Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
de moer bij handrem kan je wat losser draaien maar geloof niet zo dat dat gaat helpen

je heb 1 kabel naar het rechterwiel en, 1 naar het linkerwiel, zit er wel beweging in de kabel aan de kant waar de trommel niet los wil of staat die strak gespannen en, kan je die trommel wel gewoon ronddraaien ?
Er zit een cilinder met pennen in je trommel die tegen de remschoenen aandrukt, het kan zijn dat die vast zit en de remschoentjes naar buiten gedrukt houd dan krijg je de trommel er niet zo makkelijk af geschoven maar, dan zou je dat ook moeten merken als die met de hand ronddraait dat die dan aanloopt.
In de trommel zit een geribbelde moer waarmee je de remschoen strakker/losser kan zetten, ik weet niet meer precies of Opel het ook heeft maar, volgens mij zat er ergens een klein gaatje in de trommel zodat je die moer met een schroevendraaier kan stellen zonder de trommel eraf te halen.
je kan de kabel ook stellen bij je handrem als je in de auto zit
De trommel zit met 1 klein schroefje vast die heb je toch wel los gedraaid he :D
Meestal moet je ook een beetje tikken rond om de trommel met een hamer, vaak komt die dan wel los.dat kan je testen door de trommel eraf te halen, de kabel los maken en, 1 iemand aan de kabel laten trekken met een tang en, de ander de handrem op en neer laten bewegen.
het kan zijn dat er troep roest in zit of dat de kabel gerafeld is, normaal gebeurd dat niet zo snel omdat er een soort nylon bescherm laagje om de kabel heen zit maar die slijt ook met de jaren.
als de kabel gewoon goed beweegt dan zit het dus in de trommel
heb op deze site gekeken op jou kenteken:
http://webshop-cs.tecdoc.net/carpartsdirect/home.jsp” onclick=”window.open(this.href);return false;
koplamp 27 euro
motorkap 233 euro
radiator 47 euroals je geen vriend kan vinden met gereedschap die je kan helpen, en het kost je meer om het te laten repareren dan de auto zelf oplevert, zou ik em niet meer laten maken, als ik op autoweek kijk naar een 2e hands citroen saxo dan staan ze daar te koop rond de 1400 euro.
stel dat je nog 700 euro voor je auto terug krijgt, dan leg je nog 700 bij en, kan je weer een goede 2e hands saxo kopen, als de schade 1000 euro is ben je dan dus goedkoper uit en heeft het je maar 700 euro gekost
ecu kan wel deels bij regelen door brandstof toe te voegen of weg te nemen om zo dicht mogelijk bij de fabriek waarde te blijven, dat heet short term fuel trim (STFT) en lang term fuel trim (LTFT) maar dat wil niet zeggen dat je auto daardoor net zo goed of beter gaat rijden met een andere filter, tegenover gestelden is meestal waar zonder de ecu aan te passen.
een openluchtfilter is daar een goed voorbeeld van, hoog verbruik en, weinig vermogen, ik had toen op me astra 1.6 een verbruik van 1 op 8 en, 3 seconden langzamer van 0 naar 100 km.
een cold air intake heeft meestal wel een positief effect op de prestaties, net als het verwijderen van de begrenzer in de filter.
je hoog benzine verbruik heeft er mee te maken dat je met te weinig toeren rijd, 1500/2000 is te weinig het is gee diesel :D motor moet dan erg hard werken, ik zou zeggen schakel is bij 3000 toeren en, cruise op 2500 toeren
het is normaal dat de ventilator rond de 90 graden gaat draaien.
wat ik me kan herinneren van de tijd dat ik nog een Astra G 1.6 8v had , was dat die in de zomer ook in 5 minuten 90 graden was en, daar bleef die ook op staan, een thermostaat gaat ook pas open rond de 87 graden dus,
zolang die niet ver over de 90 graden gaat zou ik me niet zoon zorgen maken, dan koelt die voldoendedie dikke drap aan de kleppendeksel is meestal sludge, dat komt door vocht in de olie die niet verdampt word, daar heb je vaak last van als je veel kleine stukjes rijd, olie wissel helpt daar niet tegen, dat moet je meestal handmatig weg halen en, als je steeds kleine stukjes rijd komt dat gewoon weer terug :D
egr zit tussen de kleppendeksel en het gasklephuis in, daar kan je alleen bij als je het zwarte deel wat bovenop je gasklephuis zit er af haalt deze dus:

daar zit die namelijk onder verstopt, die zit meestal met 2 torx bouten bovenop vasthier zit de egr, dat ronde ding met zwarte stekker erop:

ja is normale schroefdraad, tegen de klok indraaien is los.
misschien komt die bout beter los nadat je een stuk gereden heb, dan is de bout warm.
de pomp draait altijd op hydraulische olie voor de smering maar, word electrische aangestuurd in plaats van een snaar dit is bij een Astra G het geval.
de Astra F word wel met een snaar aangestuurd en, is niet electrische
(weet niet of het bij alle F modellen zo is)als je de accu pool er af trekt moet je er wel op letten dat je geen stroom-verbruikers zoals lampen, binnen-verlichting, radio enz heb aan staan, anders valt je auto als nog uit.
het beste kan je gewoon de multimeter pakken, het is natuurlijk belangrijk dat die oplaad maar, wat nog belangrijker is dat je weet hoeveel die laad .
zit je v snaar/multiriem strak genoeg ?
Bart-gsi@ zover ik weet zijn alle Astra g stuurbekrachtigingen electrische aangestuurd en, niet met een snaar dus de accu/dynamo kan zeker voor uitval van bekrachtiging zorgen
als het goed is kan je em zelf uitlezen met paperclip, aantal knippers tellen van het lampje, elke foutcode word 3x herhaald gevolgd door een lange pauze, in het filmpje zie foutcode 12 en 92.
aan het einde van het filmpje zie je waar de paperclip in moethttps://www.youtube.com/watch?v=tUbQFRCGk5Y” onclick=”window.open(this.href);return false;
uitleg:
viewtopic.php?f=8&t=112933voor minder helling in de bocht kan je beter een sway bar plaatsen (die zijn daar speciaal voor gemaakt) aan de kant waar je minder helling wil, voor ,achter of allebei.
je moet er wel rekening mee houden dat je achterkant meer zal inzakken/veren als je een caravan gaat trekken, ik weet dus niet hoever je dan kan verlagen zonder aanlopen van de wielen, ik zeg koop een schroefset van AP dat is een kwalitatief goede set voor niet al te veel geld (+/-500 euro) ik heb ze onder mij Subaru zitten en, rij er al jaren mee , die zijn iets harder dan standaard maar nog steeds comfortabel, in de beschrijving staat geadviseerd vanaf -2 t/m -6,5 cm maar uit ervaring weet ik dat je die kan in stellen vanaf standaard hoogte tot zo laag als je wilt, het rijd veel beter dan verlagings-veren en, je kan em altijd zo afstellen dat die niet aanloopt
dat had ik ook met me Astra G, volgens mij hoort dat zo
als de schijven zoveel dunner zijn zou het kunnen dat je de cups eruit drukt (dat zijn de zuiger die tegen je remblokken aan drukken) en dan kan je helemaal niet neer remmen want, dan spuit je remvloeistof eruit dus, zou het risco niet nemen :D
10 april 2015 om 11:58 In reactie op: Astra G, motorgeluid anders na vervangen distributieriem ? #18280736dat klink niet best, lijkt wel een diesel bus :D
als ik naar je filmpje kijk dan lijkt het of dat er een slang niet goed op zit, rechts bovenop de vierkante inlaatbox bij 0,18 seconden op je filmpje.
op de foto zit op die plek geen verbinding en, misschien zie ik het wel verkeerd maar, op jou filmpje lijkt daar wel een slang/verbinding te zitten die er niet goed opzit, rood omcirkelt.

het geluid lijkt ook alleen van de rechterkant kant te komen en, niet bij de distributie klopt dat?
het goedkoopst wat je kan proberen is eerst is je ruiten schoon maken, er komt vuil op je ramen door adem, zweet, of door rook als je rookt, vuile ramen beslaan sneller
niet met glassex poetsen dat maakt het erger.
ik gebruik thinner en, kranten papier dat stinkt wel even maar werk heel goed.
wat TedMechanic zegt kan ook goed helpen met spiritus, daar heb ik geen ervaring mee .
ik hoor wel eens dat airco een vette aanslag op je ramen kan achter laten maar weet niet precies hoe dat zit
ook ik ben verliefd op de toyo T1 sport, dat zijn top banden zowel op nat als droog wegdek, hebben een harde wang waardoor je heel direct kan sturen
niet te verwarren met de toyo T1R want dat vond ik een waardeloose band om hard mee te hoeken weinig grip en, de wangen zijn veels te slap, letters sleten bij mij gewoon van de wangen af omdat ze zoveel flexen en, dat terwel ik 3,5 graden negatief camber had, voor gewoon rij gedrag zijn ze wel prima
als je de auto goedkoop in een nieuw jasje wil steken, ik zie regelmatig advertenties staan van bedrijven die auto’s plasti dippen voor prijzen tussen de 400 en, 800 euro
nipparts, continental, contitech, gates, skf zijn allemaal top merken, wat distributie sets betreft heb ik daar nog nooit problemen mee gehad en, ik neem bijna altijd de goedkoopste set
15 maart 2015 om 12:54 In reactie op: astrale 16 cel 16 stottert af en toe en motorboten lampje br #18277630egr klep zit tussen de inlaat en uitlaat aangesloten ,die gaat open en dicht, als die kapot of vuil is sluit die vaak niet goed meer en, dan komen er constant uitlaat gassen de inlaat in waardoor die slecht gaat lopen
inderdaad het komt vaker voor dat het sleepring/stuurlint kapot is of, een stekker los zit onder de stoel.
ik weet niet hoe of wie em gereset heeft, de dealer zal dat best wel goed doen maar, als iemand dat met een Opcom wil doen moet die wel weten dat het resetten van de motor foutcodes niet het zelfde is als het resetten van de airbag foutcode.
na het resetten van de motor foutcodes blijft het airbag lampje namelijk gewoon branden.
in Opcom moet je naar het tabblad Body en, dan naar Airbag om em te resetten.als die zo heet is geweest dan is de kans groot dat thermostaat kapot is, heb ik ook een keer gehad toen ik zo eigenwijs was om me radiator compleet af te dekken om em sneller op temperatuur te laten komen in de winter, gevolg overhit zat niet op te letten, horden het water gewoon koken tijdens het rijden en, thermostaat zat gelijk vast.
je kan ook aan je bovenste radiatorslang voelen zodra de fan gaat draaien, als die koud blijft zit je thermostaat dicht en ,vast
en als je een nieuwe erop zet dan moet je ook de foutcode resetten, anders blijft je airbag lampje gewoon branden
een riem kan onwijs lang heel blijven als je geluk heb, er kwam is een man bij mij langs, die man had een schavend geluid bij z”n distributie, hij was de 1e eigenaar en had alle bonnen bewaard, toen ik naar de bonnen keek bleek de riem nooit te zijn vervangen bij een km stand van 170,000 :shock:
na inspectie bleek de spanrol gewoon vast te zitten en, te slippen op de snaar .dit geen advies, ik vond het gewoon leuk om te vertellen :D
mooi dat het is opgelost maar, dan vraag ik me af of je motorstoringslampje het überhaupt wel doet , gaat die wel gewoon aan als je de sleutel op contact zet ?
ik hoor wel vaker dat motorstoringslampje niet altijd gaat branden als er iets kapot is maar, toen ik problemen met me krukassensor had kreeg ik een foutcode en, ging gelijk me lampje branden.
-
AuteurBerichten