Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
als je zelf een beetje handig bent..
je hebt nu toch al geen remdruk meer..
dus zou je zelf een remslang setje aan kunnen schaffen en zelf kunnen vervangen ( met het juiste gereedschap)
mocht het een metalen leiding zijn zou ik het idd aan de garage overlaten want voor het bewerken van de uiteindes van de leidingen heb je speciaal gereedschap nodig.. kun je aan schaffen maar kan duur zijn voor 1 malig gebruik..
in het eerste geval heb je het meeste dan zelf al gedaan en hoef je je auto alleen nog weg te (laten) brengen voor het ontluchten wat scheelt in de kosten… of je kunt contact zoeken met iemand die daar ook spullen voor heeft…
kan wat langer duren maar is het geld zeker waard dan het uurloon bij de garage…
voor kan zijn dat de slang naar je remklauw door gesleten is.. als zo`n slangetje los hangt door een rot beugeltje ( is een apk afkeur maar als er niet op gelet wordt) of met te wijde wielen dat je met bijna full lock de banden langs de slang schuurt.. dan kan die wel eens lek gaan..
zijn er 2 opties.. vervangen voor standaard.. of vervangen voor iets duurder gevlochten leiding.. die zijn iets robuuster..
voor beide geldt na het vervangen remmen en eventueel koppeling ontluchten als je een hydraulische koppeling hebt.. want die zitten beide op het zelfde potje en gebruiken ook de zelfde DOT 4 remvloeistof…
als idd 1 slangetje lek is.. en daarna alle vloeistof weg is.. dan heb je geen remdruk meer op alle remmen.. dan is op de motor of met de handrem afremmen de enige 2 opties..
hmm ik denk dat je eens je massapunten na moet lopen…
van je tellerunit tot aan de accu…
anders eens een PM naar liviu2004 sturen hier op het forum of hij het euvel via de ECU kan vinden…
dat van de LMM kun je laten gaan.. dat heeft hier geen effect op.. is alleen als je motor beroerd loopt en verder alles het goed..
nee dat niet.. maar wel dat je motor onrustig gaat lopen en uit eindelijk uit kan vallen…
als het alleen de meters betreft kan het wat mij betreft 2 dingen zijn..
1 snelheidsensor/pulsgever of hoe dat onderdeel heet..
2 slechte massa van je tellerunit of dashboard…
en daarnaast.. zijn de vervangen sensoren met originele vervangen?? en waar is de ECU voor revisie naartoe geweest??
imitatie sensoren geven vaak storingen…
een wild gokje..
trek je luchtmassameter eens los.. ( gewoon de stekker eruit halen)
en start de motor dan eens..
vaak krijg je van een defecte luchtmassa meter geen foutmelding dus vandaar deze vraag..
met het loskoppelen krijg je wel een foutmelding maar dat is niet erg..
als je motor beter loopt zonder luchtmassameter dan zit daar hoogstwaarschijnlijk je probleem..
een wild gokje..
trek je luchtmassameter eens los.. ( gewoon de stekker eruit halen)
en start de motor dan eens..
vaak krijg je van een defecte luchtmassa meter geen foutmelding dus vandaar deze vraag..
met het loskoppelen krijg je wel een foutmelding maar dat is niet erg..
als je motor beter loopt zonder luchtmassameter dan zit daar je probleem..
Nog wat extra leesvoer
http://www.corsasport.co.uk/board/viewthread.php?tid=628892Jammer dat wim-v6 hier weinig is.. Ik twijfel of een dieselbak ook past.. Veel koppel onderin en lagere toeren..
Ik weet niet of het mogelijk is bij de F15 bak aan je x16xe de eindoverbrenging te verwisselen met die van een f13 of F16 bak.. Dan zou je je F15 bak kunnen behouden maar alleen een Ander tandwiel om je differentieel ..
Met een andere bak zit je vaak ook met een Andere koppeling drukgroep en vliegwiel en baksteunen wn assen etc..wiellagers kun je controleren op speling en als je een zwieper aan je wiel geeft of die vrij loopt of niet…
bij speling en/of een wiel dat niet vrij loopt kan het je lager zijn…heb je ongeveer het zelfde geluid van deze toyota carina?? ( ergens rond de 1:20)
even een voorbeeldje gezocht..yep dat is die…. :toppie:
Gevoelige plekken waar je motor olie kan lekken is:
Kleppendekselpakkingen ( vooral bij slecht geplaatste bij het boogje over de nokkenassen)
Oliehuisje voorzijde van het blok
Als deze niet vast genoeg gedraaid is of de pakking versleten isOlieniveausensor in de carterpan aan de achterzijde van het motor..
Pakking zit aan de binnenkant..De mijne lekt daar ook.. Maar minimaal..
welke delen van de uitlaat wil je vervangen?? over het algemeen is vanaf de middendemper naar de achterbumper voor alle modellen het zelfde… ook de bochten.. enige wat anders is is de voorpijp met katalysator en ik dacht voor de 1.4 en 1.6 idd een iets grotere diameter al weet ik dat niet zeker…
aahh ok.. dan heb ik niks gezegd… nouja bijna niks..
:toppie:is makkelijker om een 2.0 16v motor van een kadett E vectra A ,astra F te pakken.. zitten ook rond het zelfde pk`s en zijn van het zelfde jaartal..
zijn alleen wel wat zeldzamer.. net als de opc 1 astra G motor.. maar is in engeland nog wel redelijk veel van te krijgen voor de C20xe of X20xeherstel.. dat van de lagers achter is als je ook een schijven ombouw doet..
anders zou je alleen de trommel kunnen wisselen naar een 5 steek als die in de zelfde diameter is..
maar zo snel van de http://www.fsrs-trading.nl site kan ik geen 5 steek remtrommel vinden..vaak wordt een 5 steek naar schijven omgebouwd.. dat is dan wel weer makkelijker..
dan heb je dit nodig
https://www.opel-tuning.nl/rear-beam-conversion-kit-for-mounting-a-astra-mk2.html
en de handrembeugel voor de handremkabels voor schijfremmen.. want die van een trommel gaan niet passen..
dan kun je de remmen zoals beschreven van een astra F vectra A of kadett E gebruikenalleen van de 5 gaats gaat denk ik een lastige worden… het is wel mogelijk alleen ben ik wat tussen onderdelen aan het bladeren maar ik kom veel 4 gaats tegen.. zelde een5 gaats.. of van een vectra A v6 moet dan passen.. die is namelijk wel 5 gaats..
ja dat is mogelijk.. en is opzich wel vrij simpel..
achter kun je de complete wiellager en trommelrem overzetten met 4 bouten achter je ankerplaat…
voor is wat ingewikkelder… volgens mij moet je die lagers persen… of een complete naaf hebben die al voor 5 steek geschikt is…
metde uitlaat zou ik ook een sport cat ertussen zetten.. de meeste restrictie van de uitlaat is de cat.. een 200 cel zou goed zijn en APK technisch goedgekeurd.. ( of je moet een fanatieke zijn om ieder jaar even onder je auto te kruipen om de cat te verwisselen met een rechte pijp)
wervel kleppen zitten tussen de inlaat en cilinderkop.. en zijn vaak als 1 complete unit te vervangen.. of tenzij het motortje kapot is kijken of het motortje los verkrijgbaar is… zover ik denk niet…
zwakke plekken van de 1.2 wervelkleppen ( weet even zo niet bij welke van de 2…) en de EGR is een dingetje net als bij de B corsa.. maar is volgens mij wel uit te programmeren…
en zoals liviu al eens vaker gezegd heeft ( net als vele anderen) easytronic zijn rampbakken qua automaten..
voor de rest even geen idee.. wellicht dat anderen die dit lezen nog wat punten hebben.. beide zijn ketting motoren..beide motoren hebben 15a 25 pk meer dan de b corsa.. wat opzich voor het gewicht voldoende is… zitten zo rond de 75 a 80 pk..
kijken of er blauwe of witte rookwolkjes uit je uitlaat komen als de motor warm is en lang stationair draait en daarna een stoot gas geeft…
en van de ketting kun je horen als de motor zowel koud als warm ratelt..
de corsa C heb je ook in een 1.2 16v.. als Z12XE en Z12XEP… weegt net zo veel or iets meer dan een corsa b.. is een stuk jonger..en qua onderdelen nog iets makkelijker te verkrijgen dan een corsa b… nadeel is dat beide bij een dergelijke km-stand geen drol meer waard is..
spullen voor afdichten is een no go… en lek is er omdat het kapot is en gemaakt moet worden.. zo`n stop leak of iets is daar geen aanrader voor..
sludge krijg je o.a. door korte ritten idd.. andere zijds is als je koelvloeistof/sludge aan je oliepijlstok hebt zitten… dan weet je zeker dat de koppakking kapot is..qua lekkage heb ik zo snel geen idee meer wat er anders kan zijn…
koppen zijn anders… de een heeft een EGR kanaal de andere niet..
nokkenassen hebben dacht ik iets meer lift..
en de inlaat is van kunstof bij het oude type en gietijzer van het nieuwe..
uitlaatspruitstuk is ook anders volgens mij..
spruitstuk en voorpijp naar de katis ook net iets anders….olie verbranding en ketting volgens mij… ( als het goed is is dit een ketting motor)
maar waarom geen corsa C met een simpele handbak??
kosten tegenwoordig ook geen drol mee.. en zijn denk ik iets minder roest gevoelig..dat muffe luchtje in de auto is als je kachelradiateur lek is.. die zit namelijk op je koelsysteem van je motor..
maar als je niks kunt ruiken dan kun je dat afstrepen…maar laat je plekjes achter of in je onderzijde van je auto nat als het door de rijwind er onderdoor waait??
om te kijken of je motor koelvloeistof verbruikt kun je een 4 gassen meting laten doen or een andere methode die door de garage toe gepast kan worden of koelvloeistofdampen in de uitlaat gassen te vinden…
je auto een keer warm rijden en dan thuis een nachtje voor de deur laten staan met een stuk karton onder de motor.. en dan de volgende dag kijken of je rode plekken op het karton ziet… ( of een andere kleur afhankelijk wat voor koelvloeistof erin zit..
ook tijdens het warm rijden.. ruikt de auto een beetje muf van binnen als je van de kachel gebruik maakt??
-
AuteurBerichten