Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mijne heeft ook een boordcomputer (als optie laten monteren)….
En klopt, als hij te warm is gaat er een lampje branden… ik vind het ook wel jammer dat je de temp neit ziet. Je ziet nu niet wanneer hij op bedrijfstemperatuur is, of misschien blijft hij wel te koud :S
origineel gepost door corsa_b_graffitshadow
de corsa bevalt echt super.had niet verwacht dat hij zo goed reed. aangezien we niet eens een proefrit hebben gehad.
alleen geeft de auto aan als je moet sckakelen. door een groen shift lampje?!
is dat uit te zetten?
niet dat we altijd hoge toeren rijden maar als je net aant eind van de straat bent en je niet meer wilt schakelen brand dat lampje.groeten ruud
Hmm, is waarschijnlijk iets nieuws? Ik heb het niet iig…
Veel plezier ermee!!!!
Een 1.2 is super, ook op lange stukken hoor! Rijd niet rumoerig, lekker rustig, gewoon cruisecontrol derop ;)
Idd de carter slangen
bij die van mij (die overigens te koop is) zijn alle rubber slangen vervangen omdat ze gewoon open klapte…
ook de remschijven en blokken zijn vervangen door betere, want de standaard konden de 17″ wielen niet aan :) (let daar dus op, dan voel je hem hobbelen bij het remmen)
(met die van mij is overigens nix mis, en nog een jaar fabrieksgarantie, mocht je intersse hebben, u2u)
Overigens is een 1.2 net zo snel tot de 100-110 als een 1.4 en dan nog zuiniger, heb een aantal sprintjes getrokken tegen een 1.4
Je moet bij dit type motor weten welke gaspedaalstand je moet hebben :) geloof me, VEEL verschil tussen vol gas, of de juiste stand (en ja, dit hoort zo volgens de dealer, iets met ecotec enzo). maar dat heb je na een paar km al door :Pals je trouwens een beetje van bochten nemen houd, pak dan het sportonderstel…. (heb ik ook) is SUPER fijn.
Mijn corsa hoek ik net zo makkelijk de bocht om als mijn Classic mini (naja, bijna net zo makkelijk dan)
Is echt een wereld van verschil, het standaard onderstel, of sport….Ik had dit ook, heb het 2 x gehad.
bij mij waren in alle 2 de gevallen de rubber slangen van het kleppendeksel naar het injectie huis lek. Alle 2 waren zelfs volledig open geklapt.
Nadat deze (en nu ondertusse alle) rubber slangen vervangen waren, had ik het probleem niet meer…foto ter verduidelijking:

De groen gemaakte slang was de 1e die kapot ging, die ernaast, de 2e.origineel gepost door cooperdude
idd extra in de ovale eindstukken, anders is het zon blikkerig geluid…Ah ok, op die manier. Maat van me heeft hem ook die uitlaat (MiniBoy, met een parelmoer blauwe uitgebouwde mini, staat ook op veel tuningshows) en die klinkt niet echt blikkerig, maar ik zal het onthouden! thnx voor de tip :)
origineel gepost door cooperdude
100Pk + 650Kg + 85Kg + stuiterstuiter + vroaaaap = king::thumbup:wors:angelPrecies :P muwhahahahaha :angel
origineel gepost door cooperdude
hehe grappig, die uitlaat heb ik er ook onder hangen… Met isolatie in de eindstukken neem ik aan, errug mooi geluid….Hoe bedoel je dit?
Nog extra in de ovale eindstukjes? OF alleen de normale demping in de einddemper??
Moet natuurlijk niet TE veel lawaai gaan maken :angel@TonSR: Thnx, ooit wil ik er nog wel een keer een mooie Station mini bij… ook de nieuwe station vind ik iig mooi!
Een pickup zou nog vetter zijn, maar die vind je helemaaaaal al niet meer :(
Maar goed… daar heb ik voorlopig het geld toch niet voor hoor :)btw, de mini gaat nog strakker worden (letterlijk).
Er komt een strakker kofferklep in, alles gaat eraf (ook de hendel om hem open te maken)
Openen zal voortaan vanuit binnen gaan (electrisch).
Er komt een dubbele uitlaat onder (ovaal eindstuk aan alle 2 de kanten van de kont) en de kentekenplaat komt tussen die uitlaat in te hangen met chrome verlichting ;)Ahhh ok, maar een injectie mini is ook wat moeilijker omhoog te krijgen in de pktjes he :)
Ik heb trouwens die sticker niet meer, zijn er 2 gemaakt (1 voor op mijn auto, 1 voor die van mijn vrouw).
ik kan aan de stickerboerin wel vragen of ze hem nog kan snijden voor meThnx weer :)
@Cooperdude:
De sticker is zelf ontworpen :) Had connecties in de sticker wereld :P vandaarHet blok ga ik niet verder opboren, het is een 1293 nu.
Komt een andere kop op (zelf geflowd en aangepast), andere nokkenas, afgedraaid vliegwiel en we gaan zelf een bak samenstellen (en een oliekoeler gaat er ook op denk ik).
Uiteraard zit er al een full rvs bigbore uitlaatsysteem onder (geen middendemper of cat). En een open filter en andere gasnaald.
De kerel die dit met mij gaat doen doet dit soort tuning al een jaar of 16, en heeft tot nu toe uit goede blokjes ruim over de 90 pk gehaald, dit moet ook bij mij haalbaar zijn zegt hij.
Vooral de kop gaat het hem doen volgens hem. Standaard koppen (of iig, die je zo koopt, ook full race) zijn altijd beperkter zegt hij. Hij litert ook alles netjes uit natuurlijk.Heel eerlijk gezegd zal het mij een worst wezen…. :P als hij maar sneller is als dat hij nu is, maar hij is nu al aardig snel (1293 stage 1 dus). Je kunt natuurlijk altijd wel roepen: dit gaat eruit komen, maar het is bij elk blok anders. Mij gaat het meer om de ervaring als ik er in rijd, nummertjes zeggen niet alles ;)
Bedankt voor de info Andre!
Hopen dat ze ook andere kleuren gaan leveren nog…Haha :D thnx allemaal :)
@louwe 16 klepper:
Je kan ook een honda vtec blok voor of achterin leggen… of beter (en vetter) nog, een hayabusa turbo blok achterin….
R1 blok voorin is ook mogelijk :PMaar goed, die ombouwen kosten nogal wat, ik hou het voorlopig dus liever bij mijn originele A blokje.
Dat blok is ook maar een 25d km oud :) dus dat gaat voorlopig nog wel mee!! -
AuteurBerichten