Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
2 januari 2009 om 17:20 In reactie op: wim's Combo-B 16V: Update 25-02-2011: Recaro bestuurde #17411977
Baas J.
Deelnemerik heb straks nog een set over iig (Cruisecontrol module, stuurhendel + stukje draadboom) aansluitschema zal ik hier posten.
2 januari 2009 om 16:23 In reactie op: wim's Combo-B 16V: Update 25-02-2011: Recaro bestuurde #17411973Baas J.
DeelnemerI’m next… hopelijk doetie t volgende week :D
Baas J.
DeelnemerWaarom? Ziet er gewoon gaaf uit dude!
Benodigd:
Gereedschap:
Kruiskopschroevendraaier
Schaar
Soldeerbout
Paar A3 vellen
Pen of stift
Boormachine met boortje 3,5mmMateriaal:
Gewenste stof
Doosje kleine parkers 4,2 x 13
Carroserie ring M5Moeilijkheidsgraad: Veteran
Tijdsduur: Voor mensen met teveel tijd.– Paneel loshalen, en eventueel meteen aanpassen zodat je bank er niet meer uithoeft om ‘m los te halen (wijst zich vanzelf).
– Speakerrooster heel voorzichtig uitboren, ALLEEN HET KLEINE RONDE KOPJE ERAF, rest laten zitten, heb je nog nodig later!!
– Mal van papier maken (doe dit, anders verpest je veel kostbaar materiaal). Goede vorm gevonden? Gewenst materiaal maken die ca 7-10mm te groot is rondom.
MAAK NOG NIET ‘T GAT VOOR JE SPEAKER. Wil t wel uitleggen waarom maar heb ik nu geen zin in, trust me, doe het gewoon niet.– Met een creditcard ga je nu het leer tussen de originele bekleding en het plastic van je paneel duwen, dit gaat vrij moeilijk en je moet niet te hard duwen anders snij je ’t leer als ’t ware kapot (2x gebeurd bij mij). De afrondingen zijn helemaal drama om strak te krijgen trouwens, maar het is te doen met veel moeite en geduld.
Zie je dat het uit gaat komen, haal het dan weer voorzichtig los en smeer de originele stof in met bisontex o.i.d. Goed positioneren en weer met je creditcard de stof instoppen.
Je kan het ook meteen doen, maar als je dan niet uitkomt en je hebt gelijmd ben je de lul. Leer laat zich vrij makkelijk oprekken en je krijgt dus een “nodige” spanning, op die manier staat het dus mooi strak, maar kan er ook voor zorgen dat je ergens tekort komt.Anyway, zorg ervoor dat het goed strak en netjes komt overal.
– lijm geruime tijd laten drogen.– met een scherp stanleymes snijd je langs achter (kant die tegen de auto komt) naar voren het gat voor de speaker uit, zo kan je namelijk je mes langs de rand van de speakeruitsparing houden.
– Ik heb een soldeerbout gebruikt om de gaatjes voor de speakerbevestigingen in het leer te maken, heeft twee redenen, 1. je brand er door heen, zet geen spanning op je leer. 2. schroeit gelijk leer dicht zodat t niet rafelt. Werkt perfect.
– Gaatjes erin? Mooi, nu boor je de bevestigingen van het speakerrooster VOORZICHTIG, DUS NIET ER DOORHEEN BOREN op naar 3,5mm. Schroef daarna je speakerrooster weer vast met kleine parkertjes en sluitring. Eventueel extra sluitring toevoegen als je denkt dat ’t parkertje te lang zal zijn.
– Aan je vriend / vriendin laten zien en breed glimlachen.
– Monteren
Voila, veel succes..
Volgende how to zijn de voorpanelen, zal echter redelijk hetzelfde zijn schat ik zo.
15 september 2008 om 21:28 In reactie op: Olie bij de koelvloeistof!!! HELP ME ….. Volgende vraag en #17420172Baas J.
DeelnemerDan krijg je mayo ;)
Baas J.
DeelnemerIk kijk nogal verveeld… dat klopt.. we sudderden dan ook 120 :P
Baas J.
Deelnemerzat r veel troep in dan of hoe moet ik me dat voorstellen?
Baas J.
DeelnemerHaal de kentekens even weg, verder toffe foto’s :)
Baas J.
DeelnemerZo, net terug… echt indrukwekkend!!
Baas J.
Deelnemerik ben r ook vandoor, tot zo!
Baas J.
DeelnemerIemand tom tom gegevens voor die parkeerplaats in hazeldonk?
Baas J.
DeelnemerGelukt, spiegel van auto losgehaald en met een doorslag los getikt :agent
Baas J.
Deelnemer1 is los… tegen de andere heb ik geschopt maar geeft geen krimp..
Baas J.
Deelnemerthanx
Baas J.
Deelnemernou heb echt lopen beuken ertegen… komt echt niet los…. naar de Opel garage gegaan…. op een gegeven moment met zn 2en lopen sjorren er aan… kwam een klein stukje los…
kan iemand eens een foto maken als de 2 delen gespleten zijn van elkaar?
Baas J.
Deelnemer*** Update : Lijst aangepast ***
Nog 5 plekken over !Definitief opgegeven :
1. StefanDTi (Stefan) met Astra H Cosmo CDTI
2 & 3. TonSR (Ton & Frans) met Omega A station
4. Tcat met Manta cc 6cil
5 & 6. Juffer1 & Wilma (Arjan en Wilma) met Astra G sport (vertrek vanuit Harderwijk)
7 & 8. Misaborg en MMark16v (Willem & Mark) met Corsa B GSi
9. Nick GSI (Nick) met zijn Astra F GSi (vertrek vanuit Harderwijk)
10. Sylvester met zijn Corsa A TR
11. Lynx (Richard) met een Vectra B
12, 13 & 14 IceFreak (Rob, Pim, Bennie) met een Opel Vectra A 2,5 V6 CDX
15. Baas J. (Astra G OPC) (komt naar hazeldonk)
16.
17.
18.
19.
20.Op reserveringslijst / onder voorbehoud :
Stillekracht (Leen & Marleen) Zafira B 1,8 Temtation
RubenS (Ruben) Astra G 1.6 sport
Johan i500driver (Johan) Vectra B I500 V6
AstraElvis (Frank en Dennis) met Astra G 2.0 DTLMensen die blijven overnachten van 4 op 5 september
Arjan & Wilma
Ton & Frank
TcatTijdschema
13.00 uur – Harderwijk
14.30 uur – Amersfoort
14.00 uur – Utrecht
15.00 uur – Breda
15.30 uur – Verzamelen op Hazeldonk
16.00 uur – Vertrek Hazeldonk richting fabriek
17.00 uur – Aankomst fabriek & evt. vooraf eten
18.00 uur – Rondleiding
20.00 uur – Einde rondleidingWillen jullie deze lijst kopieren als je jezelf aanmeld en aangeven of je rechtstreeks naar Hazeldonk rijdt of onderweg ergens aansluit ?
Gr. Arjan
HEB ER ZIN IN!! Ik heet Jordy trouwens, geen Jan :P
Baas J.
DeelnemerIk weet er 1 te staan, station turbo zwart… (staat (nog) niet te koop).
Baas J.
DeelnemerDe 2 torx bouten zitten op zich wel vast, maar de “fietsbel”, die kan gewoon bewegen… ik weet niet… t voelt allemaal een beetje gaar.
Een OPC loopt sowieso al onregelmatiger stationair vanwege de scherpere nokkenassen.
Maar wat je zegt, toen ik m ging kopen en de verkoper de motor startte dacht ik ook dat de uitlaat een beetje lek was, en klonk vooral van voren… maar ik weet nu dat de uitlaat 100% goed is, dus misschien heb je wel eens gelijk…
Baas J.
Deelnemert ding ziet r alleen zo verrot uit en zit ook half los….
Baas J.
Deelnemer


Baas J.
DeelnemerZit er zeker wel op! Zal es een foto posten van mn blok.
Baas J.
DeelnemerOok mogelijk voor de X20XER ? Dat ding van mij zit half los lijkt het…
Baas J.
DeelnemerHey ik wil ook mee als dat nog kan!!
Baas J.
DeelnemerLED verlichting ipv normale verlichting om je kenteken te verlichten.
Benodigd:
Gereedschap:
Kruiskopschroevendraaier
Schaar
Striptang
Tang
HamerMateriaal:
1x LED staaflampje
2x kabelschoentje man plat
2x kabelschoentje vrouw (plat ontvangend)
2x Stukjes 1 aderig draad (ik had rood en zwart)
1x Schroef 30mm x 4mm
1x Kentekenverlichtingunit originele Astra G achterbumper
1x Kentekenverlichtingunit Astra F GSI / CalibraMoeilijkheidsgraad: Easy
Tijdsduur: <30minVerwijder je unit uit de achterbumper door iets in de kleine opening te steken en naar je toe te trekken
Koppel de stekker los
Klik het heldere glaasje los
Verwijder het bajonet gloeilampje
Verwijder de oude fitting delen met een tang langs onder(gewoon trekken).
Nu heb je het zwarte lege omhulsel over
Langs onder gezien zie je naast het stekkerblok aan weerskanten twee soort vierkante “dingetjes” zitten, deze met een schroevendraaier en hamer doortikken.
Daarna met een schaar o.i.d. de gaatjes beetje vergroten, zo groot maken dat er een kabelschoentje doorheen past.Maak de kabelschoentjes aan de stukjes kabel vast (circa 5cm kabel benodigd ofzo).
We gaan nu verder met de verlichting van de Astra GSi of Calibra kentekenverlichting.
Verwijder het doorzichtige kapje.Verwijder normaal staaflampje
Knip met een schaar of snij met een mes de onderkant van de unit zo klein mogelijk, het is pas goed als de aangepaste unit vlak op de oude plastic fitting van je je Astra G kan liggen.
Als je zover bent sluit je de 2 draadjes aan met de vrouwtjeskant op de aangepaste Astra GSi of Calibra unit en je haalt de draadjes door de gaatjes die je met de schaar hebt vergroot. De mannetjes komen dus uit de unit.
De unit ligt nu vlak op de oude gloeilamphouder.Tussen de metalen pinnetjes waar het staaflampje in klemt zat bij mij een soort gaatje.
Als je nu een schroef door de oude stekker aansluiting steekt (waar je de oude fitting delen eerder hebt uitgehaald) kan je die zo in je nieuw gefabriceerde unit draaien om vast te zetten.LED lampje in de houder plaatsen.
Doorzichtige klepje erop en terug op je auto monteren maar!
Troubleshooting:
Mocht je LED verlcihting het niet doen draai dan even de 2 mannetjes om die je op je kabelboom aansluit!
Hier wat foto’s:

Unit is goed te zien zoals ie geplaatst moet gaan worden in je G unit.

Unit geplaatst!
Have fun!!
-
AuteurBerichten