Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Baas J.
DeelnemerJe kan voor zeg 700 euro een nieuwe LEH turbo unit hebben. En er is vast wel iemand die m in wil bouwen. Het is geen moeilijk werk, maar wel vrij veel. En er kan veel tegenzitten zoals afgebroken tapeinden e.d. Weet je nooit van te voren helaas. Ook moet je vrij veel omringende onderdelen zoals pakkingen, nieuwe olie en filter etc niet vergeten. Nergens op besparen.
Baas J.
DeelnemerNiet aan beginnen, vermogen gaat je tegenvallen…. ga voor een OPCII als je buidel het toelaat.
Baas J.
Deelnemerorigineel gepost door Mint Sauce
1ste post, en direct met dikke problemen :s : turbo in mijn 2002 coupe turbo heeft het net begeven, na 149.000km. De offerte van mijn Opel garage: +/- 3000 euro.Iemand een idee hoe ik dat goedkoper opgelost krijg, zonder zelf te moeten sleutelen?
Ik krijg straks de details v/d offerte, maar wou toch al even mijn licht hier opsteken.
Waar woon je?
Baas J.
Deelnemerorigineel gepost door AstraG5
maar moeten de originele zijskirts er nu af voordat ik de nieuwe erop wil monteren?en de rieger heeft een grotere bovenkant die in de sparing van de bumper gemonteerd wordt, deze moet aan de schuine zijde onder de bumper, iemand nog tips e.d.??
Rieger zet je over de originele heen.
Baas J.
Deelnemertis al goed ;)
Baas J.
DeelnemerZodat heel je luchtfilter onder de olie komt te zitten?
Baas J.
DeelnemerOoit van de sloop gehoord?
Baas J.
DeelnemerHaha ik ook… ligt een hoop in de schuur, wil je niet weten…. binnenkort ook ombouw!
Baas J.
DeelnemerDie voorbumper is een Rieger, geen Lumma.
Rieger levert geen bevestiging, voor de asociale prijs die ze vragen is dat net iets teveel gevraagd.
Baas J.
DeelnemerDie hulpstukjes kan je ook gewoon kant en klaar kopen.
Volgens mij bij regal etcBaas J.
Deelnemer3″ geeft grote teringherrie
Baas J.
Deelnemerrond 90 a 100 euro
In EPC staan normaal geen prijzen.
Baas J.
DeelnemerHaha dan zou ik het zeker NIET doen bij mtech :)
Baas J.
DeelnemerMaar wat is het voordeel van zo’n breatherbox? Minder vervuiling in je gasklephuis?
Baas J.
DeelnemerHet carterventilatie filter? En dat zou waar moeten zitten?
Baas J.
Deelnemerorigineel gepost door eindelijk
als het met €90 opgelost is, vindt ik het best.
zal het nog enige schade aan de motor brengen, als je zo’n mapsensor van 300 kpa aansluit?
Het is immers gemaakt voor de 200 kpa???Volgens mij kan dit niet zomaar…
Baas J.
DeelnemerZiet er wel erg gaaf uit ja…. hmmmmm wellicht nieuw project :D
Baas J.
DeelnemerEbay.de 130 euri incl verzend, heb je DEPO’s.
Baas J.
DeelnemerWaarom niet meteen koelmod erop? Waarom distri pas in je auto erop gezet?
Baas J.
DeelnemerIk had hetzelfde toen die RVS uitlaat zonder kats eronder zat…MAP sensor gaf een fout en liet mn auto in noodloop gaan. Druk was ook blijkbaar te hoog.
Na terugplaatsen hoofdkat was t over (en trok de auto een stuk minder hard :( )Baas J.
Deelnemerorigineel gepost door zetos
Hey gozert:DJah idd wel jammer van je nek kan je hulp nu wel goed gebruiken.
Jah de velgen zijn zeker dik maar das nu ff -offtopic
Vandaag niet zo heel veel gedaan eigelijk niks maar morgen olie aftappen en proberen de moeren los te krijgen oehw spannend.
Ik wou echt dak hulp had van iemand die het al een keer gedaan heeft , zit er ook aan te denken om mischien een moersplitter te halen als ik hem vinden kan. Dan blijfen me tapeinden zoiezo heel.Als ik niet met mn nieuwe huis zat zou ik je zo komen helpen hoor :)
Baas J.
DeelnemerGoed bezig man ;)
En die klem inderdaad…rotding!
Baas J.
DeelnemerOp die Astra VXR’s worden ook bijna alleen maar die Collins DV’s gezet, schijnen ook op die nieuwe Focus goed te werken (of zit ie daar nou standaard op?!)
Baas J.
Deelnemerorigineel gepost door miraltje
bij airco systemen moet je voorkomen dat emissie ontstaat van koudemiddelen.het idee om het pennetje van het ventiel in tedrukken is dan ook slecht idee, behalve de emissie die ontstaat zou het ventiel ook kunnen beschadigen waardoor indien je airco wel juist funtioneerd alle koude middel verliest.
wanneer je een temperatuurmeter hebt met een contactvoeler kun je de temperatuur meten bij de compresor.
de eene leiding van de compresor moet minimaal 15 graden boven de buiten tempertuur zijn terwijl de andere leiding tussen de 0 en 10 graden moet zijn is deze leiding hoger dan 10 graden of juist lager(ijsvorming aan de leiding) dan heeft het aircosysteem te weinig koudemiddel.
let wel op dat je het systeem minimaal een kwartier hebt draaien voordat je begint met meten, de meting zelf moet je ook uitvoeren met draaiende motor.
als ik morgen tijd heb zal ik wel ff een how tootje maken
dit is natuurlijk geen exacte meting, maar het geeft wel een redelijkbeeld hoe je airco de bij staat en deze methode is 100 maal beter dan ff de uitblaas temp meten van de ventilatie uitmondingen.
Dat laatste deden ze laatst bij de Opel Dealer om mijn airco te testen… ding heeft volgens mij nog nooit echt goed gewerkt :S
Baas J.
DeelnemerBeter je frontbalk verwijderen… zo ga ik t in elk geval wel doen… moet er sowieso af voor de FMIC.
-
AuteurBerichten