Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
zou gewoon de zelfde tank moeten zijn.. er zitten 4 ( 2 grote en 2 kleine) aansluitingen achter op de tank net voor het subframe
maar idd.. als dit werkt dan is het idd goed opgelost… soms even creatief zijn…
ik wilde eerst de koppeling aan de tank zelf maken.. maar zo`n kapje is makkelijker en goedkoper om te vervangen dan een hele benzine tank…eens laten kijken of de lekkages komen door druk opbouw of door slechte kwaliteit koelslangen..
bij dat laatste zou ik investeren in silicone slangen… die zijn wel wat sterker dan OEM slangen..Kijk eens of je brandstofleiding druk behoud.. ik bedoel ermee of de diesel niet terug loopt nadat je de motor voor een langere tijd uit hebt staan…
Dan met starten moet waarschijnlijk eerst je leiding op druk staan voordat de diesel je motor in gespoten wordt..
Terugslagkleppen zijn los verkrijgbaar als dit het probleem is.. maar niet via de dealer… (in een ander topic al eens gelezen dat de dealer deze niet los heeft)hier op het forum ( weet zo even z`n naam niet) zijn er al 2 die een v6 in hun astra gehangen hebben 1 in en astra G en 1 in een astra F.. wellicht dat anderen hier meer van weten wie het is…
een astra G opc heeft een 2.0 16v (turbo).. dus die zou zover ik weet qua motorsteunen en assen e.d. compleet overgehangen kunnen worden aangezien bij de astra g de voorzijde het zelfde is ongeacht uitvoering..
Niet alleen het verbruik.. Een automaat kost ook meer qua onderhoud als er iets kapot gaat…
Dus voor weinig km is een handbak voordeliger..
Automaten met een koppelomvormer koste idd meer benzine/diesel ( algemeen) ivm meer slip van de koppelomvormer.. Maar tegenwoordig is het veel een platenkoppeling dus ik weet niet zo zeer of daar nog zoveel verschil in zit..Misschien dat dit helpt…
een 2 liter is sowieso makkelijk over te hangen aangezien die standaard in een astra geleverd is.. een v6 is mogelijk maar vergt wat meer creativiteit
injectoren maken geen rattelend geluid… is zoals boven genoemd eerder het geval.. ketting of klepstoters…
het getik kan opeens over zijn.. maar de vraag is dan of je motor dan ook nog loopt… vaak is dan al zeker dat je motorschade hebt als de ketting kapot gaatdan noem je ook wel een naam.. ACtronics is een ramp bedrijf.. ik zou er m
n afstands bediening van mn tv niet eens heen brengen… :Pmeet je laadspanning eens van je dynamo.. en als die goed is.. de uitgaande spanning van je dynamo… als die hoger is dan 14 volt ( normale laadspanning) kan dat accu`s slopen en kun je steeds accus blijven vervangen omdat ze geen spanning vasthouden
laadspanning tussen de 2 accupolen meten met een draaiende motor ( rond de 14 volt) dan de motor uit zetten en opnieuw meten dan zou die dus 12 a 13 volt moeten zijn.. en als het lukt daarna de motor starten en de uitgaande spanning meten van je dynamo… door een spannings regelaar in de dynamo zou er 14 volt uit moeten komen.. als die kapot gaat kan er het dubbele uit komen en gaat je accu snel kapot..
laad spanning meet je niet op de dynamo..
laadspanning meet je met de motor stationair draaiend tussen de accu polen.. deze moet dan eveneens op 13,7 ( zoals je aangeeft) a 14 volt zitten…
dan de motor uitzetten en dan weer tussen de accupolen meten.. dan zou je accu tussen de 12 en 13 volt moeten zitten.. zit de accu spanning eronder dan is je accu overleden en kun je deze vervangen met een zelfde exemplaar ( zelfde amperage e.d.)nee… of je moet hans klok heten..
een achterruit springt alleen als er iets hard en puntigs tegenaan komt of als je kofferklep ontzet..
of een temperatuursverschil.. zoals bij bevroren ramen heet water erover heen gieten…bij de revisie worden en lagers meevervangen…aangezien ze hier al van weten dat het een zwakke plek is..
bij als de revisie goed is uitgevoerd zijn de lagers meevervangen en kun je via de dealer/revisie bedrijf/ verkoper garantie op de revisie vragen..
revisie bedrijven waar een onderdeel bij hun in reparatie geweest is geven een aantal jaar garantie of tot een bepaalde km-stand…vraag bij de verkoper of hij papieren heeft dat de revisie uitgevoerd is of niet…
en met een testrit kom je er wel achter of de bak problemen heeft of niet… dansende pook is 1 van de kenmerken…
als de lagers ver heen zijn kun je de lagers ook horen…krik je zafira eens op en probeer eens je wiel te kantelen met je handen… hiermee kun je kijken of je wiellager speling vertoont.. heb zo`n vermoeden namelijk als het alleen bij het rijden is dan zal het bij draaiende delen zijn…en als het de aandrijfas niet is..
nee buiten temperaturen hebben geen invloed hierop..
het regenereren wordt gestart wanneer de filter vol zit.. qua rijden weet ik niet welke temperatuur er gemeten wordt..
maar als je handmatig met opcom doet regenereren kan de filter tussen de 400 en 600 graden worden…
maar met veel korte ritten raakt zo`n filter relatief snel vol…
en het regenereren werkt het beste boven de 2500 a 3000 toeren voor een langere tijd..maar hij kan ook vaker regenereren als de ecu “denkt” dat de filter verzadigd is.. daarmee bedoelde ik als de 2 sensoren niet goed werken voor en na het DPF
de opel diesels regeneren wanneer de filter verzadigd is
dus als je veel korte stukken rijdt bijvoorbeeld of zuinig rijdt en nooit hoog in toeren komt dan zit zon filter zo vol..
het regenereren kan idd 10 a 15 minuten duren wanneer de motor warm gereden is..
maar als je motor dit vaak blijft doen.. dan moet je even met opcom kijken of je sensoren voor en na de DPF goed werken..of ziet het er zo uit??
eens kijken of dat je motor aan het regenereren is of dat je roetfilter stuk is…
is het een benzine of diesel??
19 februari 2017 om 23:12 In reactie op: Wat is er allemaal nodig voor ombouw van euro 0 naar euro 2 ? #18339077ombouwen naar gas of E85… schijnen schone brandstoffen te zijn..
voor LPG is bekend dat je een gastank nodig hebt..
voor E85 een ander brandstof systeem dat e85 aan kan want het vreet door standaard brandstof leidingen heen.. en je kan daarmee ook nog gewoon op benzine blijven rijden..
nadeel met E85 is dat je er meer van verbruikt..
en kijken of het in jouw buurt te verkrijgen is…nooit je tank leeg rijden.. troep van de tank zuig je dan mee je brandstofleiding in..
benzine koelt je benzine pomp.. bij gebrek aan benzine kan de pomp stuklopen…
maar bij een oplichtend MML is standaard uitlezenje kunt de vacuüm slangen nalopen.. als die lek zijn wil je motor ook uitvallen.. maar dit is dan vaker dan het af en toe wat je beschrijft..
zo vanaf een scherm is het lastig met zoeken.. maar zoals gezegd.. wellicht dat je met opcom meer te weten komt.. je kan met opcom ook waardes van motor componenten uitlezen.. waaronder lambda waardes e.d.geen idee..
ik had die bij mij eruit gelaten tegen diefstal aangezien ik CV had op me corsa..ja… scheelt minimaal al 400 euro.. airco compressors zijn best duur.. en zo`n losse spoel kost iets van 60 tot 90 euro..
-
AuteurBerichten