Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Baas J.
DeelnemerNa wat aanloop problemen ben ik er nu tevreden over…
Inderdaad zoals eerder geopperd is het een goed idee om even de rubber hoezen met tie-rips strakker te trekken.
Gaatje voor xenon bekabeling aan de onderkant maken en niet recht naar achter.
Voor de rest erg tevreden en een zeer scherp lichtbeeld. (en dan bedoel ik ook echt messcherp!).
Baas J.
DeelnemerDit is pas langs geweest…. met fotos en al…
Baas J.
DeelnemerBen benieuwd man!!!
Baas J.
DeelnemerOPC is alleen in 2000 geleverd
Baas J.
DeelnemerIk heb de gaskabel eventueel nog volgens mij… kost iets van 120,- nieuw. Laat maar weten of je m wil hebben voor een leuk prijsje!
Baas J.
DeelnemerHeeftie nou vette schade aan de zijkant of lijkt dat maar zo?
12 mei 2009 om 16:08 In reactie op: The making of astra cabriobully HIJ BLIJFT FIJN IN MIJN BEZI #17415665Baas J.
DeelnemerSterkte man…
brings back memories… ik had het 5 jaar en ook verloofd..
Denk er soms nog (te) vaak aan.. :(
Baas J.
Deelnemerorigineel gepost door astrawez
Tnx voor jullie reacties!! :cool:
* De ae’s die ik erop heb zijn van Sonar.
* Dit zijn inderdaad de velgen die ik bij supervelgen heb gekocht. Het zijn gewoon originele OPC velgen, zij bestellen ze namelijk rechtstreeks bij Opel. Als ik jou was zou ik niks bij Akto in Apeldoorn kopen, daar heb ik m’n vorige auto gekocht, was echt een bagger service daar..
* Ik ga nog wel een paar dingen aan mn auto veranderen. Vandeweek komen er zwarte Irmscher achterlichten vanuit Duitsland binnen samen met een Irmscher grill (die laatste gaat direct de verkoop weer in), beide nieuw in de doos. (Y) Verder heb ik nog daklijsten, een motorkapverlenger, ECO-Tec kap, OPC spiegeltjes, en een complete middenconsoleset bij de spuiter liggen. Het wordt alleen zwart gespoten (zwart zwart dus :lol: ), dus het duurt wat langer eer dat dat klaar is.. Verder wil ik binnenkort nog mijn voorbumper opnieuw laten spuiten en mn achterklep (gelijk het logootje weghalen). Als dit klaar is misschien nog een verlagingssetje van hooguit 3cm, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit..Gr Wesley
Net supervelgen gebeld over die OPC velgen… het zijn GEEN originele Opel velgen en komen NIET bij Opel vandaan!
Het zijn replica’s, vandaar de prijs (1800,-).
Desalniettemin blijven het vette velgen!Baas J.
DeelnemerKostte die OPC velgen? Die zoek ik ook nog..
23 april 2009 om 05:06 In reactie op: Batsje78 wil weten wat voor naam het beste is voor dr Astra #17478998Baas J.
DeelnemerWaarom een naam sowieso? :jerry
22 april 2009 om 19:27 In reactie op: The making of astra cabriobully HIJ BLIJFT FIJN IN MIJN BEZI #17415577Baas J.
DeelnemerDie is van Pascal..
Baas J.
DeelnemerEven meegespoten deurstrips scoren!
Baas J.
DeelnemerZie ook how to gedeelte king:
Baas J.
Deelnemerorigineel gepost door kimmiej666
Vandaag 4-3 gespot op de pastoor peterstraat in Eindhoven..Een OPC-blauwe astra G (geloof ik) rondom bodykit en zwarte? BBS-velgen. Kenteken begon met 19-FB geloof ik..
Stond daar tussen half 12 en half 1 sowieso langs de weg geparkeerd.Grappig das bijna mijn kenteken… ik kan de achterste letters wel raden :P
17 februari 2009 om 11:15 In reactie op: The making of astra cabriobully HIJ BLIJFT FIJN IN MIJN BEZI #17415528Baas J.
DeelnemerD’r staan er hier nog 2 op de sloop… geen idee of het 2,5 of 3.0 is… Omega’s.
Baas J.
DeelnemerMet remzuigertang naar binnen drukken.
Baas J.
DeelnemerLijkt me duidelijk.
Baas J.
DeelnemerAmesoeurs – Les Ruches Malades
Baas J.
DeelnemerBezig met tellerbak aanpassen.
Plasmaplaten inbouwen. SMD LEDS onder wijzers plaatsen (eventueel verkleurend *knipoogt naar speaker*). Eerst maar es kijken hoe hel rood eruit ziet.
Baas J.
DeelnemerLaatste 3 maanden:
60e – rijbewijs niet bij
90e – getinte ruiten
89e – 17 te hard op 80 wegAlles tijdens werktijd :@
Rijbewijs niet bij was zelfs met een dienstauto…
Baas J.
Deelnemer:P
Baas J.
DeelnemerBeste Radj,
Het is gebruikelijk om jezelf eerst voor te stellen op dit forum.
Daarna begin je iets te roepen over cruise control zonder de zoek functie gebruikt te hebben waarna je na replies van leden antwoord dat je geen stekker hebt liggen.Als je mijn how-to leest staat er “Let op, deze how-to gaat er van uit dat je totaal GEEN voorbereiding hebt in je auto, je kan dus eventueel inbouwstappen overslaan als jouw auto dat wel heeft!”
Hier staat dus dat het niet erg is dat je de stekker(s) niet hebt liggen. Mijn OPC had ook 0,0 voorbereiding en daar werkt het nu ook perfect.
Inbouwen zou ik niet laten doen bij een garage ofzo want dat gaat je goud geld kosten aan arbeid. Als je de how-to leest moet je eruit kunnen komen. Heb je dan nog gedetailleerde vragen dan kan je deze uiteraard hier stellen. Maar voordat je van alles roept, verdiep jezelf er eerst in.
Btw, voordat je het gaat overwegen zou ik eerst maar es zien dat je aan de spullen komt, dat is namelijk nog niet zo simpel! Setjes worden niet zomaar even op MP aangeboden.
Succes!
Baas J.
Deelnemerlees how to inderdaad… staat alles in…
Baas J.
Deelnemertint die knipperlichten is joh! ;)
Baas J.
DeelnemerHow to: Mechanische Cruise Control achteraf inbouwen Astra G.
Let op, deze how to gaat er van uit dat je totaal GEEN voorbereiding hebt in je auto, je kan dus eventueel inbouwstappen overslaan als jouw auto dat wel heeft!
Let op: Deze how to is niet voor E-gas modellen, je moet dus een fysieke mechanische gaskabel hebben dat aan je gasklephuis zit.
Let op: Ik gebruik alleen originele Opel onderdelen en bouw dit op een zoveel mogelijk fabrieksaf manier in!
Benodigd:
Gereedschap:
Kruiskopschroevendraaier
Torx bitjes set
Striptang
Boormachine met boor 8,5mm
Ringsleutel 13
Soldeerbout en tin
Platte schroevendraaier
Materiaal: (zie ook afbeelding)
1 – Koppelingsschakelaar (106240093)
2 – Servo en stuurcomputer (en aansluitstekker)
5 – Secundaire gaskabel (101263444)
7 – Ophangbeugel (101263710)
8 – Bevestigingsstrip (100813834)
12 – Afstandsringetje
13/14 – Ring en moer M8 (102066915)
Stuurschakelaar met CC optie en contrastekker
Circa 1 meter trekhaak bekabelinsgdraad (13 polig)
Diverse kabelschoentjes en blauwe verbindblokjes
AfdichtkitMoeilijkheidsgraad: Average
Tijdsduur: ’s Ochtends 08:00 beginnen, na het avondeten klaar!OK, daar gaatie dan apies..
– Verwijder je stuurkolom kappen (2x kruiskop / 3x torx).
– Verwijder tellerafdekkap + tellerunit (6x torx).Tellerunit voorzichtig loshalen door de lichtkleurige vergrendeling aan de bovenkant van de unit voorzichtig naar links om te halen.
– Verwijder oude stuurschakelaar (zit met 2 clipjes vast op je stuurkolom) en klik nieuwe CC hendel vast.
– Verwijder je opbergbakje aan de linkerkant (4 plastic platte “schroeven”).– Verwijder helemaal aan de onderkant van je dash de plaat die tussen je pedalen zit, deze zit met 2 soort zwarte klemmen vast. Klemmen loshalen en naar voren trekken.
– Verwijder je ruitenwissers (m8 moeren)
– Verwijder waterkeerrubber door naar boven te trekken
– Verwijder rubberenafdekstrip op je voorruit, gewoon eraf wippen, zit geklemd)
– Verwijder parafaanplaat (maak sproeislangetje even los)Ok, tot zover het sloop gedeelte…
Op de volgende foto zie je waar je de gaatjes van 8,5mm moet boren, deze gaten zijn door OPEL al AANGEGEVEN!

Boor ook uiterst rechts (waar je kabel om je motorkap open te doen naar buiten komt nog een gat (gat grootte afhankelijk van je kabelboom) Bij mij was 8,5mm genoeg.
Boor niet te dicht bij de bestaande kabel uiteraard.Nu gaan we verder met de kabelboom / elektrisch schema.

Het ziet er moeilijker uit dan het is…
Trek door het geboorde gat de 13 (of 9 als je hebt gestript zoals ik heb gedaan) kabels naar binnen toe. Kit het gat naderhand af tegen vocht!
Op de aansluitstekker van de servo/stuurcomp staan de letters vermeld die ook in het schema staan (A,B,C etc). Zorg er dus voor dat je de goede verbindingen maakt!
Ik heb een extra gat in het rubber geboord waar de stekker van je ruitenwissermotor naar buitenkomt en daar de 9 kabels doorheen getrokken en naar de servo geleid.
Binnen in je auto leg je A B C en F naar de nieuwe stuurschakelaar. Tevens leg je F naar een geschakelde plus draad, van je contactslot bijvoorbeeld.
Draad E gaat aan massa (op de dashboardkreukelbalk zit een centrale massa aansluiting, gebruik die).
Klik je koppelingsschakelaar in het vierkante gat dat zichtbaar is als je door het gat van je zekeringskast kijkt.
Let op, past maar op 1 manier.
Zorg ervoor dat je de 3 polige contrastekker op de sloop hebt gehaald! Zit bv op diesel astra g’s en sommige benzines.
De stekker heeft 3 draden, zwart, grijs en bruin.Bruin leg je aan aarde ergens
Zwart gaat naar F
Grijs naar DLeg draad G naar de zwartgele draad van je remlichtschakelaar, dit gaat t beste door via de plek waar je tellerunit zat de remlichtschakelaar een kwartslag te draaien en naar je toe te trekken. Nu kan je er makkelijk een draad opzetten.
Draad H gaat naar je OBD stekker, ik heb niet de moeite genomen deze aan te leggen, was me teveel moeite, en ging er van uit dat ik ’t foutloos uit zou voeren :afro
Draad K is belangrijk, leg deze aan de blauwrode draad die naar je tellerunit gaat. Dat gaat het beste door de isolatie iets los te snijden en een beetje plek te maken voor de aansluiting.
Bouw alles weer in elkaar van binnen.
Monter de servo/stuurcomp met de beugel aan je auto door de tapeinden door de geboorde gaten te steken en aan de achterkant vast te zetten met M8 moeren.
Haal eerst je primaire gaskabel los (clipje).
Monteer de secundaire gaskabel op de servo, en de andere kant op je gasklephuis. Haal hem door het rechthoekige gaatje heen en klik ‘m vast. (Ook op 2de afbeelding te zien).Door middel van het klemmetje op de secundaire kabel kan je de vrije slag afstellen, zorg dat de kabel span staat maar niet je gasklep opentrekt.
Sluit de stekker van de servo aan op je servo.
Ga testrijden en check het volgende:
CC moet uitvallen bij aanraken koppeling, bij aanraken rempedaal, bij indrukken “0” op stuurschakelaar.
CC moet versnellen bij indrukken tweede knopje, vertragen bij eerste knopje van bestuurder uit gezien.
Werkt alles, proficiat, je hebt met succes CC op je assie gebouwd!
Werkt het niet, begin van voor af aan en check alles opnieuw!
Hier wat foto’s van t resultaat:



-
AuteurBerichten