Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
2 maart 2017 om 13:20 In reactie op: Hoe een motor uit en in bouwen vectra c 2.2dti van 2004 #18339697
Ik zou dan de 2e vectra houden zo als die is.. Overzetten wat je over wil zetten qua licht spul en die andere leeg trekken voor extra onderdelen zoals de motor en kabenboom e.d. en de automaat met chassis wegdoen
Als dan bij die 2e de motor kapot gaat dan pas de motor overhangen…
Het heeft weinig nut om een goed lopende motor te wisselen voor het zelfde..2 maart 2017 om 04:16 In reactie op: Hallo forumleden, een onbekend persoon heeft een deuk #18339658[quote quote=18339657] De onderdelen van de Zafira zijn anders, dus niet geschikt.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk[/quote]
dan heb je de link niet bekeken…
klik eens op het woord “hier” in z`n post.. dan ga je naar een pagina met een astra bumper..2 maart 2017 om 00:46 In reactie op: Hoe een motor uit en in bouwen vectra c 2.2dti van 2004 #18339656is het de zelfde motor die er terug in gaat??
anders is het motorkap verwijderen
diesel toe en afvoer los halen
bekabeling loshalen
steekassen uit de versnellingsbak halen
koeslangen en radiateur eruit halen ( eventueel condensor van de airco als die eraan vast zit)
schakelstangen/kabels los halen
en dan als je de motor en bak steunen los haalt kunt je de motor met een motorlift uit je auto pakkenis het een automaat of wordt het een automaat??
als de motor die je in gaat bouwen van een handbak afkomt en aan een automaat zul je denk ik ook het lager uit je krukaslager moeten halen.. deze wordt vaak stuk gehakt.. maar je kunt `m er ook uit persen.. en die van je gedemonteerde motor over zetten ( die op de zelfde manier eruit halen)maar voor al dit werk kun je beter kijken voor een andere vectra… die kosten tegenwoordig ook niet zo heel veel meer… en dan kun je bijvoorbeeld het interieur over zetten.. dat is minder moelijk dan een motor
ok.. wellicht als je voor een lasser gaat.. in de holle stukken een gaatje boren en de binnenzijde vol spuiten met tactiel.. dan is de kans echt 0% dat je subframe weer gaat roesten.. wel balen dat dit gebeurd…
kijken voor een goede lasser.. mocht je meer kwijt zijn dan 350 a 400 euro .. dan kijken voor een 2de hands deel op onderdelenlijn…
als je er een hebt.. goed in het tectiel of chassissaver zetten dat er geen vocht bij je subframe komt.. dan kan die ook niet meer doorrotten..Moet je met een zaklampje onder je stoel kijken hoe de bevestiging is..
Bij de omega heb ik al eens het zelfde gehad en onder de stoel moet je de beugel met de gaatjes op de pennen van de rails leggen en dan zitten er aan weerszijde klemmetjes die erover heen gaan om de beugel op z’n plek te houden..
Als dit het geval is wordt het fixen op gevoel want je kan niet kijken en met je arm onder de stoel zitten tegelijk.. tenzij je super lenig bent..1 maart 2017 om 15:15 In reactie op: Verwarming, bestuurderskant warm, bijrijderskant koud #18339628eens voelen of de kachelradiateur wel warm genoeg wordt aan beide kanten.. als die aan beide kanten warm is dan eens kijken idd bij de kleppen en of de buizen achter je dashboard nog goed zitten..
28 februari 2017 om 23:39 In reactie op: Hallo forumleden, een onbekend persoon heeft een deuk #18339589kijken op http://www.onderdelenlijn.nl heb je meer kans op dan hier bij vraag en aanbod.. en marktplaats in de gaten houden…
zover ik weet wel… wel opletten dat de zafira A bij de deuren achter een kwaal heeft dat de kabelboom breuken vertoont… dus met een multimeter de stekker even nalopen of de kabel in orde is..
de zafira A is op basis van een astra G.. dus de kabelboom zal wellicht passen.. het raam mechanisme denk ik niet omdat de zafira deur hoger is dan een astra g deur… althans.. lijkt mij…
september.. oohh dan heb ik nog wel ff.. :P ik zal m`n best doen om erbij te zijn..
[quote quote=18339557]Ik zou meteen maar een reserve sleutel laten maken, is toch echt makkelijk
[/quote]
maken zal vaak niet gaan ( met uitzondering van klapsleutels) dan moet je bij de dealer een nieuwe baard kopen of een complete sleutel…kun je niet in instellingen die optie uitzetten??
rijdt je prive ritten in dienstverband ( als beroep) of rijdt je prive in je eigen tijd??[quote quote=18339551]Beetje rammelen met die sleutel in het slot. Word nooit gebruikt dus was is je cilinder vervuilt. Beetje sloten olie erin laten lopen kan ook helpen.
[/quote]
als je het probleem niet kunt oplossen met ductape, kabelbinders of wd-40 heb je pas echt een probleem :P
Stuur eens een pm naar wim-v6.. Die heeft een x30xe in z’n vectra b hangen.. Die kan je hier 99% zeker antwoord op geven..
[quote quote=18339504]Heb het geluid permanent, of mijn airco nu aanstaat of niet. Dan kan het niet de aircopomp zijn toch? Moesten het nu die lagers zijn, dan zou het niet zo’n dure reparatie zijn ofwel?
[/quote]
de aircopomp heeft een magneetspoel… dus als je airco uitstaat en het geluid blijf je horen dan kun je de airco afstrepen.. want die is dan losgekoppeld de aangedreven componenten…
lagers van een dynamo valt onder een standaard revisie..
een waterpomp zit dacht ik bij deze motor ook op de multiriem
als je dynamo bovenaf zit onder de motorkap.. klinkt misschien heel stom maar is wel effectief en low budget.. maar pak een lange schroevendraaier of een lange ( 30 a 40 cm) pen , start je motor.. zet de schroevendraaier/pen erop en luister naar het geluid dat door de schroevendraaier/pen heen komt
een versleten lager is duidelijker hoorbaar dan een goed lopende lager.. die hoor je niet tot bijna niet..
dit kun je bij je aircocompressor/pomp doen, bij de dynamo, bij de waterpomp etc..Ok.. Dan idd je rembekrachtiger of hoofdremcilinder maar als je garantie hebt kun je ook zeggen dat je dat deel onder garantie wil vervangen..
Hoef je de motor niet voor te starten om het te horen.. Heb je al eens gekeken bij de vacuum slang en terugslagklep van je inlaat naar je rembekrachtiger??
Als die lek is kan die ook sissen als je je pedaal niet aanraakt.. Maar je merkt dat de auto of geen remdruk heeft of vol op de remmen blijft..
Rembekrachtigers gaan niet zomaar kapot of lek namelijk.. Of je moet erg goed je best doen..Laadspanning meten op de accu ( moet 14 volt zijn) en anders revisie van de dynamo als dit het probleem is… Je hebt ook o a. Via bosch een ruil onderdeel..
Je koopt dan een revisie dynamo via o.a. mijnautoonderdelen.nl en als je je oude terug stuurt krijg je statiegeld van je oude dynamo terug..
Dat geluid kan van je lagers in de dynamo komen..Lock picker.. Maar zoals ik al zei. De anwb of berger heeft zo’n set waar ze tussen je raam en raamrubber in de pen aan je slot van je deur omhoog trekken
Oja. Crap.. Dacht te lezen dat ze met de sleutel wel open gingen…
Je kunt kihken met de anwb of die je deur open krijgt als je kunt aantonen dat de auto van jouw is ( mocht je nog geen lid zijn)Steek je sleutel eens in het contact, contact aan zetten en dan de deuren vergrendelen.. Als je deuren automatisch weer ontgrendelen zijn ze gekoppeld..
Misschien eens kijken bij de rubbers van de draagarmen en stabilisatorstang. Op de snelweg bewegen die niet tot nauwelijks.. Op klinker wegen zijn die constant in beweging…
Een rem bekrachtiger is peanuts om te vervangen voor een garage
Alleen hoor je het gesis bij het intrappen of als je pedaal volledig on getrapt of opgelaten is??Anders je vrouw eens op het pedaal layen staan en dat je onder de motorkap luisterd waar het precies vandaan komt.
Bedoel je niet het hittenschild om je turbo???
-
AuteurBerichten