Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
qua formaat wel.. al zie ik niet of deze voor een z16xe geschikt is.. en is de amperage goed voor jouw astra?? niet dat je een 120 ampere dynamo nodig hebt.. want deze is 100 ampere..
Probleem bij m’n eerste corsatje voor de afkeur was het stuk tussen de achterbumper en veerschotel dat totaal krokant was.. Als je er met je vinger tegenaan porde ging je er dwars doorheen.. Terwijl die 9 maanden ervoor een goedkeuring gekregen had.. De corsa erna begon er last van te krijgen al weet ik niet of dat een gevoelig plekje is van de corsa b
die dynamo van de link is voor een X14YFH.. dynamos van andere motor modellen gaan niet passen op een z16xe
ze moeten echt van een z16xe of een z16xep zijn.. dus ondanks het kenteken.. goed kijken bij de motorcode of de dynamo passend is..
andere motoren hebben de dynamo boven zitten of hebben andere bout patronen.. vandaar dat je de motorcode zoveel mogelijk moet aanhouden…al eens gekeken of je turbo niet overleden is??
een turbo levert een groteren lucht druk in je inlaat en zit voor je intercooler voordat de lucht je motor in komt..kijk eens bij je relais kastje bij de zekeringen of je knipperlicht relais nog heel is.. daar komt normaal dat tikken vandaan
[quote quote=18339940]
Auto is van 2001 dus 16 jaar oud / 260.000km.
Voldoet zoiets niet? Ben ik voor ~80 euro klaar.
https://www.autodoc.nl/stark/7491287[/quote]
de link van je dynamo is voor een andere motor code.. namelijk een Z20LET
die ik je in de link gestuurd had is een originele dynamo die ooit op een andere z16xe(p) gezeten heeft en die toen gereviseerd is
Naar een keuringstation gaan (geen garage). Voor een second opinion..
Zolang ze oppervlakkig verroest zijn.. Opschuren.. Roeststop erop en in de lak zetten..
Mochten ze alsnog afkeur zijn.. Dan losslijpen en nieuwe schotels eraan lassen..http://www.mijnautoonderdelen.nl/alternator-dynamo-bosch-0986046140.html
Dit is een bosch dynamo.. Let wel op dat dit een onderdeel van het bosch revisie programma is.. Dus hier zit statiegeld op..
Volgens de site zit er 121 euro statiegeld op als je je oude dynamo terug stuurtKun je het beste laten doen idd..
Ook kunnen ze kijken of je motor koelvloeistof verbrand/verbruikt.. Als er geen lek is moet je keolvloeistof ergens heen om het te laten verdwijnen uit het tankje..Wellicht een defecte drukregelaar of diesel hogedrukpomp..
Wat voor diesel heb je??Als je een subframe hebt.. Subframe op de krik laten zakken.. Heb je dit niet.. Dan de krik onder je motor zetten en een Motorsteuntje los halen en je motor iets laten zakken.. Dan kun je idd de bout er andersom in doen bij het monteren van de dynamo..
Is gewoon normaal.. Maar dat tikken haal je niet weg met uitlezen.. Tikken is mechanisch en zal niet via opcom te vinden zijn..
Tikken van een ketting kan bij zowel een koude als warme motor hoorbaar zijn.. Geleiders kunnen ook hoorbaar zijn.. Een waterpomp tikt normaal gesproken zowel werkend als versleten niet.. Enige wat je kan horen is dat de lagers kapot zijn of dat je waterpomp lekt.. Dit doet hij dus niet..
Als je geen lek hebt maar wel koelvloeistof verbruik dan kan je motor dat verbranden.. Maar je kunt als je twijfels hebt over je koelsysteem het systeem laten afpersen bij een garage..wanneer is voor het laatste je distributieketting vervangen ??
de waterpomp zit aan je multiriem..
het tikken/ratelen kan van je ketting komen..is wel makkelijker als de zitting eruit is.. maar kan ook zonder.. ik houdt er voornamelijk van om iets meer werk en bewegingsruimte te hebben
Nee.. De accu is losgekoppeld.. Dus de airbag kan gewoon losgekoppeld worden..
Dan kun je idd wat je zegt iets meer kracht uitoefenen…
Klinkt misschien raar.. Maar probeer eens een iets lagere snelheid te rijden.. 100 a 110.. Dat kan soms wel een iets lager verbruik opleveren en het tijdsverlies is minimaal..
En de juiste bandenspanning is ook het voornaamste als je een laag verbruik wil.. Dan heb je minder rolweerstand..Staat bij dat je de pennen met een schroevendraaier weg moet drukken in je stuur.. Dus niet aan je airbag trekken…
Ja in z’n 5 kan dat wel bij 120.. Ik zit met m’n vectra ook rond die koers.. Hang bij 120 ook net boven de 3000 toeren..
De corsa b-tjes die ik hiervoor gehad heb zaten ook op 3500 toeren op 120..
Heb je cruise controll op je auto zitten?? Zoja gebruik die eens om te kijken of het verbruik minder wordt..Ok.. En 80 in z’n 5?? Of heb je ‘m dan in z’n 4 staan??
Om wat voor generatie corsa gaat het??
En bij de verwijderen van je airbag altijd je accu loskoppelen..Hey kelly
Betreft het een automaat??
Zoja.. Hoeveel keer voel je de bak schakelen als je naar 120 accelereerd??
3500 TPM is idd beetje veel bij 80..0% kans op roest is idd beetje to much.. maar als je het subframe goed sealed en dat er geen vocht in kan wordt de kans op doorrotten kleiner..
en idd van hier boven staat.. pijpje van de airco wat opschuiven..een corsa b en een astra F delen veel dingen samen
als de stoelen 2 bouten achter hebben en 2 haken voor dan zal het wel passen
ik heb ook even bij sparco met de stoelframes gekeken voor kuipstoelen.. en de astra F corsa B en vectra A hebben de zelfde maat om te bevestigen.. -
AuteurBerichten