babyblue

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 576 tot 590 (van in totaal 590)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: vraagjes #17539206

    origineel gepost door babyblue

    origineel gepost door Kermitkiller
    kleurnr 205 is lago blau :D

    helemaal correct al noem ik het baby blauw:thumbup

    maar nu is mijn basis vraag is het verstandig om een 1600 erin te doen? zodat hij weer mooi orgineel word want veel kilometers gaat hij niet maken per jaar alvast bedankt

    In reactie op: vraagjes #17539205

    origineel gepost door Kermitkiller
    kleurnr 205 is lago blau :D

    helemaal correct al noem ik het baby blauw:thumbup

    In reactie op: vraagjes #17539203



    In reactie op: vraagjes #17539202

    origineel gepost door henk 400rr
    …en dat terwijl je nog niet veel meer weet :D :D

    knap! :thumbup

    SR staat voor “Sport Rally”

    Even in het kort;
    Bij A-manta heette dit in bepaalde landen eerst de rally, later de SR, hier altijd de SR, ook bij de B-manta, SR was een optiepakket en kon je krijgen met resp. de 1.3 S, 1.6S, 1.9S en 2.0S, de 1.2 zat daar niet bij.
    In het voorjaar 1981 hield de SR op met bestaan.

    achja wikipedia weet alles he;) ik heb even een paar fotos van dat plaatje wat werd gezegd zat onder de troep dus ff schoongemaakt wle grappig om te zien maar het was dus een 1600 N? geen s? staat wel een S op mn kofferdeksel en die is orgineel voor zover ik het weet (ohja zoveel weet ik niet he) maar iig de kleur zal wel niet herkenbaar voorkomen kleur code 205


    In reactie op: vraagjes #17539199

    origineel gepost door henk 400rr

    origineel gepost door Stender
    …2.0s was toch alleen SR of zie ik dat verkeerd?

    JA, dat zie je verkeerd.

    Motorinhoud origineel bij een A is gemakkelijk te achterhalen, er is namelijk een typeplaatje op de balk bij het luchtfilter waarop de cilinderinhoud vermeld staat.

    Is dat weg, dan kun je altijd vragen bij een garage of ze dat na kunnen kijken voor je door de kentekengegevens in het APK-bestand in te voren.

    Als laatste: een A-manta S kan ook nog een 1.2 zijn, als verder de ophanging niet veranderd is en de teller gaat te snel is de kans groot dat het om een 1.6S gaat.

    maar als ik mijn weinige manta kennis bekijk is de 1.2 later gekomen dan 1971?? want hij is in 1971 gebouwd want hij is van 31 januari en de 1.2 kwam in 1972

    In reactie op: vraagjes #17539197

    origineel gepost door Stender
    Als de hele historie erbij zat dan weet je toch wat voor’n motor erin zit/zat? :P

    2.0s was toch alleen SR of zie ik dat verkeerd?

    bijna alleen van de vorige eigenaresse daar staat de mtoor en carb niet bij want zit een weber op en nee sr is ook gewoon 1.9 zijn geen 2 liters gelevevrd in Atjes (zegt wikipedia):agent

    In reactie op: vraagjes #17539195

    origineel gepost door postbusmanta
    Tip:

    Motor eruit en een ander druklager monteren.

    Ik heb het echter ook wel eens gehad met een nieuw druklager!!
    Dan lopen ze net iets te stroef.

    gelukkig toen ik hem kocht zat bijna de gehele history erbij van A tot Z en is geen druk lager vervangen dus zal mijn collega even vragen die heeft er wel verstand van maar het ligt neit aan de koppelingskabel?

    groeten

    In reactie op: vraagjes #17539193

    origineel gepost door tcat

    origineel gepost door postbusmanta
    Staat de cilinderinhoud niet op je kentekenbewijs?

    Manta S is bij mijn weten een 1.6 of een 1.9.

    Heb ook ooit een orginele S gehad.
    Met een 2 ltr er in (was wel een B, maar toch)
    EN niet vooruit te schoppen:angel

    er zit genoeg pit in de motor daar ligt het neit aan maar ik ga niet mee doen aan parcoursen etc dus ik denk dat ik hem maar laat zitten

    nog 1 vraag mijn koppeling piept als je hem los hebt en als je ligjes op het pedaal drukt is het over tips?

    In reactie op: vraagjes #17539190

    origineel gepost door postbusmanta
    Staat de cilinderinhoud niet op je kentekenbewijs?

    Manta S is bij mijn weten een 1.6 of een 1.9.

    Knopjes van je verlichting? Ik begrijp niet zo goed wat je daarmee bedoelt.
    Er zit 1 knop links op het dashboard die je kan draaien en uit kan trekken. Als je aan de zijkant van dit knopje kijkt zit daar een lipje in, maar sommige hebben daar ook een schroefje zitten.

    dank u die bedoelde ik staat geen cilinder inhoud op het kenteken bewijs.. maar wat is volgens jullie een slim idee? orginele motor? of de 2 liter laten zitten?

    In reactie op: vraagjes #17539187

    origineel gepost door bettus accu
    dit kan al origineel zijn…

    er zit altijd wel wat vliegroest aan de onder kant van het dak. maar als je dat weg wilt hebben moet je het gewoon even stralen. niet te grof, en appossen voor oneffenheden in het dak.

    voor zover ik weet is een 2.0S niet orgineel toch? en mijn km teller doet ook heel vreemd ik zit binnen 4 seconden op de 100 haha ligt dat ook aan de 2.0 motor ipv 1.9 of 1.6?

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17319123

    origineel gepost door roekenest

    origineel gepost door babyblue

    origineel gepost door roekenest
    nee zat weinig kleur op ……
    meer eentje in aanbouw …veel blank metaal en plamuur

    oh oke nou mijn oude heb ik wel aan iemand verkocht daar in die buurt helemaal verlaagd ik weet niet wat hij er allemaal mee wou maar moest veel aan gelast worden mischien is het hem had ik em gehouden was ik de enigste in de 30-TG reeks:P 12-30-tg en 33-30-tg:(

    hebben ze die maandag avond opgehaald dan ?
    zaten ook vierkante koplampen in ..tenminste moesten erin van die kleine …

    nee dan ist em niet nee is paar manden terug verkocht opzich wel spijt van maar heb al 1 project dus 2 is te veel voor mij was wel mooi geweest die kentekens maarja mischien koop ik hem nog terug als hij hem heeft gerestaureerd

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17319118

    origineel gepost door roekenest
    nee zat weinig kleur op ……
    meer eentje in aanbouw …veel blank metaal en plamuur

    oh oke nou mijn oude heb ik wel aan iemand verkocht daar in die buurt helemaal verlaagd ik weet niet wat hij er allemaal mee wou maar moest veel aan gelast worden mischien is het hem had ik em gehouden was ik de enigste in de 30-TG reeks:P 12-30-tg en 33-30-tg:(

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17319116

    origineel gepost door roekenest
    vanaaf een brute manta op een aanhanger ..
    zat nog wel werk aan maar ziet er al goed uit

    ow ja hing een blauwe asta voor:P
    reed in dr888 rond een uur of half zeven

    toevallig paars?

    In reactie op: Vroeger #17347101

    origineel gepost door corres
    nee lijken er wel op maar zijn ze niet.
    wel een leuk wiel trouwens

    ze lijken wel op de velgen van het The A Team busje:D

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17319078

    origineel gepost door Basgsi
    Vandaag rond 3 uur van zevenaar naar duiven reed er een baby blauwe A manta in perfecte staat (tenminste zo zag het eruit in een flits) al het chrome perfect, zat een oudere man in. Deze had ik nog nooit hier in de buurt gezien en zag er toppie uit… weet iemand van wie deze is en of ie uit de buurt komt ik ben wel nieuwsgierig ik denk niet dat deze kleur veel bestaat

    ik heb em in het baby blauw in de garage staan

15 berichten aan het bekijken - 576 tot 590 (van in totaal 590)