Baas J.

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 2,326 tot 2,350 (van in totaal 3,073)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Z20LET turbo problemen…. #17498710
    Baas J.
    Deelnemer

    Je kan voor zeg 700 euro een nieuwe LEH turbo unit hebben. En er is vast wel iemand die m in wil bouwen. Het is geen moeilijk werk, maar wel vrij veel. En er kan veel tegenzitten zoals afgebroken tapeinden e.d. Weet je nooit van te voren helaas. Ook moet je vrij veel omringende onderdelen zoals pakkingen, nieuwe olie en filter etc niet vergeten. Nergens op besparen.

    In reactie op: aankooptips x20xer opc #17667388
    Baas J.
    Deelnemer

    Niet aan beginnen, vermogen gaat je tegenvallen…. ga voor een OPCII als je buidel het toelaat.

    In reactie op: Z20LET turbo problemen…. #17498709
    Baas J.
    Deelnemer

    origineel gepost door Mint Sauce
    1ste post, en direct met dikke problemen :s : turbo in mijn 2002 coupe turbo heeft het net begeven, na 149.000km. De offerte van mijn Opel garage: +/- 3000 euro.

    Iemand een idee hoe ik dat goedkoper opgelost krijg, zonder zelf te moeten sleutelen?

    Ik krijg straks de details v/d offerte, maar wou toch al even mijn licht hier opsteken.

    Waar woon je?

    In reactie op: Opel Astra G uitbouwdelen #17663930
    Baas J.
    Deelnemer

    origineel gepost door AstraG5
    maar moeten de originele zijskirts er nu af voordat ik de nieuwe erop wil monteren?

    en de rieger heeft een grotere bovenkant die in de sparing van de bumper gemonteerd wordt, deze moet aan de schuine zijde onder de bumper, iemand nog tips e.d.??

    Rieger zet je over de originele heen.

    In reactie op: Diameter aansluiting ori intercooler z20let #17667029
    Baas J.
    Deelnemer

    tis al goed ;)

    In reactie op: Directflow inlaat kit voor z20let #17518375
    Baas J.
    Deelnemer

    Zodat heel je luchtfilter onder de olie komt te zitten?

    In reactie op: voorbumper opel astra G #17665117
    Baas J.
    Deelnemer

    Ooit van de sloop gehoord?

    In reactie op: Van LET na LEH Weer opgelost:D #17657926
    Baas J.
    Deelnemer

    Haha ik ook… ligt een hoop in de schuur, wil je niet weten…. binnenkort ook ombouw!

    In reactie op: Opel Astra G uitbouwdelen #17663923
    Baas J.
    Deelnemer

    Die voorbumper is een Rieger, geen Lumma.

    Rieger levert geen bevestiging, voor de asociale prijs die ze vragen is dat net iets teveel gevraagd.

    In reactie op: originele dumpvalve z20let afsluiten #17664224
    Baas J.
    Deelnemer

    Die hulpstukjes kan je ook gewoon kant en klaar kopen.
    Volgens mij bij regal etc

    In reactie op: rvs uitlaat #17664431
    Baas J.
    Deelnemer

    3″ geeft grote teringherrie

    In reactie op: dealerprijs 1.9CDTi luchtfilterkast #17664462
    Baas J.
    Deelnemer

    rond 90 a 100 euro

    In EPC staan normaal geen prijzen.

    In reactie op: astra g #17664571
    Baas J.
    Deelnemer

    Haha dan zou ik het zeker NIET doen bij mtech :)

    In reactie op: breatherbox from x20xev #17662973
    Baas J.
    Deelnemer

    Maar wat is het voordeel van zo’n breatherbox? Minder vervuiling in je gasklephuis?

    Baas J.
    Deelnemer

    Het carterventilatie filter? En dat zou waar moeten zitten?

    In reactie op: lel turbo vervangen door leh klaar!!! #17649862
    Baas J.
    Deelnemer

    origineel gepost door eindelijk
    als het met €90 opgelost is, vindt ik het best.
    zal het nog enige schade aan de motor brengen, als je zo’n mapsensor van 300 kpa aansluit?
    Het is immers gemaakt voor de 200 kpa???

    Volgens mij kan dit niet zomaar…

    In reactie op: welke koplampen zijn dit? #17661434
    Baas J.
    Deelnemer

    Ziet er wel erg gaaf uit ja…. hmmmmm wellicht nieuw project :D

    In reactie op: welke koplampen zijn dit? #17661433
    Baas J.
    Deelnemer

    Ebay.de 130 euri incl verzend, heb je DEPO’s.

    In reactie op: Foto's Motorreviesie Z20LET G~O~A~T #17661660
    Baas J.
    Deelnemer

    Waarom niet meteen koelmod erop? Waarom distri pas in je auto erop gezet?

    In reactie op: lel turbo vervangen door leh klaar!!! #17649850
    Baas J.
    Deelnemer

    Ik had hetzelfde toen die RVS uitlaat zonder kats eronder zat…MAP sensor gaf een fout en liet mn auto in noodloop gaan. Druk was ook blijkbaar te hoog.
    Na terugplaatsen hoofdkat was t over (en trok de auto een stuk minder hard :( )

    In reactie op: Van LET na LEH Weer opgelost:D #17657915
    Baas J.
    Deelnemer

    origineel gepost door zetos
    Hey gozert:D

    Jah idd wel jammer van je nek kan je hulp nu wel goed gebruiken.

    Jah de velgen zijn zeker dik maar das nu ff -offtopic

    Vandaag niet zo heel veel gedaan eigelijk niks maar morgen olie aftappen en proberen de moeren los te krijgen oehw spannend.
    Ik wou echt dak hulp had van iemand die het al een keer gedaan heeft , zit er ook aan te denken om mischien een moersplitter te halen als ik hem vinden kan. Dan blijfen me tapeinden zoiezo heel.

    Als ik niet met mn nieuwe huis zat zou ik je zo komen helpen hoor :)

    In reactie op: Van LET na LEH Weer opgelost:D #17657911
    Baas J.
    Deelnemer

    Goed bezig man ;)

    En die klem inderdaad…rotding!

    In reactie op: Ervaringen Forge dumpvalve #17654989
    Baas J.
    Deelnemer

    Op die Astra VXR’s worden ook bijna alleen maar die Collins DV’s gezet, schijnen ook op die nieuwe Focus goed te werken (of zit ie daar nou standaard op?!)

    In reactie op: airco astra g coupe #17657970
    Baas J.
    Deelnemer

    origineel gepost door miraltje
    bij airco systemen moet je voorkomen dat emissie ontstaat van koudemiddelen.

    het idee om het pennetje van het ventiel in tedrukken is dan ook slecht idee, behalve de emissie die ontstaat zou het ventiel ook kunnen beschadigen waardoor indien je airco wel juist funtioneerd alle koude middel verliest.

    wanneer je een temperatuurmeter hebt met een contactvoeler kun je de temperatuur meten bij de compresor.

    de eene leiding van de compresor moet minimaal 15 graden boven de buiten tempertuur zijn terwijl de andere leiding tussen de 0 en 10 graden moet zijn is deze leiding hoger dan 10 graden of juist lager(ijsvorming aan de leiding) dan heeft het aircosysteem te weinig koudemiddel.

    let wel op dat je het systeem minimaal een kwartier hebt draaien voordat je begint met meten, de meting zelf moet je ook uitvoeren met draaiende motor.

    als ik morgen tijd heb zal ik wel ff een how tootje maken

    dit is natuurlijk geen exacte meting, maar het geeft wel een redelijkbeeld hoe je airco de bij staat en deze methode is 100 maal beter dan ff de uitblaas temp meten van de ventilatie uitmondingen.

    Dat laatste deden ze laatst bij de Opel Dealer om mijn airco te testen… ding heeft volgens mij nog nooit echt goed gewerkt :S

    In reactie op: Van LET na LEH Weer opgelost:D #17657903
    Baas J.
    Deelnemer

    Beter je frontbalk verwijderen… zo ga ik t in elk geval wel doen… moet er sowieso af voor de FMIC.

25 berichten aan het bekijken - 2,326 tot 2,350 (van in totaal 3,073)