Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Racekees wrote:
@MonzaRon wrote:
welkom in het forum, racekees :D
Je Monza ziet er nog goed uit, en een zeer net verbruik voor een 30E
heb je nog plannen met je Monza, ennuh btw……..mooie foto’s ;)Bedankt!
Hij ziet er beter uit op de foto’s hoor, ding heeft wel wat schoonheidsfoutjes her en der ;)
vanavond lekker mee gereden, wat rijd het toch fijn, alleen kan de auto hier nooit goed kwijt, is voor mij erg onhandig merk ik.
wel een leuk feitje; het rijbewijs van de overleden eigenaresse zit nog tussen de papieren..ook nog bonnetjes voor de wasstraat (geldig tot 1988) en veel meer museumstukken! :D
hee daar heb ik nog een proefritje in gemaakt, 2 weken terug ofzo, stond in groningen he?
hij maakte raar geluid bij het sturen en 1 van de spruitstukken leek lek, maar het motortje klonk verder nog wel ok en hij kwam prima van zn plaats :thumb
Een hele verbetering ja :thumb
Vanmiddag maar weer even een filmpje gemaakt van de Monza, blijft leuk :mrgreen:
[youtube:nm8ww0rq]http://www.youtube.com/watch?v=WfO55ArKEOY[/youtube:nm8ww0rq]Een Ascona die ik tegenkwam in Suriname, blijf het een mooie foto vinden

en deze is op zijn 1 na laatste rustplaats denk ik zo :hmmz

Senator A1
Senator A2
Senator B
Monza A1
Monza A2
Rekord A
Rekord B
Rekord C / Commodore A
Rekord D / Commodore B
Rekord E / Commodore C
Kapitän A
Kapitän B
Admiral A
Admiral B
Diplomat A
Diplomat B4 mei 2011 om 19:45 In reactie op: Gekocht, goed bekeken en geschrokken -> doorschuiven :P #17889125@louwe 16 klepper wrote:
wat moest jij vandaag bij van simmeren????
toch niet chekken hoeveel je monza nog opbracht hoop ik :shock: :D :D
Yes, 500 euro staalprijs en eindelijk van de defecte ellende af :mrgreen: :mrgreen:
Nee, we brachten de kop en de krukas van de 2500 weg en een rotte bestuurders deur, stond in de weg. Onderblok word een tafeltje van gemaakt :afro
Was er ooit goed in. Alleen tijdje niet meer gedaan. Moet je wel naar groningen komen ;)
Wij kwamen gister die 2 kleurige (geel/bruin) Monza tegen aan de Gideonweg te Groningen. Is dat iemand van het forum?
deze dus :) :

[rquote=1919486&tid=77459&author=peter777]Zag gisteren (vrijdag) rond 6 uur schat ik, een grijze monza mij tegemoet komen op de paterswoldseweg in Groningen. Vertelde aan een vriendin van me die meereed dat de auto redelijk uniek is met nog +- 200 geregistreerde exemplaren, en op dat moment ziet zij die andere monza…..:D [/rquote]
en voor de zoveelste keer werd je eventjes weer keihard op je plek gezet door een vrouw :jerry
lijkt me ook wel mooi zo’n armsteun, ben net even op ebay aan het zoeken geweest voor eentje uit een Holden Commodore, maar kan niks vinden :hmmz op welke keywords kan ik het beste zoeken?
[rquote=1918198&tid=146786&author=Oenatje]kadett digi gaat niet werken op 6 cilinder. iig de toeren gaan niet kloppen. een electro techneut kan het wel oplossen[/rquote]
Hmm, die toerenteller krijgt een bepaald aantal pulsen van de bobine en verwacht dat het dus een 4 cilinder is. Eigenlijk zou je dus het teveel aan pulsen met 1/3 moeten afkappen oid. Heeft iemand dit als eens eerder gedaan? Zijn vast wel kadettjes met een V6 te vinden?
[rquote=1915137&tid=63093&author=mantadevil][rquote=1914663&tid=63093&author=peter777][rquote=1914657&tid=63093&author=mantadevil]1op2:o
dan klopt er toch iets niet [/rquote]Neuh idd. Verdamper wat armer afstellen helpt misschien wel wat. Op benzine loopt ie ongeveer 1 op 6/7. Alleen werkt die dagteller niet goed, dus achteraf via google maps bekijken hoeveel er is gereden :) Had jij daar ook al last van destijds?[/rquote]
ik reed toen die tijd met die 2.5 1op 6/7 dacht ik op gas
dagteller werkte goed bij mij ,eigenlijk alles
maar hij is al in vele handen na die tijd geweest
worden ze ook niet beter van [/rquote]Hoeveel eigenaren zou die hebben gehad? Valt dat na te trekken? Hij is in 2007 op NL kenteken gezet.
Zeker! En helemaal mooi dat er weer eentje van de 200 geregistreerden uit zn winterslaap is gehaald :cool:
Ik ben geen technische man, maar wel nieuwsgierig naar de foto’s!!
Maar 13 jaar stilstaan en dan met weinig moeite weer lopen is iig al top :)
Nog maar eentje, kort maar krachtig in zijn 2.
[youtube]kHJVv0p9uK8[/youtube]Toch ervaar je het in de auto een stuk sneller dan je zou zeggen in dit filmpje.
Morgen maar even een filmpje schieten waarbij ik hem volgas door de versnellingen leid en dan benieuwd naar de reacties hier. Volgens mij mist er wat snelheid/pit.
[rquote=1912482&tid=137736&author=MonzaRon]jammer dat de tunnel zo klein is :D
btw, mooie sound :thumbup[/rquote]
Stad Groningen heeft helaas niet veel lange tunnels :)
En daar was de storing weer! :o Vanmiddag bij 140 op de snelweg viel de power in eens weg, en de toerenteller gaf niks meer aan terwijl hij nog in zijn 5 stond. De rest van het digidash werkte allemaal nog wel en gaf juiste waardes aan.
Mijn amateur conclusie:
Ontsteking. Bobine of versterker (zit de volledige ontsteking van 2.5 E in). Als de bobine niks geeft dan zal de toerenteller ook niks aangeven lijkt me. Iemand anders nog suggesties?
Omdat ik na het lezen van het topic toch een gevoel van wanhoop bij je waarneem, maar even een lijst van onze ellende om je een hart onder de riem te steken :) :
November 2010 aanschaf wagen, deze kregen we de plaats van aanschaf niet eens rijdend uit. En toen begon de “ellende”:
Nieuw blok
Nieuwe koppeling
Nieuwe voorbumper
Nieuwe spruitstuk pakking
Deuren vervangen
Dashboard vervangen
Deurpanelen vervangen
Achterbank vervangen
Andere banden + velgen (oude achterbanden waren levens gevaarlijk)
deur en raam rubbers links en rechts voor vervangen
Complete uitlaat was rot van voor tot achter, rvs voor gekomen
Andere lucht hoeveelheids meter
ander stuur
Ander lucht filter
Scharnieren motorkap waren afgebroken, dus vervangen
Matten waren uitgeleefd, vervangen
Versnellingspook was gaar, vervangen
ALLE vloeistoffen moeten vervangen + bougies (lijkt simpel en logisch, toch best prijzig)
Hele benzine tank zat vol drab, schoon moeten maken.
Benzine filters/slangen enz vervangen, alles was poreus
Instaplijsten waren kapot, vervangen.
Hoeken achterbumper waren verdwenen, ook vervangen
Draagarm links achter was krom, ook vervangen
Veerpootbrug, omdat de boel ander weer gaat scheuren
Dopjes in het hemeltje achter ontbraken, ook vervangen
Rotor + verdelerkap blok vervangen
Accu vervangen
K&N luchtfilter + buizen (Originele filter huis was ontploft vanwege backfire)
Achterlichten vervangen, Links achter was lek Rechts achter zat een printbreuk
Alle snaren blok moeten vervangen
Er zat speling in het stuurhuis, dit kunnen verhelpen.
Achterklep omhoog gedrukt, deze blijft helaas zakken dus dat gaat lassen worden.
Oude striping was lelijk, deze ook vervangen
Aandrijfas knalde los, later weer vast gezet (eigen fout)
Last but not least, schokbrekers en veren achter vervangen oude waren op.En dan nu de TO DO list:
Hoedeplank is uitgezakt
Nieuwe spruitstuk pakking (De vorige nieuwe is door eigen fout stuk geblazen)
Toeter werkt niet (deze blijft herrie maken ook al druk je de knop niet in)
Aanjager stand 1 en 2 werken niet
Achter ruit verwarming doet het niet
Aansteker werkt niet
Interval ruitenwisser werkt niet
LPG verdamper moet gereviseerd worden (op benzine rijden is nu te duur)
Alle bedrading tbv LPG fatsoenlijk aansluiten (was een beetje rommelig)
Cardan as achter lekt olie
Stoelen moeten vervangen worden
Nieuwe dashboard begint alweer te scheuren, dus spuiten oid
Hemeltje is goor, moet een nieuwe in
Spatborden voor zijn krokant
Bermuda driehoek (waar jij ook mee zat) moet nog links en rechts gelast worden
Reflector linker voorlamp is rot
Veerpoot links begint te rotten
Chassis balk links onder is apk afkeur
Auto bokt af en toe/valt uit (uitzoeken)
Dagteller werkt niet
Auto moet qua lak worden aangepakt (waarschijnlijk helemaal spuiten)
Stuurkogels links en rechts vervangen
Chroomstrips zijn hier en daar aan vervanging toe
Spiegels zijn aan vervanging toe
Vage trilling bij sommige snelheden
Koppeling stinkt nog steeds bij normaal rij gedrag, dus deze moet afgesteld worden.
Radiator moet nog steeds worden vast gezet (solderingen laten los)
Andere knipperlichten, huidige zitten met tape vast.En als laatste een mooie aluminium kleur pioneer er in, maar het budget is even op zeg maar……. :afro
Schrik zelf van de lijst als het zo voor me zie, maar ach het is hobby en houdt je van de straat. Maar er komt ongetwijfeld nog wel wat bij want het is en blijft een oud hok :D en bloedmooi natuurlijk!
Moraal van het verhaal :jerry :
Het is en blijft een old timer en elke kilometer die je er in rijd is het dubbel en dwars waard :wub
De open geslepen stukken bij de motorkap scharnieren zijn met hulp weer helemaal dicht. Inmiddels is de RVS uitlaat ook gemonteerd en daar zit een erg fijn geluid in :) . Wat minder fijn was de kapot geblazen spruitstuk pakking, vandaar het lekke uitlaat geluid tijdens het rijden. De pakking was nieuw maar omdat er een bout was los getrild, is deze hele pakking op 1 plek helemaal af. Morgen maar even nieuwe halen.
Voorkant maar even in elkaar gezet, en alles achter de bermuda driehoeken aan de binnenkant gekit (alleen oppervlakkig). Willen nu toch eens een weekendje kunnen rijden. Spatborden trekken we er wel weer af zodra we verder gaan.




Koplampen van binnen zwart gemaakt. Helaas aan de bestuurders kant was de reflector gaar. Morgen even naar opel4ever voor pakking en refelector.

Nog wat ander oud speelgoed in onze loods:






Zo staat ie met T4 veren + Monroe schokbrekers eronder. Ik heb ook een gastank erin. Wielen achter zijn 17 inch, ET waarde 35, bandenmaat 255/45/17. Heb niks aan de wielkasten hoeven doen, zal met lagere veren wel nodig zijn.
Weet niet wat voor velgen je nu hebt, maar met originele ronals zal het niet mooi staan deze hoogte.
Die van mij was ook aardig doorgezakt. Ik heb er toen Volkswagen Transporter T4 veren opgezet. Past perfect en die dingen zijn lekker stug (en goedkoop;)). Hij komt wel een tikje hoger te staan dan aan de voorkant maar dat vind ik persoonlijk wel wat hebben.
[rquote=1906754&tid=131636&author=champo]Ik weet niet meer of ik hier had vermeld dat de automaatbak stuk is gegaan en dat die inmiddels ook vervangen is. Maar het geluid/getril is er nog steeds en de rest eigenlijk ook. [/rquote]
Nou ja, dan heb je daar de komende tijd ook geen last meer van zeg maar. Altijd positief zien anders word je er echt gek van. (zie http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=137736&page=5) Bij deze wagen is inmiddels ook erg veel vervangen. En ook al is die technisch ok, dan kom je nog wel weer een lading roest tegen. Stoppen is geen optie, dus gewoon doorgaan. Als ie klaar is dan ben je komende zomer de koning te rijk :)
Die zijn nog niet gerepareerd, maar kwestie van gewoon even dicht lassen toch?
[youtube:2h2ce875]http://www.youtube.com/watch?v=-hqTCPc3r4o[/youtube:2h2ce875]
Deze is echt vet, hond geniet van raggen in de Monza :D
van wikipedia:
In 1967 ontstond vanuit de Rekord C een heel nieuwe modellenlijn: de Commodore A. Deze had een Rekord carrosserie met extra veel chroom en een andere grille, een interieur met veel imitatiehout en de zescilinder CIH-motoren van de Kapitän en Admiral. Deze 2500 S-motor leverde 120 pk, de 2500 GS kwam aan 130 pk. Topstuk was de 2500 GSE met Bosch L-jetronic benzine-inspuiting en 150 pk, waarmee de Commodore 2500 GSE een van de snelste reiswagens werd op de Europese wegen, sneller dan de Porsche 911 en ook sneller dan rivaal BMW 2500.
nooit geweten, best stoer:cool:
bij nader inzien vind ik zo’n Commodore A toch net iets gaver dan een B..



dikke vette heersch!! :wors
-
AuteurBerichten