Baas J.

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 2,451 tot 2,475 (van in totaal 3,073)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: booskijkers astra g #17646737
    Baas J.
    Deelnemer

    Precies zoals je zegt, het principe, maar in elk geval niet de pasvorm!

    In reactie op: booskijkers astra g #17646735
    Baas J.
    Deelnemer

    Ga voor Kamei, die passen het beste.

    Had eerst die van 20 gekocht idd, past voor geen meter, overal kieren. Die van Kamei zijn gewoon perfect.
    Worden idd gewoon op je koplamp gekit.

    In reactie op: Turbo z20lel kapot/vervangen door leh turbo #17631227
    Baas J.
    Deelnemer

    Ja regal zit ook in Engeland. LEH kostte daar incl verzenden 590gbp.

    In reactie op: sloten vervangen #17646668
    Baas J.
    Deelnemer

    Ga gewoon even naar de sloop, haal daar een set sloten van een astra G en de startonderbreker.

    Contactslot kan je er gewoon uitklikken, niks breekbouten.

    Je hebt kans dat je je CV even bij de dealer moet laten herinlezen. Je kiekert communiceert nl ook op je startonderbreker. Of je moet de sloop kiekert nemen, ben je overal vanaf.
    Kiekert zit rechts gemonteerd in de schopruimte van de passagier.

    Ik had nl hetzelfde toen ik mn auto omgebouwd had.

    Extra sleutel kan je trouwens gewoon bijbestellen mocht er onverhoopt bij de sloopauto maar 1 sleutel zitten. Kost iets van 75euro ofzo. (incl programmeren van transponder).

    In reactie op: sloten vervangen #17646667
    Baas J.
    Deelnemer

    origineel gepost door astratjeg01hh
    de sloten zijn zijn zelf te vervangen contactslot zal het lastigste zijn u kunt het beste de sloten bij een opel dealer bestelen dan kunnen ze de juiste sloten bestelen heeft u ook geen problemen met de startonderbreker dit is wel een duur grapje reken op een goede 300 450 euro kan dus zeer prijzig zijn contactslot zit met speciale breekbouten moet je ook bestelen dit moet voor de verzekering mvg erik

    Dit stond in de fabeltjeskrant?

    Baas J.
    Deelnemer

    This is a very simple engineering solution to several vxr turbo problems.

    loads of people have problems with oil leaks,oil smells,smoke on idle.to which the standard response is “take it back the dealers” then there are people who have had 4 or 5 turbos under warranty and still get the same issues.then you get the “these turbos are crap” or “they are made of chocolate” statements.

    Well,you’re wrong.its not the turbo’s,its the car thats the problem and heres why.

    The Z20LETS and Z20LEHS have oil pressure of near 90psi. Yes i have measured this pressure at the turbo.

    The problem is,turbos are only supposed to run with between 2-4 bar (30-60)psi oil pressure. Ball bearing turbos are supposed to have less than 2 bar (30psi).which means you are feeding the turbo’s with way more oil pressure than they need and the seals are struggling to cope with it.
    Thats why they seem to leak easily. not so much of a problem with the stock exhaust system,as the back pressure in it helps the oil seals. But when you fit a large bore exhaust and reduce the back pressure,it makes it even easier for the oil to get out of the exhaust side seal with its lower pressure.bingo.blue smoke on idle.

    now for the interesting bit.

    When you take your car to the dealers for turbo related issues. TIS has a standard procedure. check for leaks.
    If its the drain, fit the thicker z19dt drain gasket and clamp on the drain tube. If the problem still exists, swap the turbo.

    NOWHERE does it say, check for excessive oil pressure. so,if you have had 3 or 4 turbos under warranty with the same fault, its not the turbo thats the problem.

    Also,if you have a rebuild by the likes of turbo dynamics,universal turbo’s etc.they statically test the oil seals for leaks at guess what pressure.60psi (4 bar) MAX.so,its fine on the bench,then it can leak on the car with the extra pressure the car generates.this is where you then get into the back and forth of “its not the turbo mate,its your car or your exhaust doesnt have enough back pressure”

    WRONG!!!!!

    turbos dont like ANY back pressure,quoting a turbo guru “the best exhaust for a turbo is no exhaust”.ever seen a turbo hayabusa or drag bike with more than 6 inches of exhaust?.dont think they have any back pressure do you?.

    this is where the oil restrictor mod comes into it.

    after many hours of work,testing and machining by me,this caps the max oil pressure the turbo see’s to approx 40psi.this is more than enough to lubricate it yet doesnt overpower the seals.which means,you dont get any issues with running big bore exhaust.no smoke on idle with oil forcing its way past the seals.minimal risk of leaks (standard vaux drain isnt the best anyway) and oily smells when driven hard.

    it WONT help with cracked manifolds (excessively high exhaust gas temps from too much boost) or burned out bearings (severe shaft overspeed down to too much boost).

    the other plus,is you get more oil pressure where you need it,in the engine.a turbo oil feed line is essentially a haemorage from the engine.by controlling it,you control your oil pressure better.

    theres loads of guff knocking about on various forums about these as pointless mods.they work.FACT!.

    there are loads of people now running these with no further issues,some members on here have them aswell,some of whom have had turbo issues which have now gone without changing the turbo.i have cured some super smoky turbos with these without having the turbo rebuilt and there are several track cars running these with no issues.

    They will also fit,corsa’s,meriva’s and vectra’s VXR’s too.

    Te koop op ebay / regal etc voor ca 25 euro, goedkope maar zeer effectieve en nuttige aanschaf lijkt me.

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17633487
    Baas J.
    Deelnemer

    origineel gepost door Astraman
    Wat ben jij allemaal van plan, voorspelt weinig goeds :P:thumbup

    Hahaha just wait and see :P

    Het is dat ik druk ben met de verbouwing van mn huis..anders had t r al op gezeten :D

    In reactie op: vraagje astra coupe turbo #17646409
    Baas J.
    Deelnemer

    Duitse ebay, genoeg dempers voor astra coupe turbo daar….

    In reactie op: MISABORG; Assie f, Nieuwe velgen (FOTO"s) #17450823
    Baas J.
    Deelnemer

    Gave shit!

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17633479
    Baas J.
    Deelnemer

    322mm VXR remmen in ontvangst genomen :D

    In reactie op: Net binnen :D #17645848
    Baas J.
    Deelnemer

    origineel gepost door tijgetje57
    Dit is wel heel erg relaxed.

    Ben toch benieuwd waar je toch steeds alles haalt……

    Ik mag het pas kopen als het oude gaar is maar goed, komt van zelf wel hihihihi

    Je mag iets pas kopen als het oude gaar is? Niemand verteld mij wat wel of niet te kopen, mijn poen, mijn beslissing :D

    In reactie op: Turbo z20lel kapot/vervangen door leh turbo #17631225
    Baas J.
    Deelnemer

    Nee, heb de turbo bij Regal besteld.

    Koelingsmod compleet bij mtech te koop voor 225 ofzo, bij de dealer zelf samen te stellen en dan zit je ca 40e goedkoper. Weet t nog niet 100% zeker want moet m van de week nog ff aanschaffen.

    In reactie op: Bijna een Zafira OPC onder de kont #17621589
    Baas J.
    Deelnemer

    Ik zou Astra H CDTI luchtbox erop zetten met samco slangen :)

    In reactie op: nieuwe turbo, welke is beste? #17645640
    Baas J.
    Deelnemer

    origineel gepost door XpLoD
    Ecu update is dus niet nodig! Hoewel er bepaalde tuners zeggen van wel maar dat is niet zo…

    Ik heb paar maanden zonder enige ecu aanpassing met leh turbo gereden, daarna ging ik maar voor de phase one bij EDS.

    In ieder geval is het behoorlijk simpel te doen, olie/koelvloeistof eruit daarna alle slangen van de turbo loskoppelen en de turbo loshalen. doe dit wel voorzichtig aangezien er een grote kans is dat er een tap afbreekt bij het losrukken van de moeren.

    Wat ik ook aanraad is de koelingsmod bij de Opel dealer te kopen, hierdoor wordt je turbo voor de verandering met koud koelvloeistof gekoeld in plaats van met warm.

    Fase 1 zou ik bij eds doen, maar zorg wel dat je een RR map krijgt in plaats van een standaard map.

    Success. :)

    a

    Wat is een RR map? Neem aan op de auto geschreven map?

    In reactie op: Turbo z20lel kapot/vervangen door leh turbo #17631223
    Baas J.
    Deelnemer

    Dus nummer: 2, 3, 4, 5, 6 en 12

    Radiateurslang met aftakking 1337771 (boven) 45.61

    METALEN DISTRIBUTIEPIJP 6336125 40.00

    SLANG NAAR COMPRESSOR 5860536 (TOEVOER) 8.21

    LEIDING COMPRESSOR INLAAT 5849932 46.53

    LEIDING COMPRESSOR UITLAAT 5860520 65.00

    SLANG NAAR RESERVOIR 1337773 6.78

    In reactie op: Net binnen :D #17645847
    Baas J.
    Deelnemer

    origineel gepost door OPC Turbo
    Leuk spul :angel dan gaat hij vast wel wat beter bijten.

    Niet dat origineel behelpen is (of heb jij kleinere schijven dan origineel turbo?) maar dit is altijd fijner…

    Nee heb gewoon turbo remmen….. maar straks met z20leh turbo + fmic + chip wil ik zeker weten dat ik m tot stilstand krijg :D

    Heb setje turboremmen in de verkoop, zijn met de ombouw vorig jaar juli splinternieuw erop gegaan!

    In reactie op: nieuwe turbo, welke is beste? #17645633
    Baas J.
    Deelnemer

    leh is besteld, dus zal m spoedig omwisselen.

    In reactie op: nieuwe turbo, welke is beste? #17645631
    Baas J.
    Deelnemer

    Heb binnenkort nog een LET voor je ;)

    Hoeft niet veel te kosten :)

    Baas J.
    Deelnemer

    yep, ik doe t ook, alsook de olie restrictor.

    In reactie op: groot probleem tikkend geluid! #17633119
    Baas J.
    Deelnemer

    Je bedoelt je cilinderkop neem ik aan?

    Baas J.
    Deelnemer

    Prijs van mtech is dan nog niet zo gek.

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17633452
    Baas J.
    Deelnemer

    z20leh besteld

    In reactie op: Turbo z20lel kapot/vervangen door leh turbo #17631216
    Baas J.
    Deelnemer

    ik zie een diesel nog geen 7k toeren draaien :O

    In reactie op: Turbo z20lel kapot/vervangen door leh turbo #17631214
    Baas J.
    Deelnemer

    Een astra diesel turbo is wel iets anders dan een let of leh turbo… denk dat die laatste 2 iets meer voor hun kiezen dan een trage diesel..

    Baas J.
    Deelnemer

    Dus nummer:

    3 – 5,70 ex
    4 – 6,90 ex
    5 – 39,10 ex
    6 – 54,60 ex
    12 – 33,50 ex
    34 (LEH) 33,90 ex
    35 (LEH) 5,70 ex

    2 (LEL) 23,30 ex
    13 (LEL/LER) – 5,95 ex

25 berichten aan het bekijken - 2,451 tot 2,475 (van in totaal 3,073)