Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bart…
DeelnemerHoor je wel een klik onder de motorkap als je de sleutel omdraaid?
Om je startmotor helemaal uit te sluiten kan je hem proberen aan te duwen.
Bart…
DeelnemerKlauwen kan je gewoon loshalen zonder de drager los te halen. Je kan die demper er gewoon uitdraaien met een steeksleutel.
Bart…
DeelnemerAls er niks mis is met je bobine zou ik die niet vervangen. Ik zou gewoon alleen de bougies vervangen.
Bart…
DeelnemerIk zou eens op duitse sites gaan kijken, misschien kan je er daar een vinden.
Bart…
DeelnemerDat je pomp draait wil nog niet zeggen dat die ook echt pompt. Hij kan ook intern versleten/stuk zijn. Let daar wel op.
Bart…
DeelnemerHoi,
Als je goed naar het reservoir kijkt zie je dat er een pijl onder de tekst staat die naar de naat van de tank wijst. Het is dan ook de bedoeling de tank tot die naat te vullen.
Bart…
DeelnemerHier een link naar een filmpje. Dat kapje wat hij er in he filmpje er al af heeft kan je er zo aftrekken.
Bart…
DeelnemerPook zelf niet. Je hoeft er geloof ik ook niet onder te liggen. Als ik het goed zeg kan je de koppelingen op de bak losklikken. Als je alles toch open hebt smeer dan gelijk de pook ook even.
Bart…
DeelnemerIk zou de kabels vervangen. Na 200k is dat wel nodig.
Bart…
DeelnemerHoelang is na lange tijd?
Bart…
DeelnemerIk zou niet gaan solderen. Gewoon van die AMP stekkers gebruiken zoals die er nu opzitten. Is veel sneller en makkelijker dan solderen en je hebt dan ook geen krimpkous nodig.
Bart…
DeelnemerWat voor auto heb je?
Bart…
DeelnemerHoi,
Dat klepdeksel is een vrij duur onderdeel. Plus nog +- uur werk om te vervangen en proefrijden om te controleren op lekkages.
Ik neem aan dat dat een dealerprijs is? Dan vind ik dat vrij reëel.
Bart…
DeelnemerGeen idee, zal sowiso geen succes worden met het prijskaartje wat ze er nu aan hebben hangen.
Bart…
DeelnemerLijkt inderdaad op een combi van klepdeksel en vuldop. Stinkt de auto niet vreselijk? Er ligt namelijk olie op je uitlaatspruitstuk.
Bart…
DeelnemerHoi,
Op deze foto is dat niet te zien. Kan je een betere foto (of een paar) maken?
Bart…
DeelnemerAls je niet veel van zulke systemen afweet zou ik er niet aan beginnen. Als je er wel aan gaat, de weerstand ik 2,7 ohm geloof ik.
Bart…
Deelnemer[quote quote=18372146]Airbags kun je niet uitschrijven, je kunt ze wel overzetten in de nieuwe stoelen.[/quote]
Je kan er wel een weerstand inzetten zodat de auto ‘denkt’ dat de airbags aanwezig zijn.
Bart…
DeelnemerWel invetten bij montage. Anders sta je zo weer.
Bart…
Deelnemer[quote quote=18371600]Lijkt mij op een afgebroken pen van de bobine of dat staafje dat bovenop een bougie zit. Die veer zit toch in je bougiekabel? Setje bougiekabels zal je via mister auto of zo ook niet de wereld kosten.[/quote]Het is een bobinebrug dus zonder kabels. Dat stukje metaal is geloof ik een weerstand. Je moet alle 4 even goed schoonmaken en dan een beetje invetten. Vergeet ook niet de binnenkant van de staafjes van de bobiene zelf schoon te maken
Bart…
DeelnemerGemiddelde tankbeurt duurt 5 min. Dus 10 keer 5 min dan sta je op jaarbasis 50 min meer te tanken. De tijd dat het kost om hier van die verhalen neer te zetten is zowat al meer dan die 50 min.
En zoals ik al zij je kan die tank nooit 100% leeg krijgen de enige manier waarop dat zou kunnen is een pomp onder aan de tank te plaatsen. Daar komt alleen wel een probleem bij kijken. Als er ook maar een beetje vuil in je tank zit zal het gelijk naar de pomp gaan. Daarom word er vaak gekozen voor een pomp die net iets boven de bodem van je tank hangt zodat er geen vuil in komt.
Dit is niet iets dat alleen opel heeft. Ik kan met zekerheid zeggen dat als je een ander merk auto leegrijd totdat hij afslaat dat er alsnog niet de opgegeven aantal liters ingaat.
Over jouw ervaring met de dealer kan ik niks zeggen. Ik weet alleen dat mijn ervaring altijd super was.
Bart…
DeelnemerDus omdat je niet meer als 54l in je tank krijgt is gelijk alles waardeloos? En dan nog de schuld gaan geven aan de dealer vind ik ook niet terecht. Hun kunnen er ook niks aan doen dat jij er maar 54l in krijgt. De enige manier waarop jij kan zeggen dat het niet klopt is de tank demonteren, compleet leeghalen en dan meten hoeveel er in gaat.
Bart…
DeelnemerIk zou de schemas in het onderhoudsboekje volgen.
Bart…
DeelnemerMisschien een domme vraag maar heb je al startkabels geprobeerd?
29 december 2019 om 22:42 In reactie op: Hoe kan ik zien of het ‘echt’ een Turbo uitvoering is #18370768Bart…
Deelnemer
Bij deze foto gaat het om een astra maar het is de zelfde motor als in een mokka. Als je je motorkap open doet en je ziet dat het er hetzelfde uitziet als op de foto, dan heb je een turbo. De letters “turbo” op de achterkant staan er niet altijd op.
-
AuteurBerichten