning afgeeft dus wisselstroom… en idd dus AC
een huis heeft DC omdat die een vaste voltage waarde heeft namelijk 220 tot 230 volt… een dynamo van een auto schommelt tussen de 12 en 14 volt ( grens door spanningsregelaar)
als je spanningsregelaar kapot is kan die tegen of over de 30 volt eruit knallen en gaat je accu naar de knoppen…Op de vraag of je dc moet hebben.. Nee want dc =direct current.. Ofwel constant spanning…
Dus op AC en bij V op het enkele getalletje zetten.. Dan kun je je accu doormeten.. Deze moet 11,50 tot 12,50 volt aangeven bij stil verbruik.. En maximaal 14 volt wanneer je een draaiende motor hebt en je accu geladen wordt..@trashmetal wrote:
Nee, de politie vind dat ik mn skill’s beter op het circuit kan uitoefenen
maar mario luisterde niet, tot ik een rij ontzegging van een half jaar aan mn broek had ;)
nooit van mn leven een ongeluk veroorzaakt
en toch betaal ik iets meer dan 100 pleuro per maand voorlopig
alsof ik nog niet genoeg heb betaald :swearna een rij ontzegging wordt je geschrapt door je verzekeraar en komt dat in het systeem
dit checken andere verzekeraars als je een verzekering wilt afsluiten
die hierdoor dan weer geweigerd wordtoh op die fiets.. zal vast niet zo erg zijn als dat van mij… ik ben niet echt een voorbeeld bestuurder…
ik heb les gehad van een docent rijopleiding van de politie in rotterdam… dus ik rijdt wat steviger door dan menig ander weggebruiker maar wel oplettend en ik heb wel ene paar ongevalletjes gehad.. maar de enkelzijdige heb ik nooit aan de verzekering gemeld.. (bijvoorbeeld koplamp kapot of een bumper naar de knoppen) en de andere waren niet mijn fout… maar dat was toen ik beginnend bestuurder was.. nu valt het wel mee en ga ik ieder jaar naar zandvoort of een ander circuit wat mijn aandacht trekt..ik vind overgens wel dat de rechter veel te snel een rijontzegging oplegt… er is niks strafbaars aan beetje door rijden.. zolang je alles veilig houdt en goed oplet… wat sommige brokkenpiloten of deukendouwers niet doen…
http://workshop-manuals.com/vauxhall/omega-b/f__rear_axle_and_rear_wheel_suspension/rear_axle_rear_wheel_drive/wheel_bearing/repair_instructions/wheel_hub_and/or_rear_wheel_bearing_remove_and_install_or_replace/” onclick=”window.open(this.href);return false;
deze site is wel in het engels maar misschien dat dit jouw uit kan leggen hoe je die moet vervangen en hoe je bij de door jouw bedoelde bout komt…
als dit werkt hoor ik het graag want dan drop ik deze bij de how to`s@t.beentjes wrote:
Haha nee geen olie van de bouwmarkt of aldi, ik zal eens gaan kijken voor een goed merk (action? :lol: ) haha nee… Is het wel verstandig om olie speciaal voor oudere motoren te nemen of is dit onzin? En wat voor olie gebruiken jullie met welke kmstand in jullie corsa? (Als jullie een corsa hebben uiteraard)
ik zat met me x16xe op 10w40 half syn en die had een km stand van 166.000 km
@Fearless wrote:
10 w 40 …..Gewoon een half synt. van een fatsoenlijk merk.
Het is een oud torretje, daar hoeft geen dure hightech olie meer in.
Niet te veel af wijken van wat je nu altijd al hebt gehad. Tenzij het bouwmarkt/aldi olie is natuurlijk ;)als je bouwmarkt of aldi/action olie hebt kun je nog beter frietvet erin gieten.. want dat is echt meuk…
me zus gebruikt het in haar 2.2 omega b en van wat ik ervan zie/merk/hoor zou ik het zeker niet aanraden.. gewoon beetje goed spul gebruiken en van wat ik hier lees.. 5w40 of 10w40 half syn gebruiken
en als je olieverbruik hoger is als normaal voorgeschreven zou ik je motor beetje nalopen waar het lek vandaan komt of het verbruik..@trashmetal wrote:
@remutr wrote:
Is een semi oldtimer niet wat voor jouw?
tussen de 25 en 40 jaar heb je toch reductie tarief voor de verzekering, wegenbelasting?
Dan zou je een ascona b of c kunnen kiezen
Reductie tarief kom ik niet voor in aanmerking omdat ik ook in de wintermaanden rijd
en pas over een paar jaar kan ik een “normale” autoverzekering afsluiten, ook oldtimerverzekering
op dit moment is een corsa b x12xe de beste optie :thumbupdat met je verzekering, heeft dat te maken omdat je beginnend bestuurder bent of een andere reden??
ik kon mijn gsi alleen tegen top tarief verzekeren ( 85 euro per maand voor WA plus) toen ik nog beginnend bestuurder was…@81supporter wrote:
Met deze wagen echt veel minder problemen gehad als met mn nieuwe Mercedes destijds….
met Mercedes noem je wel een merk wat redelijk bekend is met de vele problemen… van automaatbakken tot aan kapotte koplampen bij aflevering ( zoals in top gear des tijds)
@opel-mark wrote:
als je hem verlaagd let er dan op dat je een kwaliteitsmerk veren neemt die progressief zijn, eibach bijvoorbeeld.
ik zit er aan te twijfelen of hij een verkeerde ET waarde velg heeft als je bij een klein beetje al aanloopt dan lijkt het alsof the velg en band combinatie gelijk staat aan de rand van de wielkasten…
@bladluis wrote:
Ik wil me velg gewoon zo houden ik vind het mooi nu loopt hij gelijk met de cas ong.
Ik heb pas een week die veren er op zitten maar ik moest toch nieuwe banden op mij velg laten leggen.
Het gaat mij er om als ik nu over drempels rijdt schaaft hij en dan rij ik nog nie eens hard.
Met 5 man er in kom ik bijna nie eens over een drempel heen dan kraakt hij aan alle kanten.Dus ik zit er zelf aan tedenken om de veren er onder uit tehalen ze rijden niet stug ofz lekker comfort rijdt fijn maar hier in tilburg heb je veel binnen straten.
En met me oringele veren had ik er geen last van met aanlopen ect
ik woon zelf ook in tilburg.. ik ken de straten van deze “bouwput” en er zijn aardig wat drempels.. als je je velg wilt behouden .. een andere band maat zal niet gaan.. anders zit je met een 35 bandje en die zijn best wel stug… je kan overwegen voor een verlagingsveer waar je auto minder door zakt… 20 mm als ze die hebben ( twijfel ik aan) anders zul je een 16″velg maat moeten pakken of een set velgen met een lagere ET waarde waardoor je velg meer binnen de auto valt
@wim-v6 wrote:
Wat je eist van een auto he.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Is gecombineert.. Rustig stad en land ritje en de andere helft van de tijd gromt de v6 lekker over de wegen
Je kunt kijken voor een 205-40-r17.. Dan krijg je een cupband idee en gaan de wanden van je band wat naar binnen staan.. Het zogenaamde stretchen… Als je niet hard rijd mar gewoon een casual rijstijltje hebt kan dat makkelijk en geeft overgens ook geen problemen met de apk.. Of je kan het hart van je velg aan de achterzijde af laten draaien zodat je et waarde minder wordt en wellicht dat dan je aanlopen verholpen is.. Als je het laatste doet moeten je wielen opnieuw uit gebalanceert worden omdat je wat van het gewicht afgehaalt hebt.. Aangezien je uit brabant komt zul je wellicht de velgen doktor in uden kennen.. Informeer daar wat ze kunnen doen om je velg passend te maken.. Ze kunnen van een ei een mooie recht velg maken dus dan zal dit gesneden koek voor ze zijn denk ik…
@remutr wrote:
5w40 castrol edge via oliewereld, gaat in de 1.6 en de 2.6 al jaren goed.
met alle oliën die ik tot nu toe geprobeert heb heb ik ook geen problemen gehad.. maarja sinds mijn rijbewijs ging elke auto maar gemiddeld 2 jaar mee.. dan zat die aan de 250.000 km en kwamen de problemen en vaak ook roest.. dus echt veel tijd had het bij mij niet om echt problemen op te bouwen… maar vaak zijn er problemen met mensen die te lang op hun huidige olie blijven rijden… ik ken ze heel goed.. namelijk me ouders.. die reden net zo lang rond dat de olie zo zwart zacht als de lak van de auto… maar ik zal eens de 5w40 proberen zoals wim zegt.. kijken wat dat doet..
wat ik in een Autoweek filmpje van de Opel Insignia opc hoorde wat overgens klopt.. mensen die Golf (kuch) rijden blijven toch wel Golf rijden en zelfde voor Opel BMW Mercedes etc.. dus wat de prijs dan ook is mensen kopen het toch wel en stappen niet zo snel over… ik persoonlijk ben er ook zo eentje.. 2 Opels gehad.. toen een Chevy gehad.. en nu weer terug bij Opel.. .. overgens wel een dik Corsatje… heeft wel de achterkant van een mini Astra OPC… “butt” i like it
onder zijn bericht staat een blokje met “PM” erop.. ik zeg klikken maar… :P
als je de huidige velg jouw keus is geweest en je wil het liefst the look houden dan kun je voor en maatje kleiner gaan… of een kleinere bandmaat…
Hmm ok ik had eerst ook kroon olie maar dacht dat de door opel voorgeschreven olie wel voldoende zou zijn.. Maar dan zal ik de olie die jij net opnoemt een try out geven… Ik zit zo heel af en toe op die snelheid.. Verder alleen tussen de 50 en de 80 lokaal verkeer.
@wim-v6 wrote:
Lees eens een Stukkie terug over mijn opmerking over de LPG bouties Bart.
die moet je dus NIET plaatsen, daar heeft de Bobine echt een GRAFHEKEL aan, die krijgt ze slecht ontstoken namelijk.
evenzoals mijn Bobine Verrotte veel moeite had met de Originele platinum 4punters van Opel (Bosch), overslaan als de ziekte.
BKR5EK van NGK erin, probleem opgelost.Ik heb meerdere Opels op LPG in onderhoud (Waaronder een Vectra-B met Laag compressie Y30SE 3.0-V6 motor op X25XE aanbouw en aansturing), deze draaien allemaal op de NGK BKR5EK het beste, ze gaan ook gewoon 60.000km mee als het moet.
Zelf vervang ik ze bij de LPG-ers iedere 30.000km.Willem
Aahh ok heb het niet goed doorgelezen maar dan is dat duidelijk… :thumbup
Heb zelf ook 2 corsatjes gehad.. Eentje was zo rot dat ik er bijna door de wielkasten van binnenuit het wiel kon zien.. En de gsi die ik had had 2 roestgaten.. Eentje onder het koppelingspedaal waar het schutbord en wielkast bij elkaar komen en een gaatje rechtsachter verscholen achter de zijskirt bij het achterwiel dus ze zijn er wel zonder al te veel roest maar zeer schaars…
Wim ff iets tussendoor.. Er zijn ook bougies die alleen oo lpg werken.. Weet niet of dat een idee is of kan dit niet als je op benzine start??… Dit is gewoon ter info voor de topicstarter
zoals de code zegt..
krukas positie sensor vervangen en je luchtmassa of lucht hoeveelheids meter nalopen en controleren op de werking..soms bij een dubbele foutcode staat er bij hoge en lage spanning… alleen geeft hij die apart aan…
of bestel de olie door opel voorgeschreven via fsrs.. heb ik mijn 5w30 van voor me x25xe.. kun je er tevens ook een oliefilter bij bestellen..
wat is je motorcode?? niet elke corsa A motor heeft dezelfde onderdelen zover ik weet
maar het totale plaatje qua onderdelen is koppakking, kopbouten, distributieriem, waterpomp en de manuren
ik gok minimaal 400 euro all in.. als je een 8 kleppen motor hebt is dit best wel goed om zelf te doen als je de benodigde know-how hebt hoe je zoiets moet vervangen.. met een 8 kleppen motor heb je 1 nokkenas en 1 krukas die je op tijd moet zetten voor je de riem eraf haalt of erop legt
en het verhalen met de kopbouten… bestel ze of koop ze bij een auto onderdelen groothandel en huur een momentsleutel…
het kan je een zaterdag of een zondag kosten maar als je het goed doet betaald het zich wel terug met de levensduur van de auto die erna nog volgt.. -
AuteurBerichten