Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
kwam net ook wat op internet tegen…
http://www.amtgarageforum.nl/opel/corsa/motor-stottert-en-houdt-in-lage-toeren-bij-80-dansen-34601.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
neus dit eens door.. misschien helpt het..er staat iets bij over de lambda sonde
iemand op dit forum (ben even vergeten wie) heeft mij ooit een keer vertelt dat als je een universele lambda sonde hebt dat die niet goed zijn werk doet bij de X16xe motoren..@corsalou wrote:
Brandstoffilter is net een half jaar oud, bougies en bougiekabels zijn ook zeer recent vervangen. Ik raak een beetje uit mn opties ; (
Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
jij niet alleen.. ik ook namelijk :hmmz
Je zou je brandstoffilter kunnen vervangen.. Wil ook wel eens helpen als die een tijdje meegegaan is.. Het schokken zou je de je onsteking of brandstoftoevoer na kunnen lopen…
Of van 2 vectras 1 maken als het interieur versleten is en voor diverse andere onderdelen
Een corsatje zit denk ik tussen de 90 en 100 graden voor de koeling gaat werken… Als ik de temperatuurmeter nog goed herrinner… Die van me vectra zit tussen de 80 en 90 graden
Ik denk met je temperatuur dat je moet kijken bij je termostaat… Die gaat bij een vaste temperatuur open…. Kun je kijken als je je termostaat in een pannetje kokend water doet met een termometer.. Kijken op welke temperatuur die open gaat… Tenzij iemand hier iemand een ander idee heeft
Wel de persoon die aan je auto gewerkt heeft.. Je baas was dat toch zei je??
Hmm schroef de bovenzijde van de distributiekap los en kijk of de tandwielen op tijd staan en alle markeringen overeen komen
Heb je ook de spanrollen vervangen toen je de distributie deed vervangen??
Ja normaal gesproken wel… Als er 12 V op staat tenminste… Kijk eens of de fan in de pomp vast zit.. Als je met een lange pin of iets de schroef in de pomp kan bewegen is de pomp kapot gegaan en anders heb je een vastloper dan kun je die wel even opgang krijgen tot je een nieuwe pomp hebt…
@remutr wrote:
Even kijken of hij wel gaat lopen als je er een andere accu inzet.
De dynamo gaat echt niet zo heel snel kapot. Als de accu helemaal plat ligt gaat de dynamo hem echt niet bij laden, een druppellader kan een functie hebben om een hele lege accu weer een boost te geven, maar vaak werkt dat maar kort.
Als je een accu van een ander leent, meet je gewoon even de stroom, komt ie tot 14 volt is je dynamo nog goed, gaat ie als je de airco, lampen aanzet naar de 11 volt is je dynamo kapot.
Kijk huppa we komen in de richting :thumbup :thumbup
@johanhummer9 wrote:
Daarom zeg ik ook lopen en niet rijden ;)
En ook aangezien die zegt dat ie wel even heeft gelopen
Ja klopt.. Maar de motor viel uit als hij de kabels los trok.. Dus dan een lege accu en een kapotte dynamo… Ik die dat ook standaard als het accu lampje gaat branden kun je makkelijk vinden of je dynamo kapot is door gewoon de massa pool van je accu los te trekken als dan de motor uitvalt werkt je dynamo niet
@johanhummer9 wrote:
Met startkabels moet ie gewoon lopen lijkt mij.
Brandstofsysteem goed?
Met startkabels krijgt de motor strom van een andere accu en neem aan dat je niet met startkabrls aan gekoppeld rond rijdt…. Dus ik blijf bij me punt dynamo ( en/of accu)
@Oenatje wrote:
euh nee tis geen diesel. vervang eerst je accu maar eens of probeer een andere
Is bij elke motor.. Als je denkt dat een motor alleen op de accu draait verzoek ik had toch een lesje te nemen.. Want als je je accu of startkabels met een draaiende motor loskoppelt moet je motor op je dynamo blijven draaien… Dua niet alleen bij diesels… No offence…
Je motor zou zonder accu alleen op de dynamo kunnen lopen… Dus ik denk dat je dynamo kapot is en dat deze de accu niet bijlaad
@Maik70 wrote:
Kan iemand mij vertellen waar de brandstof filter zit van mij zafira B 2006.Heb gezocht maar kan het nergens vinden.
is al eens in een ander topic voorbij gekomen.. zie hier ==> viewtopic.php?f=187&t=176431
@Dennis120506 wrote:
Waarschijnlijk heb ik geluk.
Met afpersen kwam geen lekkage naar voren.
Zoeken zoeken zoeken……..bingo zie ik daar een druppel??? Jep dat is koelwater!
Onder de dikke slang die op de waterpomp zit, loopt een dunnere slang van een rond de 22 mm en die split zich.
Het slangetje is maar een cm of 15 lang hier zat een scheurtje in, en met het verwijderen trokken we het in 2 stukken behoorlijk poreus dus…….
Maar als de thermostaat dicht staat komt hier geen koeling door vandaar dat ik geen lekkage op de grond terug vond.Morgen naar de dealer even bestellen en daar mee hoop ik er weer vanaf te wezen.
Lang leven de auto hobby club!!!!!
Afpersen bij de garage hier in Dronten zou me €45,- kosten.
Nu was ik voor de huur van een brug, afpers setje, kist vol met gereedschap en 5 liter koelvloeistof en 3 flesjes hertog jan€16,90 kwijt……de 3 flesjes bier maken het zeker al waard :jerry :jerry :jerry :jerry
goed bezigvergeet ook niet de slangen van en naar de kachelradiateur en de kachelradiateur zelf te controleren… just in case…
@nova…. wrote:
Zo dikke truck!
Heb zelf diverse chassis en kappen waar onder een bel air, mustang, ford gt
En nog een paar kappen die te koop zijnNouja de prijs staat er wel naar… De truck alleen is 350 euro… Maar met alle toeters en bellen erop en aan zonder trailer zit je al snel op 1000 euro… En dan moet je de truck nog in kleur spuiten…
En dat model op de foto is 603mm lang en 308mm hoogEn moet het toerental, watertemperatuur, contactslot en andere lampjes in het dashboard over Wifi dan?
Zou leuk zijn als je dat voor elkaar krijgt.. Ik dacht dat de ecu’s het zelfde formaat waren en op de zelfde locatie zaten
@Corsa_B_66 wrote:
@ Bart-gsi, waar wil je de stekker vervolgens weer inklikken? De Z en X18XE(1) blokken hebben niet een oude bosch ECU blokje die onder het raam zit, maar deze zitten op het blok zelf. Is een klein vierkant ECUtje… Dus de kabelboom moet weer pas gemaakt worden voor de oude BOSCH Ecu dus dat word solderen, en weten hoe de schema in elkaar zit. En uit ervaring kan ik je vertellen dat het best een klusje (uitzoek) werk is. Maar het is uiteraard te doen.
Als je de motor overhangt neem je neem ik aan de ECU van de 2.5 mee en op die ECU zit een grote stekker.. Althans bij mij.. Neem aan dat hij de motor,bak etc overneemt dus dan gaat alles qua kabels mee over… Maar ik heb verder van de ECU van de 1.8 geen idee .. Ik dacht dat het makkelijker was maar heb me er dan op verkeken…my bad
De kabelboom van de motor moet geen probleem zijn. Je kan van de ECU onder de voorruit een grote stekker loshalen dan kun je de rest laten zitten aan de motor
@kadettcoupe1978 wrote:
dat zou ik zo ook niet weten hoe dat zit met de brandstofpomp. zou ik even moeten uitzoeken nog
had deze al wel zien staan zou misschien een optie zijn.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/overige-auto-onderdelen/m889501787-alle-onderdelen-van-een-opel-vectra-b-x25xe-benzine-motor.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
ok goed kijken naar de staat van de motor.. en als je overweegt de motor de kopen de distributie riem , multiriem en waterpomp vervangen.. want ik zie er namelijk geen km-stand bij staan… zou zonde zijn als die kapot gaat
@corsabc20xe wrote:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m902886093-opel-vectra-2-5-xe-caravan.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
heb je meteen een hoop luxe opties
Als je er een hoop onderdelen van verkoopt heb je het blok voor niks.zou wel fijn zijn.. ik zoek nog een achterbumper voor me station.. dat ding kost bij de dealer 640 euro ongespoten en zit een wacht tijd op van minimaal 2 maanden
vaak bij die 2e handjes van de onderdelenverkopers zitten te veel scheuren en beschadigingen op….. deze is overgens nog netjes op de foto@kadettcoupe1978 wrote:
ja lijkt me ook het makkelijkst om een donor auto te kopen dan.
dus in principe zou het redelijk makkelijk moeten gaan.
zal het even aan hem doorgeven, kan die kijken wat hij wil doen.bedankt in ieder geval :thumb
graag gedaan.. ik weet overgens niet of je als je van een 1.8 naar een 2.5 gaat ook een andere benzine pomp nodig hebt of dat heel de serie pompjes de zelfde capaciteit heeft.. aangezien een 2.5 een hogere benzine aanvoer nodig heeft dan een 1.8
-
AuteurBerichten