Baas J.

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1,951 tot 1,975 (van in totaal 3,073)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Aanschaf Astra G opc 1 x20xer #17738816
    Baas J.
    Deelnemer

    Klopt, hoort er niet te zitten.

    In reactie op: vraagjes #17738522
    Baas J.
    Deelnemer

    Heb je het over je Golf GTI of…?:jerry

    Dan zul je waarschijnlijk veel korte stukjes rijden zodat de motor nooit goed warn wordt.. dan krijg je sludge (=bruine smurrie bij je dop).

    Schokken kan door van alles komen….

    In reactie op: nog een vraag over voorstoelen ?? #17738314
    Baas J.
    Deelnemer

    Das alleen bij Astra F volgens mij…

    In reactie op: gezocht nummerplaat verlichting Astra G hatchback #17738458
    Baas J.
    Deelnemer

    hahaha op een forum om kentekenplaatverlichting vragen… wat ben je dan voor pauper!

    In reactie op: Foto's van onder de motorkap hmmmm #17738461
    Baas J.
    Deelnemer

    Snap je nou eigenlijk wel wat er is veranderd of waarom bepaalde veranderingen zijn gedaan…? Elke keer bekruipt me het idee dat je geen idee hebt wat je aan het doen bent? Het gevolg van alles maar laten uitvoeren…?

    Ja natuurlijk wordt dat warm en ja dat heeft iedereen, een grotere FMIC zorgt voor koudere laadlucht wat de motorprestaties ten goede komt.
    Origineel is het nog erger daar de originele IC (intercooler) maar voor een paar procent in de rijwind zit. Een FMIC zit voor bijna 100% in de rijwind en kan de lucht dus veel beter afkoelen. Rond de 50graden is zeker haalbaar.

    In reactie op: 3 bar MAP / Vuldruksensor Bosch #17736602
    Baas J.
    Deelnemer

    the stock Mapsensor is calibrated to messure 250kpa wich is 2,5bar substract the atmosphare of 1bar it can handle 1,5bar boost. Even if the boost is higher then 1,5bar it wouldnt damage the mapsensor as bosch uses the same sensor for every mapsensor they build the messuring range is calibrated by setting resistors inside the mapsensor. The sensor gets damages far above 5bar boost wich no turbo can handle. A bigger mapsensor is not needed to run because the boost shouldnt go over 1,5bar. The z19dt* sensor is a 300kpa one wich can handle 2bar boost. If another mapsensor should be used the software needs to be recalibrated to that mapsensor.

    In reactie op: How To #17369933
    Baas J.
    Deelnemer

    Die bak kon ook bij Astra G zei je?

    In reactie op: controleren luchtmassa meter #17738284
    Baas J.
    Deelnemer

    zo das goedkoop voor een luchtmassameter :o Voor een benzine is ie dik 200!

    In reactie op: Vandaag geprobeerd de… #17697123
    Baas J.
    Deelnemer

    c20xe of z20let…uhhhhhhh nou ik weet t wel ;)

    In reactie op: 3 bar MAP / Vuldruksensor Bosch #17736601
    Baas J.
    Deelnemer

    Klopt, had m al.

    In reactie op: 3 bar MAP / Vuldruksensor Bosch #17736599
    Baas J.
    Deelnemer

    Ok guys, think about what your doing fitting one of these without an appropriate map. It explains why cars may ‘hold’ boost better, but what you are also doing is technically overdriving the turbo and sending it to an early grave, plus your fueling is not going to be right so who knows what’s happening inside the block.

    Basically the ECU contains a translation table of sensor reading to KPA, this is based on the voltage reading at the sensor. Say the sensor is working on a 0-5V range, this on the translation table is converting the X.XV reading to a KPA reading, this in turn determines when the ECU will add more fuel, pulse the boost solenoid to vent and open the wastegate, etc.

    So by changing the MAP sensor for a larger max value sensor(2.5bar to 3bar), this changes how the readings correlate to the translated KPA reading – (i.e if at 2.75V a 2.5bar KPA sensor translates to 1.25bar, with a 3bar map sensor it’s actually reading 1.5bar). So this means your ECU map will think the current boost is lower than is and therefore lower than target boost, and drive the turbo harder by not actuating the waste gate (so technically higher sustained boost), but at the same time it’s only fueling for the boost it thinks it’s reading (i.e. instead of 14psi, your running 16-17psi), so your engine is running much leaner and more prone to detonation, and alot worse.

    But hey, you’ve got more sustained boost so it’s good…..

    As said before, get the car mapped specifically for the upgraded map sensor if you fit one..

    In reactie op: spaghettie spruitstuk astra g ? #17734964
    Baas J.
    Deelnemer

    Turrrbooooooooo

    In reactie op: 3 bar MAP / Vuldruksensor Bosch #17736597
    Baas J.
    Deelnemer

    Weer iets dichter bij een oplossing, MAP sensor is kapot volgens tech2. Geeft allerlei rare waarden en de storing “kortsluiting circuit”.
    Waarschijnlijk kapot omdat het de originele variant is die tot 1bar gaat, dan zal ie 1,5 bar niet zo leuk vinden. Dus nu de 3 bar versie maar monteren.

    Dumpvalve blaast overigens nog steeds niet normaal af. Klinkt meer als een zieke duif.

    Hoe de ecu daar mee omgaat check ik maandag even met V-Max.

    Ik denk echter dat t niet uitmaakt, deze MAP sensor heeft gewoon een groter bereik, i.p.v. bv. 0-1 nu 0-3. Als dit in de elektronica ook lineair oploopt is er geen probleem.

    In reactie op: Dringend probleem –> dumpvalve kapot?? #17731345
    Baas J.
    Deelnemer

    Weer iets dichter bij een oplossing, MAP sensor is kapot volgens tech2. Geeft allerlei rare waarden en de storing “kortsluiting circuit”.
    Waarschijnlijk kapot omdat het de originele variant is die tot 1bar gaat, dan zal ie 1,5 bar niet zo leuk vinden. Dus nu de 3 bar versie maar monteren.

    Dumpvalve blaast overigens nog steeds niet normaal af. Klinkt meer als een zieke duif.

    In reactie op: spuiten #17735760
    Baas J.
    Deelnemer

    Gewoon ff naar de spuiter brengen is trouwens de beste optie he ;) Prijzen voor zoiets vallen echt wel mee.

    In reactie op: Dringend probleem –> dumpvalve kapot?? #17731344
    Baas J.
    Deelnemer

    Het lijkt er op dat mn auto niet meer normaal afblaast over de originele dumpvalve. Het viel me vandaag pas op. In plaats van het zachte psshhh geluid uit de motorruimte hoor je nu een soort “geploek” als je het gas los laat en de turbo afblaast, ik kan t niet beter omschrijven…
    Turbo zelf komt gewoon goed op toeren en heb niet het idee dat daar iets mee is.. of zou t ook nog een kapotte waste gate kunnen zijn?

    In reactie op: smoke knipperlichten #17735797
    Baas J.
    Deelnemer

    Das toch geen smoke?! Mijne zijn bijna zwart!

    In reactie op: spuiten #17735758
    Baas J.
    Deelnemer

    Beter op de sloop even voorgespoten halen en die overspuiten.

    gaat veel beter..

    In reactie op: Baas J. ook weer nieuw uitlaatje :D #17734700
    Baas J.
    Deelnemer

    De beheerder vereist dat je geregistreerd en ingelogd bent om dit forum te openen.

    Fuck de beheerder, dan niet! :D

    In reactie op: Versteviging voor hoedenplank #17734584
    Baas J.
    Deelnemer

    Zoals ik zei, mijne is 22mm, hangt niet door.

    Zal wel even foto posten.

    In reactie op: Opel OPC GESPOT #17362323
    Baas J.
    Deelnemer

    Vanochtend 29-09 om 0815. Middelburg richting Bergen op Zoom.

    Zwarte OPC 1 (83-FN-ZG)

    Al eerder gezien bij de mediamarkt in Middelburg, redelijk standaard wagen op de grill na (Irmscher met RVS strip?) en grote ovale uitlaat.

    In reactie op: Drukgroep lager versleten #17729955
    Baas J.
    Deelnemer

    Gelijk licht vliegwiel er in :)

    In reactie op: Baas J. ook weer nieuw uitlaatje :D #17734697
    Baas J.
    Deelnemer

    hahaha nee… was t maar zo :P

    Er is niks met de custom uitlaat, heb t alleen in mn bol gekregen dat een center pipe wel gaaf is :D

    In reactie op: Versteviging voor hoedenplank #17734581
    Baas J.
    Deelnemer

    Inderdaad, die van mij is 22mm. Bij een Astra G is het trouwens veel moeilijker om iets fatsoenlijks te maken. Astra F is een eitje.

    In reactie op: Baas J. ook weer nieuw uitlaatje :D #17734693
    Baas J.
    Deelnemer

    Heb je een link Steven? Mag niet zoeken op dat forum..

25 berichten aan het bekijken - 1,951 tot 1,975 (van in totaal 3,073)