Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mechanische begint bij 20 en heeft 1 schaalverdeling die overal gelijk is.
Elektronische begint bij 0 en de schaalverdeling verandert zodat hogere snelheden dichter bij elkaar staan.Verder vind ik die ierse opvallend. Die begint bij 0 en heeft de schaalverdeling overal hetzelfde.
@Helmer opelfan wrote:
Ik gebruik Photobucket kwaliteit blijft zoals de foto’s worden geüpload
Is niet helemaal waar, vooral bij grote fotos gaat de kwaliteit toch wel wat omlaag. Maar gebruik het zelf ook daar niet van.
On-topic, ziet er goed uit!14 april 2014 om 18:06 In reactie op: STEMMEN Photoshop contest 54: Chevrolet Corsa Classic #18227918En we hebben een winnaar. Gefeliciteerd peter. Jij mag een nieuwe foto uitkiezen:)
Zo zien mijn tellers er nu uit. Is mijn originele tellerbak met gsi/tigra omlijsting zoals wim dat ook heeft, maar dan met witte tellerplaten en rode wijzers.

Voordat ik de witte tellerplaten had heb ik ook nog zelfgemaakte tellerplaten gehad met mijn nickname erin verwerkt, en origineel oranje gsi/tigra wijzers:

@joop1970 wrote:
Zou de zuigers even uit de klauwen halen, wil nog wel is wat roest op de zuigers zitten. Even netjes invetten met REMMEN vet en weer terug schuiven.
Ook een flesje remvloeistof is handig.Remmenvloeistof wist ik inderdaad, de zuigers even invetten had ik niet aan gedacht. Wil ze waarschijnlijk eerst rood(?) spuiten dus ik neem aan dat de zuigers er dan zowieso uit moeten
Om de een of andere reden komt die nummerplaat me bekend voor…
spatbordrandje zou er ook wel weer terug op mogen linksvoor hahaZoek naar een corsa gsi/tigra teller. Vaak zijn ze op de sloop nog wel te vinden. Eventueel kun je ook alleen de omlijsting van de klokken overzetten zodat je “diepere” klokken hebt.
Deze teller is dat:

Ik heb mijn originele teller met de omlijsting van de klokken zoals hij hierboven staat. Verder heb ik er witte tellerplaten inzitten. Voordeel is dat mijn kilometerstand nog helemaal klopt:)
Dank, dank voor alle reacties haha. Ik denk dat gsi remmen op een 90 pk corsa’tje meer dan genoeg is haha.
Ik ga ze eind volgende week of de week erop ophalen. Schijven, klauwen en blokken. Heb ik zo alles compleet of moet ik nog ergens aan denken?
Nog een vraag:
Zijn de remmen van een astra gsi 8v hetzelfde als die van een 16v?
Kan deze overnemen:
http://m.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m797733876-opel-astra-f-gsi-2-0-8v-16v-remschijven-remblokken-nieuw.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Staat echter bij 8v/16v dus daarom de vraag.
Zijn dit de 256×24 remmen waar jij het over hebt wim?
Heb gemaild en hij heeft ook nog remklauwen dus dan heb ik alles compleet toch?Alvast bedankt :thumbup
@JJ- wrote:
Wajoo, bijna 2jaar member en nog nooit gespot :O
Zag vorige week een nette Corsa C richting velperbroekcircuit rijden maar vergeten fotootje te maken ;$
next time better ;)Aah je bent niet de enige hoor haha, ben volgens mij ook nog nooit gespot.
Ik spot trouwens met enige regelmaat een corsa opc ardenblau. Staat vaak in tegelen op de kaldenkerkerweg bij een garage of iets dergelijks.
Bedankt in ieder geval al voor vele reacties! Maakt zo’n forum erg handig natuurlijk.
Andere motor ben ik niet van plan. Het idee kwam vooral in me op omdat ik er toch al aan moet beginnen, dan misschien maar meteen een upgrade. Maar wat ik hier dus lees is:
Optie 1: gewoon de remblokken vervangen
Optie 2: betere (duurdere) blokken plaatsen en eventueel gegroefde/geboorde schijven in dezelfde maat als nu (236mm)
Optie 3: andere schijven, blokken en klauwen van bijvoorbeeld een astra gsi.Het verven wat iemand al eerder noemde is ook zeker een leuke optie waar ik zelf ook al aan dacht.
Dan ga ik even in beraad voor mezelf en beslis ik binnenkort wel wat ik doe. Heb nooit problemen gehad met te weinig remkracht maar meer is natuurlijk nooit verkeerd. Daarbij vult het de ruimte achter het wiel net wat mooier als er grotere schijven achter zitten:)
Bedankt in ieder geval :thumbup
Overigens, is het verschil vsn mijn remmen groot met die van een corsa b gsi? (256mm) anders is dat natuurlijk ook een optie.
7 april 2014 om 16:02 In reactie op: STEMMEN Photoshop contest 54: Chevrolet Corsa Classic #18227910Bij mij was het juist het idee om er een opel van te maken door er een gsi bumper op te zetten :jerry
Ik heb trouwens op peter. gestemd. Dikke shop :thumbup Had misschien nog iets meer schaduw mogen hebben onder de auto


http://www.taringa.net/posts/autos-motos/14912744/Corsa-Turbo-16v-Ortiz-solo-para-entendidos.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Update:

@jurgen boes wrote:
kleine update gemaakt voor de contest gister,
tijd voor een polletje denk ik,
toch bart?!Denk niet dat er nog iemand iets in gaat sturen maar heb in de post morgenavond 23:59 staan dus wel zo netjes om t daar bij te houden. Dus updates kunnen nogsteeds :D
3 april 2014 om 17:34 In reactie op: Stemmen fotowedstrijd 24: "Laat die snotneus maar eens zien" #18226629Petrolhead gestemd,
Wat een ontzettend gave astra!
Goede inzendingen allemaal :D
Obdanks dat het n foto is… Ziet er dik uit :jerry
Oh, dat heb ik nooit mee gekregen. Maar heb zelf ook een tijd niet meegedaan. Heb het jaren geleden samen met Benjamin (calike) opgezet en er was in het begin redelijk wat animo voor.
Het blijft wederom nog erg rustig met de inzendingen. In tegenstelling tot wat het enkele jaren geleden nog was haha.
@marcelnl wrote:
de achtergrond bedoel ik, is wat druk, maar heeft te maken met smaak.
kleine tip;alle zijruiten zijn donker gemaakt, maar als je via de voorruit kijkt, is de rechter zijkant niet donker.
die nog ff verbeteren. ;)Danku inderdaad over het hoofd gezien:) Even aanpassen nog
En over de achtergrond, vast niet wat de meeste mooi vinden maar daarom is het ook mijn shop natuurlijk:p@joop1970 wrote:
Geen onderhoudsbeurt gegeven?
Uiteraard wel onderhoud.
In de laatste 15.000 km:
-waterpomp, distributieriem en spanrollen laten vervangen
-benzinefilter, luchtfilter, oliefilter + olie zelf vervangen
-uitlaat zelf vervangen vanwege rammel in de middendemper (geen apk afkeur) mocht iemand nog een goede originele einddemper (1.4/1.6 16v) met een afgerond vierkant sierstuk nodig hebben heb ik deze nog liggen.
-bougies + bougiekabels vervangenAlles voor het eerst dus veel geleerd en het meeste ook nog goedkoop kunnen doen:)
Vorig jaar moest ik voor de apk zelf:
-handremkabel vervangen
-achterremmen opschuren en 1 nieuwe remcilinder plaatsen om het remverschil op de achteras weg te krijgen.Verder heb ik vooral kleine optische dingen aan de auto gedaan en met ICE installatie bezig geweest.
Het ging me nu om de kosten met de apk. Ik had verwacht dat na 15.000 km, waarvan ook een behoorlijk deel door het bos scheuren is toch wel voor wat kleinigheidjes hadden gezorgd maar dat viel dus reuze mee.
Over een paar weken heb k m 2 jaar en dik 31.000 km. Nog geen moment spijt gehad van mijn eerste autootje:)Hoezo herrie?:p
/ / /
-
AuteurBerichten