Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zendertje is niet stuk.
Is gewoon te hoog geplaatst, ben erachtergekomen dat auto olie zuipt.
0.5 liter op 800km.
Ik heb auto nog niet zo lang.
De melding is dat ik olie moet kontroleren, dat kiep ik 0,25 liter er in kan ik weer 400km rijden en dan komt melding weer.
Als rode lampie aangaat dan zit er niet veel olie meer in en is het misschien te laat, maar zover laat ik het niet komen.Ok thanks, ik rij maar gewoon door tot de storing continu daar is.
Aantal uren geleden nog een stuk gereden en niets gemerkt.
Vanmorgen ook niet toen lampje af en toe aan ging, auto reed prima.
Gewoon maar door rijden tot einde, is denk ik de beste optie.Dus met andere woorden de computer is naar de haaien.
Of een slechte massa.Ik heb de paperclip test gedaan.
6 min lang en hij geeft steeds alleen 1640 aan.
Wat kan dit zijn?Dank u wel Jurgen :D
Opel Corsa B – X1.4SZ – 8v Swing 1997
Kabeldoorvoer gechecked, en kon hier niets vinden.
Het rare is ook als de sleutel uit het contact is en ik druk de knop in van die raam die het niet doet hoor ik een piep toon.
Deze piep toon is duidelijk te horen, maar waarvandaan weet ik nie, ergens uit het dashbord.
Bij de tweede keer indrukken hoor ik niets meer.
Zal vanmiddag of morgen proberen panneel eraf te krijgen.
Eerste keer toen ik het paneel los probeerde te maken kreeg ik alleen het onderste gedeelte los van de deur.
Tot ongeveer het midden zie foto.
Het bovenste gedeelte zat nog muurvast.

Ok thanks ik zal morgen of zaterdag weer eens proberen.
Ik laat weten als het gelukt is.@RISL wrote:
Je kunt grotendeels mijn how-to van olie verversen gebruiken: http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=150&t=157567″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dus auto warm rijden, olie uit het carter laten lopen, oliefilter eruit (anders is je oude olie gelijk weer smerig) volgens how-to.
Dan carterpan eraf, oude pakking eraf, nieuwe erop, carterpan er weer op. Op het juiste moment weer vastzetten.
En dan verder met de how-to: nieuw ringetje om de carterplug, carterplug aandraaien, nieuw oliefilter erin, olie erin en klaar ben je.
Oliefiltertje kost (geloof ik) €8 ofzo voor mijn x18xe1. Carterpanpakking zal denk ik ook ongeveer een tientje zijn.
Uitlaat moet ook los. :D
Heb ik vorig jaar ook gehad dat probleem.
Ik heb geen put, dus moet alles met de krik doen.
Ben toen naar een garage geweest. Geen opelgarage, dan weet je dat het geld gaat kosten.
De olie moest zowiso ververst worden, maar die had ik hem erbij gegeven.
Dus het was alleen de carterpakking vernieuwen.
Hij heeft toen ook nog vloeibare pakking gebruikt, samen met de kurke pakking.
Kosten was €40,-. Daar hoef je eigenlijk nog nie zelf voor te kloten.
Uitlaat moet ook los.Mijn elektrische bediening linker achterkant doet het niet meer.
Ook niet met de bediening via de bestuurderskant.
Nu heb ik de deurbekleding proberen te verwijderen volgens een beschrijving van een duitse site, maar ik krijg de bekleding niet eraf.
Ik heb alle schroeven eruitgedraaid, maar als ik het goed heb moet ook nog de hendel om de deur te openen los of niet.
Het onderste gedeelte is los, maar ergens in het midden zit ie nog vast.
vectra2004 hoe heb jij de deurbekleding aan achterzijde verwijderd.@EdGSI wrote:
Volgens Wim zit het goed , het zit het zelfde als bij Wimv6 & Joop1970.
Als ik hem flink afgezeikt heb en rij dan een stukje rustig binnendoor , komen er aardig wat pluimpjes uit ;)
Flink afzeiken ja is goed voor blokkie.
Ik heb mijn airo ook stuk in mijn zafira.
Ben bij een garage geweest die het systeem kunnen vullen en controleren op lekage, en dat koste 70 euro.
Maar ik heb de converter stuk en misschien de compressor.
Dus bij mij word het een duur grapje.
Veel mensen rijden maar en rijden maar en laten de airco nooit controleren.
Die monteur zei dat het beste is om de 2 jaar laten controleren (opnieuw vullen ).
En ook in de winter de airco 1 a 2 x in de week de airco gebruiken een aantal kilometers.Ja genoeg sleutelboeren in de buurt, maar kunnen het aan de telefoon allemaal.
Maar zoals ik al schreef in mijn vorige post dat als ik dan met sleutel in winkel, zaak kom zeggen ze, ohhh nee met zo`n sleutel moet je naar de opel dealer.
Ik zal eens bellen naar jou link en kijken wat die zeggen.Voor mijn opel zafira a ben ik al op 3 plaatsen geweest.
Aan de telefoon zeiden ze allemaal ohhh ja kom maar met sleutel is zo klaar.
Maar toen ik de zaak in kwam en sleutel liet zien ohhhh nee voor die sleutel moet je naar opel dealer.bukzzzie geef mij eens het tel nr van die turk, bel ik die eens.
Misschien lukt het hem.
Heb ik wel 60km rijden voor over.Motor stuk misschien??????
Hier nog een link, is wel in duits:
http://www.langzeittest.de/opel-zafira/technik/ausbau-bedienteil-klimaanlage.php” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb vanmorgen airco eens aangezet, en de compressor draaid.
Dus als ie draaid is ie nog goed dan.Die persoon van de autoonderdelenzaak zei dat ik de condensor – droger(accumulator) en expansieklep zelf kon vernieuwen, is nie zo moeilijk.
Alleen het afpersen en vullen moet ik in een garage of aircoboer laten doen.
Maar ik zal eens navragen wat het me gaat kosten ongeveer.
Als de compressor ook stuk is word het toch een duur prijskaartje.
Dan maar zonder airco.Heb ik bij mijn corsa swing ook 1 keer gehad na het vervangen laten van mijn waterpomp , thermostaat, distributieriem en koelvloeistof.
Er zat toen nog iets lucht in het systeem.
Nog 1 keer ontlucht en het was weg.Nou ik wil zeggen ik vind heel veel op internet, maar ook nie alles.
Succes er mee.
Ik doe veel dingen aan mijn opels zelf. Niet alles.
Zoals codes moet ik ook zoeken op internet.
Corsa heb ik al 3 jaar, zafira a heb ik pas 2 maanden.http://forum.carpartseuro.com/Books/FaultCodes2008/OPEL-VAUXHALL-FaultCodes-0741.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier nog iets.
Ik heb iets gevonden op een ander forum.
Misschien heb je hier iets aan.voor de P1616 en P1614 kun je een software-update laten uitvoeren van de CIM ( stuurkolommodule ).
bij P1901 komt het vooral bij de zafira voor dat de drukverschilsensorslang doorsmelt. dit gebeurt aan het einde van de metale leiding boven de achterste motorsteun.P1616 Omgevingsindentificatie
P1614 Verkeerde Transponder Sleutelbougies haal ik nooit met een ratel eruit
Misschien door die burnout iets stuk gegaan :D :D :D
-
AuteurBerichten