Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
http://www.ngk-dpower.com/nl/technik/technik-tipps/technik-tipp-1/
hier wat info over gloeibougies testen
meestal adviseren ze om gelijk alle 4 de gloeibougies te vervangen je betaald wel wat meer maar op de lange termijn is het goedkoper ,4x een gloeibougie apart laten vervangen is dan 4x 250 euro ,ik geloof dat een gloeibougie iets van 22 euro kost , dus voor alle 4 te vervangen gok ik dat je dan 316 euro kwijt ben.
ja ik ben uitgegaan van wat op papier staat .
op die link zie ik dit staan
<vorige had 89000 gelopen
voor zover ik weet deze 100000mvg timothy>
voor zover die weet heeft die 100000 gelopen ,met andere worden hij weet het zelf ook niet zeker.
of bedoel je wat anders?
die auto heeft 155kw dat is 211pk
155×1.36=210,8
ik weet best dat een ombouw veel geld kost ,wat je in een auto investeert krijg je er maar zelden voor terug,het is een oude wagen en,je weet nooit of een verkoper zo eerlijk is als dat die zegt misschien heeft dat blok wel veel meer km gelopen ,ik zelf zou er hoogheid 2500 euro voor geven nou ben ik waarschijnlijk niet zo auto gek als jou ,voor mij is een auto niet meer om van a naar b te rijden het belangrijkste vind ik dat die het blijft doen.
die achterklep smeren ze dicht en ,spuiten ze over .
er word vaak een soort motor geplaatst in de achterklep die word bedient met een knop waardoor je klep open gaat ,er zijn ook auto’s die dit standaard hebben
v6 211pk in een astra f dan ben je in iedergeval snel thuis .
ondank er veel is gedaan aan die auto vind ik 3500 euro veel geld voor een astra f
asociaal dat dit soort dingen gebeuren ,vaak zijn het mensen die erg naïef zijn ,of oude mensen die slachtoffer worden van deze praktijken.
wat doe je als je opgelicht ben ?zijn er dan instanties die je in kan schakelen ?
of toch maar Roberto Stegeman inschakelen:D
ik zat net even op google te lezen daar vind je echt veel verhalen over mensen die opgelicht zijn bij de kwitfit
zo las ik een stuk dat iemand daar 700 euro moest betalen voor een afgekeurde apk kapote hoes ,ruitenwissers en, uitlaat:o
deze persoon vertrouwden het ook niet en, is naar een ander gegaan voor de apk en daaruit bleek dat alleen de hoes vervangen moest worden, totale kosten 100 euro .nou zal het niet bij iedere kwitfit garage zo zijn maar, ik neem het risico niet om daar ooit heen tegaan
als het volgens de regels gebeurt niet maar ,ik denk dat sommige bedrijven geld willen verdienen en daarbij niet altijd eerlijk zijn.
volgens mij gaat er bijna 4 liter in.
je hoort weleens verhalen dat het olie verbruik met oudere auto’s wat omhoog kan gaan met dunnere olie
ik heb zelf ooit een golf uit 1990 gehad als ik daar 5w40 volsynthetische olie in deed moest ik elke maand 1 liter olie bijvullen
met 10w40 halfsynthetische verbruikte die bijna niks.
je velg kan ook krom zijn
oh nou je zegt ik heb inderdaad een x motor.
wat stom dat niet alle modellen dat hebben ,ze zullen het ons ook niet makkelijk/goedkoop maken bij de opel.
wim je zegt het eigenlijk zelf al
ik rij korte ritjes van 15 minuten of minder en, vaak ga ik met de fiets of scooter de auto staat dus ook vaak stil,ik heb 5w40 castrol vol synthetische 2 keer erin gehad en, bleef sludge houden toen heb ik er 5w30 castrol vol synthetische in gedaan en, nergens meer last van ,maar ook dat zal per motor type verschillen,ik heb een 1.6 8v.
meestal komt tikken van kromme kleppen,dus zal wel in de kop zitten,zou eerst even je kop eraf halen en, naar je zuiger wand kijken of er geen groeven in zitten,en of het er nog netjes uit ziet voor dat je verder gaat.
zen toeter werkt vast wel:D
8 januari 2010 om 18:41 In reactie op: Minder stuurbekrachtiging na vervangen distributieriem #17585418het zou kunnen dat die zwaar draait omdat die te strak staat, meer wrijving, dan draait die dus niet soepel,je kan het testen door em wat losser tezetten
astra g kan je wel zelf uit lezen met een paperclip
ik rij heel het jaar met 5w30 doet het prima.
5w40 is voor mij te dik dan krijg ik sludge in me olie.
misschien is je katalysator kapot vanbinnen ,of los.
geef wat meer info wat doet het wel, wat niet,enz
8 januari 2010 om 10:36 In reactie op: Minder stuurbekrachtiging na vervangen distributieriem #17585416misschien dat je snaar testrak staat
binnen een kwartier rijden is me koelwater +- 90 graden.
laat anders is je auto aan staan zonder dat je rijd en, kijk is na een kwartiertje ofzo hoe de temperatuur dan is ,dan zou die wel boven de 80 graden moeten zijn ,als die nog steeds niet warmer word dan 40 graden dan zal je thermostaat wel open blijfen staan.
ik heb zelf ook is het probleem gehad met een vw golf waar van de kachel ook niet warm werd ,bij mij zat de kachel radiateur verstopt ,ik had toen de slangen van me kachel radiator losgemaakt en doorgespoeld met de tuinslang en hogedrukreiniger toen dee die het weer.
het kan ook zijn dat er lucht in het systeem zit ,ik geloof dat er ook een ontluchtingsventiel zit voor de kachel te onluchten.
of een kapote kachelklep.
ik weet niet of het mogelijk is maar misschien kan je de thermostaat testen door em op de accu aan te sluiten en kijken of die open en, dicht gaat als het met een elektrische regeling is en, als het een normale thermostaat is zou je die in een panetje kokent water kunne doen om te testen of die werkt.
is dat de prijs met monteren er bij,of is dat de prijs van alleen de thermostaat?
de thermostaat van mij astra g is 15 euro,wat is er zo bijzonder aan een thermostaat van een astra h dat die 200 euro moet kosten?
rijd die wel goed?
weet je zeker dat je de bougie doppen op de goede cilinder heb gezet?
als je het probleem niet kan vinden ,lees em dan zelf uit met paperclip dan weet je wat het is.
-
AuteurBerichten