Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als je jezelf laat opnaaien door andere verkeersgebruikers, en vervolgens gaat lopen etteren ben je imo geen haar beter.
Denk om je hart…Mbt de VAG rijders, sja ik heb zelf ook jaren VW/audi gereden, ik behoorde gelukkig tot de club die de wagen zelf heeft betaald en je merkt idd veel verschil tussen de leasebak en de prive auto..
Maargoed de prius, insignia, bmw, merc, vw, audi, skoda, renault, citroen enz enz kunnen er allemaal wat van.
Het ligt niet aan het merk, meer aan de boterletter die achter het stuur zit..Bovenstaande doe je met de hogedrukreiniger.
Ikzelf heb er 1 die je gewoon op de tuinslang kan aansluitenIs niet dom.
Ff simpel uitgelegd: Een dikke schuimlaag over de gehele wagen spuiten. Dit een 10 a 15min erop laten zitten/inweken.
Deze neemt het grootste vuil al mee naar de grond.Foamen tijdens het inweken ff een bakkie koffie of een sigaret.
Ondertussen emmers klaar maken.
Na ongv 10 tot 15min kan je lekker de boel afspuiten.Idd borstel houdt vaak het zand en andere vuil vast, deze zorgen op hun beurt weer voor krassen
Die speciale droogdoeken( hoeft niet perse de MD te zijn) kan je via http://www.carclean.nl kopen.
De washandschoen (idd die met die “dreadlocks”) haal ik gewoon bij de action, hier zijn ze nog geen euro en werken net zo goed.
Ik zou hem met een washandschoen doen, en dan ook meteen de 2 emmer methode aanhouden.
1 emmer voor je sop
1 emmer om je handschoen uit te spoelen, na elk paneel (deze emmer regelmatig voorzien van schoon water)Zo voorkom je nml dat er zand oid in je sop terecht komt.
Gebruik ook voor je velgen een andere washandschoen.
Tevens zou ik (moet je er wel de middelen voor hebben en het nut/belang ervan inzien) eerst de wagen foamen vervolgens afspoelen daarna wassen dmv de 2 emmer methode vervolgens wederom afspoelen en daarna “drogen met water” (tuinslang zonder sproeikop)
Daarna kan je hem drogen met een doek die daar voor bedoeld is bijv de miracle dryer.
Gebruik echter nooit een zeem, ook deze zal weer voor krasje zorgen bij evt achtergebleven korreltjes zand oid.Daarna kan je evt goed (laten/ zelf) poetsen en afsluiten met een goede wax (bescherming)
Mocht je meer vragen hebben kan je altijd even contact opnemen.Thanks gents!
Hierbij even twee foto’s die met de tel geschoten zijn.
Zodra de pup wat minder tijd vergt zal ik ff een degelijke shoot maken.


Nog te doen:
Blinderen van de ramen.
Andere schoenen onder de wagen
Verlagen.Het lijstje wordt iigniet kleiner ;)
25 juli 2013 om 08:33 In reactie op: Animo Opel Forum meeting bij Unlimited Tuning (22-09-13) #18161303Als mn werk het toelaat kom ik ook ff aanwaaien.
Hey raaf!
Ik blijf het een knappe bak vinden!
Ff een vraagje, waar heb je die donkere knipperlichten vandaan?
De wagen even lekker gewassen, laagje reload eroverheen en hij kan er weer een tijdje tegenaan.
Straks nog even de binnenkant aanpakken.
Daarna ff crapy telefoon pics schieten voor de fotofanaten onder ons.
Vanochtend begonnen met het foamen en wassen van de vec.
Straks ff een laagje reload eroverheen, daar de buitenzijde een tijdje geleden al is gedaan.Nu staat hij binnen lekker te drogen.
Straks ook ff binnenzijde goed cleanen.Zo de philips DRL zit erin, nog niet geheel naar mn zin maar dit pak ik op een later moment op.
Donderdag ff lekker vroeg in de ochtend de auto wassen, en meteen ff wat foto’s posten.@Maurice89 wrote:
Alles zelf gedaan of?
En wat kost zo’n grote beurt ongeveer?Ik was aan onderdelen 650euro kwijt (incl flinke korting, via mijn maatje bij Opel)
Opel rekent voor het gehele pakket meer dan 1000euro (zonder korting en incl uurloon)
Het gros heb ik zelf gedaan op de distri na, deze heb ik laten doen door mijn maatje.@Baba wrote:
Foto’s jeroen?
Ik zal zaterdag de nodige pics maken, en deze zsm posten.
Hij ziet er op dit moment niet uit, nog geen tijd gehad om hem te cleanen!Ook geen straf om in te rijden.
Die nieuwe focus die wij op het werk hebben rijdt niet slech en ligt onwijs goed op de weg!
Veel veilige kms ermee!
Zonde van de opel, maar toch begrijpelijk.
Gaat het om een nieuw type focus?
Iig have fun met de nieuwe bolide!
Zo afgelopen dagen ff de vec verwent.
Te weten:
grote beurt
Distripakket wissel
Apk (op een gebroken veer LV na geen problemen)
Remmen voor vervangen
Veren voor vervangen
Airco beurtje.Komende zaterdag in de loods bezig met de DRL en het tinten van de ramen.
Keep you posted!
Eerst ff tijd zien te vinden om hem even goed te verwennen Baba ;)
Zo eindelijk de vec terug van de spuitert!
Hij staat er weer netjes bij, verse voor/achterbumper, 2x deur gespoten, spotrepair en wat uitdeuken zonder spuiten.Volgende projecten/onderhoud staat voor de korte termijn op de planning:
Grote beurt
Distr wissel
Airco beurt
Remmerij voor vervangen( schijven/ blokken)
Tinten achterramen en kofferklep
Phillips Drl inbouwen.Daarna ff goed de lak verwennen en dan een leuke shoot maken en posten!
Blote billen roeleren!
Toch maar weer even wat verouderde foto’s.
Ik zal zodra het spuitwerk klaar is eens een leuke shoot maken.





Mooi dat het gelukt is. :thumb
Zo eindelijk nieuws omtrend het schade verhaal.
Na lang getouwtrek, en een bezoekje leek het mevrouw toch wel beter om het bedrag die ze sinds Dec aan mij moest betalen gezien de schade die ze had toegebracht aan de Vec, over te maken.Meteen maar even langs een kennis gereden die een schade bedrijf heeft.
Voor het bedrag wat zij moet overmaken (de achterbumper) kan laat ik het volgende doen
-Voorbumper spuiten
-Achterbumper spuiten
-rechter zijkant spuiten en uitdeukenIk kom er gelukkig na lang touw trekken goed vanaf.
Straks nog maar even wat foto’s plaatsen (klote mijn album)
@Kronkels wrote:
@B44 wrote:
Ik heb bij mijn vec (2003) geen vast gesmolten plastic los hoeven halen.
Wel zaten de roosters idd vast met klipjes, deze kon je er gewoon uitdrukken.Zonder de bumper helemaal te verwijderen?
Het is beter om je bumper zoals evertfisherman en ik beschrijven te verwijderen.
Dan kom je er A beter bij zonder iets te slopen, en B zie je wat je doet.Bumpertje verwijderen is een fluitje van een cent.
-
AuteurBerichten