bart-gsi

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 5,539)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Roetfilter vervangen? #18338775

    je kunt de paar dagen even aan kijken zolang de auto niet in noodloop staat.. dan kan ik maandag kijken of ik naar je toe kan komen en dan hang ik m`n laptop met opcom er even aan… dan kan ik de foutcode voor je ontcijferen en regenereren als het nodig is..

    In reactie op: Roetfilter vervangen? #18338770

    ok.. ik ben van tilburg.. in de buurt.. maar ik ben qua vervoer vanaf maandag pas weer beschikbaar.. ik heb opcom..

    In reactie op: Opel wordt PSA? #18338766

    ik hoop niet dat het zo`n overname wordt net als bij lancia.. dat ze na de overname erop achteruit gegaan zijn.. en ook op het technologie vlak

    In reactie op: Roetfilter vervangen? #18338764

    ja dat tijdig schakelen idd.. 2500 toeren of minder en dan schakelen… dan regenereerd je motor de uitlaat niet…
    waar kom je vandaan?? misschien dat er iemand in jouw buurt is met opcom die je auto kan uitlezen.. en wellicht kan kijken of die je uitlaat kan regenereren

    In reactie op: Roetfilter vervangen? #18338759

    1. een aantal hier doen het… enige wat die filter doet is roetuitstoot enzo verminderen.. en wanneer die verzadigd is dumpt de auto middels door het regeneren alles eruit..

    er zou eerst een lampje voor je uitlaatstoringmoeten branden.. maar ik heb van een ander topic gelezen dat die niet aangaat bij andere modellen omdat mensen het storend vonden..
    je kan die met opcom handmatig doen..
    heb ik al eens in een ander topic besproken.. met handmatig regeneren laat opcom je motor 20 minuten lang op 3500 toeren draaien om je DPF op te warmen en dan alles eruit te branden.. dit kun je zelf doen..
    alleen vaak met zuinig rijden en korte afstanden komt de motor en DPF niet op temperatuur om zichzelf te reinigen..

    In reactie op: Roetfilter vervangen? #18338756

    je kan ook je DPF eruit halen en het regenereren uit je ECU laten verwijderen… dan heb je dit probleem niet meer..

    maar regenereerd je vectra wel zelf of niet??? anders heeft een filtervervangen weinig nut.. want dan heb je het over 3 maanden weer..

    In reactie op: Aastra K Hoe kom ik bij de accu #18338754

    ik denk o.a. veiligheid en gewichtsverdeling…
    een bak met accuzuur is niet fijn als die ergens bovenop klapt… en een accu achterin is beter voor de gewichtsverdeling van de auto…

    In reactie op: Opel corsa b neemt veel benzine #18338739

    werking van de lambda kunnen ze met een 4gassen meting achterkomen of ze werken of niet.. en via opcom als je de waardes gaat meten…

    dan krijg je dit als voorbeeld.. in mijn geval heb ik 2 lambdasondes
    [URL=http://s800.photobucket.com/user/gewoonmaf/media/X25xe%20data1_zpspwkp28is.png.html][IMG]http://i800.photobucket.com/albums/yy288/gewoonmaf/X25xe%20data1_zpspwkp28is.png[/IMG][/URL]

    In reactie op: Corsa 1.4 2008 verbruikt veel benzine? #18338714

    130 stukken zijn best wel ruk..
    probeer eens gewoon 110 te rijden op de snelweg op cruise controll.. kijken wat het doet met je brandstof rekening…
    ik weet het wel met m`n motor.. bij 110 is deze zuiniger dan bij 130…

    In reactie op: Aastra K Hoe kom ik bij de accu #18338678

    accu zit in de kofferbak waar bij de meeste autos het reservewiel zou zitten..
    ik zou zeggen.. de vloer van de kofferbak uitnemen en dan zou je er moeten zijn…

    In reactie op: witte rook 30NE blok #18338637

    maak eens een foto van de bougies en post die eens hier… hoe is je olie verbruik?? nog op pijl??

    In reactie op: Opel Corsa uitlezen #18338632

    dit is overigens om je een beetje een idee te geven als je zelf geforceerd een regeneratie process start met opcom

    In reactie op: Pakking onderste deel inlaatspruitstuk lek #18338630

    De auto op oprijsteunen of assteunen zetten en van onderaf proberen als bovenaf lastig is.. Met lange armen is bovenaf wel te doen..

    In reactie op: Opel Corsa uitlezen #18338627

    Ok netjes van de garage..
    En van de filter.. Dat reinigen is niet steeds een beetje.. Je ecu start het regenereren en als je de moror uitzet of onder een bepaald aantal toeren komt wordt het process afgebroken en zal dan weer starten wanneer je filter weer verzadigd is.

    In reactie op: Pakking onderste deel inlaatspruitstuk lek #18338605

    dan ben je er bijna… met een (ratel)ringsleutel de moeren los halen en eventueel de ERG klep loskoppelen ( stekker eruit)
    zitten de bouten stevig vast.. wd40 er overheen

    In reactie op: witte rook 30NE blok #18338604

    witte rook bij een warme motor is er een kans aanwezig dat je koelvloeistof verbruikt..
    witte rook bij een koude motor is vaak condens

    maar idd wat hierboven staat.. afpersen en ik weet niet of dit een hint is.. maar de bougies “lezen” dan kom je erachter of je verbranding netjes is of dat er een afwijking in zit in het mengsel of dat er koelvloeistof bij zit.. kun je vaak ook zien of er bijvoorbeeld olie in de verbrandingskamer zit

    In reactie op: Kadett E V6 #18338601

    als de schokdempers passen dan zou ik de naven overnemen en dan moet je nog kijken met de assen of die ingekort moeten worden.. anders als je een plaat gebruikt kun je een F16 en F18 bak gebruiken die volgens mij gewoon in een kadett GSI gelevert is dan kun je de assen van een kadett gebruiken dan kun je de remmen van de vectra overnemen als dat de zelfde steekmaat heeft als de kadett en de schokdempers maar niet de naven als de vertanding in de naaf anders is..

    In reactie op: Kadett E V6 #18338571

    dan zou ik heel de voortrein overnemen.. remmen, naven en schokdempers.. net zo makkelijk.. hoef je niet speciaal opzoek naar andere remmen e.d…

    In reactie op: Uitlaat vervangen #18338570

    zal denk ik niet over een half jaartje zijn…
    een cat kan lang mee gaan als je er goed mee om gaat… en de algehele staat van het uitlaat deel

    In reactie op: probleem automaat #18338543

    meet eens je laadspanning van je dynamo
    motor laten lopen en dan je multimeter tussen je accupolen zetten.. deze zou op 14 volt moeten staan met stationair draaien..
    ik vermoed met de symptomen van je dashboard dat er te weinig spanning is..
    als de spanning lager is dan 13 volt is je dynamo overleden…

    In reactie op: Kadett E V6 #18338542

    de motorkabelboom wel.. alles aan de binnenzijde van de auto heb ik geen idee van.. met andere ombouwen hoeft dat niet altijd namelijk..
    weet je ook of de remmen,naven en schokdempers passen van een vectra A?? aangezien je met een v6 meer gewicht voorop hebt hangen…

    In reactie op: Kadett E V6 #18338532

    http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=480008&hid=1249&lhid=&lvid=&mid=219
    met deze plaat kun je ook een f18 en f16 bak aan je v6 hangen.. wellicht handig aangezien de kadett met een van deze bakken gelevert is in de gsi volgens mij.. dan zou je je tellerkabel gewoon kunnen gebruiken van een kadett

    alleen weet ik niet hoe het zit met de ruimte.. maar het is maar een idee..

    In reactie op: senator b achterbumper #18338531

    http://link.marktplaats.nl/m1126704296
    misschien heeft hij wat voor je liggen..

    In reactie op: Meriva klinkt als diesel #18338530

    kun je eens een filmpje maken en het hier posten…
    beeld en geluid zegt meer dan woorden…
    tevens als je je oliefilter niet goed over dat gevalletje heen draait dan sealt je oliefilter ook niet aan het motorblok zolang je geen olie lekt uit de filter dan zit je oliefilter er goed op..

    waar komt het tikken specifiek vandaan?? boven uit de motor, onder uit de motor, of bij de distributieketting? (Thx liviu)
    de z14xep en de z16xep staan er ook bekend op dat de binnenzijde van het inlaat spruitstuk los laat..
    dit komt omdat de bout die het midden deel vast moet houden loskomt..
    hiervoor moet je dan je inlaat er even af halen.. uit elkaar halen , eventueel je inlaat schoonmaken ( wil ook wel eens voorkomen dat die dicht slipt) en de bout met locktide even vast zetten en dan je spruitstuk weer in elkaar zetten en terug aan de motor vast maken..
    maar aangezien dit temperatuurs afhankelijk is weet ik niet of dit een probleem kan zijn…

    In reactie op: Opel Corsa uitlezen #18338515

    het regenereren gebeurd niet als je minstens 2000 toeren maakt..
    als ik zelf het regeneratie process moet starten draaid de motor 3500 toeren voor 20 minuten ( opwarmen van het filter element tussen de 400 en 600 graden en het reinigen)
    en zoals bij een ander topic besproken zal volgens mij het lampje niet branden als het process bezig is… eerder als het filter verzadigd is…

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 5,539)