.B4R7.

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 1,294)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Bart’s Corsa B – C20NE, hulp gevraagd van kenner #18341106

    [quote quote=18341101]Hij rijdt nu met een korte bak, dat zou ik niet echt aanraden met een C20NE. Opel zetter hier eigenlijk altijd een F16WR tegen aan met 3.72 eindoverbrenging. Dat rij ik ook op mijn XE, want daarop vind ik dat ook veel fijner. Ik rij met 205/55-R16 in de Kadett met een dergelijke bak ruim onder de 3000 toeren 120.

    [/quote]

    Lijkt mij persoonlijk heerlijk om wat langere verzetten te hebben. Nu rij il met 80 al 2500 toeren. Met 120 is het 3500.
    Ik wacht nog op een reactie v.w.b. de c20ne met lexmaul spaghetti. Ik ga toch eens kijken en als het bevalt kopen. Het liefst heb ik dat het blok een beetje vies is zodat ik duidelijk kan zien of alles droog is haha.
    Dan alles bij elkaar gaan zoeken wat ik allemaal nodig heb voor het inbouwen. Heb er wel zin in eigenlijk :)

    In reactie op: Bart’s Corsa B – C20NE, hulp gevraagd van kenner #18341030

    Die website heb ik al flink door zitten spitten inderdaad. Maar “hier het schakelmechaniek wat verlengen, daar een aandrijfas aanpassen” klinkt als zaken die ik zelf niet zomaar even doe. M-tech weet ook wat voor prijzen ze vragen. Als ik eraan ga beginnen wil ik wel zoveel mogelijk vantevoren hebben zodat ik tegen zo min mogelijk zaken aanloop.

    In reactie op: Bart’s Corsa B – C20NE, hulp gevraagd van kenner #18340960

    [quote quote=18340954]Of een Omega B/ Frontera A X20SE achtklepper, die heeft ook klopregeling, sequentiele inspuiting, en DIS ontsteking. Die ECU en kabelboom wordt ook wel met enige aanpassingen op de C20NE gezet.

    Verbaas je er niet over dat je over korte tijd onder de milieumaffia maatregeltjes uit kunt komen met een iets ‘schonere’ motor, en die C20NE gaat dat minder makkelijk mee lukken dan een X20SE. Daarnaast is het verbruik beter, en deze motor heeft ook 85Kw vermogen, en lekker veel koppel al bij lage toeren.

    [/quote]

    Dat is in ieder geval exotisch haha. Ik laat de opties even open. Voordeel is dat er voor c20ne en c20xe handleidingen te vinden zijn. De c20ne die ik op het oog had lijkt me na wat speurwerk wel aan de dure kant. Motor met versnellingsbak, lexmaul spaghetti spruitstuk bij elkaar voor 325 euro. Motor heeft al 180k km gelopen.
    Dan nog op zoek naar aandrijfassen en kleine dingetjes. Veerpootbrug moet er dan eigenlijk ook wel op. It adds up..
    Inmiddels ook aan het rondkijken voor een X18XE1. Die zou zonder gekke aanpassingen in een corsa moeten passen, zelfs op de originele versnellingsbak. Weet niet of die versnellingsbak dat lang leuk vind, maar het zou moeten passen.
    http://www.allcorsa.co.uk/forums/showthread.php/x18xe1-engine-conversion-11880.html#/topics/11880
    ^^tutorial.

    In reactie op: Bart’s Corsa B – C20NE, hulp gevraagd van kenner #18340931

    [quote quote=18340925]Snap ik, maar het is geen rocket science, een Z20LET in een oudere auto plaatsen is een stuk lastiger als een C20NE in een nieuwere. Die motoren hebben haast niks bijzonders nodig. Ik hou ook wel van het relaxte karakter, het koppel op lage toeren. Het enige wat mij er aan tegen staat is dat het ook weinig bijzonders is. Als je bij een NE een koppakking moet doen zit je haast nog te twijfelen of je niet beter voor 100 euro een andere er in legt. Wat er aan repareren is nauwelijks de moeite zo weinig waarde als die motoren hebben.

    [/quote]

    Ik snap wat je bedoelt, maar daar loop ik met mijn x14xe dus ook al tegenaan.
    Het koppel onderin lijkt me wel zeer prettig inderdaad. In praktijk is zo’n x14xe vlot, maar meer ook niet. Bovendien moet je m constant z’n toeren in jassen om er daadwerkelijk wat vermogen uit te halen. Een c14nz is in de meeste gevallen net zo vlot. Hoog in de toeren zal t verschil tussen de c20ne en x14xe niet zo groot zijn, daar ben ik me van bewust. Lijkt me ook wel fijn om een wat langere ratio versnellingsbak te hebben. Het blok wat ik op het oog heb komt uit een calibra. Met mn huidige configuratie zat ik met 120 op 3.500 toeren o.i.d. verbruik 1:11 gemiddeld. Altijd… Veel kan ik er op dat vlak niet op achteruit gaan.

    Oh en ps: lief zijn tegen elkaar he:) Ik ben met de hulp en het meedenken van iedereen blij.

    In reactie op: Bart’s Corsa B – C20NE, hulp gevraagd van kenner #18340884

    [quote quote=18340872]
    Advies:
    Kijk wat voor remmen je nu op je X14XE hebt, is dat 236mm dan adviseer ik over te stappen naar 256mm (dus andere schijven, blokken en klauwen).
    Deze remmen kan je van de Corsa B GSi, Astra F (vanaf X16XEL), Kadett GSI, Calibra, Vectra A / B nemen.
    [/quote]

    De auto is al voorzien van astra “gsi” remmen.

    In reactie op: Bart’s Corsa B – C20NE, hulp gevraagd van kenner #18340883

    Ik meende iets gelezen te hebben dat een x18xe1 lastig is qua elektronica e.d.
    Ik ben aant overwegen er een project van te maken. Heb een c20ne met lexmaul spaghetti spruitstuk, compleet met bak op het oog. Een en ander moet aangepast worden maar omdat ik de auto niet dagelijks nodig heb en ik opzich de ruimte heb om te stallen ben ik een 2.0 toch aan het overwegen. Dan duurt het maar wat langer. Meerdere vrienden hebben al aangeboden te willen helpen met een dergelijke conversie.
    Zowieso ben ik meer gecharmeerd van de 8 kleppers dan de 16 kleppers.
    Keep you updated

    In reactie op: Bart’s Corsa B – C20NE, hulp gevraagd van kenner #18340771

    Bedankt wederom voor het meedenken. Een x16xe is ook zeker een optie inderdaad, al zal daar over het algemeen wat meer mee getrapt zijn. Ik ga binnenkort op zoek naar een ander blok, x14xe of x16xe dus. In de tussentijd pak ik lekker de fiets haha.

    In reactie op: Bart’s Corsa B – C20NE, hulp gevraagd van kenner #18340644

    Bedankt voor de reacties.

    Aangezien de auto al lange tijd wat andere probleempjes had (af en toe stotteren, olieverbruik en benzineverbruik (1:11) overweeg ik nu een andere motor te kopen. Een 2 liter met ombouwdelen gaat hem vanwege kosten niet worden denk ik. Qua bouwjaar zit ik inderdaad wel goed daarvoor want hij is uit ’97. Notabene precies deze maand 20 jaar oud geworden?
    Een x14xe blok valt qua kosten wel mee. Al weet je dan natuurlijk vantevoren ook niet precies wat je in huis haalt, en ga je uit voorzorg misschien toch al wat dingen vervangen.
    Hoogste prioriteit heeft het niet, dus dat scheelt. Heb de auto niet dagelijks nodig.

    In reactie op: Bart’s Corsa B – C20NE, hulp gevraagd van kenner #18340602

    Vanmorgen compressietest gedaan, daar kwam het volgende uit:
    compressietest

    Cilinder 3: compressie 0.. De rest allemaal een redelijke waarde (cilinder 2 is eerder een meetfout dan echt een grote afwijking. De meter zat er voor mijn gevoel iets korter op en het kaartje zat wat scheef).

    Olie en koelwater zien er eigenlijk nog goed uit, en omdat het maar op 1 cilinder is en de druk echt helemaal niks is verdenk ik de koppakking niet meer.

    Ik denk nu vooral aan verbrande of openstaande kleppen, of een gat in de zuiger..?

    In reactie op: Bart’s Corsa B – C20NE, hulp gevraagd van kenner #18340521

    Intussen gedaan:
    -bougies en kabels gecheckt.
    Bougiekabels doorgemeten op weerstand: cilinder 1, 2 en 3 allemaal rond de 8 K ohm. Kabel van cilinder 4: 4 K ohm. Toch lijkt me dat niet de boosdoener en verwacht ik het probleem bij cilinder 3.

    Morgen probeer ik op school de compressiemeter mee te krijgen om een compressietest te doen op alle cilinders. Ik verwacht een lek in de koppakking tussen cilinder 2 en 3 of tussen cilinder 3 en 4.

    In reactie op: Show hier je corsa #17296624

    Projectje naast de corsa.. project aanhanger:

    Vandaag alle bekabeling uit elkaar gehaald. Alles opnieuw gedaan op een iets meer deugdelijke manier aangesloten…

    Alles werkt nu super! EGR kan de prullenbak in. SAI kan ook de prullenbak in. Hoop ruimte rondom de motor nu en geen lampjes =D Flink stuk gereden, goed getrapt en eigenlijk al het mogelijke gedaan om te pogen een storing te krijgen van de EGR maar hij kwam niet.

    Auto heeft nog steeds wat moeite onder de 2000rpm maar ben al heel tevreden met het behaalde resultaat :thumb

    Thanks voor alle hulp hier:) Wederom

    Gisteren mijn pakketje uit Polen ontvagen.
    Gisteravond alles ingebouwd. De EGR is afgedopt en gedemonteerd. Er zit nu alleen een vlak plaatje op de plek van de EGR.

    Auto loopt een stuk beter. Ben een flink stuk gaan rijden en het is echt flink verbeterd. Nog steeds niet helemaal hoe het moet zijn, maar het echt inzakken van vermogen is in ieder geval weg. Maar… op de terugweg nog even het gas wat dieper ingeduwd, en even later gas los, en huppatee MM-lampje… Nadat de sleutel eruit geweest is, is het lampje weer weg. Maarja, nog steeds niet helemaal opgelost dus..

    In reactie op: gestolen witte opel corsa kenteken 3snk81 #18322903

    Godverdomme wat een tuigvolk. Bloed kruipt onder je nagels vandaan.. Ik woon wat uit de richting maar zal een extra ook openhouden. Heb het kenteken op een snel bereikbare plek opgeslagen op mijn telefoon.

    Zijn er nog dingen waar de auto aan te herkennen is? Is het een 3- of 5-deurs?

    Had ik zo kunnen zijn. Regelmatig met corsatje vastgereden. Ik kon dan mijn maat bellen die dan met een grijns van oor tot oor aan kwam tuffen met zijn 60’s land rover. Nu is mijn auto verlaagd en probeer ik het nieteens meer…

    Dit is (in ieder geval voorlopig) mijn oplossing voor de SAI. Ik hoop morgen het spul voor de EGR binnen te krijgen.


    Geen rotherrie meer met een koude start. Beter wegrijden met een koude start. Geen MM-lampje.
    :jerry

    In reactie op: Motorkap verlengen?! #18322735

    @Hammerr7 wrote:

    Iemand? :???:

    Wat een haast zeg. Doe s rustig joh.
    Ik ben overigens wel benieuwd wat het ongeveer kost. Zit zelf in noord limburg maar zou hem ook graag verlengd willen hebben.

    Haha laat ik dat nou juist niet willen. Om die reden ook de omslachtige oplossing voor de egr.

    @ivartje wrote:

    Gewoon alles eraf trekken scheelt weer gewicht

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

    Oke ik dwaal hiermee een beetje af van het originele topic, maar ik heb even wat foto’s gemaakt aangaande de secundaire luchtpomp.


    Die 2 bouten losnemen om de hele pomp te verwijderen ga ik vanuit? Maar dan de volgende dingen..


    Dat potje, die kan er denk ik af, als deze vervolgens afgedopt wordt, maar die de rest op de onderste afbeelding. Kan dat allemaal eraf en afgedopt worden?

    @bart-gsi wrote:

    Die kan weg.. Is met de apk niet vereist…

    Daarom inderdaad. Alleen wat ik allemaal loskan halen en wat ik af moet doppen moet ik even goed uitzoeken. Heb op het forum al wat dingen gevonden.
    Kan natuurlijk ook gewoon de stekker loshalen.

    Ik ben zelf ook benieuwd ja. Maandag of dindsdag komt het zootje binnen. Als het even lukt dinsdag ook inbouwen.
    Ik wil gelijk kijken of ik de secundaire luchtpomp weg kan krijgen.

    In reactie op: Logo #18322678

    Als je metallic lak hebt, geen probleem. De lak “verweerd” namelijk niet.
    Als je gewone doffe lak hebt kan het zijn dat de lak iets van zijn kleur kwijt is.de lak onder de logo’s is dan feller.

    Het gaat hier toch vooral om de corsa (a t/m e) zoals ze uit de fabriek zijn gerold. (althans zo gelijkend mogelijk)
    Een B in perfecte staat zoals hij uit de fabriek kwam bestaat eigenlijk niet denk ik.
    Vind maar eens een originele, zonder roest, met zwarte spatborden en wieldoppen/cdx/sport velgen.
    Misschien ergens net zoals bij de a gsi, een goed behandelde, originele vroege b gsi (die de randen origineel al in kleur had). En ook daarvan wordt het moeilijk ee originele te vinden met 3 spaaks velgen.

    Op het laatste moment nog een mooie is inderdaad lastig.

    @FKsport wrote:

    Die B hadden ze die ochtend nog opgetrommeld omdat er een afzegging was.. Het was allerminst moeders mooiste om het rustig uit te drukken ;)

    Helaas was mijne niet voldoende origineel, en bovendien geschorst ten tijde van de opnames…

    Haha ik dacht ook al, hadden ze voor die b geen mooier exemplaar kunnen vinden. Eentje met in ieder geval toch een iets nette motorkap dan.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 1,294)