.B4R7.

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 1,294)
  • Auteur
    Berichten
  • Ik heb hem besteld. Met het vlakke plaatje erbij.
    Ja inderdaad vrij prijzig. 42 euro heb ik betaald. Maarja als ik op deze manier de EGR kan omzeilen én ervoor kan zorgen dat er geen MM-lampje brandt ben ik tevreden:)

    Oke, tot dusver 2 mensen die dit systeem gebruiken, en geen last meer hebben van MM-lampjes. Super!
    Ik ga dit toch maar bestellen en inbouwen komende week.
    Bedankt voor de reacties:)

    @wim-v6 wrote:

    Een Cheater doet hetzelfde als een EGR afdoppen.

    De X14XE X16XE X16XEL controleert de EGR middels de stroming ervan.

    Deze stroming is er niet en zal er nooit zijn, als de EGR afgedopt is of middels een Cheater is uitgeschakeld.

    Ofwel inlaat onderdruk zal nooit overeen komen met die bohorend bij de Computer geregelde EGR klep stand.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    De cheater bestaat uit een zogenaamde simulator die tussen de map de sensor en ECU, en naar de EGR-klep. Deze simulator simuleert dus de gegevens van de EGR-klep om de computer te laten denken dat alle luchtstromen kloppen:

    Klinkt allemaal redelijk plausibel :jerry

    Er zit ook een dichte pakking bij, dus het is juist de bedoeling om de EGR af te doppen, maar de computer te laten denken dat hij zijn functie nog volledig heeft.

    @basss27 wrote:

    Heb er bij mij een blindplaatje op zitten samen met een cheater. In het begin veel gehad dat de EGR veel met een foutcode naar voren kwam. Vorige eigenaar had het gemonteerd.

    Na het goed aangesloten te hebben, wat inmiddels al een half jaar terug is, nooit meer een storingslampje gehad. :thumb

    Oke thanks!

    Ik ga deze toch overwegen dan. Valt qua aansluiten wel mee, de handleiding staat op internet. Ik vind dit dan toch wat netter, dan met zo nu en dan een MM-lampje. Het is wat duurder, en praktisch nut heeft het niet. Maar ik hoef tegelijkertijd niet uit te leggen waarom er af en toe een lampje gaat branden als iemand mee rijdt.

    Ik vind het nogal een duur onderdeeltje als ik de functie er toch van wil blokkeren. En bovendien heb je dan alsnog een MM-lampje af en toe omdat de egr geen luchtstroom meet.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17610371

    O.a. ja, maar ook in de middenconcole bijvoorbeeld.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17610369

    Gaaf! Ga je de grijze stukken in het interieur ook nog dat kleurtje geven of niet?

    In reactie op: Show hier je corsa #17296620

    @Andre van A wrote:

    @.B4R7. wrote:

    Ik moet zelf nog wat aan de E wennen, met name de achterkant. Maar deze ziet er wel eeg goed uit. Velgen en verlaging staan erg goed.
    Nog verdere plannen mee?
    Veel plezier ermee!

    Dankjewel, ja ik ben van plan om hem bij een wat hogere km stand en sparen ;) te chiptunen naar 115 of 130 pk als dat kan…Wacht nu nog tot dit type ook kan getuned worden. Mochten er tune bedrijven mee lezen dan mag je mij een pm sturen met mogelijkheden en offertes.

    Ik heb veel lof gehoord over de 1.0 turbo van opel. Een van de weinige 3-cilinders (samen met ford) die niet het gevoel geeft dat je met een naaimachientje onderweg bent. En wel de voordelen van een 3-cilinder (weinig bewegende onderdelen om in gang te zetten, zuinig)
    Met wat extra pit zeker een leuk motorblokkie.
    Nogmaals, veel plezier ermee:)

    In reactie op: X14sz #18321936

    Lijkt wel alsof alle corsa’tjes beginnen te stotteren :(

    In reactie op: Show hier je corsa #17296618

    Ik moet zelf nog wat aan de E wennen, met name de achterkant. Maar deze ziet er wel eeg goed uit. Velgen en verlaging staan erg goed.
    Nog verdere plannen mee?
    Veel plezier ermee!

    In reactie op: B4R7’s Corsa B #18126527

    @trashmetal wrote:

    Als je met een goede krik het bok even ondersteund
    dan de motorsteun aan distrizijde losmaakt, en het blokje een stukje laat zakken
    kantelt hij iets naar voren
    en heb je een zee aan ruimte om je egr los te halen :thumb

    Volgens mij heb je die tip al eerder gegeven inderdaad. Ik ga eens kijken of dat mogelijk is.
    Ik heb trouwens het idee dat de auto beter loopt sinds opcom dr aan gehangen heeft. Ik heb er geen verklaring voor maar het lijkt wel zo. Moet daar wel aan toevoegen dat ik geen stukken langer dan 10km gereden heb.

    In reactie op: Hagelbuitje! Schade aan de corsa #18321735

    Nondeju wat zonde :(

    Ben gisteravond nog van huis weg geweest. Ik was al bang dat de mijne het ook zwaar zou krijgen buiten, maar heel veel geluk gehad aangezien al het noodweer net boven of onder mijn woonplaats trok. Goede wasbeurt gehad, dat wel.

    Paar weken geleden kwamen er bij ons ook al van zo’n stenen uit de lucht vallen (iets kleiner weliswaar, centimeter of 3-4 doorsnede). Toen stond mijn auto gelukkig wel binnen.

    In ieder geval succes met de reparatie, en met de verzekering uiteraard.

    In reactie op: B4R7’s Corsa B #18126521

    Geen noodweer gehad onderweg op de terugweg?
    Altijd leuk om hulp te krijgen van iemand hier van het forum :jerry

    Ik ga inderdaad de EGR schoonmaken en afdoppen. Kreng om bij te komen :thumbdown
    Binnenkort maar alles loshalen dan, hopen dat dat bokken dan eindelijk eens verdwijnt.

    Iemand die trouwens kan verklaren waarom dit met een warme motor erger is dan bij een koude motor?

    In reactie op: B4R7’s Corsa B #18126519

    We gaan vanavond eens kijken of we weer wat meer leven in het torretje krijgen :D

    In reactie op: B4R7’s Corsa B #18126516

    Thx voor het aanbod :jerry Maar dan moet je alsnog best een eindje komen, woon zelf in de buurt van venlo. Het hoeft ook niet direct vandaag al aangezien ik de auto niet dagelijks gebruik of nodig heb. Maar wil het wel een keer doen binnenkort.

    In reactie op: B4R7’s Corsa B #18126514

    Vandaag eerste keer een wat langere afstand gereden. Ongeveer van Venlo naar Eindhoven.
    Auto stotterde opvallend veel bij accelereren vanaf lage toeren. Hoog in de toeren lijkt alles stukken beter.
    Temperatuur was ook aan de hoge kant, rond de 95 graden met 130 op de snelweg. Voor mijn gevoel was die normaal lager, maar kan ernaast zitten.

    Ik heb het idee dat het bokken en stotteren erger is met warme motor en warm weer. Heb even in de file gestaan, motor was goed warm. Toen de weg vrijkwam en ik accelereerde stotterde hij ontzettend. Met de verwaming op de warmste stand (en ramen vol open uiteraard) leek het iets beter te zijn.

    DAAROM HULP GEZOCHT
    Ik zoek iemand in mijn omgeving die mijn auto uit zou kunnen lezen. Ik verdenk zelf de EGR, maar gezien de rotte plek op het motorblok waar deze zit wil ik wel graag weten of dit de oorzaak is. Misschien komt er wel wat anders uit.

    In reactie op: B4R7’s Corsa B #18126513

    Gisteren naar de sloop geweest voor een vervangend luchtfulterbox. Corsa’s zat, maar geen 16 kleppers, dus allemaal met zon klepje erin.
    Toen maar een luchtfilterbox van een tigra gehaald, blijkt de aansluiting op de buis naar de grille weer anders te zijn.. nu maar met een gebeunde tigra box. Klinkt een stuk beschaafder als de gatenkaas filterbox die erin zat :jerry
    Maar hoopte vooral op 2 dingen. Minder bokken, en zuiniger.

    Het bokken doet hij eigenlijk nog steeds, al heb ik wel t idee dat t minder is. Het leek eerst namelijk alsof hij zich min of meer verzoop in lucht.

    Zuiniger weet ik uiteraard pas de volgende keer dat ik ga tanken. Maar hoop toch wel iets zuiniger dan 1/11,5 wat hij altijd verbruikte voor hij geschorst was.

    Toen de andere veerpoten eronder kwamen dacht ik dat de verlaging wel meeviel, maar nu ik er even mee gereden heb is hij echt plat op zn buik gaan liggen. Omdat het echt lage stuk maar heel kort voor de wielen zit kom ik gelukkig wel nog fatsoenlijk over alle drempels heen.

    Heeft hem ook echt veel breder doen lijken :wub

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic #18122197

    @Makko wrote:

    Pas een Corsa C gekocht uit 2001.
    Met het remmen onderste stukje van het pedaal geeft dan een tik. Wat kan dat zijn?
    Piepende remmen voor. Hoe krijgen we dat weg?
    Knipperlichthendel naar beneden blijft iets hangen, tikje omhoog geven en hij staat weer goed.
    Standaard radio misschien vervangen, hoe zit dat met de knoppen op stuur enzo?

    Groeten Robbie en Makko

    Knipperlichthendel is eenvoudig te vervangen, ervan uitgaande dat het systeem vergelijkbaar is aan dat van een b corsa.

    In reactie op: Corsa c middendemper #18320192

    Als het puur om het geluid gaat kun je wellicht beter een ander luchtfilter kopen, of creatief met een boormachine gaten in je huidige luchtfilter boren.
    Ik heb er 2. Eentje standaard en eentje gatenkaas. Doet qua geluid veel meer dan de open sebring pijp die erop zit. En je geluid komt onder de motorkap vandaan in plaats van bij de achterbumper.

    Inmiddels zijn er inderdaad al behoorlijk wat tips binnen. Begin met wat warhamstr zegt. Dus (ergens waar je de mogelijkheid hebt, bijv. een industrieterrein) hard achteruit en vol op de rem. Even naar de garage rijden en vragen om de testbank op te rijden.

    Mocht je dan nog steeds veel verschil hebben, remtrommels links en rechts verwisselen, zoals louwe 16 klepper zegt. Hierna weet je meteen of het aan de trommels ligt. Er zijn namelijk 3 opties:
    1. Geen verandering, dus probleem zit hem niet in de remtrommels.
    2. Remverschil is omgekeerd. De kant die eerst minder hard remde, remt nu juist het hardst, en andersom. Probleem zit hem dan in de remtrommels. Dan kun je de trommels gaan schuren van binnen, of overwegen nieuwe trommels aan te schaffen.
    3. Je hebt mazzel en beide remmen werken nu even hard. Dan zat het verschil ook in de remtrommels, maar omdat ze de andere kant op draaien, worden ze samen opnieuw “ingewerkt”.

    Mocht dat dus allemaal niet baten, kun je doen wat al in punt 2 hierboven stond, dus schuren of nieuwe trommels overwegen. Maar voordat je hieraan begint eerst bovenstaande proberen.

    Succes :thumb

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17610364

    @turbootje wrote:

    Zijn gewoon corsa stoelen. niks sport aan ofzo. alleen wel met mooi leer

    velgen zijn mat brons. het leer is bruin. maar misstaat niet (vind ik )

    Dat dacht ik inderdaad al door de smalle wangen. Ziet er erg chique uit :thumb

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17610362

    Zo, staat erg lekker hoor. Het zijn geen “sport”stoelen of wel? Matchen ze ook een beetje met je velgen eigenlijk?

    Als je goed contact hebt met de garage wil die je vast af en toe de kans geven om de testbank op te rijden. Verbaasde me erover dat mijn auto er eergisteren met de apk geen last van had, na ruim een jaar schorsing.

    Ik regel de apk altijd zo vroeg mogelijk, zodat alles nog gemaakt kan worden voor de apk verloopt. Ik snap dat dat niet altijd lukt ;)

    @TWA wrote:

    En anders apk station zoeken zonder rembank. Zijn er nog genoeg.

    Greetz Emiel

    Is eigenlijk geen oplossing natuurlijk. Bij mij werd hij toen afgekeurd op remverschil. Meegenomen. Dacht dat 1 remcilinder stuk was. Nieuwe gehaald en gemonteerd. Ik ben toen gewoon naar de garage gereden en ze maakten de deur open zodat ik zelf de rembank op kon rijden. Nog steeds remverschil, meer zelfs..

    Gevraagd aan de monteur, hij vertelde me dat bij trommelremmen, vooral bij corsa’tjes, redelijk gevoelig zijn hiervoor.
    Oplossing: Zorgen dat de remtrommels vanbinnen allebei even glad zijn. Dus flink op zitten schuren met schuurpapier zodat ze weer gelijk waren.
    Daarna was de remafwijking minimaal en ver binnen de marges. Kost wat schuurpapier en in het ergste geval wat blaren op je handen. Dan heb je wel een oplossing ;)

    Vreselijk irritant, remverschil op de achterwielen. Heb mij mij destijds de hele remtrommels uit zitten schuren nadat her vervangen van remcilinders niet bleek te helpen.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 1,294)