b07

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 1,309)
  • Auteur
    Berichten
  • neem aan dat ze in Belgie ook wel auto site’s hebben waar je kan zoeken :D

    ja zoon plaatje kan je kopen gewoon op kenteken zoeken/bestellen of, motor type.

    dat heet een toplager.

    ik denk dat je deze moet hebben, dat is een deksel en, het lijkt erop dat dit een rubberen ring is met lager erin
    http://www.fsrs-opelwebshop.nl/kogellager-schokbreker-deksel-opel-astra-f.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    als een v snaar is uitgedroogd of iets te slap staat dan kan die wel is gaan piepen vlak na het starten en, daarna niet meer maar, dat lijkt niet op een aanloop geluid.

    stuurt je auto ook even iets zwaarder na het starten en, zit er wel genoeg stuurolie in ?

    In reactie op: verlies van koelvloeistof #18287869

    @kootje3 wrote:

    Nu de pomp erin zit wil ik het vloeistof (SP15 speciaal voor GM) erin gieten, maar het laatste restant water wil ik er nog uit laten lopen.
    Nu zit er een rode knop onder aan de radiateur om af te tappen, maar ben ik bang als deze losgeschroefd gaat worden, niet meer waterdicht afsluit, omdat deze al 11 jaar dicht zit. Heeft iemand hier ervaring mee?

    als je het niet vertrouwd haal je de onderste radiatorslang los.

    In reactie op: astra g krukass tandwiel kapot #18288591

    ja je heb inderdaad meer zekerheid op deze manier maar daar betaal je dan ook voor, een 2e hands blok had je voor 500 wel kunnen kopen, daar zit inderdaad een risico aan maar over het algemeen kan je daar een goed blok voor kopen.

    Om nu 1700 euro te betalen voor een revisie vind ik een slechte investering, voor dat geld had je een andere 2e hands Astra kunnen kopen.
    de vraag is ook wat ze reviseren, alleen de kapotte delen of, echt alles honen, vlakken, zuigers, kleppen enz, als ze nu ook het blok in en, uitbouwen vind ik de prijs nog wel te doen.

    In reactie op: astra g krukass tandwiel kapot #18288589

    een ander blok kan in sommige gevallen wel goedkoper/makkelijker zijn, ik denk als je een kop moet laten reviseren en vlakken dat je ongeveer net zoveel kwijt ben als een 2e hands blok en, dan maar hopen dat je blok niet gevlakt hoeft te worden want dan moet die er als nog uit :D
    denk dat de meeste mensen geen ruimte of motor-takel hebben, dan is een kop vervangen wat makkelijker

    In reactie op: astra g krukass tandwiel kapot #18288587

    jeetje wat een pech zeg.

    zou inderdaad eerst de kop eraf halen om te kijken wat de schade is, kijk ook naar je cilinderwand misschien is er wel ijzer slijpsel in gekomen, als alleen je kleppen krom zijn kan je er ook een paar nieuwe kleppen er in zetten, daar heb je meestal wel speciaal gereedschap voor nodig om de kleppen in te drukken maar, waarschijnlijk is het makkelijker een andere kop te kopen, het kan wel zijn dat die gevlakt moet worden en, daar kan je maar beter achter komen voor dat je em monteert :D

    In reactie op: distributieriem #18288143

    jij weet het vast beter dan ik, aangezien je bij Opel werkt maar, toen ik nog in een Astra x16zsr reed werd mij letterlijk verteld door de Opel garage, dat de waterpomp interval voor de x16zsr 120,000 km was.

    ik geloof je best maar, vind het wel raar dat daar geen interval voor staat, dit is gewoon een gelagerd onderdeel dat draait en, slijt net als de span en, looprollen.

    In reactie op: distributieriem #18288141

    een waterpomp slijt ook, daar staat ook een interval voor, ik dacht dat dit in jou geval ook 150,000 km was.

    jij heb de mazzel dat de pomp niet door de distributieriem word aangedreven, ik ken je motor verder niet maar, volgens mij is die pomp vrij makkelijk te vervangen en, daarom zou ik er niet veel moeite mee hebben om die te laten zitten, zolang die niet lekt

    In reactie op: verlies van koelvloeistof #18287864

    als je stoom bij de dikke slang ziet, zou het kunnen dat er een scheurtje in die slang zit of, hij zit niet goed vast.

    hou je temperatuur meter maar goed in de gaten en, neem veel water mee als je besluit daarmee te gaan rijden, wat niet echt slim is
    ;)

    lijkt er meer op dat er iets aanloopt, misschien alleen met inveren, je zou is onder je auto kunnen kijken hoeveel ruimte er tussen je band en wielkast zit, als je de auto opkrikt dan zakt de band en, kan je ook in je wiekast kijken/voelen of je schaaf plekken ziet, anders haal je het wiel eraf zie je het nog beter.

    misschien zijn je banden net te hoog/breed of verkeerde et waarde.

    In reactie op: Xenon aftermarket setje eruit halen #18286936

    @SanderW87 wrote:

    @Frank27960 wrote:

    Meestal is het gewoon plug and play met die after marktet setjes, zoals al meerdere mensen zeggen hier, mis handig idee om even wat foto’s te plaatsen dan kan er vast iemand je vertellen hoe het zit;)

    Ja, ik al snel foto’s maken :) Mijn vriendin heeft de auto alleen mee en komt morgenavond pas weer thuis, dus ik kan tot die tijd geen foto’s maken :hmmz Ik heb de bestelde lampen inmiddels binnen gekregen. Alleen heb ik zo mn twijfels.
    Er is namelijk gebruik gemaakt van ducktape en weet niet of dat een goed voorteken is… Was namelijk op de MP foto’s niet te zien…

    Daarnaast zie ik bij één bruine stekker een zwart gedeelte uitkomen waar draadjes uitkomen (die afgeknipt zijn). De andere lamp heeft dat niet, zoals op deze foto te zien is. De stekker die ik bedoel heb ik in m’n handen.

    Verder zitten wel alle stekkers erop. De verkoper zegt dat alle lampen getest zijn (op 12v) en dat de lampen en de hoogteverstelling prima werkt.

    Ikzelf weet niet of dit een slecht voorteken is. Er is natuurlijk maar één manier om er zeker achter te komen en dat is de boel monteren. Maar ik dacht: ik deel mijn ervaringen gewoon met jullie!

    Groet,

    Sander

    die afgeknipte stekker kan je weg gooien want, die zwarte stekker zit gewoon in je auto bedrading, dat is de stroomaansturing, in die bruine stekker zit normaal een halogeenlamp en, waar nu die duct tape zit daar zit normaal die bruine stekker in vast gedraaid.

    voordat je besluit deze lampen in te bouwen zou je eerst is kunnen kijken of ze het wel doen, gewoon alle stekkers even aansluiten en, je lampen en licht hoogte regeling testen.

    voor die 80 euro had je ook 2 nieuwe standaard aftermarket koplampen kunnen kopen.

    In reactie op: Wat is er aan de hand? #18286718

    @ricardo1994 wrote:

    Dat was me niet opgevallen, had de accu doorgemeten met draaiende motor en hij gaf 14.3 volt aan dus neem aan dat de spanningsregelaar niet kapot is maar enkel de accu gaar is?

    als de spanningsregelaar kapot is dan loopt het voltage vooral op met verhoogt toerental en, niet met stationair .

    meet nog is als je het toerental verhoogt en, hou em is op 3000 toeren of zoiets, als die dan nog rond de 14,4 volt zit is de spanningsregelaar nog goed.

    In reactie op: Wat is er aan de hand? #18286709

    een accu die te lang overbeladen word en, zeker als er rook uit komt gaat kapot dus, dat je startmotor niet meer goed rond gaat is niet zo raar

    In reactie op: van zwart naar blauw #18286618

    netjes zeg, lijkt net of die opnieuw gespoten is.

    hoop dat het goed blijft zitten, ik heb wel eens velgen geplastidipt en, door steenslag ging er allemaal vuil en vocht in de scheurtjes/putten zitten, daardoor kwam het ook weer los

    In reactie op: Astra F X1.6sz motor probleem #18256801

    wat vaak voorkomt is de pakking van het gasklephuis die kapot is, dan heb je valse lucht en loopt die ook niet lekker stationair

    In reactie op: Vraag over xenonverlichting #18286141

    daar heb je ombouwkits voor die kan je zo goedkoop of duur maken als je zelf wil, kijk hier is en, vraag aan hun welke setje je moet hebben voor je auto:
    https://www.xenonlamp.nl/xenon” onclick=”window.open(this.href);return false;.

    die sluit je aan op de + en – van de accu en, 1 die klik je in de stekker waar je lamp in zit voor de aansturing, is vrij simpel heb ook zoon kit gehad op me Subaru, ik had de kleur 6000k en, 8000k gehad, 6000k is nog net wit licht en, 8000k is lichtblauw 10000k is echt blauw 12000k is paars

    links is 8000k, rechts 6000k:

    In reactie op: Koelvin Astra G blijft draaien #18285960

    rond de 90 graden hoort de ventilator van de motor aan te gaan.

    ik weet niet precies hoe het zit maar, dacht dat de ven van de airco alleen aan gaat als de condensator te warm word, dat zal waarschijnlijk vooral gebeuren als je stilstaat dus, je kan is proberen een tijdje stil te staan met warme motor en airco aan, misschien dat die dan wel gaat draaien.

    ik lees vaak dat mensen een kapotte druksensor, relais of, zekering hebben als de ventilator helemaal niet meer wil draaien

    In reactie op: Brandstofpomp blijft zoemen??? #18285894

    brandstof pomp hoort maar een paar seconden te zoemen met sleutel op contact.

    als die blijft zoemen is er iets niet goed, misschien brandstoffilter verstopt.
    meestal heb je dan ook start en vermogen problemen.

    In reactie op: Snelheidsmeter afwijking Astra J #18285525

    bijna elke auto heeft een snelheidsmeter die afwijkt van gps maar, dat kun je wel veranderen door een andere banden maat te monteren, als die meer aangeeft dan dat je werkelijk rijd kan je hogere banden monteren om die afwijking kleiner te maken.

    weet niet of die er ook voor de Astra zijn maar, er bestaan wel kastjes waarmee je de snelheidsmeter kan aanpassen, als je even googelt op speedo corrector kom je die wel tegen .

    In reactie op: Olie probleem #18285386

    een koelvloeistof die donker is zegt niet zoveel, als het er lang genoeg inzit dan verkleurd het vanzelf.

    als een carterventilatieslang lek is kan je wel een olielucht ruiken in de auto, er zit 1 dikke slang links op de kleppendeksel en, 1 dunne voorop de kleppen deksel, die kan je is nakijken.

    is je uitlaatgas blauw?

    In reactie op: Koppakking? Of toch wat anders…… #18285240

    er kan wel eens witte rook uit een uitlaat komen door condens in een uitlaat, daar heb je meestal meer last van bij koud/nat weer en, auto’s die heel lang hebben stil gestaan maar, als er echt witte pluimen uit komen is dat niet goed.
    hou je temperatuurmeter en, vloeistoffen maar in de gaten de komende tijd.

    zou ook nog een lek bij de turbo kunnen zijn, heb ooit is een auto gezien met een olie lek in de turbo en, de rook die uit de uitlaat kwam was meer wit dan blauw

    In reactie op: Gerammel pedalen #18282583

    @djnick10 wrote:

    Hoi,

    Ik heb een soort gelijk probleem. Als je tijdens het rijden je voet legt op het gas of koppelingspedaal voel je hem trillen. Ook het indrukken van de koppelingspedaal voel je een soort schurend rammelend gevoel. Optrekken doet hij prima. Ik zou het niet weten.

    Ik heb een astra h uit 2008 en heeft 66.000 km gereden.

    Weet jij al wat het was?

    misschien een gaar druklager, heb zelf nog nooit trilling op het koppelings pedaal gevoeld maar weet wel dat die lagers erg kunnen rammelen/gieren en, als je het koppelings pedaal dan indrukt is het rammelen/gieren even weg maar, als er geen hoorbaar verschil is tussen koppeling in of, koppeling uit dan hoef je het daar niet te zoeken

    In reactie op: handrem " blijft hangen " #18284710

    wat het remverschil betreft, bij de voorremmen wil het wel eens voorkomen dat de zuigers stroef gaan door beschadiging of blijven hangen, dan moet je er nieuwe zuigers en rubbers in zetten, dit kan je globaal controleren met de schijf er gewoon op of die blijft aanlopen als je em met de hand rond draait maar, ik haal meestal de remklauw eraf en, doe een stukje hout in de remklauw (als je dat niet doet vliegt je remzuiger eruit zodra je gaat remmen) de ander druk dan op het rempedaal dan kan je zien welke zuigers minder goed glijden.

    bij de achter trommel remmen kan het zo simpel zijn als 1 kant wat strakker te stellen, draai em eerst zo strak dat die net aanloopt zonder handrem erop, en draai em dan steeds iets losser tot dat die niet meer aanloopt doe dat aan beide kanten.

    nu de trommels er af zijn kan gelijk kijken of alles goed gangbaar is, de cilinder in de trommel wil wel eens lekken en slecht werken, zou gelijk alles een beetje schoon maken

    In reactie op: handrem " blijft hangen " #18284707

    ik spuit ook wel eens de tapeindes in met wd40 maar waarschijnlijk heb je wielbouten en geen tapeindes , als ik het zo lees lijkt het inderdaad dat de remschoen blijft hangen op de ingesleten rand, kan je tussen de spleet van een halve cm de remschoen zien zitten? anders zou je kunnen proberen die naar binnen te tikken.
    of de kabel nog een beetje heen en, weer trekken rem er op, rem er af misschien dat die dan opeens wat verder naar binnen schuift

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 1,309)