Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bart…
DeelnemerCheck eens of na een ritje je accupolen warm worden. Heb weleens gezien dat er een overgangsweerstand in de aansluiting bij de kabel zat.
Bart…
DeelnemerHeb je de foutcode al met google opgezocht? Ik vul de code in en krijg al snel dit: https://problemcar.nl/topic/opel/koeling-252644
Bart…
DeelnemerJe kan met die melding prima rijden. De teller zal niet gereset zijn na de onderhoudsbeurt.
Bart…
DeelnemerKetting
Bart…
DeelnemerHebben ze bij de dealer dan steeds imitatie gebruikt?
Bart…
DeelnemerDe opel dealer?
26 januari 2022 om 18:46 In reactie op: Kun je bij een 1.6 astra G een zwaardere motor monteren #18454506Bart…
DeelnemerAlles boven de 1.6 heeft 5 gaats wielnaven.
Ik denk alleen dat mits je niet voor een 2.0 turbo gaat je het beste een andere astra kan kopen. Er gaat veel tijd en geld inzitten terwijl de astra’s relatief goedkoop zijn.
Bart…
DeelnemerAls je hem niet loskrijgt kan je hetbeste het hele huis demonteren en in een bankschroef openmaken. Ze willen inderdaad nog weleens heel vast zitten. Volgensmij was de interval 80000 km maar daar ben ik niet zeker van.
11 januari 2022 om 18:17 In reactie op: verwarming/kachel werkt alleen op de hoogste stand #18452420Bart…
DeelnemerRechts onder het dashboard kastje. Je hoeft de kast niet weg te halen. Waarschijnlijk is de stekker ingebrand/gesmolten. Gaat soms moeilijk los. Zorg wel dat als je een nieuwe weerstand koopt dat je er wel een met een nieuwe stekker koopt.
11 januari 2022 om 12:53 In reactie op: verwarming/kachel werkt alleen op de hoogste stand #18452391Bart…
DeelnemerKachelweerstand kapot. Als je die gaat vervangen kijk dan meteen of je ventilator zwaar gaat. Dat is vaak de reden dat de weerstand kapot gaat.
Bart…
DeelnemerWat wil je afstellen.
Bart…
DeelnemerKetting
Bart…
DeelnemerHaal de bobine er maar even uit, dan weet je het snel genoeg. Er zitten 4 rubberen pijpjes aan. Haal degene van cilinder 1 er voorzichtig met een draaiende beweging af. Grote kans dat het veertje wat erin zit groen is. Als dat zo is vervang dan ook de bougies.
Bart…
DeelnemerWelk bouwjaar? Welke motor?
Bart…
Deelnemer100% vervangen voor je weggaat. Als je zonder koelvloeistof komt te staan sta je stil en kan je om een nieuwe motor. Flensje en slang samen vervangen is de beste optie.
Bart…
DeelnemerOliedop zelf kan ook lekken. Ik zie veel olie rondom de vuldop. Zit de dop er wel goed op?
Bart…
DeelnemerVersleten koppeling komt door verkeerd gebruik door de vorige eigenaar. Heb al koppelingen gezien die eerder versleten zijn door mensen die constant met de voet op het pedaal blijven hangen.
De riem is een bekend probleem, de riem breekt af door de olie en daardoor raakt de oliezeef verstopt. De nieuwe riem zou een geupdate riem zijn. Er is een garantie of coulance regeling vanuit opel. De vervangingsinterval van die riem staat volgensmij op 100.000 km.
Bart…
DeelnemerWat ik zeker zou vervangen,
Klepdekselpakking, waterpomp en de krukaskeering.
Bart…
DeelnemerOlieniveusensor?
Bart…
DeelnemerKit je wel bij het plaatsen de 2 naden ven het distrubutiedeksel af? Als je die niet afkit gaat een nieuwe pakking evengoed lekken.
Als je dat wel gedaan heb, heb je waarschijnlijk een haarscheur in de deksel. Enige oplossing is dan deksel vervangen.
Bart…
DeelnemerDuur grapje zo’n supercharger, wel leuk. Zat er zelf ook aan te denken. Toch maar voor een 2 liter turbo gegaan aangezien dat iets meer plug and play was. Maak je een nieuw thread aan als je met de ombouw begint?
Bart…
DeelnemerDie klepdeksels willen af en toe nog wel eens scheuren. Spuit hem eens goed schoon en kijk dan of er olie bij die boutjes komt.
Bart…
DeelnemerJe kan het kabeltje er prima tussendoor laten lopen. Zat er geen usb poort achter het klepje onder de radio?
Bart…
DeelnemerPlaats een paar fotos, dan weten we waar je het over hebt.
Bart…
DeelnemerAstra k kan je zonder problemen vervangen.
-
AuteurBerichten