bananenbennie

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 108)
  • Auteur
    Berichten
  • @Racekees wrote:

    @MonzaRon wrote:

    welkom in het forum, racekees :D

    Je Monza ziet er nog goed uit, en een zeer net verbruik voor een 30E
    heb je nog plannen met je Monza, ennuh btw……..mooie foto’s ;)

    Bedankt!

    Hij ziet er beter uit op de foto’s hoor, ding heeft wel wat schoonheidsfoutjes her en der ;)

    vanavond lekker mee gereden, wat rijd het toch fijn, alleen kan de auto hier nooit goed kwijt, is voor mij erg onhandig merk ik.

    wel een leuk feitje; het rijbewijs van de overleden eigenaresse zit nog tussen de papieren..ook nog bonnetjes voor de wasstraat (geldig tot 1988) en veel meer museumstukken! :D

    hee daar heb ik nog een proefritje in gemaakt, 2 weken terug ofzo, stond in groningen he?

    hij maakte raar geluid bij het sturen en 1 van de spruitstukken leek lek, maar het motortje klonk verder nog wel ok en hij kwam prima van zn plaats :thumb

    In reactie op: Show hier je import Monza A1 / A2!! #17486979

    Een hele verbetering ja :thumb

    Vanmiddag maar weer even een filmpje gemaakt van de Monza, blijft leuk :mrgreen:
    [youtube:nm8ww0rq]http://www.youtube.com/watch?v=WfO55ArKEOY[/youtube:nm8ww0rq]

    In reactie op: Opels op hun laatste rustplaats. #17668863

    Een Ascona die ik tegenkwam in Suriname, blijf het een mooie foto vinden

    en deze is op zijn 1 na laatste rustplaats denk ik zo :hmmz

    In reactie op: Mooiste model #17844664

    Senator A1
    Senator A2
    Senator B
    Monza A1
    Monza A2
    Rekord A
    Rekord B
    Rekord C / Commodore A
    Rekord D / Commodore B
    Rekord E / Commodore C
    Kapitän A
    Kapitän B
    Admiral A
    Admiral B
    Diplomat A
    Diplomat B

    @louwe 16 klepper wrote:

    wat moest jij vandaag bij van simmeren????

    toch niet chekken hoeveel je monza nog opbracht hoop ik :shock: :D :D

    Yes, 500 euro staalprijs en eindelijk van de defecte ellende af :mrgreen: :mrgreen:

    Nee, we brachten de kop en de krukas van de 2500 weg en een rotte bestuurders deur, stond in de weg. Onderblok word een tafeltje van gemaakt :afro

    In reactie op: wie kan er regio weert goed ramen folieen #17889394

    Was er ooit goed in. Alleen tijdje niet meer gedaan. Moet je wel naar groningen komen ;)

    In reactie op: Opel Senator/Monza/Commodore/Rekord/KAD GESPOT #17367143

    Wij kwamen gister die 2 kleurige (geel/bruin) Monza tegen aan de Gideonweg te Groningen. Is dat iemand van het forum?

    deze dus :) :

    In reactie op: Opel Senator/Monza/Commodore/Rekord/KAD GESPOT #17367256

    [rquote=1919486&tid=77459&author=peter777]Zag gisteren (vrijdag) rond 6 uur schat ik, een grijze monza mij tegemoet komen op de paterswoldseweg in Groningen. Vertelde aan een vriendin van me die meereed dat de auto redelijk uniek is met nog +- 200 geregistreerde exemplaren, en op dat moment ziet zij die andere monza…..:D [/rquote]

    en voor de zoveelste keer werd je eventjes weer keihard op je plek gezet door een vrouw :jerry

    In reactie op: Middenarmsteun Monza A2 #17682156

    lijkt me ook wel mooi zo’n armsteun, ben net even op ebay aan het zoeken geweest voor eentje uit een Holden Commodore, maar kan niks vinden :hmmz op welke keywords kan ik het beste zoeken?

    In reactie op: Astra digidash op 6 cilinder #17859359

    [rquote=1918198&tid=146786&author=Oenatje]kadett digi gaat niet werken op 6 cilinder. iig de toeren gaan niet kloppen. een electro techneut kan het wel oplossen[/rquote]

    Hmm, die toerenteller krijgt een bepaald aantal pulsen van de bobine en verwacht dat het dus een 4 cilinder is. Eigenlijk zou je dus het teveel aan pulsen met 1/3 moeten afkappen oid. Heeft iemand dit als eens eerder gedaan? Zijn vast wel kadettjes met een V6 te vinden?

    In reactie op: show hier je big opel #17345526

    [rquote=1915137&tid=63093&author=mantadevil][rquote=1914663&tid=63093&author=peter777][rquote=1914657&tid=63093&author=mantadevil]1op2:o
    dan klopt er toch iets niet [/rquote]

    Neuh idd. Verdamper wat armer afstellen helpt misschien wel wat. Op benzine loopt ie ongeveer 1 op 6/7. Alleen werkt die dagteller niet goed, dus achteraf via google maps bekijken hoeveel er is gereden :) Had jij daar ook al last van destijds?[/rquote]

    ik reed toen die tijd met die 2.5 1op 6/7 dacht ik op gas

    dagteller werkte goed bij mij ,eigenlijk alles
    maar hij is al in vele handen na die tijd geweest
    worden ze ook niet beter van [/rquote]

    Hoeveel eigenaren zou die hebben gehad? Valt dat na te trekken? Hij is in 2007 op NL kenteken gezet.

    In reactie op: Problemen met Monza A2 GSE #17854676

    Zeker! En helemaal mooi dat er weer eentje van de 200 geregistreerden uit zn winterslaap is gehaald :cool:

    In reactie op: Problemen met Monza A2 GSE #17854658

    Ik ben geen technische man, maar wel nieuwsgierig naar de foto’s!!

    Maar 13 jaar stilstaan en dan met weinig moeite weer lopen is iig al top :)

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765866

    Nog maar eentje, kort maar krachtig in zijn 2.
    [youtube]kHJVv0p9uK8[/youtube]

    Toch ervaar je het in de auto een stuk sneller dan je zou zeggen in dit filmpje.

    Morgen maar even een filmpje schieten waarbij ik hem volgas door de versnellingen leid en dan benieuwd naar de reacties hier. Volgens mij mist er wat snelheid/pit.

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765862

    [rquote=1912482&tid=137736&author=MonzaRon]jammer dat de tunnel zo klein is :D

    btw, mooie sound :thumbup[/rquote]

    Stad Groningen heeft helaas niet veel lange tunnels :)

    In reactie op: motor uitval in 3e versnelling C30NE #17845264

    En daar was de storing weer! :o Vanmiddag bij 140 op de snelweg viel de power in eens weg, en de toerenteller gaf niks meer aan terwijl hij nog in zijn 5 stond. De rest van het digidash werkte allemaal nog wel en gaf juiste waardes aan.

    Mijn amateur conclusie:

    Ontsteking. Bobine of versterker (zit de volledige ontsteking van 2.5 E in). Als de bobine niks geeft dan zal de toerenteller ook niks aangeven lijkt me. Iemand anders nog suggesties?

    In reactie op: Voetenbad #17713911

    Omdat ik na het lezen van het topic toch een gevoel van wanhoop bij je waarneem, maar even een lijst van onze ellende om je een hart onder de riem te steken :) :

    November 2010 aanschaf wagen, deze kregen we de plaats van aanschaf niet eens rijdend uit. En toen begon de “ellende”:

    Nieuw blok
    Nieuwe koppeling
    Nieuwe voorbumper
    Nieuwe spruitstuk pakking
    Deuren vervangen
    Dashboard vervangen
    Deurpanelen vervangen
    Achterbank vervangen
    Andere banden + velgen (oude achterbanden waren levens gevaarlijk)
    deur en raam rubbers links en rechts voor vervangen
    Complete uitlaat was rot van voor tot achter, rvs voor gekomen
    Andere lucht hoeveelheids meter
    ander stuur
    Ander lucht filter
    Scharnieren motorkap waren afgebroken, dus vervangen
    Matten waren uitgeleefd, vervangen
    Versnellingspook was gaar, vervangen
    ALLE vloeistoffen moeten vervangen + bougies (lijkt simpel en logisch, toch best prijzig)
    Hele benzine tank zat vol drab, schoon moeten maken.
    Benzine filters/slangen enz vervangen, alles was poreus
    Instaplijsten waren kapot, vervangen.
    Hoeken achterbumper waren verdwenen, ook vervangen
    Draagarm links achter was krom, ook vervangen
    Veerpootbrug, omdat de boel ander weer gaat scheuren
    Dopjes in het hemeltje achter ontbraken, ook vervangen
    Rotor + verdelerkap blok vervangen
    Accu vervangen
    K&N luchtfilter + buizen (Originele filter huis was ontploft vanwege backfire)
    Achterlichten vervangen, Links achter was lek Rechts achter zat een printbreuk
    Alle snaren blok moeten vervangen
    Er zat speling in het stuurhuis, dit kunnen verhelpen.
    Achterklep omhoog gedrukt, deze blijft helaas zakken dus dat gaat lassen worden.
    Oude striping was lelijk, deze ook vervangen
    Aandrijfas knalde los, later weer vast gezet (eigen fout)
    Last but not least, schokbrekers en veren achter vervangen oude waren op.

    En dan nu de TO DO list:

    Hoedeplank is uitgezakt
    Nieuwe spruitstuk pakking (De vorige nieuwe is door eigen fout stuk geblazen)
    Toeter werkt niet (deze blijft herrie maken ook al druk je de knop niet in)
    Aanjager stand 1 en 2 werken niet
    Achter ruit verwarming doet het niet
    Aansteker werkt niet
    Interval ruitenwisser werkt niet
    LPG verdamper moet gereviseerd worden (op benzine rijden is nu te duur)
    Alle bedrading tbv LPG fatsoenlijk aansluiten (was een beetje rommelig)
    Cardan as achter lekt olie
    Stoelen moeten vervangen worden
    Nieuwe dashboard begint alweer te scheuren, dus spuiten oid
    Hemeltje is goor, moet een nieuwe in
    Spatborden voor zijn krokant
    Bermuda driehoek (waar jij ook mee zat) moet nog links en rechts gelast worden
    Reflector linker voorlamp is rot
    Veerpoot links begint te rotten
    Chassis balk links onder is apk afkeur
    Auto bokt af en toe/valt uit (uitzoeken)
    Dagteller werkt niet
    Auto moet qua lak worden aangepakt (waarschijnlijk helemaal spuiten)
    Stuurkogels links en rechts vervangen
    Chroomstrips zijn hier en daar aan vervanging toe
    Spiegels zijn aan vervanging toe
    Vage trilling bij sommige snelheden
    Koppeling stinkt nog steeds bij normaal rij gedrag, dus deze moet afgesteld worden.
    Radiator moet nog steeds worden vast gezet (solderingen laten los)
    Andere knipperlichten, huidige zitten met tape vast.

    En als laatste een mooie aluminium kleur pioneer er in, maar het budget is even op zeg maar……. :afro

    Schrik zelf van de lijst als het zo voor me zie, maar ach het is hobby en houdt je van de straat. Maar er komt ongetwijfeld nog wel wat bij want het is en blijft een oud hok :D en bloedmooi natuurlijk!

    Moraal van het verhaal :jerry :

    Het is en blijft een old timer en elke kilometer die je er in rijd is het dubbel en dwars waard :wub

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765852

    De open geslepen stukken bij de motorkap scharnieren zijn met hulp weer helemaal dicht. Inmiddels is de RVS uitlaat ook gemonteerd en daar zit een erg fijn geluid in :) . Wat minder fijn was de kapot geblazen spruitstuk pakking, vandaar het lekke uitlaat geluid tijdens het rijden. De pakking was nieuw maar omdat er een bout was los getrild, is deze hele pakking op 1 plek helemaal af. Morgen maar even nieuwe halen.

    Voorkant maar even in elkaar gezet, en alles achter de bermuda driehoeken aan de binnenkant gekit (alleen oppervlakkig). Willen nu toch eens een weekendje kunnen rijden. Spatborden trekken we er wel weer af zodra we verder gaan.

    Koplampen van binnen zwart gemaakt. Helaas aan de bestuurders kant was de reflector gaar. Morgen even naar opel4ever voor pakking en refelector.

    Nog wat ander oud speelgoed in onze loods:

    In reactie op: schroefset/ verzwaarde achterveren #17848991

    Zo staat ie met T4 veren + Monroe schokbrekers eronder. Ik heb ook een gastank erin. Wielen achter zijn 17 inch, ET waarde 35, bandenmaat 255/45/17. Heb niks aan de wielkasten hoeven doen, zal met lagere veren wel nodig zijn.

    Weet niet wat voor velgen je nu hebt, maar met originele ronals zal het niet mooi staan deze hoogte.

    In reactie op: schroefset/ verzwaarde achterveren #17848985

    Die van mij was ook aardig doorgezakt. Ik heb er toen Volkswagen Transporter T4 veren opgezet. Past perfect en die dingen zijn lekker stug (en goedkoop;)). Hij komt wel een tikje hoger te staan dan aan de voorkant maar dat vind ik persoonlijk wel wat hebben.

    In reactie op: Voetenbad #17713894

    [rquote=1906754&tid=131636&author=champo]Ik weet niet meer of ik hier had vermeld dat de automaatbak stuk is gegaan en dat die inmiddels ook vervangen is. Maar het geluid/getril is er nog steeds en de rest eigenlijk ook. [/rquote]

    Nou ja, dan heb je daar de komende tijd ook geen last meer van zeg maar. Altijd positief zien anders word je er echt gek van. (zie http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=137736&page=5) Bij deze wagen is inmiddels ook erg veel vervangen. En ook al is die technisch ok, dan kom je nog wel weer een lading roest tegen. Stoppen is geen optie, dus gewoon doorgaan. Als ie klaar is dan ben je komende zomer de koning te rijk :)

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765844

    Die zijn nog niet gerepareerd, maar kwestie van gewoon even dicht lassen toch?

    In reactie op: Post hier je links naar de leukste filmpjes #17338092

    [youtube:2h2ce875]http://www.youtube.com/watch?v=-hqTCPc3r4o[/youtube:2h2ce875]

    Deze is echt vet, hond geniet van raggen in de Monza :D

    In reactie op: Mooiste model #17844642

    van wikipedia:

    In 1967 ontstond vanuit de Rekord C een heel nieuwe modellenlijn: de Commodore A. Deze had een Rekord carrosserie met extra veel chroom en een andere grille, een interieur met veel imitatiehout en de zescilinder CIH-motoren van de Kapitän en Admiral. Deze 2500 S-motor leverde 120 pk, de 2500 GS kwam aan 130 pk. Topstuk was de 2500 GSE met Bosch L-jetronic benzine-inspuiting en 150 pk, waarmee de Commodore 2500 GSE een van de snelste reiswagens werd op de Europese wegen, sneller dan de Porsche 911 en ook sneller dan rivaal BMW 2500.

    nooit geweten, best stoer:cool:

    In reactie op: Mooiste model #17844640

    bij nader inzien vind ik zo’n Commodore A toch net iets gaver dan een B..



    dikke vette heersch!! :wors

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 108)