Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Natasja is in contact met mij :) gaat goedkomen!
Bijzonder, bij ons doet hij het prima, ook gloednieuwe telefoons (cascada van 2013).
wel hebben we gehad dat je tijdens het koppelen, de popup mist van de rechten (die verdwijnt heel snel?) dan zegt hij dat ook.
Even naar de gekoppelde apparaten in je BT lijst, en dan via de instellingen alle rechten toekennen hielp in dat geval.
Is het ondertussen gelukt?
Zou toch gewoon moeten werken namelijk….Top!
ik kom niet zo vaak meer op dit forum…. soms scan ik de topics voor twintop gerelateerde problemen….voor de anderen (ter info) het opnieuw inleren van de ramen werkt alleen als het raam zijn instelling kwijt is. Anders pakt hij de nieuwe “eindpunten” niet…
Dit doe je dus door de accu even los te koppelen en na ongeveer 10 minuutjes weer aan te koppelen. Daarna de “inleerprocedure” doen zoals hierboven beschreven.hoe heb je de ramen opnieuw ingeleerd? Met het dak dicht, of dak open? (raam naar beneden en knop ingedrukt houden 30 seconden nadat hij open is, dan dicht en ook weer 20 seconden vasthouden als hij dicht is).
het raam moet compleet omlaag gaan….Je raam denkt dat er iets klem zit, en gaat vervolgens terug open.
Dus voor hij op zijn ingeleerde eindpunt is, ziet hij te veel weerstand.Kan ook zijn dat de motor of geleiding van het raam niet OK is.
je kan nog even proberen om de accu even 10 minuten los te koppelen, en dan de ramen opnieuw in te leren 1 voor 1, met gesloten dak nadat je de accu weer aangesloten hebt.
Meld je even aan op het forum http://www.twintop.nl
daar zitten we met kennis en hulp.
Heel vaak is het slot niet kapot, ook het knopje niet.
Garages steken het daar als eerste op.Gaat je auto ook piepen / gongen als je gaat rijden?
Doet het dak het wel?9vd10 keer is het draadbreuk in de kabelboom aan het kofferbak scharnier aan de bestuurderskant.
Hier zit veel te stugge kabel in (mantel breekt en daarna de aders) of maakt kortsluiting doordat de mantel van verschillende draden kapot is gegaan omdat die te stug is en bros wordt.Open sturen van de kofferbak kan via de opcom zeer simpel.
Een nieuwe draadboom is binnen een paar maanden weer stuk.
Geloof me maar… Die zijn net zo oud alsnde auto al was en de mantel van de kabel is zo bros dat t na een paar bewegingen al stuk is.
Het kan ook de kabel naar de voorste grendels zijn.
Kijk en lees maar eens op het forum van http://www.twintop.nl
Ik zit daar onder dezelfde forum naam, ben mede eigenaar en beheerder en heb al echt vele tientallen atts gerepareerd.
Weet niet of hoogerheide ver weg is voor je? Maar ik heb je met een paar uur weer met een werkend dak naat huis.
Ze hebben nu de dak ecu los getrokken. Dat is de enige manier om nu je kofferbak te gebruiken zonder iemand er aan te laten werken die er echt verstand van heeft idd.
Maar nu is alles misschien niet goed vergrendeld en niet goed dicht…..
Stuur me anders even een privé bericht.
De att van de topic starter had ik ook zo weer aan de praat!
Mike is bij mij geweest in Hoogerheide.
We hebben ook nog een kerel met kennis (mede eigenaar van het twintopforum, naast mij) in Velp
Durf met redelijke zekerheid te zeggen dat met maximaal 3 uur het daknweer prima werkt.
Zonder grote kosten.
Maar eerst even uitlezen, dan weten we zo wat het probleem is.
Beschrijf eens wat er gebeurt bij openen en sluiten van het dak
Als het dak het niet doet, maar de kofferbak gaat wel open, dan heb ik de volgende vraag:
– hoor je wel piepjes / gongetjes als je de knop indrukt om het dak te bedienen?
zo nee…. dan is de kans groot dat de dak computer los is gekoppeld omdat er dus allerlei storingen waren (want dan blokkeert de kofferbak).
OF de knop is stuk…. dat kun je allemaal zien als je een werkende opcom hebt.aan de bekabeling zie je vaak helemaal niets van buiten…. pas als je de mantel (die lekker plakkerige stoffen tape) weg gaat halen, dan zie je waar de problemen zitten.
Dak ecu zit achter het rechter zijpaneel van de kofferbak.
oudenaarde is nog wel een stukkie rijden…. maar als je de grens niet over mag, is evt afspreken in de overdekte parking van Kinepolis Antwerpen ook een optie ;) Heb ik vaker gedaan en daar terplekker een ATT gerepareerd.
[quote quote=18472532]Euhm, nou ja ik krijg geen connectie met de auto, dus een nieuwe besteld op alieexpress, deze komt als het goed is ergens deze week binnen, betreft het uitlezen, dus nog niet echt gelukt haha, en qua progam, ik zag iemand op youtube die cc met een koppie zoals je het zelf omschrijft, in gebruik had. Betreft dat je evt met het dak kunt helpen is een fijn aanbod, maar ik mag helaas de komende 21 maanden niet over de grens, ik zelf woon in belgie namelijk, en dit is zoals ik als het goed is had aangegeven mijn aller 1e auto, ja ik grijp meteen wat mis misschien, beetje roest aan de spatborden ontdekt, maar dat gaat me broertje herstellen, die studeert carroserie haha, dus dat komt wel goed. ik hoop hier op voldoende gereageerd te hebben, helaas wel aan de late kant, sorry :)[/quote]
OK, helemaal geen connectie met de auto, dan is het idd wellicht de opcom ja….
Van waar in Belgie ben je? Als het niet TE ver is van mij (ik woon vlakbij Antwerpen) dan wil ik ook best die kant op komen als je merkt dat er problemen met het dak zijn.
Je moet het dak nu eerst HELEMAAL in basis stand zetten, alleen de drukbout los zorgt ervoor dat niets meer goed staat, en het dak dus NIET meer werkt.
Kofferbak zal ook niet meer open gaan nu.
Waar kom je vandaan? Ik kan evt helpen bij het resetten van het dak en daarna ook kijken wat er mis is.
Normaal is het geen probleem om het dak in middenstand te laten staan namelijk.Voor het GOED sluiten van het dak zodat alles weer werkt, zie deze video:
als de kofferbak niet meer open gaat, zie dit filmpje:
Anders evt op de website uit mijn handtekening aanmelden, daar zit alle kennis van de astra en tigra twintop.
13 juli 2022 om 14:11 In reactie op: Kofferbak Tigra Twintop gaat soms wel, soms niet open. #18472311Informeer anders even op het twintop forum (zie link in mijn handtekening)
Daar zit de kennis voor de twintoppies (att en ttt)
Volgens mij kun je hier wel een en ander vinden:
https://www.sonicelectronix.com/afg/buick/cascada
6.5 inch als ik het goed lees.
Overigens, het is niet te zeggen of zwaardere speakers alleen echt wat gaan doen…. de versterker in de originele radio is niet altijd goed genoeg voor de speakers.
Je kunt een losse versterker plaatsen overigens, iemand op het twintop forum heeft dit ook gedaan (ook nog icm een subwoofer), zie:
https://www.twintop.be/index.php/kunena/occtun/35929-vervangen-van-originele-speakers-cascadaDe cascada heeft de volgende benamingen, afhankelijk van het continent / land waar ze verkocht zijn.
Opel, 2013-2019, Europe
Vauxhall, 2013-2018, UK
Holden, 2014-2017, Australia and New Zealand
Buick, 2016-2019, US and ChinaElke opel heeft in de bovengenoemde regio de bovengenoemde namen.
Ik denk dat je in de EU dus zelden een Buick of Holden tegenkomt. Vauxhall zie je nog wel eens overigens.
Er zijn ook liefhebbers die hun Opel ver-vauxhallen of ver-holdenen o.i.d door alle logo’s etc te vervangen.
Buick heb ik nog niet gezien (ook niet de logo’s ervan, Vauxhall en Holden wel)13 juli 2022 om 12:11 In reactie op: SD-kaart (navigatie) wordt niet meer herkend (foto van storing) #18472297Ik heb dit gehad bij onze Cascada.
hier was de USB stick stuk…. maar die is er bij jou al uit.
Het lijkt dus te zitten in de usb aansluiting of bekabeling van de aansluiting naar de head unit….Heb je ook al eens geprobeerd:
alles er uit (sd en usb), dan auto uit en minimaal 30 minuten uit laten, auto in, zonder sd/usb aanzetten, kijken wat hij doet.
Dan weer auto uit, 30 min laten staan, SD er in, auto aan, kijken wat hij doet.Dit laatste was bij ons ook nodig om de storing op te heffen, anders bleef hij die storing geven.
Er zijn xenon setjes te koop speciaal voor reflector koplampen (hebben vaak de toevoeging R).
Ik heb deze in verschillende auto’s gehad, ook een astra H (twintop).
Lichtbeeld was altijd prima en jaren lang meer door de apk gekomen.
(en nee, geen projector koplampen dus).het kan zeker, je moet alleen de JUISTE lampen kopen.
Ook bij LED, goed reviews lezen en testen kijken op bijvoorbeeld youtube!
sorry, tijdje afwezig geweest…..
Tech 2 geeft geen fout, tenzij je heel lang de knop ingedrukt gaat houden. Dan zou hij namelijk aan moeten geven: Roof, movement to slow.
De kabel naar de voorste grendels was dus stuk, die loopt aan de bestuurderskant door het dak/scharnier naar voren toe.
Bij open doen gaat alles wel goed, want de dak ecu wil de voorste grendels als OPEN zien (draad onderbroken).
bij dichtgaan niet, want de dak ECU wacht net zo lang tot hij de grendels als GESLOTEN ziet (draden met “elkaar doorverbonden”) en dan pas piept hij en gaan de ramen omhoog.
Ook dan doet de kofferbak het weer.Mooi gevonden, en fijn dat het allemaal weer werkt!!!
om te programmeren heb je volgens mij een officiele opcom nodig, uitlezen e.d. kan wel met een kopie.
Versie die jij hebt moet het gewoon doen. Of kun je de dak module niet uitlezen? Want als dat zo is, dan hebben ze daar de stekkers hoogst waarschijnlijk af gehaald ivm storing aan het dak (en als je die los trekt gaat de kofferbak wel open als de dak ECU hem anders blokkeert ivm storing)
Dak uitschakelen kan namelijk niet….
als het dak het niet doet, dan is er wat mis :) Even uitlezen en hier posten wat je leest, dan kan ik je in ieder geval al wel vertellen wat er (zeer waarschijnlijk) mis is.
Ik kan ook evt hulp bieden bij het repareren van het dak :)
is moeilijk zo te zeggen, maar het is waarschijnlijk echt afstellen rubbers….
die flap moet je zelf afstellen, niet de kofferbak trouwens :)
er zitten ook 2 stelpunten aan het frame waarmee je de hoogte van de voorste plaat afstelt. Zijn 2 “wieltjes” die je door een clipje te verwijderen kunt verdraaien (en zo de hoogte regelen).
Is “ter hoogte” van het hoofd zeg maar, maar dan aan de zijkant in het frame boven de deur.
Daarbij is het wel zo, als de rubbers lang niet goed behandeld zijn, dan heeft het wel een paar behandelingen nodig om weer goed te worden hoor….
Keep us posted!!!
Ik dacht dat buiten een beetje lekkage alles in orde was?
Voor die lekkage hoef je niet naar cabrio care hoor…..Dit is een kwestie van rubbers smeren,
goed positioneren, en het scharnier goed op spanning zetten zodat de rubbers ook tegen elkaar komen.
Als je dak open is, dan zie je als je de kofferbak open doet zowel links als rechts van de constructie die dan in je kofferbak ligt een moer (dacht dat dit 15 was).
Die moet je netjes vast zetten (niet TE vast!!!!)
Deze gaan nog al eens los zitten en dan sluit je dak niet goed en dan krijg je idd vocht op die plek.Ok, dat is mooi.
Kun je eens een foto maken van links en rechts van het rubber van links tot rechts langs het achterraam enzo, dus ook waar de rubber delen elkaar moeten raken van het achterraam/achterstijl?
kijk ook even of de gaatjes in de dorpels wel goed open zijn.
Want het water gaat vanuit die slangen de kokerbalken in, en dan hoort het er uit te lopen door gaatjes net voor de wielen zeg maar.
Anders moet je die even open peuteren.
dat ziet er op zich prima uit zo hoor! :applause02:
paar druppels heb je vaak, die vallen er in als je de klep open doet.
Zijn de rubbers goed gesmeerd?
Zo nee: even inspuiten met GOEDE siliconenspray. Wel 1 uitzoeken die specifiek is voor rubbers. Gebruik geen harde sticks zoals die van velma ofzo…. dat maakt alles alleen maar harder!Even inspuiten, 10 seconden wachten, goed afpoetsen met een doek, en daarna weer inspuiten en laten zitten :)
Doe dit overigens bij ALLE rubbers tussen alle panelen en ramen e.d.dat gescheurde rubber is geen hele grote ramp, de rand erboven hoort al af te sluiten.
Het vocht komt nu langs de kant die dus te hoog staat.
Wel gek, want de hoeken vooraan (spitse puntjes) zien er goed uit….
is de haak in het midden waar de kofferbak op sluit goed afgesteld? Staat die recht?
Wellicht zit daar het probleem.Zit een kunststof kapje over met 2 torx schroeven, dan zie je een grote bout zitten waarmee je de haak kunt afstellen.
Kijk ook even naar het slot in je kofferklep zelf, of die niet toevallig aan 1 kant los zit…..
Komt wel iets van spanning op te staan namelijk. -
AuteurBerichten