Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is heel simpel te bepalen..
Zit de dynamo boven kan het aan de straat..
Zit de dynamo onder dan heb je een brug nodig..
Heb je een subframe.. Dan moet je je wiel eraf halen en via de wielkast je dynamo eruit halenIk heb dat laatste moeten doen.. Je moet wel wat geduld voor hebben want het is krap en vergt puzzelen..
Dan zou ik er een x16xe in hangen.. Komen vaker voor dan een x14xe.. Althans ik zie ze niet veel
Alleen dan heb je denk ik wel de ecu nodig i.v.m te arm lopen of de x14xe laten chippen op de 1.6
kijk eens met opcom of je klopsensor een signaal afgeeft aan je ECU
die wil ook wel eens onder de 2000 toeren voor stotteren of overslaan zorgen…Anders ga voor de fabriek geleverde band van michelin… Is de zelfde als je reservewiel.. (Als je een reservewiel hebt)
mooie manta ( een van de weinige waar geen sjonnie of new kids gehalte in zit)
voor fotos uploaden kun je photobucket gebruiken.. en dan de IMG link in het chat venster ==> VAN JE EIGEN TOPIC <== plaatsen en is verkleinen niet nodig.. dat doet de pagina dan automatisch
ik heb een hele goede ervaring met hankook banden ( zomer banden)
zowel in regen en gewoon droog weer kan ik er prima mee van zn plek komen en stoppen en geeft voldoende grip in bochten met mn 1400 kg wagengewicht
in de winter rijdt ik er ook mee.. doet het goed maar in de winter zoals met elk ander merk band moet je je rijstijl wel aanpassen aan het weer.. maar verder prima te doen..
ik heb ze nieuw gekocht en na 3 jaar best ruig met de banden om gegaan qua rijden ( zelfs op circuit park zandvoort een paar rondjes gereden) zitten de banden nu pas aan hun adviespunt qua profieldiepte en heb er 30 a 35.000 km mee gereden
ik heb de hankook ventus prime 2 onder m`n vectranetjes..
zo te zien een zwarte zafira..
is toch wel m`n favoriete kleur met een zwart interieur… ( ik heb altijd al een voorkeur voor zwart qua autos)Heb het kenteken van m’n oude corsa gsi nog gebruikt voor het zoeken.. Maar wellicht dat dit een optie is.. Win je 10 a 15 pk mee.. ( niet zo denderend veel maargoed..) het zou moeten passen. Als die zelfde verkoper ook de ecu erbij heeft.. Dan zou je kunnen kijken of iemand op het forum je chip in de sleutel kan koppelen aan je ecu..
Op de 1.4 ecu zou die kunnen starten maar zou de motor te arm lopen vermoed ik..
Wellicht dat je van een x14xe over kunt stappen op een x16xe.. De blokken zouden gelijk moeten zijn..
kunt ook ter controlle gewoon de kop van de motor afhalen.. dan kun je met je eigen ogen zien hoe de zuigers, koppakking en cilinderkop met kleppen eruit zien…
mocht het een van die 3 dingen zijn.. kun je 3 dingen overwegen..
1. andere auto
2. zelfde motor erin hangen of revisie
3. naar een 2.0 omkeuren aangezien die van jouw voor 1998 qua bouwjaar zal zitten…Informeer eens bij de bovag wat de algemene garantie voorwaarden zijn op je aankoop en vanaf wanneer die in gaan… Vanaf de aankoop datum of wat je zegt na een bepaalde tijd..
Remmen en banden is vaak met meerprijs bij 2e handsjes..
Is bij elke handelaar wel het geval.. Hoe minder je erin hoeft te investeren hoe meer winst je kunt pakken..Maar banden en remmen zijn prime zelf te doen.. En goedkoper dan in de garage..
En btw.. Stuurwiel bediening werkt alleen op de door opel geleverde radio’s.. Tenzij je een adapter gebruikt voor het merk radio dat er nu in zit.. Of een radio die dit ondersteund..
Een windvanger bij je deur kun je op de sloop een halen.. Of bij de garage een andere laten plaatsen..
Kanteldak zou idd bij de garage gefixt moeten worden..
Bij de elektrische spiegels kijken of de verwarmt worden.. Mocht dit niet werken.. Kijken bij de zekering.. Mocht die heel zijn dan de schakelaar aan je deur..
Hier nog zo eentje…
Steekas zoeken die in een corsa met F15 bak past. Of gewoon een corsa gsi steekas zoeken
Wellicht kun je die een huren… Of lenen van iemand..
Als je accu 12 volt geeft is je accu nog goed.. Deze kun je dan afstrepen..
Als je startmotor een tik geeft bij het omdraaien van je sleutel kan het zijn dat je startrelais kapot is.. Deze zit op de startmotor en is niet los te vervangen.. Dus alleen met een complete startmotor…Iets meer info zou handig zijn..
Zoals brand het motorstoringslampje.. Heb je de auto uitgelezen??
Wanneer stottert de motor?? Bij een koude of warme motor?? E.d.Nieuwe bougies erin doen en na een paar dagen rijden kijken hoe de bougies erbij staan..
Mocht je motor nogsteeds op 3 cilinders lopen.. Kijken voor bougiekabels of die goed zijn.. En anders de bobine…kijk.. netjes.. wordt een mooi turbo blokje..
dat laatste kun je gewoon bij liviu laten doen.. kun je de defecte EGR gewoon laten zitten.. deze heeft dan geen aansturing mee.. dus vervangen voor een nieuwe is dan nutteloos
wat er niet meer op zit kan ook geen foutmelding geven..brandstof filter zit bij een corsa b bij het rechter achterwiel..
deze dit in een beugel.. de moer los halen..
en de klemmetjes kun je het beste met 2 kleine platte schroevendraaiertjes los halen.. zodat de klemmetjes naar binnen geduwd blijven..ontluchten is opzich vrij simpel.. motor warm later draaien met de dop van het KVS tankje.. als die stopt met bubbelen dan is het koel systeem ontlucht
Is volgens mij een kraantje wat je wel los kan draaien maar niet af kan nemen.. dan zou in dat geval de enige optie zijn een nieuwe radiateur
Beschik je wel over een motortakel??
Dan zou ik een verhuisdolly/dolly kopenen een paar blokken erop schroeven om onder je subframe te doen en met de motortakel het calibrachassis optillen doormiddel van een spanband om de chassisbalken te doen en aan de haak van de motortakel. En dan de dolly met de motor op het subframe eronder vandaan rijden..idd.. uitlezen met opcom
als het goed is woont liviu2004 ( forum lid) bij jouw in de buurt…. je kan hem een PM sturen om een keer uit te lezen als je zelf geen opcom bezit… -
AuteurBerichten