Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De wielranden zou ik plastidippen. Ik heb het inmiddels meerdere malen aangeraden, en sommigen vinden het niks. Ik zelf ben er tevreden over omdat het zelfs voor een leek eenvoudig is en je de bumpers en spatborden niet perse hoeft te verwijderen.
Het gebonk achter kan al komen omdat de klem waarmee de einddemper op de pijp vast zit net vervelend gedraaid zit. Deze zit met 2 moeren vast. Deze klem zit precies bij de achteras en als deze recht naar beneden raakt hij de achteras zonder inveren al bijna.
Lampje in de kofferbak heeft het bij mij nooit gedaan (sinds ik de auto heb). Heb wel eens geprobeerd dit te fixen maar na een tijdje had ik er geen zin meer in. Toen neon in de kofferbak gemaakt. Maar lijkt me voor jou irrelevant :jerry
Vanavond een rondje geweest rijden met mn buurjongen. Hij heeft 3 weken geleden een astra 1.4 turbo sport uit 2010 gekocht. Heerlijke wagen trouwens :)
Ik reed voorop en nam redelijk laat een afslag die hij daardoor dus miste. Moest daardoor even wachten en kon het niet laten wat leuke foto’s te maken :kewlpics



Get low, get low :afro
Nieuwe avatar, dus weer eens gaan raten. Zie ik een prachtige avatar van een tweeling vectra. Gave avatar Stoffel. Dikke 9 voor jou!
Mijn voorspoiler zojuist gefixt, door middel van “stitches” met tie wraps. Deze voorspoiler is een keer doormidden gegaan toen ik vast kwam te zitten.. Opzich heeft dit ook wel wat :jerry



@ivartje wrote:
Dit is alweer n andere die ik toen had was een zwarte gsi , die v6 die ik nu heb is n rooie uit 93
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
Oh wat is er met de zwarte gebeurd? Heb je alles gewoon overgezet in de rode?
Zeker mooi Ivar:D Ken je corsa nog van toen je (zonder v6) bij me was. Blijft een gave auto met al die opties erop :jerry
Van mijne heb ik gisteren na de apk gelijk de verzekering geregeld en de schorsing beëindigd. Gisteravond meteen in Duitsland vol getankt.
Autootje rijdt prima, ook op hogere snelheden.
Heeft hem goed gedaan dat ik hem tijdens de schorsing nog zo nu en dan uit heb gelaten:)Zonder problemen GOEDGEKEURD!! :jerry :jerry
Morgen wegbrengen voor apk. Hopelijk daarna (eindelijk) weer de weg op :angel :angel
Ik zou eerst even je zekeringen checken. Bij mijn eigen corsa b heb ik (min of meer) dezelfde symptonen gehad toen ik een testritje maakte met 1 zekering eruit. Ging de eerste paar kilometers goed maar daarna MM-lampje, bokken en trillen…
Toen even stil gezet en afgezet. Daarna starten en ik kon weer naar huis. Weet zo niet meer welke zekering het was die ik eruit had toen.. Ik haf iets aangesloten waarschijnlijk wat ik nog niet helemaal vertrouwde. Kapotte zekeringen kunnen in ieder geval vreemde symptonen geven, ook al lijkt de zekering op motorisch gebied niks te doen.EDIT: zie nu dat je de bedrading allemaal al nagekeken hebt, dus ik ga er van uit dat je de zekeringen ook allemaal al 1 voor 1 bekeken hebt.
@warhamstr wrote:
Vette velgjes! Merk en type?
Bedankt! Geen idee, zowieso geen “echt” merk.
Ik wilde destijds 5 spaaks velgen, maar vond dat zo gewoontjes, toen deze “imitatie-bbsjes” voor een leuke prijs op kunnen halen vlakbij.
Ik vind ze zelf ook super staan, moet wel nog even wennen aan de nieuwe banden die erop zitten. Van 195 terug naar de originele 165 in breedte. De auto oogt er een stuk minder lomp door.
@bandido wrote:
.B4R7. hoeveel spuitbussen heb je verbruikt als ik vragen mag :D
Met 3 spuitbussen heb je meer dan genoeg. Ik heb toen denk ik een laag of 7/8 gespoten. Laagjes zo dun mogelijk zoals ik al zei. Het spul wat uit de spuitbus komt is een soort rubber/plastic spul. Alle lagen hechten aan elkaar en alles wat je geknoeid hebt trek je er zo vanaf. Evengoed afplakken want spetters krijg je niet makkelijk weg. Zelfs als je geen ervaring hebt met spuiten komt het wel goed. Dunne lagen die niet druppelen of drijven omdat het oppervlak verticaal is, dat is het belangrijkste. Je ziet dan zelf wel wanneer je genoeg lagen hebt.
Ben er zelf super tevreden mee:) Hooguit eens in de 3 jaar even spuiten als het goed gespoten is.
Ik heb ze 2,5 jaar geleden geplastidipt
Resultat vandaag de dag:


Er moet bijgezegd worden dat de linkerkant er nog beter uit ziet dan de rechterkant. Rechts kun je zien dat ik geknoeid heb met tanken :swear
Met 1 avond klaar en hoeft niet gedemonteerd te worden.
– Eerst ontvetten (dasty)
– Afplakken met kranten en schilderstape.
– Dan is het de kunst om zo dun mogelijk laagje voor laagje plastidip aan te brengen. Bij mij zitten er n laag of 6-7 op. Tussen elke laag die je spuit even n minuutje of 20 wachten.Zo heeft het er ooit uit gezien toen ik de auto kocht:

Mooie corsatjes allemaal hoor. Heb de mijne vandaag weer eens gepoetst. Helaas nog steeds geschorst :fy1 Maar daar komt snel verandering in:)



Hij mist hier overigens zijn voorspoiler en de spatbordrandjes (vooral rechts) zouden nog een keer gespoten mogen worden. Ruitenwissertje zit scheef. Gaat binnenkort allemaal opgelost worden zodra hij weer de weg op mag:)
Thanks broer,
Bedoeling is inderdaad:
-koelvloeistof vervangen
-forte motorflush en dan nieuwe olie+filter
-forte fuel system cleanerDan nog wat hele kleine dingetjes:
-(mogelijk) originele luchtfilter terugbouwen
-hendeltje richtingaanwijzer vervangen
-handremkabel aanspannenDan nog even nalopen, maar ik verwacht geen al te gekke dingen.
De Corsa rijdt weer:D.
luchtlek is opgelost met n nieuwe inlaatpakking en een nieuwe slang tussen de gasklep en het inlaatspruitstuk.Nu nog even de puntjes op de i zetten en als het n beetje meezit laat ik hem volgende maand keuren:)

Deze zie je als het bovenste deel van je inlaatspruitstuk los is. Ook de groene pakking kan slecht zijn.
Als je alles los hebt, probeer het zaakje meteen wat schoon te maken als het nodig is, met bijvoorbeeld remmenreiniger. Wel een beetje zuinig met dit spul. Je wil er eigenlijk niets van in je blok krijgen.Het kan meerdere oorzaken hebben. Het is lastig om op basis van die informatie iets nuttigs te zeggen maar ik verdenk (in die volgorde)
– kapotte thermostaat
of
– lambda sonde
of
– Lucht in het koelsysteem
of
– In een ergste geval je waterpomp of eventueel je koppakking maar daar ga ik niet van uit.Maakt het niet uit in welke versnelling je zit? Dus in elke versnelling op dat toerental?
Lijkt mij weinig te zeggen. Om hierbij te kunnen moeten de schijven en blokken gedemonteerd zijn. Dan met vet aanbrengen terwijl je met de rem ingedrukt de hoes bij de zuiger opzij te schuift. Lijkt moeilijker dan het is.
(sommige zweren bij ATE vet, andere gebruiken kopervet, geen idee wat het beste is)Is je remzuiger niet kurkdroog? Klinkt als een remzuiger want zou niet weten wat anders moet kraken, zeker omdat je zegt dat het ook voorkomt als je stil staat.
Als er alleen andere schijven en blokken zijn gemonteerd hebben ze daar misschien niet op gelet bij de montage?Klopt helemaal, maar ik vond dit ook wel n prima oplossing. Ook vanwege de aanlopende achterspatborden. Ik kon deze banden heel goedkoop overnemen en k ben meteen van 2 “problemen” af. Wellicht is hij ook nog iets zuiniger nu:)
Dat ik iets minder hard door een bocht kan neem ik wel voor lief. Hij is ook redelijk hard geveerd nu aan de voorkant dus het binnenste wiel heeft denk ik meer grip dan eerst. De band is iets hoger dus de wielkast is ook weer wat lekkerder gevuld + ik hou nog wat comfort over.
+ eventueel kan ik hem nog wat centimeters laten zakken, maar dan is het comfortabele er ook weer vanaf.
@Peter. wrote:
Het wordt wel tijd voor een schroefsetje zo te zien!
Voorlopig is de voorkant laag genoeg:

Zit een vast verlagingssetje aan de voorkant op van KW. Ik denk dat hij hiermee ongeveer 3cm gezakt is. De achterkant is wat ingeveerd door het audiogeweld in de kofferbak.
Vind het juist wel mooi nu dat het gat tussen wiel en spatbord voor en achter gelijk is. Bovendien is hij zonder voorspoiler nog enigzins praktisch nu, en kan ik als ik echt zin heb nog zandweggetjes pakken zonder bang te zijn voor stukken. Hij lijkt nu nog wat hoog, maar hij zakt vanzelf nog iets als er mee gereden is.
4 nieuwe bandjes op de corsa.
Van 195/50/15 naar 165/60/15
Dit om 2 redenen:
– Geen aanlopende banden meer, en daardoor misschien mogelijk om nog wat verder te verlagen.
– Aquaplaning waarvan ik toch wel eens ben geschrokken met die brede banden.Bovendien vind ik de 165 band mooier staan om de 6J velg.



Vast weer een eendagsvlieg :jerry


Mijn corsa met 15″ (vind ik persoonlijk de mooiste maat op een corsa b) met ET-waarde 35. Bandenmaat is 195/50/15 (gangbaar/goedkoop). Op deze foto’s nog niet verlaagd.Met 15″ velgen op een corsa kom je al snel bij deze bandenmaat uit. Rolomtrek wijkt ook nauwelijks af van de originele 165/65/13 banden. Qua ET-waarde wil je met standaard vering niet onder de 35 komen. Je krijgt gegarandeerd aanlopende achterbanden bij drempels, zeker met pasagiers achterin. Wil je wat marge overhouden zoek dan bij 6/6,5j velgen naar een ET-waarde van boven de 38. Ga je verlagen/verstijven, dan kan het vast wel wat gekker allemaal.
De voorkant is nu ongeveer 3cm verlaagd.
oud:

nieuw:

Dit is helaas de beste foto die ik op dit moment heb van het totaalplaatje:

Ik hoop dat je er wat aan hebt:) -
AuteurBerichten
