Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bart…
DeelnemerVermijd de 1.4t
Bart…
DeelnemerDie ‘meet’ de olie niet. Het is een teller die of na een jaar of na een x aantal kilometers aangaat. Olie bijgooien gaat het niet veranderen.
Bart…
DeelnemerWat zijn de foutcodes?
Bart…
Deelnemer[quote quote=18465020]Zelf in het bezit van een Opel Astra K uit 2016 en volgende maand ga ik over naar een elektrische auto via de zaak. Van de week kreeg ik de melding bij 154000 km met het oranje motor management lampje. Vandaag uitgelezen en inderdaad te veel speling op de ketting. Kosten vervangen zouden neerkomen op +/- 1530 EUR incl BTW. Garage vertelde mij dat er alleen originele onderdelen te koop zouden zijn?[/quote]
Toevallig een 1.6 cdti?
Bart…
DeelnemerHeb je toevallig kit gebruikt bij het vervangen van de klepdekselpakking?
Bart…
DeelnemerEen ketting zou in theorie noot vervangen moeten worden. In praktijk blijkt helaas dat door slecht onderhoud kettingen wel eens slijten. De ene motor heeft er meer last van dan de andere. Advies: tijdig olie verversen.
Interval voor de multiriem weet ik niet uit mijn hoofd. Zal tussen de 90.000 en 120.000 liggen.
Bart…
DeelnemerAstra k 1.0 heeft inderdaad een ketting.
Bart…
DeelnemerAls hij verder nog goed rijd heb je voor 1700 geen nieuwe. Houd er ook rekening mee dat prijzen van occasions ook hoog liggen op het moment.
Bart…
DeelnemerKijk eens als je aan het starten bent bij niet aanslaan van de motor of de toerenteller op 0 blijft staan of dat hij iets omhoogkomt.
Bart…
DeelnemerHoeveel heb je met de nieuwe remmen gereden?
Bart…
DeelnemerGaat je niet lukken om de wielen te blokkeren met de handrem tijdens het rijden. Zou ook best gevaarlijk zijn als de wielen blokkeren. Waarom moeten de wielen trouwens blokkeren tijdens het rijden?
Bart…
DeelnemerMerken kan je prima mengen. Alleen verschillende viscositeit word niet aangeraden om te mengen.
Bart…
DeelnemerKan 2 oorzaken hebben, Of de cilinder bij het koppelingspedaal lekt of het hydraulisch druklager in de bak is lek. Vaak is het de laatste van de 2. Je kan even kijken aan de onderkant van de versnellingsbak. Als je daar bruin/gele vloeistof ziet hangen is het druklager lek.
Bart…
DeelnemerDe evap klep wil nog weleens gaan tikken. Zit boven aan het spruitstuk. Met lopende motor even stekker losmaken en kijken of het stopt.
Bart…
DeelnemerNee hoor, er zit alleen voor een sproeierreservoir.
16 maart 2022 om 19:19 In reactie op: olielampje gaat branden bij stationair rpm 600,gaat uit bij gasgeven #18460166Bart…
DeelnemerZolang er geen olie bij die sensor lekt de sensor lekker laten zitten. Er bestaat geen ‘valse lucht’ in een oliesysteem. Mits de olie er niet uit spuit is er met die sensor niks aan de hand. Het is trouwens geen sensor maar een schakelaar. Die gaat bij een vaste waarde dicht of open.
Ga eerst maar even hiernaar kijken:
Hoelang zit de olie er al in?
Welke olie zit erin?
Zit er geen diesel in de olie?
Bart…
DeelnemerVoel even de accupolen als de auto een tijdje heeft gelopen met verbruikers aan. Er wil soms weleens een weerstand in de verbinding tussen de kabel en de accuklem komen.
Bart…
DeelnemerZou ik zeker niet aan beginnen. Dat spul gaat door je hele koelsysteem heen. Zorgt ervoor dat dingen zoals de thermostaat ook gaan vaststaan. Tevens mocht de kop wel krom zijn gaat dat spul nooit werken.
Bart…
DeelnemerKopbouten nooit opnieuw gebruiken. Dit zijn rekbouten en kunnen maar 1 keer uitrekken. In een goede koppakkingset zit vaak een klepdekselpakking. Als die er niet inzit haal dan even een nieuwe pakking. Ga niet met siliconentroep lopen hannesen. Ik weet niet wat voor motor je hebt maar misschien is het handig om meteen de klepseals te vervangen? Let er ook op dat de kans groot is dat de kop gevlakt moet worden.
Bart…
DeelnemerVervangende ring weet ik niet waar je dat kan vinden. Wel weet ik dat er speciale O-ring lijm is. Die lijm is ervoor bedoeld om zelf O-ringen te maken van een recht stuk rubber koord. Misschien kan je met die lijm het rubber repareren?
Bart…
DeelnemerVoor de keuring hoeft er geen brandblusser in de auto te zijn.
23 februari 2022 om 21:24 In reactie op: Opel Astra g coupe 2.0t Z20LET motor loopt slecht #18458039Bart…
DeelnemerZ20let heeft een elektronische gasklep en heeft dus ook geen stationairklep nodig. De motor houd gewoon de gasklep iets open. Alleen als de gasklep vervuild is dan kan er niet genoeg lucht door de luchtspleet heen.
Bart…
Deelnemer10w40 werkt prima in een 2.2. Probleem is alleen dat mensen te lang doorrijden met oude olie.
21 februari 2022 om 18:13 In reactie op: Opel Astra g coupe 2.0t Z20LET motor loopt slecht #18457778Bart…
DeelnemerHeb je de gasklep al eens schoongemaakt. Klinkt namelijk als vervuilde gasklep.
Bart…
DeelnemerWaarom breng je hem niet even naar een garage die wel verstand van zaken heeft? Met de wielen in de lucht het wiel ronddraaien en de bekabeling heen en weer bewegen zal eventuele draadbreuken uitsluiten. Denk niet dat dit het probleem zal zijn. Bij de astra j zit er een blikken ring tussen de naaf en de aandrijfas. Die willen nog wel eens breken en gaan dan voor de abs ring zitten. Dit geeft vaak niet meteen een foutcode maar pas na een stukje rijden. Kwestie van centrale wielmoer losdraaien, aandrijfas er een stukje uitduwen en de ring ertussenuit halen. Advies is dan ook om meteen de andere kant ook te doen op dezelfde manier. Alleen is het een gepriegel om de ring doormidden te knippen maar het is te doen.
-
AuteurBerichten