Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
een 3.0 ombouw daar kan het beste wim-v6 over mee praten die heeft dat al eens succesvol gedaan naar mijn weten en kan je daar alle do`s and don`ts over vertellen…
@kadettcoupe1978 wrote:
ja dat lijkt me dan de beste optie.
en hoef dan verder met motorsteunen enzo niks aan te passen ?
aandrijfassen wielnaven misschien?alles overnemen als je op safe wil spelen en niet onderdelen te kort wil komen.. de chassis zijn volgens mij het zelfde.. maar de v6 hangt in een subframe.. ik weet niet of de 1.8 daar ook in hangt namelijk.. anders is het heel makkelijk.. subframe los met de complete aandrijving en zo onder je vectra vast maken…. en dan je ECU overhangen rechts onder je voorruit
denk dat je het beste van wim uit kan gaan.. ophang of stabilisator rubbers versleten.. hij is de wandelende vraagbaak van opel op dit forum.. maar idd bij de apk zullen ze daar niet overvallen als deze versleten zijn
@81supporter wrote:
Tegen Wim kunnen we met zn allen niet op.
king: Willem.zelfs de vraagbaak van opel niet denk ik :P
@midnight black wrote:
Dat is geen vage creatie: al vaker gezien dat ze een Opel blok in een VW lepelen.
VW liep in die jaren ook mijlenver achter met ontwikkelingen op motorengebied. (Nou waren de motoren bij Opel in die tijd uitgezonderd de afgebeelde C20XE ook niet state of the art maar hadden in ieder geval al een cross flow kop)dan kan ik hierbij zeggen: de goede oude tijd :P maar ik denk ook nu dat opel voor ligt op volkswagen.. net als met de astra opc en de golf gti…
@neliske wrote:
Ok bedankt allemaal en vooral wim-v6 voor je duidelijk antwoord, ga de waterpomp demonteren en kijken of de keerring vervangen voldoende is.
Nogmaals bedankt .Kees. :)
graag gedaan en suc6 met de werkzaamheden
Hoger als een inlaatspruitstuk kan denk ik niet.. Dan kom je bij de kleppendeksel uit en daar loopt geen koelkanaal…
Waterpomp zit op je distributieriem of multiriem.. Is niet bij iedere opel het zelfde.. Bij mij zit die op de multiriem x25xe dus moet iemand een bevestiging op geven op welke riem precies die zit… Als je lekt achter je blok zit dan zou het kunnen zijn dat de pakking van je inlaatspruitstuk ( Als dat bij de nieuwe modellen opel klopt) lek zijn als in je inlaatspruitstuk je thermometer zit tenzij deze op een andere plek zit.. Ik ben oudere opel motoren gewend van 1994 tot 2000 ( opel vectra) hopelijk komen er nog meer mensen die meer kennis over jouw model auto hebben.. Iktast in het duister met nieuwe autos en heb laatst mmijn leer momentje gehad over te hard roepen…
Mensen ff serieus.. We gaan hier liggen zeiken tegen elkaar om een wel of niet invullen van een schade formulier… Grow up… Denk anders dat een admin hier eenslotje op zal gooien…
wat voor motor ligt er in je vectra??
ik heb namelijk een v6 en daar is de waterpomp secundair dus niet op de distributieriem maar op de multiriem ( heb ik me laten vertellen/wijs maken door de opel dealer) dus zou het opzich geen probleem zijn om die te vervangen.. mocht je geen v6 hebben dan zou je het gaatje dicht kunnen kitten als tijdelijke oplossing.. maar als je KVS zijn bedrijfstemperatuur bereikt gaat deze druk opbouwen dus dicht kitten of op een andere manier dicht pluggen lijkt me geen betere langdurige oplossing dan de waterpomp met de distributie riem te vervangen.. dan ben je er vanaf en kun je weer een tijd met een verse riem en waterpomp er tegen aan…turbo:
lekt de olie uit de turbo zelf of uit de olie slang voor de toe/afvoer?? vervangen natuurlijk als het de turbo zelf is dan revisie zou een goed idee zijn aangezien een nieuwe best aan de prijzige kant is…veer:
bij gewoon straat gebruik verder niks speciaals.. de veer vervangen.. heb je een sportieve rijstijl en wil je wat meer dan kun je overgaan op een sport kit maar ik denk dat de veer als een paar/set vervangen de optie is die het meeste waar voor je geld is op dit moment@johanhummer9 wrote:
Zou beginnen met die pen te vervangen aan de auto kant
een keertje deur paneel eraf halen en bij de windvanger in de deur kijken…
daar gaat een palletje doorheen die je tussen de deur en de stijl ziet.. want als je deur dus dat “knak knak”geluid maakt moet je al het goed is ook op dat zelfde moment dat in de deur voelen…@Franco49 wrote:
Is denk ik ook minimaal , maar wat ik vreemd vind dat er velgen voor insignia worden aangeboden van 16 inch !
waarschijnlijk met een dikkere band.. zoals je wel vaker ziet bij die eco wagens.. hybrites etc.. die hebben een klein velgje met een dikke band…
16de plaats?? ik zie ruimte voor verbetering… :P net als ze bij oude Amerikanen restomods doen zal hier ook het wel een en ander op de markt zijn om die bobslee te vernieuwen om met de huidige competitie mee te gaan… maar wle leuk om dat te zien.. had het zelf ook niet verwacht
pak een zaklamp krik je auto op ( zet er altijd een standaard onder) en ga kijken waar je een spoor van je KVS vandaan komt.. dan zal daar waarschijnlijk je lek zitten…
het kan meerdere oorzaken hebben namelijk en wij kennen jouw auto niet van buiten als je aan een computer/laptop of telefoon zitten.. en het is altijd handig om zelf even op onderzoek uit te gaan en wat zelfkennis opdoen@hengelo78 wrote:
mijn auto is ook verlaagd
nu wil ik dit ook weer in originele staat terug brengen, zodat ik weer over drempels kan en zodat de auto weer wat stugger is
nu stuiterd die heel ergenig idee wat ik daar allemaal voor nodig heb?
misschien compleet setje ofzo?dank je
als je de standaard schokdempers hebt heb je alleen de standaard veren nodig.. als je een schroefset/verlagingskit hebt dan heb je schokdempers en veren nodig.. die wil ik er ook voor je opzetten mocht je de keus gemaakt hebben dat ik je remmen vervang… het ligt dan tenslotte toch al uit elkaar gehaald..
mvgik had op http://www.mijnautoonderdelen.nl gekeken voor de standaard schokdempers en veren van Monroe maar voor een set rondom zit je tussen de 600 a 700 euro… en dan met ik het bovenste gedeelte van de oude dempersoverzetten of van de sloop halen (het gedeelte waar de schokdemper in de veerpoot gebout zit) en de stofkappen ( of je bestelt de stofkappen nieuw) want die konden ze daar niet leveren… dus de remmen en schokdempers daar zit nogal een kosten plaatje aan.. dan zit je rond de 1000 euro.. is nog steeds goedkoper dan bij die garage die voor 500 euro alleen de remmen in huis heeft en niet eens monteert voor dat geld
wat voor bak type heb je??? bij Mtech of andere opel tuning bedrijven zullen ze vast wel een sport koppelings kit hebben
@Franco49 wrote:
Wim -v6 , wij hebben voor een aantal jaren geleden in Duitsland gewoond , prima hoor maar ikzelf vond het niks , ik had toen een Mercedes c klasse 2 liter diesel en betaalde ongeveer 400 euro per jaar , dat zou nu ongeveer 450 per jaar zijn , nu ik ook een 2. liter diesel heb komt het in Duitsland op hetzelfde neer , daar gaat het om de motor inhoud en niet om het gewicht zoals het hier in dit land gaat , Bart-gsi, als je in Spanje bent ingeschreven en je houd de wagen op Nederlands kenteken zit je goed fout je mag maximaal 168 dagen aaneengesloten in het buitenland zijn , ben je er langer moet je je in het land waar je de meeste dagen bent laten inschrijven en ik wil de wet niet tarten en al helemaal niet als je ook nog meer moet betalen , zou een dief van mijn eigen beurs zijn.
dat laatste weet ik dat weinig van… maar als dat zo is dan neem ik mijn comment terug.. ik weet niet veel van die wetgeving en was voor mij maar een gooi in het diepe… ik wist dan wel dat je je auto in spanje kan laten keuren op nederlands kenteken omdat ze daar al eens over bezig geweest zijn toen een groot deel van de groep die jaarlijks naar spanje gaat daar een vraag naar had en er mee in de publiciteit kwam maar hoe het echt in elkaar stak had en heb ik nog steeds geen idee van
Misschien dat je dat kunt maken met een dumbvalve die het dus de buitenlucht in gooit.. Lijkt me een no brainer tenzij je dat niet wilt
Ik wil het er best voor je erop zetten geen probleem.. Ik kom dan wel met de trein met gereedschap bij me.. Dus dat zou dan de enige extra kosten zijn voor jouw als ik zou komen… Bij de remmen moet je het volgende bestellen.. De schijven en blokken remreiniger/multireiniger ( kun je er gratis bij bestelllen) hwt vet wat er ook gratis bij zit en de slijt indicatoren als je auto daarmee uitgerust is
Klinkt voor mij ongewikkeld.. Ik betaal 165 euro per kwartaal aan WB en 50 euro per maand aan verzekering…
Je kan je nederlandse auto ook in spanje laten keuring op nederlands kenteken. Was een paar jaar geleden omdat er veel nederlanders in spanje zaten met dat probleem…@Nessuno wrote:
Z16let heeft helaas geen Egr.
Aahh ok leer ik iets nieuws.. Maar wat is dan de werking van de recirculatie?? Bij mij is het een egr dus als dit anders is heb ik daar geen kennis van…
Ik denkdat dat betrekking heeft op de foutcode van je wastegate op je turbo.. Kijk eens of je die kunt reinigen en/of vervangen als dat nodig is.. Maar die recirculatie/EGR kan zijn dat je egr storing geeft of niet werkt.. Ook als deze schoon is..
-
AuteurBerichten

