Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Baas J.
DeelnemerDaar sluit ik me bij aan. En EPS = overrated en veel te duur.
Baas J.
Deelnemer5w50 adviseren tuners… ik rij zelf met 5w30 btw
Baas J.
Deelnemer1. Onder een uitlaatsysteem versta ik van voor naar achter, niet dat je nog een losse voorpijp moet kopen, anders is het gewoon een midden- en nademper.
2. Ik gaf geen advies, ik merkte iets op. Voor iemand met 28 posts loop je hard van stapel. Je komt net kijken :)
Gezien je eerst een Vivaro (aannemersbus) had vermoed ik dat je zo’n soort onder-onderaannemer bent die op de bouw even wat steigers komt zetten of de dakbedekking komt doen. Ik zie die mannen komen en gaan hier op de bouw, meestal alle veiligheidsregels aan de lars lappend zodat je ze ook weer makkelijk van het terrein af kan trappen. Maar goed, kan er compleet naast zitten natuurlijk :)3. ipv zomaar wat samen te stellen kan je beter eens onderzoek of het allemaal wel op elkaar past met flenzen / schuifstukken en weet ik t al wat niet meer. (Dat was wel advies trouwens! ;) )
Baas J.
Deelnemerorigineel gepost door vrossi
ok het eerste onderdeel is besteld en het is een lexmaul rvs uitlaatsysteem geworden. :D
het is goedkoper en makkelijk zelf te doen, en ik had ergens gelezen dat het dan verstandig is om de astra gelijk te laten custom chippen vanwege de mindere tegendruk.
Dat wordt voor mij dan bij klasen gedaan.en als laatste zou het verstandig zijn om dit onderdeel nog erbij te bestellen??
Je zegt net dat je een compleet lexmaul uitlaatsysteem hebt besteld… daarna vraag je of je nog een voorpijp erbij zou bestellen?
Het lijkt op iemand met te veel geld en te weinig kennis… but thats just my 50cents ;)
Baas J.
DeelnemerWat is je vraag dan?
Baas J.
DeelnemerGeen idee of ze kapot zijn… maar werken op mijn auto in elk geval niet lekker…
Baas J.
DeelnemerHey nog één met een VXR logo op zn wagen :D
Baas J.
Deelnemerpassagiersportier openen, daar staat t aan de linkerkant op dat zwarte plaatje.
18 augustus 2010 om 10:42 In reactie op: Ik wil mijn auto chippen…. even graag tips als het kan #17714031Baas J.
DeelnemerMet zo’n km stand zou ik r ook niet aan beginnen. Plus het verschil is niet echt substantieel.
Baas J.
DeelnemerHet ligt niet aan je riem, het is je spanner die kapot is.
Nieuwe spanner monteren en nieuwe multiriem.– luchtbak weghalen
– snaar ontspannen door bv met bandenijzer de spanner naar achteren te duwen
– riem wegnemen
– spanner demonteren (sleutel 14)
– spanner monteren
– riem monteren
– spanner op voorspanning zetten met sleutel 14 en imbussleutel zodat het pijltje op “new” staat.
– luchtbox weer monterenDit is het wel in een notendop, in ca 30mins ben je klaar.
Baas J.
DeelnemerIk kan niks zeggen over VDB… ik heb hem gebeld en een rollenbank sessie zou 75 euro kosten.
Evt. verder tunen zou om en nabij de 400 euro gaan kosten. Heb m verteld dat ik al op staghe 2 zat. Als ik nou nog niet bij Vmax geweest was zou ik het misschien wel doen. Maar verder tunen bij Vmax zou maar 150e oid gaan kosten, voor zeg nog eens 20/25pk erbij.Denk daar dus ook aan als je gaat chippen…beste is loyaal te blijven aan je tuner, want ga je daarna naar een ander dan kost het meer.
Baas J.
DeelnemerGoeie keus. Al lijkt Klasen mij ook serieus. Echter, omdat ik mn custom stage 2 al bij vmax heb gedaan hoef ik alleen iets bij te leggen voor een custom 3. Bij Klasen zou dit waarschijnlijk de volle mep kosten.
Baas J.
DeelnemerIk kan je nogmaals vmax aanraden… ik ga er binnenkort voor de 2e keer heen.
Baas J.
DeelnemerIk ga over op Bosch F5DP0R bougies… ervaar soortgelijke problemen op het moment. Heb ook die Iridiums erin, die gaan er dus mooi weer uit..
Auto trok toen ik van vmax kwam in 1 ruk van 120 naar 200+… als ik nu bij 120 vol gas trap aarzelt ie een paar keer. En dat was niet.
Baas J.
Deelnemer
Alstu
Baas J.
Deelnemerorigineel gepost door predator
Heb mijn LEH turbo binnen.Ik zoek nu nog een grotere intercooler (het liefst een kant en klare set) waar kan je zo iets vinden?
Ook ben ik aan het kijken naar 370cc injectoren en een bezine druk regelaar van 3.6 bar.
Verder wil ik nog een downpipe 70mm hebben die rechtstreeks van de turbo naar de 2de kat gaat.
Ik denk dat ik dan wel een beetje meer vermogen tot mijn beschikking krijg of niet.
470cc injectoren bedoel je.
Dat set van TX is prima, heb m er ook opzitten, is een kant en klaar set.
Baas J.
DeelnemerEen systeem bestaande uit een downpipe met sportkatalysator, middendemper en einddemper bedraagt de richtprijs € 1900 a 1950 inclusief BTW en montage.
Dat is echt gestoord duur ! !
Baas J.
Deelnemerik doe t voor 1000 minder :D
Baas J.
DeelnemerVoor mij was het perfect helder, maar komt omdat ik t zelf al een keer heb gedaan. Was goed te volgen. Alleen had ik ook mn frontbalk eraf gehaald om wat extra ruimte te hebben.
Verder had ik ook eigenlijk nieuwe koptapeinden moeten monteren, heb de oude gewoon weer gebruikt.
Als je van z20let turbo naar z20leh turbo gaat moet je eigenlijk ook de koeling omleggen, dat is in het filmpje ook niet te zien. Ze gebruiken gewoon originele koeling.
Baas J.
Deelnemerorigineel gepost door Basgsi
Denk dat Baas J de temp van zn olie bedoeld….Maar moeten eigenlijk wel een keer afspreken bijna iedereen heeft onderhand een andere auto gekocht haha
Olie temp inderdaad… koelwater 90gr is na een paar minuten al.
Baas J.
DeelnemerDe waarheid is hard he?
Baas J.
DeelnemerNee dit is een reparatie.
Baas J.
DeelnemerGewoon bij courtenay bestellen. Binnen paar dagen in huis, perfect.
Baas J.
Deelnemerja zeiden ze half jaar geleden ook, dyno komt r aan… wat je bij tunex krijgt is weer gewoon hetzelfde als van mtech etc
Baas J.
DeelnemerGewoon 2.6 er in.
-
AuteurBerichten