Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2009 om 19:19 In reactie op: Z20LET een feit, update 01-02 70mm RVS voorpijp + demper #17490111
Baas J.
DeelnemerCruise control werkt ook nu… lag gewoon aan remlichtschakelaar :P
Baas J.
DeelnemerZal zaterdag eens even komen buurten :D
Baas J.
DeelnemerJa, maar hij heeft een F, en jij hebt een G ;)
Lees mijn ombouwtopic maar es door, das van een G.
Het is een hele lijst die Nick opnoemt, maar de helft is “nutteloos”, waarmee ik bedoel, zonder die mods rijd ie ook. Daar hoef je de motorruimte niet voor te spuiten of een race kat te monteren, Snappie. Beperk je dus tot noodzakelijke dingen eerst. Bij het “How to” gedeelte heb ik opgesomd wat je sowieso nodig hebt.
Baas J.
DeelnemerIk wil ook naar EDS…. maar wil eerst mn auto RDW laten omkeuren.
Sowieso wil ik eerst al het “andere” doen.. dus RVS uitlaat etc etc…. daarna pas de phase 1 afstellen op die opzet.
Hoelang duurt het in de regel dat je terecht kunt bij EDS? Lange wachttijden? Zit een banksessie voor en een banksessie erna er standaard bij trouwens?
Baas J.
Deelnemer
Binnen!
Baas J.
Deelnemerorigineel gepost door mayhem
origineel gepost door Lamborghini
Hartelijk dank voor jullie reacties tot dusver.Het is me toch best wel een flink bedrag dat ik erin moet stoppen in dat geval.
Maakt een gewone 2.0 16v (dus zonder turbo) nog veel uit in kosten of is het zonde dan juist op dat te besparen terwijl het zoveel meer oplevert?naar een normale 16v.. 1500 euro ofzo. koop een afgekeurde astra gsi 16v en hang alles over.
let wel.. prijs is by zelfbouw
Inderdaad, ben het met mayhem eens.
Koop de eerste beste kroepoek GSi en hang alles over…ook de achteras etc etc. Blok met minder dan 200.000 km er op is een zeldzaamheid, c20xe met minder zou ik eerder niet vertrouwen dan wel ;)Baas J.
DeelnemerIk ben van een OPC I (X20XER 160pk) naar een OPC II (Z20LET Turbo 200pk) gegaan en het kostte me in tegenstelling tot de reacties hierboven geen geld…
Had een extra auto gekocht, blok eruit gehaald, mn eigen blok en onderdelen van de 2de auto verkocht en had mn geld eruit. Zo kan je het ook doen..
Maar jij wil ook van minimaal naar maximaal (1.6 8v naar een turbo) das wel een heel verschil.. en betekend ook veel meer aanpassen. (Ook remmen, brandstofpomp etc etc..)
Baas J.
DeelnemerHet gaat me juist om die kat…. maar heb er waarschijnlijk al een.
Baas J.
DeelnemerVergeet het maar gewoon… gaat niet lukken… Plus, volgens mij heb je exact dezelfde vraag een aantal weken terug gesteld? :s
Baas J.
DeelnemerGoeie tip!! Zal er zo eens even kijken!
Baas J.
Deelnemerhttp://www.em-racing.de/index.php?k=31
Welke is het?! ArtikelNr.: PN00157 waarschijnlijk?
Baas J.
DeelnemerIk heb het al opgelost…
Even een paar inkopen gedaan:
Deze gaat de standaard inlaat vervangen, high flow V2A aanzuigstuk. Zit ook al handige 25mm DV aansluiting op.

Powerrohr bij M-Tech besteld.
Nieuwe complete Z22SE luchtbak bij dealer besteld.
HKS SSQV nog even in USA bestellen (zit je dan trouwens niet met invoerrechten??)
En nog ff achter paar samco slangen aan… aangezien mtech dicht is gaat dat mischien nog een probleem worden. Oh heeft iemand toevallig nog 90graden van 70 naar 63mm liggen en 45graden 70mm?
Baas J.
DeelnemerWaarschijnlijk de gaffel vast… durf er bijna om te wedden…
Baas J.
DeelnemerHad m ook… maar werkt niet meer helaas..
Baas J.
DeelnemerEn hoe zit het dan met stekkers voor stoelverwarming? Zijn die toevallig geintegreerd in de kabelboompjes die naar je stoel gaan voor airbags? Zag nl volgens mij 1 van die kleuren daar in zitten (bruin/groen) als ik t goed heb.
Baas J.
DeelnemerIk heb ook die olie lucht binnen als ik aan kom rijden, afrem en wacht voor een stoplicht… waar ligt dat precies aan?
Baas J.
DeelnemerDraai de grote torx bouten los bij de T vormige steunen. Er zijn 3 van die steunen in totaal geloof ik..
Baas J.
DeelnemerIk heb trouwens voor die inlaat een brandstofleiding lopen… vokgens mij gaat jouw systeem helemaal niet passen op een Astra G?
Baas J.
DeelnemerBaas J.
Deelnemer– En heb je dan een Mtech z22se luchtfilterhuis of een originele GM?
– Mijn carterontluchting ligt al anders, slang erop naar K&N filtertje en dan de buitenlucht in (APK afkeur, weet t).
– Powerrohr besteld zonder DV aansluiting.
– Wat is de binnendiameter (25mm?) van het blauwe slangetje dat naar je DV gaat, die op eerste pic van bovenstaande post dus? Deze 45 graden slang is ook een Samco?
– Bedoel je trouwens niet van 70mm naar 63mm? ipv de genoemde bocht van 70mm naar 60mm?
Baas J.
Deelnemernippel in je gasklephuis verstopt?
Baas J.
Deelnemerorigineel gepost door DEEF
hoezo op subaru’s? :wtf
wat hoort er volgens jou dan op een opel?????
HKS-ssqv’s hebben het mooiste geluid.blaast af als een gek:thumbup:thumbup geen “whoojs”
vooral bij langzaam optrekken en schakelen.heb deze op de amerikaanse E-bay gekocht voor 130 euro incl. verzend:P!!!!!moest alleen nog adapterflensje kopen van 2 tientjes…………………………..hier kost zo’n HKS makkelijk 200
zonder flens…….Heb net het geluid gehoord op USA ebay… klinkt erg gaaf… die adapterflensjes, waar zijn die voor nodig en wat zijn de maten daarvan? Heb je misschien nog wat meer foto’s van hoe het bij jou zit?
Baas J.
DeelnemerPffff nu weet ik het helemaal niet meer…. ik zie dat je ook in Zeeland woont, anders kom ik es langs?
@ DEEF Dat whoosh is toch juist wat je wil of…?
Welke samco slangen heb je trouwens nodig als je een originele Z22SE luchtfilterbox monteert ipv die van mtech (of krijg je van mtech ook gewoon een z22se box?) ze lijken namelijk anders.. Prijs van mtech is 90 euro en bij de dealer kost een originele 130 euro. Iemand die hier iets over weet?
Baas J.
DeelnemerHKS-ssqv dump-valve horen op Subaru’s?
Waar is die te koop?
Baas J.
DeelnemerIk ga hier een benodigdheden lijst zetten voor als je ook een ombouw in gedachten had. Het gaat hierbij om een (snellere motor) van een Astra G (coupe) naar een Astra G (coupe) te bouwen. Wellicht dat veel hetzelfde is van een Astra H naar een Astra G. Maar dit laat ik buiten beschouwing.
Het is altijd verstandiger een complete auto te kopen dan een los blok. Daar ben ik zelf nu achter. Koop je echter toch een los blok, zorg dan dat je de volgende spullen erbij hebt van de auto waar het blok uitkomt;
– Stuurcomputer (ECU)
– Transponders (bovenste stuk van de contactsleutels)
– Startonderbreker
– Bij Z motoren het elektrisch gaspedaal
– Kiekert (zwart kastje achter dorpel passagiers beenruimte, anders werkt je CV later niet meer).
– ABS pomp
– Complete motor met alle aanbouwdelen + bak + steek-assen + motorboom
– Chassiskabelboom motorruimte
– Chassiskabelboom binnenruimte
– Tellerklok
– Uitlaatsysteem (kan oa downpipe bij een turbo zijn en middendemper).
– Airco slangen (er zit verschil in HB en Coupe!!)
– 2 Schakelkabels (als je van stangensysteem naar kabels gaat)– Eventueel de 5 gaats naven + abs sensoren en grotere remmen. (bv. OPC)
– Eventueel zijn MID, maar dat is niet noodzakelijk als je die al had, heb je hem niet, meenemen!Algemene tips:
– Bereid je goed voor, weet waar je aan begint. Ja, het gaat geld kosten, soms meer dan je denkt. Toch kun je al heel veel dingen voor zijn zodat je goed doorkunt.
– Zorg dat je de onderdelen die je nodig gaat hebben al in huis hebt, denk hierbij aan nieuw distributieset / remmen / olie / filters / bougies / remolie / koelvloeistof etc etc.
Pak een ombouw grondig aan, als het open ligt kan je er zeer gemakkelijk bij. Later niet meer.– Zorg er voor dat je alvast wat van die “klik-kabelbinders” haalt bij Opel. Hier zit bijna je gehele draadboom mee vast.
Haal ook wat verschillende maten speedplugs (die zwarte ronde dingen met een pinnetje in t midden).– Bespaar nooit op pakkingen e.d. Bij twijfel altijd vervangen. Je slaat jezelf voor je kop als je inbouw erachter komt dat er ergens diep van binnen waar je nu niet meer bij kunt iets lekt.
– Vervang de versnellingsbak olie bij uitgebouwde bak, alleen dan kan de aftapplug los en kan je ‘m daarna simpel vullen. Gebruik originele GM olie (8e per flesje, je hebt er 2 nodig).
– Absoluut onmisbaar zijn 2 assteunen en een mobiele motortakel. (Kan je huren bij Boels voor 30e per dag). Een brug is niet noodzakelijk, wel handig.
– Schaf een goed set in- en uitwendige Torx sleutels aan. Hier zit bijna alles mee vast.
– Pas op met het opendraaien van het aircosysteem, staat flink onder druk, krijg je het in je ogen dan heb je echt een groot probleem. Kan zelfs leiden tot blindheid. Doe dit dus met beleid!!
– Als je ABS pomp los is geweest krijg je het systeem niet meer ontlucht, je zal naar de garage moeten om mechanisch pulserend te ontluchten. Denk erover na hoe je je auto daar krijgt.
Mits goed voorbereid, alles aanwezig en geen onaangename verrassingen onderweg is een ombouw in circa 5 dagen te doen.
Hier ga ik er vanuit dat de donormotor nog in de andere auto zit. Heb je echter alles al los liggen is het in een lang weekend te realiseren.
Dag 1: Afkoppelen en uitbouw donorblok + Dash verwijderen en kabelboom
Dag 2: Afkoppelen en uitbouw van je oude blok
Dag 3: Donorblok voorbereiden voor inbouw, distributie doen, filters etc etc. Dashboard eigen auto demonteren + demontage oude kabelboom
Dag 4: Inbouwen donorblok + motorruimte afbouwen
Dag 5: Nieuwe kabelboom + dashboard terug monteren + testen.Dit kan eventueel een levende post worden waar steeds dingen worden in aangepast en toegvoegd.
Jullie input is meer dan welkom.
Specifieke vragen kun je ook altijd stellen in een topic of via PM.
-
AuteurBerichten