Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bart…
DeelnemerJe wil via een 12v oplader je telefoon aan de radio koppelen? Dat gaat hem niet worden.
Bart…
DeelnemerJe moet de elektronische actuator terugstellen met een uitleesapparaat. Daarna kan je de zuigers zo terugduwen. Daarna moet je ze met het uitleesapparaat ook weer uitschuiven.
Bart…
DeelnemerAls je niet alle 4 sensoren werkend heb kan je de inleerprocedure ook nooit afmaken. Vaak helpt een tikje met je vinger tegen het ventiel om hem weer ‘wakker’ te maken.
Bart…
Deelnemer[quote quote=18445412]Volgens Opel garage moeten er wel sensoren in omdat die met bluetooth werken.[/quote]
Geen enkel origineel TPMS systeem werkt via bluetooth. Ze hebben een eigen frequentie en ontvanger. Bluetooth zou veel te veel stroom gebruiken waardoor de batterijen in de sensoren te snel leeg zijn.
Je hoeft dus geen sensoren te kopen. Je kan gewoon normale ventielen laten monteren.
Bart…
DeelnemerKan verschillende oorzaken hebben, is zo niet vast te stellen.
Bart…
DeelnemerDie heeft geen sensoren, gaat via het ABS systeem.
Bart…
DeelnemerWelke fouten staan erin?
Bart…
DeelnemerIs de auto al uitgelezen?
Bart…
DeelnemerZover ik me kan herinneren was het een normale zekering.
Bart…
DeelnemerGrote kans dat de zekering stuk is. Heb ik al een keer eerder gehad. Staat geloof ik niet in het boekje toch?
Zover ik me kan herinneren (het is al een paar jaar terug) zat de zekering links onder het stuur. Je kan dat paneel er zo aftrekken. Zorg ervoor dat je de zekeringen doormeet. Dus niet visueel controleren.
Succes.
Bart…
DeelnemerIk wens je veel succes. Laat even weten hoe het is gegaan.
Bart…
DeelnemerJe man nog proberen met een slijper of eventueel hamer en scherpe beitel de pomp in stukken eruit te halen.
Bart…
DeelnemerHet enige wat de pomt op zijn plek houd zijn de boutjes en ringen. Er zit een ronde pakking achter ik denk dat die gewoon heel erg vastgeplakt zit. Ik neem aan dat je het al geprobeerd hebt maar probeer maar eens met een schroevendraaier tussen het blok en de pomp voorzichtig te wrikken. Als het niet lukt misschien proberen voorzichtig los te tikken met een hamer.
Let wel op de oriëntatie van de pomp. Zet hem er op dezelfde manier op anders krijg je je riem er nooit op.
Bart…
DeelnemerStandaard bij agila a. Niet teveel zorgen over maken.
Bart…
DeelnemerHet binnenste remblok komt altijd als eerste tegen de schijf aan. Dat komt doordat aan die kant de remzuiger zit. Elke auto die dit soort remklauwen heeft heeft ongelijke slijtage.
Ik weet niet waar jij je auto laat keuren maar je checkt altijd de binnen en buitenkant van de remschijf.
Bart…
DeelnemerHeb je een foto van de situatie?
Bart…
DeelnemerHet mooiste is als je een rubber blok gebruikt onder het krikpunt.
Als je ‘opnamepad opzoekt op internet vind je ze wel. Zelf vind ik de vierkante het makkelijkst. Neem wel een platte zonder groef.
Bart…
DeelnemerScherm zelf is kapot. Kan je laten reviseren. Even op google zoeken: scherm reparatie astra k. Dan vind je hem meteen.
Bart…
DeelnemerMet een testkast.
Bart…
DeelnemerAls de accu te zwak word stopt de stop/start ook met werken.
Er zit een sensor op de accu die meet hoeveel stroom er in/uitgaat.
Accu laten testen, als deze slecht is accu vervangen en sensor resetten. Als de accu goed is dan accu laden en sensor resetten.
Bart…
DeelnemerQua werking zou het geen probleem zijn. Ik zou alleen eerst maar even kijken of de accu fysiek past. Denk dat die accu te lang is en daardoor niet in de accubak past. Ook kunnen de accukabels er misschien niet bij.
Bart…
DeelnemerMisschien een vraag om mee te beginnen. Wat voor astra rijd je? Wat voor bouwjaar?
Ik neem aan dat het een astra j is die heeft namelijk wel een ketting.
Indien dat wel zo is zou ik even een speciaal gereedschap set huren. Als je het goed wil doen vervan je de tandwielen ook. Met dat setje kan je de nokkenassen vastzetten.
Bart…
DeelnemerDie witte sludge komt van korte stukjes rijden. De olie word dan niet heet genoeg om het vocht eruit te koken. Hebben 2.2s wel vaker.
Over het rammelen, zou zeker rekening mee houden dat de kettingen vervangen moeten worden. Pomp gaat weleens stuk maar gaat zover ik weet niet ratelen. Ik zou adviseren de auto alleen te kopen als de kettingen worden vervangen OF de auto lekker laten staan en een exemplaar zoeken die het niet heeft.
Heb je al eens op internet rondgekeken? Misschien kun je een iets nieuwe exemplaar met minder kilometers voor minder geld vinden.
Nog iets om rekening mee te houden, je moet in zo’n 2.2 wel 98 benzine tanken om je brandstofpomp heel te houden. Ook moet je je oliewissels optijd doen.
Succes.
Bart…
DeelnemerKan ook zonder je dashboard eruit te halen. Wel zou ik de mat eruithalen om goed te laten drogen zodat je geen schimmellucht krijg.
23 oktober 2021 om 18:49 In reactie op: Ruitenwisserarmen zitten erg vast op Astra G. Mechanise ruitewissers defect. #18441502Bart…
DeelnemerJe kan die mechanismes gewoon nog nieuw kopen hoor.
-
AuteurBerichten