Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Baas J.
DeelnemerKlopt, hoort er niet te zitten.
Baas J.
DeelnemerHeb je het over je Golf GTI of…?:jerry
Dan zul je waarschijnlijk veel korte stukjes rijden zodat de motor nooit goed warn wordt.. dan krijg je sludge (=bruine smurrie bij je dop).
Schokken kan door van alles komen….
Baas J.
DeelnemerDas alleen bij Astra F volgens mij…
Baas J.
Deelnemerhahaha op een forum om kentekenplaatverlichting vragen… wat ben je dan voor pauper!
Baas J.
DeelnemerSnap je nou eigenlijk wel wat er is veranderd of waarom bepaalde veranderingen zijn gedaan…? Elke keer bekruipt me het idee dat je geen idee hebt wat je aan het doen bent? Het gevolg van alles maar laten uitvoeren…?
Ja natuurlijk wordt dat warm en ja dat heeft iedereen, een grotere FMIC zorgt voor koudere laadlucht wat de motorprestaties ten goede komt.
Origineel is het nog erger daar de originele IC (intercooler) maar voor een paar procent in de rijwind zit. Een FMIC zit voor bijna 100% in de rijwind en kan de lucht dus veel beter afkoelen. Rond de 50graden is zeker haalbaar.Baas J.
Deelnemerthe stock Mapsensor is calibrated to messure 250kpa wich is 2,5bar substract the atmosphare of 1bar it can handle 1,5bar boost. Even if the boost is higher then 1,5bar it wouldnt damage the mapsensor as bosch uses the same sensor for every mapsensor they build the messuring range is calibrated by setting resistors inside the mapsensor. The sensor gets damages far above 5bar boost wich no turbo can handle. A bigger mapsensor is not needed to run because the boost shouldnt go over 1,5bar. The z19dt* sensor is a 300kpa one wich can handle 2bar boost. If another mapsensor should be used the software needs to be recalibrated to that mapsensor.
Baas J.
DeelnemerDie bak kon ook bij Astra G zei je?
Baas J.
Deelnemerzo das goedkoop voor een luchtmassameter :o Voor een benzine is ie dik 200!
Baas J.
Deelnemerc20xe of z20let…uhhhhhhh nou ik weet t wel ;)
Baas J.
DeelnemerKlopt, had m al.
Baas J.
DeelnemerOk guys, think about what your doing fitting one of these without an appropriate map. It explains why cars may ‘hold’ boost better, but what you are also doing is technically overdriving the turbo and sending it to an early grave, plus your fueling is not going to be right so who knows what’s happening inside the block.
Basically the ECU contains a translation table of sensor reading to KPA, this is based on the voltage reading at the sensor. Say the sensor is working on a 0-5V range, this on the translation table is converting the X.XV reading to a KPA reading, this in turn determines when the ECU will add more fuel, pulse the boost solenoid to vent and open the wastegate, etc.
So by changing the MAP sensor for a larger max value sensor(2.5bar to 3bar), this changes how the readings correlate to the translated KPA reading – (i.e if at 2.75V a 2.5bar KPA sensor translates to 1.25bar, with a 3bar map sensor it’s actually reading 1.5bar). So this means your ECU map will think the current boost is lower than is and therefore lower than target boost, and drive the turbo harder by not actuating the waste gate (so technically higher sustained boost), but at the same time it’s only fueling for the boost it thinks it’s reading (i.e. instead of 14psi, your running 16-17psi), so your engine is running much leaner and more prone to detonation, and alot worse.
But hey, you’ve got more sustained boost so it’s good…..
As said before, get the car mapped specifically for the upgraded map sensor if you fit one..
Baas J.
DeelnemerTurrrbooooooooo
Baas J.
DeelnemerWeer iets dichter bij een oplossing, MAP sensor is kapot volgens tech2. Geeft allerlei rare waarden en de storing “kortsluiting circuit”.
Waarschijnlijk kapot omdat het de originele variant is die tot 1bar gaat, dan zal ie 1,5 bar niet zo leuk vinden. Dus nu de 3 bar versie maar monteren.Dumpvalve blaast overigens nog steeds niet normaal af. Klinkt meer als een zieke duif.
Hoe de ecu daar mee omgaat check ik maandag even met V-Max.
Ik denk echter dat t niet uitmaakt, deze MAP sensor heeft gewoon een groter bereik, i.p.v. bv. 0-1 nu 0-3. Als dit in de elektronica ook lineair oploopt is er geen probleem.
Baas J.
DeelnemerWeer iets dichter bij een oplossing, MAP sensor is kapot volgens tech2. Geeft allerlei rare waarden en de storing “kortsluiting circuit”.
Waarschijnlijk kapot omdat het de originele variant is die tot 1bar gaat, dan zal ie 1,5 bar niet zo leuk vinden. Dus nu de 3 bar versie maar monteren.Dumpvalve blaast overigens nog steeds niet normaal af. Klinkt meer als een zieke duif.
Baas J.
DeelnemerGewoon ff naar de spuiter brengen is trouwens de beste optie he ;) Prijzen voor zoiets vallen echt wel mee.
Baas J.
DeelnemerHet lijkt er op dat mn auto niet meer normaal afblaast over de originele dumpvalve. Het viel me vandaag pas op. In plaats van het zachte psshhh geluid uit de motorruimte hoor je nu een soort “geploek” als je het gas los laat en de turbo afblaast, ik kan t niet beter omschrijven…
Turbo zelf komt gewoon goed op toeren en heb niet het idee dat daar iets mee is.. of zou t ook nog een kapotte waste gate kunnen zijn?Baas J.
DeelnemerDas toch geen smoke?! Mijne zijn bijna zwart!
Baas J.
DeelnemerBeter op de sloop even voorgespoten halen en die overspuiten.
gaat veel beter..
Baas J.
DeelnemerDe beheerder vereist dat je geregistreerd en ingelogd bent om dit forum te openen.
Fuck de beheerder, dan niet! :D
Baas J.
DeelnemerZoals ik zei, mijne is 22mm, hangt niet door.
Zal wel even foto posten.
Baas J.
DeelnemerVanochtend 29-09 om 0815. Middelburg richting Bergen op Zoom.
Zwarte OPC 1 (83-FN-ZG)
Al eerder gezien bij de mediamarkt in Middelburg, redelijk standaard wagen op de grill na (Irmscher met RVS strip?) en grote ovale uitlaat.
Baas J.
DeelnemerGelijk licht vliegwiel er in :)
Baas J.
Deelnemerhahaha nee… was t maar zo :P
Er is niks met de custom uitlaat, heb t alleen in mn bol gekregen dat een center pipe wel gaaf is :D
Baas J.
DeelnemerInderdaad, die van mij is 22mm. Bij een Astra G is het trouwens veel moeilijker om iets fatsoenlijks te maken. Astra F is een eitje.
Baas J.
DeelnemerHeb je een link Steven? Mag niet zoeken op dat forum..
-
AuteurBerichten