Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Baas J.
DeelnemerPrecies zoals je zegt, het principe, maar in elk geval niet de pasvorm!
Baas J.
DeelnemerGa voor Kamei, die passen het beste.
Had eerst die van 20 gekocht idd, past voor geen meter, overal kieren. Die van Kamei zijn gewoon perfect.
Worden idd gewoon op je koplamp gekit.Baas J.
DeelnemerJa regal zit ook in Engeland. LEH kostte daar incl verzenden 590gbp.
Baas J.
DeelnemerGa gewoon even naar de sloop, haal daar een set sloten van een astra G en de startonderbreker.
Contactslot kan je er gewoon uitklikken, niks breekbouten.
Je hebt kans dat je je CV even bij de dealer moet laten herinlezen. Je kiekert communiceert nl ook op je startonderbreker. Of je moet de sloop kiekert nemen, ben je overal vanaf.
Kiekert zit rechts gemonteerd in de schopruimte van de passagier.Ik had nl hetzelfde toen ik mn auto omgebouwd had.
Extra sleutel kan je trouwens gewoon bijbestellen mocht er onverhoopt bij de sloopauto maar 1 sleutel zitten. Kost iets van 75euro ofzo. (incl programmeren van transponder).
Baas J.
Deelnemerorigineel gepost door astratjeg01hh
de sloten zijn zijn zelf te vervangen contactslot zal het lastigste zijn u kunt het beste de sloten bij een opel dealer bestelen dan kunnen ze de juiste sloten bestelen heeft u ook geen problemen met de startonderbreker dit is wel een duur grapje reken op een goede 300 450 euro kan dus zeer prijzig zijn contactslot zit met speciale breekbouten moet je ook bestelen dit moet voor de verzekering mvg erikDit stond in de fabeltjeskrant?
24 maart 2010 om 21:22 In reactie op: Zafira stinkt naar verbrande olie **EDIT: LEH turbo is gemon #17613759Baas J.
DeelnemerThis is a very simple engineering solution to several vxr turbo problems.
loads of people have problems with oil leaks,oil smells,smoke on idle.to which the standard response is “take it back the dealers” then there are people who have had 4 or 5 turbos under warranty and still get the same issues.then you get the “these turbos are crap” or “they are made of chocolate” statements.
Well,you’re wrong.its not the turbo’s,its the car thats the problem and heres why.
The Z20LETS and Z20LEHS have oil pressure of near 90psi. Yes i have measured this pressure at the turbo.
The problem is,turbos are only supposed to run with between 2-4 bar (30-60)psi oil pressure. Ball bearing turbos are supposed to have less than 2 bar (30psi).which means you are feeding the turbo’s with way more oil pressure than they need and the seals are struggling to cope with it.
Thats why they seem to leak easily. not so much of a problem with the stock exhaust system,as the back pressure in it helps the oil seals. But when you fit a large bore exhaust and reduce the back pressure,it makes it even easier for the oil to get out of the exhaust side seal with its lower pressure.bingo.blue smoke on idle.now for the interesting bit.
When you take your car to the dealers for turbo related issues. TIS has a standard procedure. check for leaks.
If its the drain, fit the thicker z19dt drain gasket and clamp on the drain tube. If the problem still exists, swap the turbo.NOWHERE does it say, check for excessive oil pressure. so,if you have had 3 or 4 turbos under warranty with the same fault, its not the turbo thats the problem.
Also,if you have a rebuild by the likes of turbo dynamics,universal turbo’s etc.they statically test the oil seals for leaks at guess what pressure.60psi (4 bar) MAX.so,its fine on the bench,then it can leak on the car with the extra pressure the car generates.this is where you then get into the back and forth of “its not the turbo mate,its your car or your exhaust doesnt have enough back pressure”
WRONG!!!!!
turbos dont like ANY back pressure,quoting a turbo guru “the best exhaust for a turbo is no exhaust”.ever seen a turbo hayabusa or drag bike with more than 6 inches of exhaust?.dont think they have any back pressure do you?.
this is where the oil restrictor mod comes into it.
after many hours of work,testing and machining by me,this caps the max oil pressure the turbo see’s to approx 40psi.this is more than enough to lubricate it yet doesnt overpower the seals.which means,you dont get any issues with running big bore exhaust.no smoke on idle with oil forcing its way past the seals.minimal risk of leaks (standard vaux drain isnt the best anyway) and oily smells when driven hard.
it WONT help with cracked manifolds (excessively high exhaust gas temps from too much boost) or burned out bearings (severe shaft overspeed down to too much boost).
the other plus,is you get more oil pressure where you need it,in the engine.a turbo oil feed line is essentially a haemorage from the engine.by controlling it,you control your oil pressure better.
theres loads of guff knocking about on various forums about these as pointless mods.they work.FACT!.
there are loads of people now running these with no further issues,some members on here have them aswell,some of whom have had turbo issues which have now gone without changing the turbo.i have cured some super smoky turbos with these without having the turbo rebuilt and there are several track cars running these with no issues.
They will also fit,corsa’s,meriva’s and vectra’s VXR’s too.
Te koop op ebay / regal etc voor ca 25 euro, goedkope maar zeer effectieve en nuttige aanschaf lijkt me.
Baas J.
Deelnemerorigineel gepost door Astraman
Wat ben jij allemaal van plan, voorspelt weinig goeds :P:thumbupHahaha just wait and see :P
Het is dat ik druk ben met de verbouwing van mn huis..anders had t r al op gezeten :D
Baas J.
DeelnemerDuitse ebay, genoeg dempers voor astra coupe turbo daar….
Baas J.
DeelnemerGave shit!
Baas J.
Deelnemer322mm VXR remmen in ontvangst genomen :D
Baas J.
Deelnemerorigineel gepost door tijgetje57
Dit is wel heel erg relaxed.Ben toch benieuwd waar je toch steeds alles haalt……
Ik mag het pas kopen als het oude gaar is maar goed, komt van zelf wel hihihihi
Je mag iets pas kopen als het oude gaar is? Niemand verteld mij wat wel of niet te kopen, mijn poen, mijn beslissing :D
Baas J.
DeelnemerNee, heb de turbo bij Regal besteld.
Koelingsmod compleet bij mtech te koop voor 225 ofzo, bij de dealer zelf samen te stellen en dan zit je ca 40e goedkoper. Weet t nog niet 100% zeker want moet m van de week nog ff aanschaffen.
Baas J.
DeelnemerIk zou Astra H CDTI luchtbox erop zetten met samco slangen :)

Baas J.
Deelnemerorigineel gepost door XpLoD
Ecu update is dus niet nodig! Hoewel er bepaalde tuners zeggen van wel maar dat is niet zo…Ik heb paar maanden zonder enige ecu aanpassing met leh turbo gereden, daarna ging ik maar voor de phase one bij EDS.
In ieder geval is het behoorlijk simpel te doen, olie/koelvloeistof eruit daarna alle slangen van de turbo loskoppelen en de turbo loshalen. doe dit wel voorzichtig aangezien er een grote kans is dat er een tap afbreekt bij het losrukken van de moeren.
Wat ik ook aanraad is de koelingsmod bij de Opel dealer te kopen, hierdoor wordt je turbo voor de verandering met koud koelvloeistof gekoeld in plaats van met warm.
Fase 1 zou ik bij eds doen, maar zorg wel dat je een RR map krijgt in plaats van een standaard map.
Success. :)
a
Wat is een RR map? Neem aan op de auto geschreven map?
Baas J.
Deelnemer

Dus nummer: 2, 3, 4, 5, 6 en 12
Radiateurslang met aftakking 1337771 (boven) 45.61
METALEN DISTRIBUTIEPIJP 6336125 40.00
SLANG NAAR COMPRESSOR 5860536 (TOEVOER) 8.21
LEIDING COMPRESSOR INLAAT 5849932 46.53
LEIDING COMPRESSOR UITLAAT 5860520 65.00
SLANG NAAR RESERVOIR 1337773 6.78
Baas J.
Deelnemerorigineel gepost door OPC Turbo
Leuk spul :angel dan gaat hij vast wel wat beter bijten.Niet dat origineel behelpen is (of heb jij kleinere schijven dan origineel turbo?) maar dit is altijd fijner…
Nee heb gewoon turbo remmen….. maar straks met z20leh turbo + fmic + chip wil ik zeker weten dat ik m tot stilstand krijg :D
Heb setje turboremmen in de verkoop, zijn met de ombouw vorig jaar juli splinternieuw erop gegaan!
Baas J.
Deelnemerleh is besteld, dus zal m spoedig omwisselen.
Baas J.
DeelnemerHeb binnenkort nog een LET voor je ;)
Hoeft niet veel te kosten :)
22 maart 2010 om 21:27 In reactie op: Zafira stinkt naar verbrande olie **EDIT: LEH turbo is gemon #17613756Baas J.
Deelnemeryep, ik doe t ook, alsook de olie restrictor.
Baas J.
DeelnemerJe bedoelt je cilinderkop neem ik aan?
22 maart 2010 om 15:43 In reactie op: Zafira stinkt naar verbrande olie **EDIT: LEH turbo is gemon #17613754Baas J.
DeelnemerPrijs van mtech is dan nog niet zo gek.
Baas J.
Deelnemerz20leh besteld
Baas J.
Deelnemerik zie een diesel nog geen 7k toeren draaien :O
Baas J.
DeelnemerEen astra diesel turbo is wel iets anders dan een let of leh turbo… denk dat die laatste 2 iets meer voor hun kiezen dan een trage diesel..
20 maart 2010 om 17:20 In reactie op: Zafira stinkt naar verbrande olie **EDIT: LEH turbo is gemon #17613752Baas J.
Deelnemer

Dus nummer:
3 – 5,70 ex
4 – 6,90 ex
5 – 39,10 ex
6 – 54,60 ex
12 – 33,50 ex
34 (LEH) 33,90 ex
35 (LEH) 5,70 ex2 (LEL) 23,30 ex
13 (LEL/LER) – 5,95 ex -
AuteurBerichten