Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Baas J.
DeelnemerGaat je hoogstens 10pk geven? Zonde van t geld…
Baas J.
Deelnemerzou je goed 2e hands moeten vinden… rijden genoeg 1.6jes rond!
Baas J.
DeelnemerOPC bumper altijd +1
Baas J.
Deelnemer18″ origineel?
Dacht dat die alleen in 17″ en 19″ (VXR) bestonden?
Baas J.
DeelnemerMtech sowieso duur….
Baas J.
DeelnemerIk merk er in elk geval niks van…
Maar eerst maar es die HKS / 70mm RVS uitlaat / en chippen en dan meld ik me wel weer :D
Baas J.
Deelnemerorigineel gepost door wesley015
En kun je een turbo op de X1.6SZR monteren?Als je een paar 1000 klaar hebt vast wel xD
Baas J.
DeelnemerIk zou gewoon ff zoek functie gebruiken… vraag komt elke week :D
13 oktober 2009 om 10:00 In reactie op: Omdat jullie het zo graag willen: het show your PUSSY topic #17535349Baas J.
Deelnemer“Ik heb ook een poes, een harige op pootjes” hahahaha
GENIAAL!
Baas J.
Deelnemerpics??
Baas J.
DeelnemerZaterdag wordtie gemonteerd ;)
12 oktober 2009 om 13:22 In reactie op: Z20LET een feit, update 01-02 70mm RVS voorpijp + demper #17490127Baas J.
Deelnemer




KLAAR!!
Nu nog polijsten eigenlijk…maar ach who cares…
Gelijk optie genomen om 2e kat weer moeiteloos terug te kunnen zetten voor de keuring.
12 oktober 2009 om 10:12 In reactie op: Z20LET een feit, update 01-02 70mm RVS voorpijp + demper #17490124Baas J.
Deelnemer2500km ofzo?
Nog geen moment spijt van de ombouw gehad hoor ;)
Baas J.
Deelnemerorigineel gepost door IceFreak
origineel gepost door wesley015
Dit is mijn astra G uit 1998
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GARVAOVS.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CT3WHGRP.jpg
(hoe kan ik de foto’s hier laten zien)Er zit een X1.6SZR in en zoals jullie weten is het niet het snelste blok.
Nu wil ik er een ander blok in zetten. Ik dacht zelf aan minimaal een 1.8 maar het liefst een 2.0.
Nu wil ik graag de volgende dingen weten:– Welke motor er in past (motor nr.).
– Welke versnellings bak er bij hoort.
– Wat er nog meer vervangen moet worden.
– Welke aanpassingen er moeten worden gedaan zoals remmen,motorsteunen ect.Is er iemand die er ervaring mee heeft bij de astra G
Antwoord:
-Elke motor past er in principe in. Zelfs een V6 ;). Ligt er maar net aan wat je wil en hoeveel je ervoor neer wel leggen. Wat ik zou doen, gooi er een 2 liter in (X20XEV of de OPC X20XER). Dan heb je voldoende vermogen en je kan hem zo omkeuren (want die motor is standaard ook geleverd in een Astra)
-Versnellingsbak kan helaas niet zeggen
-Bij een motorwissel zou ik in ieder geval de distributieriem, waterpomp en spanrollen vervangen. Ligt er aan hoeveel de motor heeft gelopen, dan moet er eventueel nog meer gereviseerd worden.
-Motorsteunen etc. weet ik ook niet 100%, volgens mij zijn deze hetzelfde als je maar een motor erin legt die er standaard ook in geleverd is.Succes!
Zo omkeuren zit er niet in hoor… ik ging van X20XER (OPC1) naar Z20LET (OPCII), kostte me bijna 500 euro totaal.
Ook al is de Z20LET standaard geleverd in een Astra G, zegt helemaal niks!
Lees mijn ombouwtopic is door en bij how to staat ook e.e.a. uitgebreid beschreven.
En jij gaat van een 1.6 naar een 2.0…betekend nog meer aanpassen dan ik moest (ik had al grote remmen etc).
Ombouwtopic:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=107922Het is altijd verstandiger een complete auto te kopen dan een los blok. Daar ben ik zelf nu achter. Koop je echter toch een los blok, zorg dan dat je de volgende spullen erbij hebt van de auto waar het blok uitkomt;
– Stuurcomputer (ECU)
– Transponders (bovenste stuk van de contactsleutels)
– Startonderbreker
– Bij Z motoren het elektrisch gaspedaal
– Kiekert (zwart kastje achter dorpel passagiers beenruimte, anders werkt je CV later niet meer).
– ABS pomp
– Complete motor met alle aanbouwdelen + bak + steek-assen + motorboom
– Chassiskabelboom motorruimte
– Chassiskabelboom binnenruimte
– Tellerklok
– Uitlaatsysteem (kan oa downpipe bij een turbo zijn en middendemper).
– Airco slangen (er zit verschil in HB en Coupe!!)
– 2 Schakelkabels (als je van stangensysteem naar kabels gaat)– Eventueel de 5 gaats naven + abs sensoren en grotere remmen. (bv. OPC)
– Eventueel zijn MID, maar dat is niet noodzakelijk als je die al had, heb je hem niet, meenemen!Algemene ombouwtips:
– Bereid je goed voor, weet waar je aan begint. Ja, het gaat geld kosten, soms meer dan je denkt. Toch kun je al heel veel dingen voor zijn zodat je goed doorkunt.
– Zorg dat je de onderdelen die je nodig gaat hebben al in huis hebt, denk hierbij aan nieuw distributieset / remmen / olie / filters / bougies / remolie / koelvloeistof etc etc.
Pak een ombouw grondig aan, als het open ligt kan je er zeer gemakkelijk bij. Later niet meer.– Zorg er voor dat je alvast wat van die “klik-kabelbinders” haalt bij Opel. Hier zit bijna je gehele draadboom mee vast.
Haal ook wat verschillende maten speedplugs (die zwarte ronde dingen met een pinnetje in t midden).– Bespaar nooit op pakkingen e.d. Bij twijfel altijd vervangen. Je slaat jezelf voor je kop als je inbouw erachter komt dat er ergens diep van binnen waar je nu niet meer bij kunt iets lekt.
– Vervang de versnellingsbak olie bij uitgebouwde bak, alleen dan kan de aftapplug los en kan je ‘m daarna simpel vullen. Gebruik originele GM olie (8e per flesje, je hebt er 2 nodig).
– Absoluut onmisbaar zijn 2 assteunen en een mobiele motortakel. (Kan je huren bij Boels voor 30e per dag). Een brug is niet noodzakelijk, wel handig.
– Schaf een goed set in- en uitwendige Torx sleutels aan. Hier zit bijna alles mee vast.
– Pas op met het opendraaien van het aircosysteem, staat flink onder druk, krijg je het in je ogen dan heb je echt een groot probleem. Kan zelfs leiden tot blindheid. Doe dit dus met beleid!!
– Als je ABS pomp los is geweest krijg je het systeem niet meer ontlucht, je zal naar de garage moeten om mechanisch pulserend te ontluchten. Denk erover na hoe je je auto daar krijgt.
Mits goed voorbereid, alles aanwezig en geen onaangename verrassingen onderweg is een ombouw in circa 5 dagen te doen.
Hier ga ik er vanuit dat de donormotor nog in de andere auto zit. Heb je echter alles al los liggen is het in een lang weekend te realiseren.
Dag 1: Afkoppelen en uitbouw donorblok + Dash verwijderen en kabelboom
Dag 2: Afkoppelen en uitbouw van je oude blok
Dag 3: Donorblok voorbereiden voor inbouw, distributie doen, filters etc etc. Dashboard eigen auto demonteren + demontage oude kabelboom
Dag 4: Inbouwen donorblok + motorruimte afbouwen
Dag 5: Nieuwe kabelboom + dashboard terug monteren + testen.Baas J.
DeelnemerAchter je tellerhuis zit een dikke massakabel op je frontbalk geschroeft. Check deze is.
In de voetenruimte bestuurderskant, achter het kleine schoppaneel zit nog zo’n aarde verbinding. Check deze ook. Dit zijn in elk geval de hoofdmassapunten binnenzijde.
11 oktober 2009 om 16:45 In reactie op: Z20LET een feit, update 01-02 70mm RVS voorpijp + demper #17490122Baas J.
DeelnemerIk heb aangepaste kentekenpapieren… staat dus als OPC Turbo verzekerd.
Baas J.
DeelnemerZiet r niet uit qua laswerk.. en is een 60mm !
Baas J.
DeelnemerJe gaat toch geen race kwaliteit op een 1600 zetten?! Dat zou echt geld verspillen zijn!
11 oktober 2009 om 15:06 In reactie op: Z20LET een feit, update 01-02 70mm RVS voorpijp + demper #17490120Baas J.
Deelnemerorigineel gepost door wesley015
wat is er met je oude motor gebeurt. En heb je de elektrische spiegels nog.X20XER blok is verkocht.
Ik heb de elektrische spiegels inderdaad nog liggen!
origineel gepost door Spacejam
mooie auto!wat betaal je zoal aan verzekering nu als ik vragen mag?
Ik betaal een kleine 600 per jaar.
Wat me niet duur leek… als je je bumper kapot rijd zit je daar nl al bijna op!Baas J.
DeelnemerDorpels met die klinknagels worden niet meer gemaakt en zijn niet te krijgen.
Baas J.
DeelnemerKoekiemonster tuning!
Baas J.
Deelnemer
Binnen! Limited black edition! Voor omgerekend 98,-!
En dat was inclusief de flensadapter om m op de inlaat te monteren!
Baas J.
Deelnemeruhm ik zie niemand met lang haar?
Baas J.
DeelnemerDas t grote geheim ;)
Baas J.
DeelnemerWat denk je van spiegels?
In de stootstrip staat “sport”
Bumperlip klopt nietGewoon een 1.6 wanna be ;)
-
AuteurBerichten