Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
En als je de auto op naam van een nederlands familie zet?? Dan hoef je heel die omkeuring niet te voldoen…
Idd vaag.. Als de spullen die je monteerd een EU goedkeuring hebben dan zou je denken dat het in spanje dan ook wel goed zal zijn… Vaag land dus…
Als je alleen schijven en blokken vervangt hoef je niks te ontluchten..
Ik zou gewoon standaard aanhouden als je alleen normaal gebruik hebt.. Zit je altijd goed
Bij de garage rekenen ze ook werk uren en verwijderings bijdrage etc… En dan valt het idd duurder uit.. Ik ben voor mijn opel vectra b 250 euro kwijt voor schijven en blokken rondom en zelf vervangen… Is niet zo moelijk je moet er wel de tijd voor nemen als je dit voor het eerst doet of iemand van het forum vragen.. Ik wil je best helpen met het vervangen maar ik kan momenteel niet met mijn eigen auto rijden i.v.m. problemen met mijn rijbewijs ik heb er wel het gereedschap voor om ze te vervangen voor jeOk maar als je 18″ wilt monteren en een dunnere band pakt dan blijft de omtrek het zelfde en zal er qua snelheidsafwijking en verbruik niks veranderen… Dus als de omtrek het zelfde blijft dan kun je alle kanten op qua maten maar idd even kijken wat de richtlijnen van het land waar je heen gaat zijn
Als je wil kun je ze ook zelf vervangen.. Je bent met 2 uurtjes klaar max. Je kunt je kenteken invoeren op http://www.autopartsonline.nl daar laten ze zien welke set schijven er voor jouw beschikbaar en passend zijn…
@Franco49 wrote:
bart-gsi, maak het beetje verschil dan uit 17″of 18″?
Zolang de omtrek van het complete wiel het zelfse blijft.. Dus 17″ dikke band of een 18″ dunnere band maakt niet uit… Je zult er niet zo veel van merken…
Als je geen snelheids afwijking hebt op je meter en in het echt dan zul je ook qua verbruik (bijna) niks verschillen.. Qua breedte van een band/velg combinatie zal weinig extra verbruik hebben je zult er aan de pomp weinig van merken… Je kunt als je 2 sets hebt 1 tank op de ene set rijden en de andere tank op de andere set rijden om echt bewijs te hebben… Maar ik denk dat dat weinig merkbaar verschil zal tonenAls ik mijn vrije mening eruit mag gooien.. Dat beetje dattie meer verbruikt lijkt me niet echt iets om je druk over te maken.. Als je van 1 op 17 naar 1 op 5 gaat zou je er nog net geen kamervragen over kunnen stellen maar dat beetje.. Anders moet je maar een opel ampere aanschaffen en iedere avond aan het infuus hangen??
@Chris426 wrote:
Misschien verklaren jullie me voor gek, maar als je niet met twee sleutels wil zitten zou ik een compleet setje sloten en contactslot op de sloop scoren, en de handzender van de ene naar de andere sleutel omzetten.
Dan is alles weer zoals het hoort.De goedkoopste oplossing is idd een slot halen op de sloop, in je deur zetten en dan twee sleutels gebruiken, eentje voor je deur en eentje voor je contact.
Maar zoals opel-mark al zei, tegenwoordig gebruik je haast nooit meer je sleutel om je deuren te openen, toch?Ik had een keer in een ander topic gezet om een deurhendel te monteren zonder slot als je dan je sleutel toch niet gebruikt maar toen kreeg ikde reactie : wat dan als de batterij van je sleutel leeg is of je sleutel niet meer herkent wordt bij de centrale vergrendeling ?? Dus ja ook daar zit weer een kern van waarheid in…
dit is misschien prijzig.. maar bij mijn broer met zijn ford zeiden ze dat ze ook een slot naar je sleutel kunnen maken.. ik weet ik niet of opel dat ook doet bij de dealers… en of deze los te verkrijgen zijn…
dan behoudt je maar 1 sleutel…ik viel niet echt voor de mooie verkooppraatjes van autobedrijven hier in de buurt.. die proberen met alle moeite een barrel aan je te verkopen wanneer je nog maar net 1 voet binnen gezet hebt…
ik heb mijn auto particulier gekocht in den haag ( met de trein heen gegaan) een rondje door den haag gereden.. stukje snelweg gepakt en na de afhandeling voor 700 euro een vectra station gekocht en met een big smile op mijn gezicht naar huis gereden.. en idd weet waar je moet kijken.. ik deed op roest en lekkages letten er zat een beetje roest op achter en er lekte wat remvloeistof van de druklager dus ja nieuwe koppeling erin en gaan met die banaan.. maar is net ze mazzel die je moet hebben dat er voor een lage prijs een leuk wagentje bij staat
bij de meeste geld vaak: je kunt troep nog zo goed op poetsen maar het blijft troep…dan maar hopen dat de proefrit het zelfde is als hoe de man overkomt…
kan er alleen af en toe niet bij hoe bedrijven dat soort troep kunnen verkopen en mogen verkopen…
je gaat er bij een bedrijf ( vooral als die bij de bovag en heel die clubs zitten) toch wel vanuit dat ze serieus met hun werk bezig zijn i.p.v. zo snel mogelijk geld verdienen
.. overgens niet alleen in de auto verkoop maar ook hoe soms een reparatie gedaan wordthet enige verschil zal de prijs zijn denk ik… maar ook niet echt veel.. ik was ongeveer 350 euro kwijt voor een komplete koppelings kit inclusief druklager en van sachs zat er 50 euro onder…. ik denk dat dat het enige is…
@trashmetal wrote:
Ook in het mooie limburg is het mogelijk opgelicht te worden
maar dan moeten ze eerder opstaan dan mario :jerry
achter de tankklep is het een groot roesthol, prikte er met mn vinger door het plaatwerk :puke
er zit een flinke schade op het rechter portier die je niet (goed) op de foto’s kunt zien
motortje leek op eerste gezicht wel ok
maar ik mocht niet even op de brug de bodem inspecteren
want ze hadden het druk met niksdoen :DOfterwel.. Meuk en hopen op een beter exemplaar bij de volgende verkoper….
graag gedaan mijne is een x25xe
maakt niet echt veel uit.. als het voor jouw auto bestemd is zul je er weinig van merken…
ik heb een Luk koppelingskit en ik ben er tevreden over in me v6 vectrahet interieur lampje komt toch alleen spanning door als je je deur open hebt of de schakelaar omgooit?? of heb ik het dan fout??
@arjontje wrote:
Geen koper vet gebruiken!!!!
Maar Keramisch vet. Hier zitten geen metalen in. Wat weer storingen voorkomt.Ook nooit op het drukvlak (achterkant)vet smeren.
alleen op de “oren”. Er zitten speciale plaatjes of coating op de blokken die dat vet vervangt, op het drukvlak.
als je daar vet op smeert wordt het 1 grote bende. Wat weer voor zorgt dat de remblokken vast gaan zitten.Doe dit al jaren bij me autos.. Heb er nooitlast van gehad.. Aleen je moet niet heel overdrven met dat vet aan de gang gaan…
Een minimale afwijking op de blokken kun je met het blote oog niet zien.. Laat staan voelen maa idd aangezien de blokken vaak een 10tje zijn zou ik er niet op bezuinigen als je voor een paar honderd euro aan schijven monteerd
die van je lucht massa meter kan een samenhang zijn met die misfire.. dus check in ieders geval je bobine en bougiekabels op de werking en de staat ervan en je waste gate ook op de werking en staat ervan… en reset je ECU kijken of de meeste codes terug komen of weg blijven
ze keuren je remmen af als het verschil te hoog is of niet goed genoeg als je auto op de testbank staat.. dus dunne of dikke schijven zou weinig uit moeten maken als je auto maar stopt en voldoende remdruk levert
neem ook een waterpomptank mee om als je de remblokken uit de remklauw verwijderd hebt daarna de cilinder in de remklauw naarbinnen te drukken.. anders gaan de blokken niet om je schijven passen…
je hoeft niks aan je handrem te doen..
als je achter trommel remmen hebt zal je handrem wat strakker zijn omdat er nieuw “vlees” op de remschoenen zit..
als je schijven hebt achter zul je daar niks van merken bij de handrem…
koop een bus remreiniger en een staalborsteltje om als je je oude schijf en blokken verwijderd hebt de boel schoon te maken ( zowel de remklauw als de naaf waar je schijf aan hangt) en kopervet om de achterzijde van de remblokken in te smeren om het piepen van de remmen tegen te gaan als alles mee zit denk ik dat je een uurtje tot 2 uurtjes met alles bezig bent
ik heb op mijn vectra b2 rondom schijven en ik was met een uurtje klaar..Je zei eerder dat je een klap op je middenconsole gaf toen de motor problemen had met starten.. Kijk eens ofje probleem daar zit.. En ander op-com aansluiten als dat wat uithaald
Check je massa kabels.. Als het goed is heb je er 2 op de min pool van je accu zitten… Kijk of die voldoende contact hebben.. Ik heb een 25 kwandraats versterkerkabel van de minpool naar het genoemde massapunt getrokken voor een betere werking.. Heb er geen last meer van gehad…
-
AuteurBerichten