Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik ben eruit, deze Borbets gaan het worden:
http://link.marktplaats.nl/381639898
Ze hebben wel een plekje hier en daar, maar verder precies wat ik zoek :thumbup
en 9,5 j achter zal nog wel passen toch?
ik vond ze al iets Amerikaans hebben, staat best goed vind ik
die van Ron zijn ook helemaal niet verkeerd

staat genoteerd :thumbup
Peter777 is die kameraad van me die mee was ;)
was hem al tegengekomen ja, toen nog andere velgen en heel saai in 1 kleur :P
wat betreft het blokje, als het idd iets simpels blijkt te zijn wil ik het nog wel een kans geven, zo niet ga ik meteen voor de 3 liter, vind dat zo’n mooie auto dat ook wel een beetje verdiend
origineel gepost door charlois187
origineel gepost door bananenbennie
Ik ben sinds 2 dagen de trotse eigenaar van een Monza A1 met 5 bak. Er zit nu een 2.5E in op LPG die erg beroerd loopt, waarschijnlijk veroorzaakt door backfire. Continue startproblemen en nauwelijks vermogen meer. Heb ook het idee dat ie niet meer op alle cylinders loopt. :hmmzKortom, hoog tijd voor een vers en pittiger blokje. Heb me laten vertellen dat de C30NE vrij makkelijk in te bouwen is. Misschien kan iemand me hier nog iets meer over vertellen, moeten de kleppen ivm de LPG nog gehard worden, wat moet er verder allemaal nog aangepast worden etc.
Ik vraag me ook af wat ik voor zoiets in totaal ongeveer betaal, dus voor een goed lopend blok + het laten inbouwen.
hey dit is een bekende wagen!
stond deze niet in Zwijdrecht te koop niet al te lang geleden?Ikzelf heb precies hetzelfde gedaan als dat jij wilt.
Alleen had ik er een 2.5 e met 3 bak automaat in.
Wat GSE zegt je kan eventueel een blokkie voor 400 kopen enkel dan zal je er wel eentje kopen die al 5 keer de aarde is rondgereden. ik zou zelf iets meer uitbesteden en een goed blok metminder kilometers erop kopen.ik zou het je in iedergeval aanraden om te doen zeker omdat jij ook al de 5 bak heb (is het een 240 of 265?).
Maakt trouwens met ombouwen niet uit welkebak het is enkel de 265 is een stuk sterker maar dat terzijde.Mijn 2.5 was ook op, geen power meer…werd er door een fiat panda uitgetrokken….stond ik best voor paal:swear
Nu heb ik een C30NE uit een Omega 3000 met 177 pk.
Dit in combinatie met een 265-getrag is het echt een wereld van verschil!!
Ook kwa kosten ben ik heel wat vooruit gegaan.
ik reed 1 op 4 nu haal ik 1 op 9,55 (pas uitgerekend) met normaal gebruik.Ik zou zeggen doen (als de financiele ruimte eris uiteraard!)
Veel succes met je Monza:thumbup:wors
Daar kan ook makkelijk gas opgezet worden.Geen idee wat voor bak er nu onder zit (maar denk eigenlijk de 240), heb de auto hier nog niet staan, maar morgen weet ik vast meer. En inderdaad de Monza komt uit Zwijndrecht. Hij stond al een tijdje op Speurders maar ik vond het in eerste instantie een beetje te ver (275 km) om zomaar even te gaan kijken. Wel een vrij laag bod gedaan en ik kreeg meteen de reactie dat ik hem voor dat geld kon ophalen.
Dus afgelopen donderdag samen met een kameraad van me er heen gereden. Eerste indruk was meteen erg goed. De Monza zag er nog best netjes uit en had op een paar kleine plekjes na niet heel veel roest (voor zover we konden zien dan, het was al 8 uur ’s avonds).
Grootste probleem eigenlijk was dat ie niet goed wilde starten. Het was steeds even lopen en meteen weer afslaan. Een proefritje maken was dus niet eens mogelijk. Voordeel was wel weer dat ik daardoor nog wat van de prijs kon af halen. Ik vond hem te mooi om te laten staan en gewoon de gok maar genomen dus :)
Vervolgens dat ding nog naar Groningen zien te krijgen… Met behulp van de ANWB kwamen we niet verder dan het eerste de beste tankstation in Zwijndrecht. Extreem veel witte rook uit de uitlaat. Van de 140 pk bleek misschien nog 40 pk over + enorme speling op het stuur waardoor normaal rechtdoor rijden ook nog eens onmogelijk was.. kortom het ging nog een lange rit terug worden!
Bij het tankstation wilde die weer niet starten. ANWB opnieuw laten komen. Er zat niet veel leven meer in en het was inmiddels 1 uur snachts. Ze waren er wat flauw van geloof ik en de Monza zou op de trailer richting het hoge noorden worden gezet! Dat was nou precies het antwoord waar we op zaten te wachten :cool:
Toen ie werd opgetakeld nog snel even een blik op de onderkant geworpen, zag er op het eerste gezicht niet heel beroerd uit. Heb het idee dat ie nog wel vrij hard is. Wel viel op dat het middenstuk van de uitlaat slecht was.
Paar fotoos:



Een maat van me had al even gekeken en denkt dat er door de backfire misschien problemen met de luchttoevoer zijn ontstaan. De vorige eigenaar had de bougies+rotor+verdeelkap al vervangen, kan ook zijn dat die niet goed aangesloten zijn.. dus ja misschien is het vrij simpel op te lossen allemaal.
Aan de andere kant heeft zo’n moderner blok ook wel zijn voordelen natuurlijk qua verbruik en vermogen, maargoed we kijken gewoon maandag wel even.
Bedankt voor de info. Als ik het goed begrijp zou dit prima op gas moeten rijden, geen aanpassingen aan kleppen meer nodig dus.
De Monza gaat maandagmiddag naar GT/W in Oranje, hij heeft zo’n blok liggen (geen idee of het met v-snaar of mulitiem is) en gaat kijken wat er mogelijk is. Maar als ik het zo lees gaat dat wel goed komen allemaal :)
origineel gepost door MonzaRon
origineel gepost door Jigsaw
instructieboekje (nederlands) kun je lang zoeken, die zijn volgens mij uiterst zeldzaaminstructieboekje kan ik wel even inscannen,
bij meer interesse plaats ik het hier als pdf bestand :thumbupik heb hier zeker interesse in :cool:
-
AuteurBerichten