Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Baas J.
Deelnemer
Mijn beurt dan maar weer !
Baas J.
Deelnemer*boring*
Baas J.
DeelnemerWat voor sensor meet dan je inlaat druk?
Baas J.
DeelnemerOnder dat luchtrooster zitten nog 3 schroeven uit mn hoofd…
Baas J.
DeelnemerLaat m eerst es uitlezen?
Baas J.
DeelnemerMAP sensor kapot?
Baas J.
DeelnemerSucces man!! Je krijgt r geen spijt van! Als je hulp nodig hebt kom ik wel ff mee sleutelen! :D
Baas J.
Deelnemer
Hier alvast even filmpje met fotocamera gemaakt, die met videocamera moet ik nog overzetten…http://www.youtube.com/watch?v=C2aV48X5uqs

Wat leuke auto’tjes van klanten.. allemaal met een 6bak overigens :wub

Vastgesnoerd op de dyno..


Dikke Vec, al is het geen echte OPC !

Nieuwe injectors!


Eerste uitslag met originele wagen zonder chiptuning.

Calibra Cabrio, volgens Arno 1 van de 3 die zijn gemaakt!


Hop aan de laptop!

Actuator afstellen met luchtgereedschap



Opelroos blazend over de autobahn!
Baas J.
Deelnemerhaha komt goed, alleen vanaaf niet… nu is t huis weer aan de beurt!
Baas J.
DeelnemerJa ding was verschrikkelijk onzuinig…reed op 50l ca 350km, en dan durfde ik echt geen gas meer te geven..
Poeh… compleet lijstje…motorisch of ook de rest?
Dingen waar ik zo aan denk…
Direct flow airkit
FMIC
Astra H Z20LEH turbolader
Astra H 470ccm injectors
Astra H 76mm tophat met 63,5 ic buis
Astra H koelingsset
Astra H 322mm remmen
Vectra olieafscheider carterventilatie
Insignia ruitensproeiers
70mm RVS uitlaat met katvervanger
Aangepaste Remus demper (binnenwerk compleet vergroot)
Nightflight meters in aangepaste middenconsoleEn nog 100 dingen hehe
Baas J.
DeelnemerIk ga vanavond nog wat vreugde rondjes rijden xD
Baas J.
Deelnemer:D pic had Opelroos in een onbewaakt ogenblik gemaakt! :fy1
Pics en filmpjes volgen later…ben nu op werk…
Nu even een kort verslag om jullie te laten relaxen xD
0530 weggereden uit Zeeland naar Borken toe, precies om 09:00 aangekomen. Vrijwel geen file gehad, which is good hehe.
Eerste indruk was…is dit het? Maar buiten een dyno en veel kennis heb je natuurlijk niet veel nodig. Stonden ook nog leuke auto’s buiten!Arno was erg vriendelijk en nam goed de tijd. Omdat ik benieuwd was naar de opbrengst van de reeds gedane modificaties (inlaat/uitlaat/turbo) hebben we eerst een dyno run gedaan zonder enige tuning. Auto goed vastgesnoerd en off we go!
Uit deze eerste run volgde 218pk en 320Nm. Volgens Arno een zeer goede score, motor bleek ook in zeer goede staat. Dat is toch fijn om te horen!Volgende stap was het monteren van een compleet nieuwe injectierail met brandstofdrukregelaar en Astra H 470ccm injectors. Dit viel niet mee omdat de auto goed warm was natuurlijk door de run, z’n knechtje brandde zn fikken een paar keer lol. Auto aan de laptop en programmeren maar!
Weer een run en nog wat fijn tunen. Wat toen het resultaat was qua pk’s weet ik niet precies meer..
Toen was het tijd om elektrisch en pneumatisch te gaan tunen, Perslucht op de actuator om m zeer nauwkeurig te kunnen verstellen met de 2 m6 moertjes. Daarna in de ECU kenvelden gemanipuleerd.In totaal zijn er 6 programma’s getest en heeft Arno met een collega nog een buitenrit gedaan om de waarden te checken op de “echte weg”.
Uitkomst is nu bijna 260pk en 401Nm, volgens Arno zit er nu een heel vloeiende lijn in (zal de graph vanaaf posten) en auto rijdt bij alle toerentallen heerlijk weg. Ook worden er nu geen onderdelen gestresst of heet en met deze setup kan de auto fatsoenlijk oud worden zonder dat je rare problemen hoeft te verwachten (time will tell).
Hij zei dat hij met alle plezier naar de 270/280pk zou kunnen gaan maar gezien ik geen Astra H zuigers / drijfstangen / zuigerkoeling heb zou dat de goden verzoeken zijn. Lekker zo laten en genieten was zijn devies. Na eerlijk gezegd even twijfelen (wilde per se 270 eigenlijk) ben ik hier mee akkoord gegaan, het is veel belangrijker om het heel te houden dan straks alles aan stront te rijden.Wat betreft de uitlaat hebben we het zo gehouden als het was, wat betekend dat ik dus gewoon nog met de 2e kat rijdt. Zoals ik zelf eigenlijk al wist en Arno ook weer bevestigde, Astra H OPC’s halen nog steeds 300pk met een origineel systeem, het zal ietsje vermogen wegnemen maar voldoet nog prima. Vandaar besloten dat ik de kat r lekker onder laat en dus ook geen geklier met APK heb.
En toen de weg naar huis… OMGZ0RZ! Het is net of de Astra constant smeekt om brandstof…laat me gaan, laat me gaan! De verandering is echt enorm..al heb ik eigenlijk “maar” 40pk erbij. Door het finetunen van het programma rijdt de auto erg fijn. Inhalen is echt heerlijk en heb keer op keer dik boven de 200 gereden op de autobahn. De tijd die nodig is om van zeg 90 naar 200 te komen is echt minimaal. Heb de top nog niet uit durven proberen hahaah. Wel al genoeg gesprint (met een big smile inderdaad!!) met Audi’s, BMW’s en een Leon. Super!
“Astra’tje WTF??! zie je ze dan denken xDMaar waar ik nog wel t meest blij mee ben….en wat zich snel terug zal verdienen… mn verbruik is weer normaal!! Na al dat trappen en dynoruns was het verbruik nog maar 1:10! In totaal 750km gereden gisteren op 75 liter! Normaal 120 op cruisecontrol zorgt voor een verbruik van 7,5/100, en dat was 9 á 10 /100! Dus als je nu besluit sportief te rijden heb je ook wat voor je benzine ipv dat ie t maar stilletjes loost door je uitlaat terwijl je als een bejaarde rijdt!
Al met al super dagje geweest! Nog wezen shoppen in Oberhausen en lekker gegeten in Nijmegen en daarna (helaas) lafjes 120 terug met een gechipte custom fase 2 Astra naar Zeeland :D
Tschuss!
Baas J.
DeelnemerZou ik zelf ook doen… tis allemaal dure hobby :(
Baas J.
Deelnemer
Baas J.
Deelnemer
Console met de nieuwe nightflight metertjes!
Baas J.
DeelnemerHehehe…pedobear wouldn’t mind…. Pedobear zou zelfs kleine chuck norris nog meekrijgen ;)
Baas J.
DeelnemerHmmm zoals het er staat lijkt het van wel… ik dacht dat een opc systeem zonder meer zou passen? De steek van de bevestiging is volgens mij nl ook hetzelfde. :hmmz
14 juni 2010 om 19:53 In reactie op: Astra G 1.6 vs 1.8 vs 2.0 stil in de auto ? zelfde kwestie – #17688154Baas J.
DeelnemerNee, mijn OPC turbo is ook 10x stiller dan mn OPC!
Baas J.
DeelnemerKomt goed, heb de laatste spullen gepakt nu…. straks vroeg naar bed :D
Baas J.
Deelnemer1x is wel genoeg toch ;P
Baas J.
DeelnemerKlote klus ja… moet echt veel voor los…
Baas J.
DeelnemerPedobear zou wel weten wat ie moest doen…
Baas J.
DeelnemerIk (en de Astra !) zijn er klaar voor! Alle meters werken en alles wat vervangen moest worden is vervangen… morgenochtend om 0530 vertrek ik naar V-MAX.
E.e.a. wordt keurig gefilmd en op de foto gezet!Baas J.
DeelnemerRemmen ontluchten is een piece of cake. Gewoon vragen aan je vriendin of ze even helpt.
nippel dicht, je vriendin je rem laten intrappen, jij draait de nippel open. Laat de vloeistof eruit lopen, nippel dicht, schreeuwen naar vriendin “voet van rem!!”. Dit zeg 4x herhalen en je remmen zijn keurig ontlucht. Wel even remvloeistof in je vaatje bijvullen natuurlijk.
Monteren is ook een eitje, klauwen zitten vast met 2 bouten ipv die rotte imbussen.
Denk er maar es over, dingen liggen niet in de weg hoor! ;)
Met ABS sensoren heb je niets te maken, die zitten op je naaf en die ga je niet veranderen. Slijtageindicatoren zijn volgens mij identiek, klik je op het blokje vast.
PS;
Ik heb een complete motorblokombouw op straat gedaan, is niets mis mee :pBaas J.
DeelnemerYes, de klauwen passen sowieso. Alleen standaard is OPC 5 x 110. Dus mijn schijven zullen niet passen. Daarom moet je of bij mtech ofzo even die 4 x 100 bestellen (zijn er ook geboord en gegroefd overigens) of je pakt Meriva schijven zoals ik al zei.
Veel groter dan OPC is niet mogelijk op je auto tenzij je echt geld uit gaat geven ;) Maar OPC remt hard hoor :D
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=341610&hid=&lhid=&lvid=&mid=73
-
AuteurBerichten